Kun se nyt sitten olis poika *arrggg*

Ihan kohta palaa käämi. Mä olen nyt kuunnellut vauvaonnitteluja ja poikatoiveita ja mua *ituttaa.
Kaks tyttöä entuudestaan ja uskokaa tai älkää, mä olen täysin onnellinen heistä. Ilmeisesti kuitenkin vain esitän onnellista koska kyllähän se poika oikeasti on jotain niin prkleen ihmeellistä ja että kaikkien pitää hokea että " tulis nyt ja ei eikö jo nyt olis pojan aika"
Ja onko mulle jäänyt kertomatta jotain kun käsittääkseni en asialle vaan mitään voi, jompi kumpi sieltä tulee ja mulle käy kumpikin.

Tästä tulee piiitkä odotus, mä saatan huitasta seuraavaa poikavinkujaa..

helpotti.
 
Tuo on rasittavaa, voin uskoa.

Mun käyräni nousi huomattavan paljon kun mun kaveri piti asianaan onnitellessaan kertoa mulle että meidän ei nyt tarvitse enää hommata lisää lapsia, kun on jo molempia sortteja.

:eek:

JA kun moni tosiaan tuntuu kuvittelevan, että niitä lapsia 'tehdään' vain sen vuoksi useampi että saatais se puuttuva sukupuoli myös, oli se sitten tyttö tai poika.

 
Tuttua :hug:
Meillä on kaksi poikaa ja kolmonen on tyttö. Jo kakkosta odottaessani ihmiset toivoivat tulokkaan olevan tyttö. No, sitten kun aloin odottaa kolmosta, niin ihmiset sanoivat, että "Voi, voi, kun tämä nyt olisi tyttö! Eikö olisi kivaa saada tyttö? Kamalaa, jos teille tulee 3s poika!" EIkä auttanut, vaikka kuinka sanoin, että kolme poikaa on aivan yhtä hyvä juttu, kuin kaksi poikaa ja yksi tyttö. |O
 
onnea!
Tulevasta vauvasta! Meillä kans kaksi tyttöä entuudestaan ja kun tulin raskaaksi varsinkin isovanhemmat toitottivat että pitäishän se poikakin saada.. Mepä pantiin kaikille luu kurkkuun, tulossa on ainakin ultran mukaan kaksostytöt! :)
 
Tell me about it. :xmas:

Olen TODELLA kypsä samaan asiaan. Kaksi tyttöä siis meilläkin ja kolmatta ilmeisesti odotetaan. :heart: Töissä yksi vanhempi nainen kysyi, että tiedetäänkö kumpi on tulossa ja kun sanoin, että tyttöä veikattiin, niin tämä sanoi, että "Voi voi! No toivotaan nyt sitten oikeen kovasti, että olisikin poika!" :eek: :kieh: :eek: Siis hä? Miten kukaan kehtaa sanoa toiselle noin?
 
bbs
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Ihan kohta palaa käämi. Mä olen nyt kuunnellut vauvaonnitteluja ja poikatoiveita ja mua *ituttaa.
Kaks tyttöä entuudestaan ja uskokaa tai älkää, mä olen täysin onnellinen heistä. Ilmeisesti kuitenkin vain esitän onnellista koska kyllähän se poika oikeasti on jotain niin prkleen ihmeellistä ja että kaikkien pitää hokea että " tulis nyt ja ei eikö jo nyt olis pojan aika"
Ja onko mulle jäänyt kertomatta jotain kun käsittääkseni en asialle vaan mitään voi, jompi kumpi sieltä tulee ja mulle käy kumpikin.

Tästä tulee piiitkä odotus, mä saatan huitasta seuraavaa poikavinkujaa..

helpotti.
Meillä toisin päin minulla ja kolmelle sisarukselle on syntynyt 8 poikaa ja 0 tyttöä. isovanhemmat unelmoi siitä pikkuprinsessasta jatkuvasti.
 
-
Mulla myös 2 tyttöä, ja itseasiassa toivonkin että seuraavakin olisi tyttö. :D Ja varmasti olisin tirvassut jotakin jos meille olisi samalla tavalla poikaa alettu ruinaamaan. ;)
 
meillä toisinpäin, ennestään kaksi poikaa ja suurin osa höpöttää että oishan se ihanaa kun nyt tulis tyttö.
Mulla onneksi raskaus jo loppusuoralla niin, joten kohta nähdään kumpi sieltä tulee.
Itselleni tärkeintä on että kaikki menee hyvin ja vauva olisi terve!
Tsemppiä sinulle odotusaikaan..
 
manna
sitä esiintyy myös toisinpäin, että poikalasten joukkoon toivotellaan tyttöä. ehkä se on sellaista puhetta, mitä ei sanoja syvällisemmin ajattele, vähän kuin fraasi hyvästä säästä. mutta ikävältähän se kuulostaa. pahoin pelkään, että saat vielä kestää jonkin aikaa tuollaista puhetta.
 
No minulla on toisinpäin. :D Tytön on jotkut kaverit nähneet unessa ja ennustavat tytön tulevan miulle tällä kertaa. :xmas: Näin itse vastikään kuitenkin unen jossa olin ultrassa ja siinä zuumattiin pojan PIPPELIIN. :LOL: Mihin sitten uskoisi? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Onpas kyllä ärsyttävää.

Mä en käsitä, mitä väliä on lasten sukupuolella, miksi pitäisi olla molempia - tai ainakin se poika. Itse ainakin odotin raskaana ollessani LASTA, uutta ihmistä, en niitä sukupuolielimiä.
Niimpä. Mä sain kuulla kokoajan että tyttö ois kiva ja jospa tulis sellanen |O Kassit sillä oli tullessaan ja mitä siitä, aivan yhtä hyvä ja rakas tuo poika on.
 
mie
Tiedän tunteen. Itselläni on kaksi poika ja kolmas ei ole edes vielä suunnitelmissa, mutta ne tyttöpuheet!!! Huippu oli teitysti kun toisen pojan syntymän jälkeen soitin mummolleni joka totesi kuullessaan, ett poika tuli " no olisi voinut se tyttö tulla, nyt joudut vielä yhden tekemään"!!!!!
Ja nytkin vaan kysytään koko ajan, ettö milloin te sen tytön teette?? Toi on oikeasti todella raivostuttavaa! Koska itse olen kanssa tosi onnellinen poijstani enkä ole kummankaan kohdalla miettinyt sukupuolta sen enemmän, toivonut vaan lasta :)
 
Mä en yleensä hermostu tälläisistä asioista mutta nyt mä olen ihan raivona. Mä en oikeesti toivo kumpaakaan, toivon että kaikki menisi hyvin. Mies toivoo poikaa, tiedän sen mutta ymmärtää pitää päänsä kiinni ja sanoa että kunhan van kaikki menisi hyvin.

Mutta ihan kuin nämä meidän isommat lapset olisi jotenkin harjoituksia/pettymyksiä kun ne eivät ole niit prkleen poikia.
Ja oikeesti mulla ei ole mitään poikia vastaan mutta seuraavalle taidan sanoa että voih, kunhan vaan olisi tyttö.
Ja kun minä en sille tosiaan mitään voi, yhdelle vinkujalle mainitsin että voipi kysyä mieheltä kumman aineen teki, minen tiedä.

Ihmiset on tyhmiä joskus..
 
Menni
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Ihan kohta palaa käämi. Mä olen nyt kuunnellut vauvaonnitteluja ja poikatoiveita ja mua *ituttaa.
Kaks tyttöä entuudestaan ja uskokaa tai älkää, mä olen täysin onnellinen heistä. Ilmeisesti kuitenkin vain esitän onnellista koska kyllähän se poika oikeasti on jotain niin prkleen ihmeellistä ja että kaikkien pitää hokea että " tulis nyt ja ei eikö jo nyt olis pojan aika"
Ja onko mulle jäänyt kertomatta jotain kun käsittääkseni en asialle vaan mitään voi, jompi kumpi sieltä tulee ja mulle käy kumpikin.

Tästä tulee piiitkä odotus, mä saatan huitasta seuraavaa poikavinkujaa..

helpotti.
Tuttu tunne. Meillä 2 tyttöä ja kukaan ei oikeastaan ole edes muistanut onnitella tästä kolmannesta kun puhuvat vain että "oiskohan nyt poika jo" Tai "suurperheen meinaatte vissiin perustaa" :eek:
Kukaan ei tajua olla onnellinen vauvasta tai raskaudesta. Appiukko ei itseasiassa ole kysynyt edes että koska lapsi syntyy :D Muutenkin muuttui oudoksi mutta hänelle kaikista tärkein onkin tuo esikoinen, loput vaan välttämätön paha. :(
 
vieras
Meillä myös oli kaksi tyttöä kun tulin kolmannen kerran raskaaksi. Kaikki muut onnittelivat vilpittömästi tulevasta vauvasta, anoppi tokas, että toivottavasti on nyt poika. No poika tuli.

Nyt olen neljännen kerran raskaana, niin eikö anoppi tokassu raskaudesta kuultuaan, että mitä te enää niitä lapsia teette, johan te sen pojan saitte. Arghhh!!!
 
Sangria
arvaa kuinka paljon mä kuulin valitteluja, ku odotin kolmatta tyttöä, mun kaveri tokas "voi ei" kun kerroin että on tyttö :kieh: sit ku neljäs lapsi olikin poika, niin sitten oltiin niin tyytyväisiä :D
 
oo
Meillä jopa oma äitini kysyi multa että, tettekö vielä komannen, on siis kaksi tyttöä, vastasin siihen että, eiköhän meidän lapsiluku ole nyt täynnä ja kysyin miksi he eivät aikoinaan tehneet kolmatta, vastasi siihen kun he saivat kumpaakin sukupuolta ei olut tarvetta sitten enään. Eli meidän tarvisi yrittää sitä poikaa saada vaikka väkisin, ei tajuu ei.
 
mammaliii harmaana
Toi voi kyllä olla niin rasittavaa.. ja yleensäkin jatkuva utelu kumpi on tulossa, esikoisesta kun ei tiedetty nii sitte intettiin että ihan varmaan tiedät, kerro nyt... En mä ainakaan silloin kun olen miettinyt lapsen "hankkimista" niin ajatellut että nyt tulee tyttö ja seuraavaksi poika..Mulle kelpaa molemmat, ihan on yhtä rakkaita..
 
Meillä ja kaksi poikaa entuudestaan ja nyt kolmatta odotellaan. Joka toinen ihminen sanoo kuullessaan raskaudesta, et josko se nyt ois se tyttö. Miä oon sit vaan sanonu, et ihan sama kumpi on, mut oishan se kiva kun olis kolme poikaa, niin vois puhua aina pojista. Sillä on saanu useankin suun tukittua :D
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä en yleensä hermostu tälläisistä asioista mutta nyt mä olen ihan raivona. Mä en oikeesti toivo kumpaakaan, toivon että kaikki menisi hyvin. Mies toivoo poikaa, tiedän sen mutta ymmärtää pitää päänsä kiinni ja sanoa että kunhan van kaikki menisi hyvin.

Mutta ihan kuin nämä meidän isommat lapset olisi jotenkin harjoituksia/pettymyksiä kun ne eivät ole niit prkleen poikia.
Ja oikeesti mulla ei ole mitään poikia vastaan mutta seuraavalle taidan sanoa että voih, kunhan vaan olisi tyttö.
Ja kun minä en sille tosiaan mitään voi, yhdelle vinkujalle mainitsin että voipi kysyä mieheltä kumman aineen teki, minen tiedä.

Ihmiset on tyhmiä joskus..
Mua kanssa harmittaa, että jotkut kokevat ton meidän toisen pojan jollain tavalla "pettymyksenä" kun ei ollutkaan tyttö. Ja pelkään, että kun poika vielä kasvaa ja tälläiset puhet jatkuvat, niin hän itsekin saattaa luula, että äiti ja isi olisivat halunneet tytön, mutta saivatkin hänet.... Todella rasittavaa, koska asia ei ollut ollenkaan näin! Itsekin halusin vaan kaksi lasta pienellä ikäerolla, sukupuolesta viis!

 
massu
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Ihan kohta palaa käämi. Mä olen nyt kuunnellut vauvaonnitteluja ja poikatoiveita ja mua *ituttaa.
Kaks tyttöä entuudestaan ja uskokaa tai älkää, mä olen täysin onnellinen heistä. Ilmeisesti kuitenkin vain esitän onnellista koska kyllähän se poika oikeasti on jotain niin prkleen ihmeellistä ja että kaikkien pitää hokea että " tulis nyt ja ei eikö jo nyt olis pojan aika"
Ja onko mulle jäänyt kertomatta jotain kun käsittääkseni en asialle vaan mitään voi, jompi kumpi sieltä tulee ja mulle käy kumpikin.

Tästä tulee piiitkä odotus, mä saatan huitasta seuraavaa poikavinkujaa..

helpotti.
Ymmärrän että ärsyttää, mutta ihan oikeasti SUURINOSA juttelee varmasti vain lämpimikseen; ihan vaan jotain vauva-asiaan sanoakseen. Ei OIKEASTI kellään muulla kun teidän perheellä OLE MITÄÄN VÄLIÄ, onko teillä kuusi poikaa tai kuusi tyttöä. Kaippa siinä ajatellaan vaan että toivotaan teille "onnea" vaikka se niin ylikömpelösti esitetään.
Aivan epäasiallista ja typeräähän tollainen juttelu on, varsinkin kun joskus sitten on näitä isompia lapsia kuulemassa, ihan kun heissä olis jotain vikaa kun ovat jotain sukupuolta...

huoh

(kokemusta tosta ei sen enempää ole koska, omat lapset on olleet vuoronperään poikia ja tyttöjä, silti kaikenlaista kommenttia on noin muuten tullut että kumpaa toivot (niinkuin sanoisin vaikka toivoisinkin) ja että kuinka monta lasta oikein aiotaan tehdä jne...)
 
Vieras
Meillä on viisi ihanaa tytärtä. Kun kuulin kuopuksesta, että tyttö on tulossa, purskahdin itkuun, silkasta ilosta :). En ollut mitenkään toivonut kumpaakaan, tuntui vain niin tutulta ja hyvältä, että saimme vielä yhden neitosen taloon. Poikalapset ovat yhtä lailla ihania. Olen vain aina odottanut lasta - en tyttöä tai poikaa. Ja nuorimman kohdalla tuttuus tuntui turvalliselta.
 

Yhteistyössä