Kun kissa nuolee toisen kissan takapuolta

Meillä on nyt kaksi kissaa poikia molemmat ja leikattuja.
Uusi tulokas on ollut meillä nyt torstaista asti.
Miksi tämä meidän vanhempi kissa (9kk) nuolee uuden tulokkaan (5kk) takapuolta jatkuvasti. Uusi tulokas ei tästä tykkää, sähisee ja sylkee.
Hetken helpotus ja taas pitää ängetä toisen takapuolen kimppuun.
Miksi käyttäytyy näin? Osaisko joku kertoa.
Poikarakkautta :D

Toinen kysymys. Onko normaalia että leikki on ajoittain niin rajua että tämä uusi tulokas vinkaisee ja sähisee. Leikki loppuu toviksi, mutta jatkuu taas kohta samoissa merkeissä. Nuolevat kyllä välillä kovasti toisiaan ja nukkuvat toisinaan sulassa sovussa vierekkäin, mutta vanhempi kissa on usein ärsyttämässa pienempää. Leikki näyttää välillä aikas rajulta ja mun silmiin tappelulta, mutta jos eivät tulisi toimeen eikös ne silloin olisi jatkuvasti "riidoissa", vai?
 
Heh
meitin kisut on jo 3.v ja parin kk välein otettiin neidit:) Meillä taas nuorempi on aina vanhemman pyllyssä kiinni:D ihan jo pennusta asti näin on ollut;) Kai tuolle vanhemmalle on jäänyt jotain rämmäleitä vessareissulta YÖK:D

Ja tuohon alempaan että on ihan normaalia;) samaiset neidit välillä ottavat yhteen niin että karvat vaan pöllyää ja seuraavassa hetkessä nuolevat toisiaan kun bestikset:D

On ne vaan niin ihania:D
 
vieras
Meillä meni tosi pitkään enne kuin kissat tottuivat toisiinsa ja aluksi leikki oli todella rajua.. Tuohon takamuksen nuolemiseen mä haluisin kanssa vastauksen.. meillä ei koskaan ennen ole ollut vastaavaa, mutta nyt on tullut sellaista, että kun kissoille laittaa ruuan, niin toinen alkaa heti syömään ruokaa, mutta toinen kissa alkaa nuolla toisen persusta :X
 
Mä olen vain järkeillyt että ne tutustuu toisiinsa tolla pyllyn haistelulla ja nuolemisella, ihan kuin koiratkin. Kun meille tuli pentu joku kuukausi sitten, vanhempi katti roikkui sen persuksissa jokusen päivän :)

Leikkivät myös samalla lailla kun teillä, toinen välillä huutaa ja sähisee, mutta se johtuu siitä että sillä menee hermot pentuun :) Pentu taas välillä kiljaisee kun isompi haukkaa sitä liian kovaa. Ei ne toisilleen ole mitään pahaa kertaakaan tehneet, toi vanhempikin sähisee ja sihisee vaan sen takia että se nyt on vain sellainen kiukkupylly, tosi äkkipikainen neiti :) Saattaa itse aloittaa leikit ja sitten kun on 2min kulunut hän haluaisikin lopettaa mutta nuorempi ei, ja taas mennään karkuun sähisten ja läimitään toista naamalle korvat luimussa.

Olen luovuttanut että edes yrittäisin ymmärtää noita :D
 
"vieras"
Mä olen vain järkeillyt että ne tutustuu toisiinsa tolla pyllyn haistelulla ja nuolemisella, ihan kuin koiratkin. Kun meille tuli pentu joku kuukausi sitten, vanhempi katti roikkui sen persuksissa jokusen päivän :)
En usko, että toisen kissanpennun pepun nuoleminen johtuu tutustumisesta. Meillä on
kaksi kissanpentua samasta pentueesta. Toinen niistä nuolee toisen peppua yleensä yhteisen turkinhoitotuokion aikana. Joskus muulla ajalla oikein tunkee itsensä toisen pennun peppua nuolemaan.

Jotain muuta siinä on kysessä, mutta en ole vielä saanut selville, että mitä..
 
vierailija
En usko, että toisen kissanpennun pepun nuoleminen johtuu tutustumisesta. Meillä on
kaksi kissanpentua samasta pentueesta. Toinen niistä nuolee toisen peppua yleensä yhteisen turkinhoitotuokion aikana. Joskus muulla ajalla oikein tunkee itsensä toisen pennun peppua nuolemaan.

Jotain muuta siinä on kysessä, mutta en ole vielä saanut selville, että mitä..
Olisko hoivaamisvietti? Emokissahan nuolee poikastensa peput saadakseen ne kakkaamaan tai puhdistaakseen. Hoivaajan käytöstä.
 

Yhteistyössä