Kun lapsi ei suostu ottamaan lääkettä?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
korvatulehdukseen,ilmeisesti on niin pahanmakuista...ikää lapsella 3vee.
Voinko huomenna soittaa terveyskeskukseen ja pyytää vastaavaa lääkettä?
Aikasemmin ei ole ollut tätä ongelmaa,ja lääke mitä nyt sai on uusi meille,eli ei ole ollu aikasemmin tuota lääkettä.
 
Ammattilainen
Anna jogurtin tai vstaavan seassa. Tiedän tunteen. Meillä meni yks kuuri harakoille, kun lapsi sylki siitä aina määrän x pois ja siitä seuras se että tulehdus uusi.
 
Meillä auttoi se, kun laitoin tuonikäisille lääkkeen ruiskuun valmiiksi ja sanoin että isothan ottaa itse. Otin malliksi kalanmaksaöljyä tms. ja lapset ottivat ruiskusta itse lääkkeensä. En tiedä toimiiko muilla.
 
äiti myös
mä laitan ruiskun poskea vasten, mahdollisimman "syvälle" ja suht hitaasti pienissä erissä ruiskutan. Lapsi myös 3 vee ja sylkee pois, mutta noin menee kyllä. niin ja on tällöin miehen sylissä makuuasennossa. Päälle saa esim. mehua jos huolii. ummetuslääkkeen suostuu nyt juomaan, koska ei halua ruiskua ;)
 
vieras
Meillä on ollut lääkkenottoon leikki, jonka avulla lääke on saatu ihan vapaaehtoisesti ja kivuttomasti alas. Mies juoksee ja pomppii poika sylissään ympäri olkkaria, ovat olevinaan juoksukilpailussa, ja tulevat sitten minun luo "huoltopisteelle". Minulla lääke valmiina ja spruuttaan annostelijasta pikkuisen pojan suuhun. Sitten lähtevät uusintakierrokselle ja tulevat taas hakemaan lisää lääkettä. Tämä on meillä tepsinyt aina ja lääkkeenotto on ihan mieluisa tapahtuma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Helppo muuten sanoa että anna väkisin, jos mukula sylkee kaiken pois.... :whistle:
Se ON helppoa...täytyy toki antaa lääke niin, ettei mukula voi sylkeä, vaan niellä :)
Voihan sen sitten oksentaa, niinkuin meidän kuopus oksensi kaikki lääkkeet jotka vastentahtoisesti suuhun laitettiin ruiskulla.

Ruiskusta lusikkaan ja suuhun toimi paremmin ja sitten kun osas niin ruiskutteli itte suuhun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Helppo muuten sanoa että anna väkisin, jos mukula sylkee kaiken pois.... :whistle:
Se ON helppoa...täytyy toki antaa lääke niin, ettei mukula voi sylkeä, vaan niellä :)
Voihan sen sitten oksentaa, niinkuin meidän kuopus oksensi kaikki lääkkeet jotka vastentahtoisesti suuhun laitettiin ruiskulla.

Ruiskusta lusikkaan ja suuhun toimi paremmin ja sitten kun osas niin ruiskutteli itte suuhun.
Oksentaa toki voi, mutta sylkemisestä tuossa puhuttiin...

Kaverini lapsi saa kaikki antibiootit pistoksina, koska oksentaa suun kautta ottamansa lääkkeet (ottaa kyllä vapaaehtoisesti, mutta oksennusrefleksi on niin herkkä että ylös tulee).
 

Yhteistyössä