Kun nyt lahjotte niitä opettajia, kerhotätetejä yms niin...

  • Viestiketjun aloittaja vapaaehtoinen
  • Ensimmäinen viesti
vapaaehtoinen
muistattehan myös meitä vapaaehtoisia jotka pyöritämme perhekahviloita, leikkipuistotoimintaa, partioita ym lasten aktiviteetteja. Muutaman euron tai kympin lahjoitus paikalliselle spr, mll, partio tmv yhdistykselle on enemmän kuin tervetullut. Kunnan työntekijät saavat palkaa työstään, me teemme kaiken omalla vapaa-ajallamme. Eikä se ole vain se tunti kaksi viikossa, aikaa kuluu myös kokouksiin, tavaroiden hankkimiseen yms.

Kiitos!
 
"viiraska"
Hyvä ajatus. Myös opettajille voi antaa hyväntekeväisyyslahjoja, kuten vaikka Kirkon ulkomaanavun Toisenlaisen lahjan. Tai vaikka lahjakortin: " Kiitollisena tekemästäsi arvokkaasta työstä lapsemme hyväksi olemme muistaneet MLL:n paikallisosastoa pienellä summalla". Jos olisin opettaja, olisin iloinen tällaisesta muistamisesta.
 
jalmir harmaana
Vai lahjottaisko opettajat opettajina ja muuten sitten laitettaisiiin hyvään tarkoitukseen avustusta,kuten just spr,mll,partio,jne.
Opettajalle vaikka kukkia tai oppilaan itsepiirtämä kortti jossa kiittää opettajaa kuluneesta lukukaudesta.
 
vapaaehtoinen
Olen vain toiminnassamme huomannut kuinka moni odottaa vain että joku muu tekee ja järjestää. Tulee kyllä ilolla juomaan kahvia kerhoon mutta ei esim liity jäseneksi tai anna lahjoituksia koskaan. Vapaaehtoisesti ja pyytteettömästi toimintaa pyöritän mutta edes kiitos näin kevätkauden lopussa olisi joskus mukavaa.
 
Mulle ei tullut mieleenikään, että jonkun olisi pitänyt mua muistaa MLL:n perhekahvilaa pyörittäessäni. Eipä ole tullut myöskään mieleen, että jonkun pitäisi minua jotenkin muistaa nyt kun toimin koulun vanhempainyhdistyksen hallituksesta. Kiitosta toki saadaan järjestämistämme tapahtumista, ja paras kiitos on kuitenkin se, mitä kaikkea pystymme lapsille järjestämään ja tarjoamaan. Ja toisaalta näistä voi vähintäänkin mainita cv:ssä. Toimineensa esim. xx-koulun vanhempainyhdistyksen hallituksessa.

Lastemme harrastustoimintojen ohjaajat saavat palkkaa, silti me vanhemmat porukalla ostimme heille lahjat. Ja tuo harrastustoiminta on vielä melko kallistakin.

Vaikka hyväntekeväisyyslahjat ovat hyvä idea, lastemme opettajille haluan antaa ihan kunnon lahjat.
 
vapaaehtoinen
En itsekään odota mitään muistamista. Kiitos olisi kiva ja yhteiseen hyvään annettu lahjoitus viel parempi. Muistutan vain ihmisiä siitä että moni asia pyörii vain ja ainoastaan koska joku antaa sille omaa vapaa-aikaansa. Ja lahjoitus suoraan omalle paikallisyhdistykselle on kullan arvoinen kiitos tehdystä työstä.
 
mä en oo oikein ikinä ymmärtänyt, miksi niitä opettajia, lastenhoitajia yms.pitää lahjoa joka välissä. työtäänhän ne tekee, josta saa palkan. Eipä mullekkaan kukaan mitään ylimäärästä lahjaa anna mun tekemästä työstä... Itsekkin kyllä muistin pojan hoitajia kukilla, kun poika siirtyi eskarin myötä uuteen päiväkotiin, mutta meillä ainakin näkee joka joulujuhlassa ja kevätjuhlassa muutamalla isot kapsakit kaikkea krääsää, jota sitten jaetaan lapsien hoitajille.. ei ymmärrä ei, mutta ei kai mun tarvitsekkaan :D
 

Yhteistyössä