Kun 9kk vauva nukahtaa illalla tissilleja herää yöllä vielä imuttelemaan 2-3tunnin välein....neuvoja kaivataan!!

  • Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti
väsy äiti
Onko helpompaajatkaa tätä meininkiä vielä muutaman kuukauden, jotta selviäisi vähemmäällä huudatuksella sitten kun yötissi ja tissille nukahtaminen jätetään pois?

Muutaman kerran yrittänyt, ja tuloksena on ollut reilu kahden tunnin huuto. Huudattaa en halua kuitenkaan...ymmärtääkövuoden ikäinen yhtään asioita paremmin kuin 9kk:n ikäinen, ettävoisi jo yrittää selittää pienelle ettänyt nukutaan ja aamulla vasta syödään.
Äitiä väsyttää....
 
höpsö
Kuinka syö illalla? Syökö esim velliä tai puuroa? Jotain mikä pitää nälän pois pidempään...
Sit tissiä päälle. Sit yöllä vain tuttia tai vettä, jos herää.
 
Tottakai se haluaa tissiä kun on koko elämänsä sitä saanut.
Mut kyllä ne vauvat nopeesti oppii uusille tavoille. Jos tissin tilalla on muuta lohdutusta (syliä, silittelyä) niin ei se tavan muuttaminen traumoja jätä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja höpsö:
Kuinka syö illalla? Syökö esim velliä tai puuroa? Jotain mikä pitää nälän pois pidempään...
Sit tissiä päälle. Sit yöllä vain tuttia tai vettä, jos herää.
Illalla syö paksuhkoa puuroa ja molemmat tissit vielä päälle, ja rinnalle sitten nukahtaakin, josta siirrän sänkyyn nukkumaan. Jos yritän laittaa sänkyyn nukkumaan tuloksena on jälleen se tuntien huuto.

Tuttipullosta ei juurikaan suostu juomaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Rauhoittuuko hän esim. syliinkään, jollet anna tissiä?
Ei rauhoitu, jaksaa oikeasti huutaa vaikka sen reilut kaksi tuntia... :/
Tuttiakaan ei huoli.
:/ Se ei ole mukavaa, mutta toisaalta, tuskin hän saavutetuista eduista helposti luopuu muutaman kuukauden päästäkään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Tottakai se haluaa tissiä kun on koko elämänsä sitä saanut.
Mut kyllä ne vauvat nopeesti oppii uusille tavoille. Jos tissin tilalla on muuta lohdutusta (syliä, silittelyä) niin ei se tavan muuttaminen traumoja jätä.
Mä olen ihan varma, että tuo pieni jaksaa karjua vaikka läpi yön jos ei tissiä saa. Ja mä en kestä sitä itse, muutaman kerran yrittänyt, ja itku siinä on tullut itseltäkin kun toinen huutaa niin lohduttomasti. Miehestä ei apua ole, sillä kun pukkaa migreeni päälle tauottomasta kovasta metelistä.
 
minulla oli suunnilleen tuommoinen tissivauva tuo esikko. tai siis hänellä oli tuossa iässä kausi, jolloin yöllä haluttiin tissiä parin kolmen tunnin välein..se meni kyllä ohi ajallaan.
meillä ei mitkään vesi kelvannut, eikä tuttiakaan huolinut ja söi muutenkin kuin hevonen. tississä oli vaan sitä jotain mitä hän kaipasi ja minä suostuin antamaan ja helppoa se meillä oli, koska nukuimme perhepedissä.

meillä tosin imetyksestä viimeisenä jäi pois yötissi..ja johtui varmaan siitä syystä, että annoin hänen itse vieroittaa itsensä.

tarinastani ei varmaan ole hirveästi aplle apua, mutta et oikeastaan voi muuta kuin joko lopettaa kerrasta poikki menetelmällä tai sitten vaan koittaa jaksaa ja katsoa meneekö tuo vaihe ohitse.

onko teillä tapahtunut jotain muutoksia perheessä tai ympäristössä yleensä?vai voisiko olla esim eroahdistuksesta kyse? sillä näin jälkeenpäin aatellen meillä tuon tiheän yötissittelyn taisi aiheuttaa eroahdistusvaihe ja kun se meni ohitse niin jäi jäljelle vaan se kerran yössä tissille kaipuu..
 
mä imetin tyttöä 1,6 v ja heräili öisin tunnin parin välein..huvituttia oli vaille,mutta tein päätöksen silloin,että nyt loppu..parina yönä ähisi vähän,kun pulloa tarjosin rinnan sijaan,oli mieluummin ilman :D sit saman tein päiväsyötöille,ts. en antanut rintaa päikkäreille mennessä,itki parina pväna ja sit ei mitään..tutto eikä pullo kelvannu koskaan :whistle:
 
höpsö
Ei siis itke nälkää -vain tapa. Saisko esim mummon hoitaan kahdeksi yöksi -muuten ilta samanlainen mut sinä nukut ja mummu pitää tiukkaa linjaa =) tai iskä...
Meillä oli pakko tehdä tuo sama, vaikka sydäntä särki. Vauva pompotti minua ja olin todella loppu.
Voimia sinulle! Yöunet on tarpeen kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Rauhoittuuko hän esim. syliinkään, jollet anna tissiä?
Ei rauhoitu, jaksaa oikeasti huutaa vaikka sen reilut kaksi tuntia... :/
Tuttiakaan ei huoli.
:/ Se ei ole mukavaa, mutta toisaalta, tuskin hän saavutetuista eduista helposti luopuu muutaman kuukauden päästäkään.
meillä imetys lopulta loppui kuin seinään...kun imetin enää vain nukkumaan mentäessä/kerran yön ja aamun välillä ja sitten eräänä iltana menin nukkumaan ennen muuta perhettä ja pyysin, että minut herätetän jos tissitarvetta on..ja heräsinkin poika kainalossani aamulla..tissiä ei oltu kaivattu yöllä, eikä kaivattu sen jälkeen enää ollenkaan...joten kyllä jotkut todellakin luopuvat saavutetuista eduistaan =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja iitintiltu:
minulla oli suunnilleen tuommoinen tissivauva tuo esikko. tai siis hänellä oli tuossa iässä kausi, jolloin yöllä haluttiin tissiä parin kolmen tunnin välein..se meni kyllä ohi ajallaan.
meillä ei mitkään vesi kelvannut, eikä tuttiakaan huolinut ja söi muutenkin kuin hevonen. tississä oli vaan sitä jotain mitä hän kaipasi ja minä suostuin antamaan ja helppoa se meillä oli, koska nukuimme perhepedissä.

meillä tosin imetyksestä viimeisenä jäi pois yötissi..ja johtui varmaan siitä syystä, että annoin hänen itse vieroittaa itsensä.

tarinastani ei varmaan ole hirveästi aplle apua, mutta et oikeastaan voi muuta kuin joko lopettaa kerrasta poikki menetelmällä tai sitten vaan koittaa jaksaa ja katsoa meneekö tuo vaihe ohitse.

onko teillä tapahtunut jotain muutoksia perheessä tai ympäristössä yleensä?vai voisiko olla esim eroahdistuksesta kyse? sillä näin jälkeenpäin aatellen meillä tuon tiheän yötissittelyn taisi aiheuttaa eroahdistusvaihe ja kun se meni ohitse niin jäi jäljelle vaan se kerran yössä tissille kaipuu..
Ei ole muutoksia tapahtunut perheessä, mutta pojalla tosiaan on menossa melkoinen eroahdistuskausi, huuto alkaa päivälläkin, kun menen toiseen huoneeseen ja poika jää muutamaksi hetkeksi yksin toiseen.

Ja kyllä sinun tarinasta oli apua. :)
Minäkin nostan pojan viereen yöllä kun herää, ja siinä imuuttelee omaan tahtiinsa kun mieli tekee.
Helpompaa, kuin nousta syöttämään muutaman tunnin välein. Silti kuitenkin väsyttää.
Ehkä tämä sitten jossain vaiheessa helpottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iitintiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Rauhoittuuko hän esim. syliinkään, jollet anna tissiä?
Ei rauhoitu, jaksaa oikeasti huutaa vaikka sen reilut kaksi tuntia... :/
Tuttiakaan ei huoli.
:/ Se ei ole mukavaa, mutta toisaalta, tuskin hän saavutetuista eduista helposti luopuu muutaman kuukauden päästäkään.
meillä imetys lopulta loppui kuin seinään...kun imetin enää vain nukkumaan mentäessä/kerran yön ja aamun välillä ja sitten eräänä iltana menin nukkumaan ennen muuta perhettä ja pyysin, että minut herätetän jos tissitarvetta on..ja heräsinkin poika kainalossani aamulla..tissiä ei oltu kaivattu yöllä, eikä kaivattu sen jälkeen enää ollenkaan...joten kyllä jotkut todellakin luopuvat saavutetuista eduistaan =)
Sellaiselle vauvalle se voi olla vaikeampaa, joka on tottunut melkein kahden tunnin välein imuttelemaan... Mutta voihan sitäkin tietenkin kokeilla, jos vaan jaksaa vielä äiti heräillä, että miten käy...

muoks. meillä tuon ikäisen tissitelijän tahti vaan kiihtyi... Lopulta olisi melkein pitänyt nukkuakin tissi suussa koko ajan.
 
ööö..
Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti:
Onko helpompaajatkaa tätä meininkiä vielä muutaman kuukauden, jotta selviäisi vähemmäällä huudatuksella sitten kun yötissi ja tissille nukahtaminen jätetään pois?

Muutaman kerran yrittänyt, ja tuloksena on ollut reilu kahden tunnin huuto. Huudattaa en halua kuitenkaan...ymmärtääkövuoden ikäinen yhtään asioita paremmin kuin 9kk:n ikäinen, ettävoisi jo yrittää selittää pienelle ettänyt nukutaan ja aamulla vasta syödään.
Äitiä väsyttää....

lopeta imettäminen kokonaan,turhaa 9kk ikäistä enää imettää jos siitä sulle vaivaa on!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja höpsö:
Ei siis itke nälkää -vain tapa. Saisko esim mummon hoitaan kahdeksi yöksi -muuten ilta samanlainen mut sinä nukut ja mummu pitää tiukkaa linjaa =) tai iskä...
Meillä oli pakko tehdä tuo sama, vaikka sydäntä särki. Vauva pompotti minua ja olin todella loppu.
Voimia sinulle! Yöunet on tarpeen kaikille.
Saisin kyllä mummun tai muutaman muunkin pojalle tutun sukulaisen auttamaan hommassa, miehestä ei tässä tosiaan hirmuisesti apua ole migreeninsä takia.
>En vain raaskisi edes sitä tehdä nyt kun pieni on niin niin takertuvainen tällä hetkellä päivisinkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ööö..:
Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti:
Onko helpompaajatkaa tätä meininkiä vielä muutaman kuukauden, jotta selviäisi vähemmäällä huudatuksella sitten kun yötissi ja tissille nukahtaminen jätetään pois?

Muutaman kerran yrittänyt, ja tuloksena on ollut reilu kahden tunnin huuto. Huudattaa en halua kuitenkaan...ymmärtääkövuoden ikäinen yhtään asioita paremmin kuin 9kk:n ikäinen, ettävoisi jo yrittää selittää pienelle ettänyt nukutaan ja aamulla vasta syödään.
Äitiä väsyttää....

lopeta imettäminen kokonaan,turhaa 9kk ikäistä enää imettää jos siitä sulle vaivaa on!!
Kuitenkin katson sen olevan tehtäväni, olen ajatellut imettäänoin vuoden ikään. Tiedän kyllä että tuon ikäisen ei tarvitsisi enää yöllä tankata.
Mukavuudenhalust tämä osittain johtuu, kun on ollut helpompi vain nostaa vauva viereenkuin alkaa hyssyttelemään silloin pienempänä. Nyt onkin sitten jo mukavuus kaukana...
 
hoitaja
Yli puolivuotias ei kyllä ravitsemuksellisesti yösyöttöjä tarvii,jos illalla syö hyvin.Höpsön kanssa samaa mieltä,että nyt pitää saada joku muu kuin äiti siihen muutamaks yöksi pistämään vaan takas pään tyynyyn.Äiti muualle nukkumaan ja lipsua ei saa!Parhaassa tapauksessa oppii nukkumaan muutamassa yössä,mutta voi siihen parikin viikkoa mennä.Mutta sitten on yörauha talossa. Muuten tuo rumba jatkuu ikuisuuksiin ja pinna on tiukalla kaikilla.Äidiltä on oppinu saamaan aina tissiä--siksi joku muu nyt laittamaan nukkumaan.Isä se kyllä yleensä on se paras vaihtoehto kokemukseni perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja höpsö:
Ei siis itke nälkää -vain tapa. Saisko esim mummon hoitaan kahdeksi yöksi -muuten ilta samanlainen mut sinä nukut ja mummu pitää tiukkaa linjaa =) tai iskä...
Meillä oli pakko tehdä tuo sama, vaikka sydäntä särki. Vauva pompotti minua ja olin todella loppu.
Voimia sinulle! Yöunet on tarpeen kaikille.
Saisin kyllä mummun tai muutaman muunkin pojalle tutun sukulaisen auttamaan hommassa, miehestä ei tässä tosiaan hirmuisesti apua ole migreeninsä takia.
>En vain raaskisi edes sitä tehdä nyt kun pieni on niin niin takertuvainen tällä hetkellä päivisinkin.
jos vielä tuntuu siltä ettet raaski, niin elä vielä vieroita. meillä tosiaan toimi tuo perhepetihomma ja saimme kaikki nukuttua ja kun eroahdistusaika meni ohitse niin kyllä se tississä riippuminenkin jäi.

tsemppiä sinulle, tiedä todella miltä sinusta tuntuu, kun miltei kaikki kehottavat tai miltei vaativat lopettamaan noin ison lapsen imetyksen. teet vain niin kuin sinusta tuntuu hyvältä. ja ainahan voit kokeilla ensin yhtä konstia ja jos se ei toimi niin sitten toista. ainakin tiedät kokeilleesi kaikkea, ettet sitten "soimaa" itseäsi myöhemmin. :hug:
 
Minä tein niin, kun lopettelin yösyöttöjä, että rauhoittelin vauvan aina muuten... Nousin vaikka kävelemään hänen kanssaan ja hyssyttelin... Mutta en antanut maitoa vaan vettä tarjosin mukista. Se meni loppujen lopuksi yllättävän helposti, eikä hän monena yönä edes herännyt vaatimaan. (Mutta meillä tosin vauva rauhoittuikin syliin, toisin kuin ap sinä sanoit, että teillä ei rauhoitu vaan itkee vaan.) Itkettää en varmaan olisikaan hennonut, jos se siihen olisi mennyt.
 
ja mulla tämä marraskuussa 3v haluaa edelleen ensimmäisena hoitopäivän jälkeen tissiä ja nukahtaa siihen.Välillä se vituttaa ja väliin taas aattelen että me ei enää neljättä tehdä että olkoon nyt.Tietysti jo pärjää ilmankin mutta sitä tappelua aina vaan siirtää eteenpäin..
 
ööö...
Aiai mamma mihin oot lapses totuttanu :). Kaikista paras keino on,sittenku raaskii,niin kerrasta poikki..se on todettu parhaaksi. meillä ei ole yösyöntiä harrastettu 2,5kk iän jälkeen,onneksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Yli puolivuotias ei kyllä ravitsemuksellisesti yösyöttöjä tarvii,jos illalla syö hyvin.Höpsön kanssa samaa mieltä,että nyt pitää saada joku muu kuin äiti siihen muutamaks yöksi pistämään vaan takas pään tyynyyn.Äiti muualle nukkumaan ja lipsua ei saa!Parhaassa tapauksessa oppii nukkumaan muutamassa yössä,mutta voi siihen parikin viikkoa mennä.Mutta sitten on yörauha talossa. Muuten tuo rumba jatkuu ikuisuuksiin ja pinna on tiukalla kaikilla.Äidiltä on oppinu saamaan aina tissiä--siksi joku muu nyt laittamaan nukkumaan.Isä se kyllä yleensä on se paras vaihtoehto kokemukseni perusteella.
Mutta isä kun ei tätä nukutusa pysty läpi vetämään, ja pelkään että pieni saa nyt eroahdistusvaiheessa traumoja, jos mummu tai täti on hyssyttelemässä (= vaimentamassa karjuntaa ja lohdutonta huutoa.) :/
 
Anna iltapalaksi puuron sijaan "proteiinia ja rasvaa", niin nälkä pysyy paremmin pois. Kuulostaa ihan hiilihydraattiyliherkältä vauvalta, jolla viljan tai muun tärkkelyksen syöminen vain pistää nälkähanat auki,
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ööö...:
Aiai mamma mihin oot lapses totuttanu :). Kaikista paras keino on,sittenku raaskii,niin kerrasta poikki..se on todettu parhaaksi. meillä ei ole yösyöntiä harrastettu 2,5kk iän jälkeen,onneksi.
Sanospas muuta...jos toisen pyöräytän joskus, niin olen kyllä ainakin tämän verran viisaampi. ;)
 

Yhteistyössä