Kun lääkkeet ei enää vaikuta..?

Eli:
Oon käyttäny zopinox- nukahtamislääkkeitä. Aina vaan sillon jos aamulla on aikainen ylösnousu tai stressaava päivä tulossa. Eli sillon jos voi arvella, että nukahtaminen ei tuu onnistumaan.
(Olen stressaaja ja voin helposti valvoa koko yön sängyssä pyörien :ashamed: )
Nyt lääkkeet ei enää toimi. Mistä se johtuu? En tosiaankaan ole popsinu pillereitä siihen malliin, että olisin ns. tottunut niihin.

Ja joskus vuosia sitten, kun töistä tuli ankarat niskasäryt, mulle määrättiin sirdaludia. Menin yhestä pilleristä ihan kanttuvei. Niitä en oo sen jälkeen käyttänyt. Nyt oon sitte kahtena iltana ottanu yhen hartiajumiin eikä mitään vaikutusta. Siis ei kanttuvei -oloa.

Onko muilla kokemuksia? :wave:
 
Hei Kirma!

Mulla on kokemusta noista nukahtamislääkkeistä 2v ajalta kun masennukseen sairastuin ja olen samanlainen jännitäjä kuin sinä. Kyllä niihin voi toleranssi kehittyä vaikkei joka päivä käyttäisi. Suosittelen vähintään viikon taukoa pitämään tai että vaihdat nukahtamislääkkeen merkkiä.
Tai sitten otat vaihdellen nukkumiseen vaikka tuota zopinoxia ja vaikka jotain muuta esim. tenoxia. Ja kun toisesta tuntuu teho hiipuvan, niin vaihdat toiseen. Tietenkin tästä lääkärin kanssa pitää puhua.

Itselle ei nukahtamislääkkeet sovi, etenkään tuo zopinox kun hirveän maun jättää suuhun seuraavaksi päiväksi. Ja kaikista nukahtamisläkkeistä on seuraavana päivänä kamala olo.Ihan kun krapulassa olisi. Mutta olenkin todella yliherkkä lääkkeille. Itse käytän nykyään nukkumiseen 75mg seroguelia, mikä on neurolepti. On todella pieni annos, kun hoito annos voi olla 800mg oikeaan käyttötarkoitukseen. Siihen ei synny riippuvuutta tms. Pari viikkoa käytön alussa oli pöhnäinen, väsynyt olo mutta ohi meni. Itsellä toimii. Toinen mikä on nukkumiseen hyvä on remeron masennuslääke ihan pieninä muruina, esim 7mg. Kannattaisi ehkä harkita jotain muuta nukkumiseen kuin bentso pohjaisia....

Itsellä ollut myös sirdaludia. On aika voimakas lääke ja ei kannata yhdistää nukahtamislääkkeisiin tai alkoholiin. Itse otin nukahtamislääkken kanssa ja oksentelin koko yön enkä muistanut jälkikäteen mitään. Mieheni oli minua vessaan raahanut. En itse ollut silloin lukenut käyttö ohjeita kunnolla tms.

Mutta voimia
:hug:
 
Kiitos vastauksestasi nyyttiliini!

Onkin ollut jo pitemmän aikaa ohjelmassa pyytää lääkäriltä uusi resepti nukahtamisongelmaan, mutta aina se on jäänyt.
Vuosi sitten ongelmani meni tosi pahaksi, valvoin yli puoli vuotta. Yksityisen kautta sain 'ihanan lääkkeen', triptylin. 20 mg nukuttaa tosi hyvin. Syön sitä 2vk:a putkeen jos nukahtamisongelmasta jää pitkä putki päälle.
Mutta zopinox on siis ollut käytössä silloin tällöin tarvittaessa.
Ei kai tässä auta kuin lääkärille mars!

Ihanaa jouluaikaa sinulle nyyttiliini! :wave:
 

Yhteistyössä