Kun taapero puree

Turhautuneen äidin avautumista luvassa. Esikoinen ei tätä koskaan tehnyt ja nyt kuopus (tyttö, 1v2kk) puree senkin edestä :( Purulelut tai lelut yleensäkään eivät puremisen kohteena kiinnosta, vaan ihmiset. On toruttu, kielletty, ohjattu pois "pahanteosta". Luin, että joskus pureminen liittyy huomion hakuun, mutta meillä tyttö puree kyllä enimmäkseen leikin tiimellyksessäkin (siis innostuessaan?) ja joskus jotain halutessaan...

Isoveli ei tahdo kohta enää siskon kanssa leikkiä, kun "se puree ja on ihan tyhmä" :( itse olen täynnä mustelmia, ei paljon huvita kulkea vähemmissä vaatteissa ulkona, luulevat pian että mies hakkaa tms.
 
Meillä neiti 1v on alkanut puremaan myös :eek: ...jäljet jää, niin kovaa puraisee! Toruttu on...mut ei auta :/ ...meillä ei mielestäni johdu myöskään huomion hausta, koska tapahtuu leikin ohessa...on tosi ikävä juttu...toivottavasti menee ohi tuo vaihe...
 
SEE
Meillä purraan kun kielletään tai suututaan, silloin puremisen kohteena vooi olla ihan mikä tahansa, niin ihminen kuin lelu tai esine... Ja mikään ei auta, ehkä aika ja meillä poju 1v 3kk
 
Me just tänään puhuttiin neuvolassa kun poika puree riesaksi asti. Se liittyy siihen ettei vielä kykene ilmaisemaan sanoin tunteita ja pitää vaan sitkeästi kieltää+poistaa tilanteesta.
Meillä puree suuttuessaan, saadessaan hampaita ja muuten vain. Aina otan käsistä kiinni ja tiukka kielto. Jos hampaiden takia niin saattaa ottaa tarjotun purulelun ja jatkaa sen jäystämistä. Onneksi ei vielä ole vieraita purrut, mua vain ja isäänsä. Se helpottuu ajan myötä ja enää tuo 1,5v ei ihan niin vimmalla ole puremassa, usein esim sohvaa ihmisen sijaan.
 

Yhteistyössä