Kun hyytymistekijöissä on geenivirhe, miten raskaus etenee?

Yllätyin täysin kun kolmen km:n jälkeen tutkimuksissa kävi ilmi, että minulla on hyytymistekijöissä geenivirhe. Tämän epäiltiin aiheuttavan keskenmenoni. Kuitenkaan laskimotukosongelmista en ole koskaan kärsinyt, vaikka niillekin tämä geenivirhe altistaa. Tulen keskustelemaan vielä lääkärin kanssa hoidosta raskauden aikana. Kuitenkin olisi tosi mielenkiintoista kuulla, miten muilla tällaisessa tilanteessa on mennyt! Meitä ei monia ole, mutta sattuisko kuitenkin löytymään joitakin kokemuksia?

Kiitos vastauksista!
 
heips.mulla todettiin kolmannen raskauden aikana hyytymistekijöissä geenivirhe,apc resistenssi( f-v leiden ) kaikki 4 raskautta sujunut ongelmitta.en edes itseäni piikittänyt kahden viimesen raskauden aikana.tosin mulla ei ole koskaan ollu km:ja.. lekurin mielestä mä saatan olla oireeton kantaja...ja tosiaan useesti keskenmenojen syynä saattaa olla juuri tälläinen geeni..
 
Minulla myös tämä geenivirhe. Kuitenkin kaksi normaalia raskautta (toinen tupla) ennenkun edes virheestä tiesin. Kaikki meni tosi hyvin.

Nyt yritetään iltatähteä. Jos raskaus alkaa, hoitona tulisi olemaan klexane lääkitys.

- VEKARA :p -
 
Karu. Tervetuloa kuumeilemaan tuonne lapsettomuus puolelle Toistuvista km:sta kärsivien pinoon. Siellä on muitakin jotka kärsivät tuosta ongelmasta. Itselläni myös aletaan nyt tutkimaan mikä olisi syynä noihin keskenmenoihin. Minulla kanssa yksi lapsi, mutta 4 keskenmenoa..
 
Kaunis kiitos vastauksista!

"Mukava" tietää, että tällaisia on muitakin ja etenkin että raskaudet voi mennä kaikesta huolimatta hyvinkin. Itselläni on myös tuo f-v Leiden. Mulla ei tosiaan ole koskaan ollut muita oireita kuin nämä km:t joihin kaikkiin on liittynyt isot hematoomat eli verenpurkaumat kohdussa. Yksi lapsi tosiaan on ennestään ja se raskaus meni täysin ongelmitta. Jos raskautta harkitsemme niin meilläkin olis sitten tuo klexane hoitona. Toivon sydämestäni että se auttaisi!

Kiitos Leinikki tiedosta, mukava että löydämme toisemme täällä netissä!
 

Yhteistyössä