Kun ostatte kaupan kassalla ostoskassin niin avaatteko sen vain annatte kassamyyjän avata sen?

  • Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä"
Siis sanotaan vaan määrä?! Olen ehkä vähän urpo, mutta yleensä kun 100% käyn yksin/ilman miestä kaupassa, en voi vaan mennä heti pakkaamaan kun ostoskärry on tupaten täynnä. Laitan esim. kolme pussia menemään ja sitten ostoksia hihnalle, eiköhän se kassakin osaa laskea montako pussia oli. Kun saan viimeisen tuotteen kärrystä ulos, kiirehdin pakkaamaan ja katson sivusilmällä milloin tavarat loppuvat ja pitää mennä maksamaan.
 
En osta muovikasseja juuri koskaan. Mutta silloin kun ostan, en yleensä avaa. Kerran avasin jonottaessani ja lopputuloksena myyjä katsoi minua hämillisenä ja viimein kysyi, ovatko pussit vanhoja vai pitäisikö niistä ottaa maksu. :)
 
Minulla on yleensä kangaskassi tai sitten pakkaan niihin pieniin muovipusseihin. Jos ostan muovikassin niin laitan sen hihnalle ennen ostoksia ja avaan sitä hieman. Sen jälkeen menen pakkaamaan ostokset (jos paljon) ja sitten maksan. Jos vaan muutama ostos niin odotan, että myyjä vetää ne kassalta läpi enkä ala pakkaamaan samalla.
 
kassatäti
itse olen erään ruokakaupan kassalla töissä ja ehkä 1/3 avaa ne itse ja mieluummin otan ne ei avattuina, koska silloin viivakoodinlukia lukee ne vain ohi heilauttamalla kun eivät ole mitenkään rytyssä :) mutta pieni osa myös ei laita niitä ollenkaan hihnalle vaan menevät suoraan pakkaamaan, kun ne myös löytää koneelta (joka on hankalampaa kuin viivakoodin lukeminen)..
 
"höh"
[QUOTE="Minä";24686076]Siis sanotaan vaan määrä?! Olen ehkä vähän urpo, mutta yleensä kun 100% käyn yksin/ilman miestä kaupassa, en voi vaan mennä heti pakkaamaan kun ostoskärry on tupaten täynnä. Laitan esim. kolme pussia menemään ja sitten ostoksia hihnalle, eiköhän se kassakin osaa laskea montako pussia oli. Kun saan viimeisen tuotteen kärrystä ulos, kiirehdin pakkaamaan ja katson sivusilmällä milloin tavarat loppuvat ja pitää mennä maksamaan.[/QUOTE]

No näin minäkin teen, mutta sillä erotuksella että lopuksi nappaan ne kassit telineestä, huikkaan myyjälle määrän ja painun pakkaamaan.
 
kassatäti
Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;24686256:
itse olen erään ruokakaupan kassalla töissä ja ehkä 1/3 avaa ne itse ja mieluummin otan ne ei avattuina, koska silloin viivakoodinlukia lukee ne vain ohi heilauttamalla kun eivät ole mitenkään rytyssä :) mutta pieni osa myös ei laita niitä ollenkaan hihnalle vaan menevät suoraan pakkaamaan, kun ne myös löytää koneelta (joka on hankalampaa kuin viivakoodin lukeminen)..
Hmm, meidän kaupassa on muovikasseille pikakoodit, joiden käyttäminen on paljon yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin muovikassin enarin etsiminen muovikassista...
 

Yhteistyössä