kunnianluokkaus

  • Viestiketjun aloittaja loukattu
  • Ensimmäinen viesti
loukattu
jos ihminen puhuu bussissa (omiaan) ja osoitaa sormella minua (syyttäsuotta) voinko nostaa kanteen? (syyttää minua tietystä asiasta) eli onko kunnianloukkaus... poistuin sanomatta mitään bussista lasten
kera kun mamma meidät haukkui
 
"Argh"
Jos sinulla on todistajat tapaukselle (siis myös tavoitettavissa, ei pelkästään "bussi oli täynnä ihmisiä") ja kunniaasi on tosiaan loukattu, voit haastaa loukkaajan käräjille (olettaen, että pystyt ilmoittamaan hänen nimensä ja osoitteensa). Kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen, jos ei itse tunne tai osaa perehtyä lainsäädäntöön.

Jos hiukka vajaa mummu päästelee mitä sattuu ja sattumanvaraisesti osoittaa sanansa kenelle tahansa, voi keissin menestys olla aika heikoilla. Oikeudenkäyntikulut ovat aina riskinä. Periaatteessa molempien osapuolten oikeudenkäyntikulut määrätään hävinneelle osapuolelle, mutta epäselvässä tapauksessa tai tasapelin koittaessa molemmat voivat olla vastuussa omistaan.
 
"vieras"
no voi herranjumala. menepä paikalliselle poliisilaitokselle puhumaan asiasta niin saat naurut osaksesi ja moitteet virkavallan ajan hukkaamisesta. kaikkea ne ihmiset kyseleekin. noin herkkänahkaisen kannattaa pysytellä kotosalla neljän seinän sisällä ja välttää tiedotusvälineitäkin - ihan varmuuden vuoksi.
 
"siiri"
riippuu aivan mitä hän sanoi. jos täyttää kunnialoukkauksen kriteerit niin silloin poliisi voi auttaa tavoittamaan todistajia. mutta jos ei ollut kovin vakavaa, tietysti kannattaa unohtaa moinen moukka.
 
loukattu
Eli tämä syyttävä osapuoli syttää minua joka asiasta,
hän kuuluvasti kehuu kuinka olen hänet kuulemma varkaaksikin nimitellyt mikä ei todelakaan pidä paikkansa ja hän haukkuu talomme joka asukkaalle minua.
Kaikki lähti tilanteesta että muistutin häntä taloyhtiömme yhteisistä säännöistä
("anteeksi oletko unohtanut"..)
Jos satun tulemaan samaan aikaan hissillä alakertaan kuin hän odottaa hissiä,
huutaa hän täysillä PELOTTAA PELOTTAA olen koettanut pyytää anteeksi sitä että hänenkin pitää noudattaa samoja sääntöjä..
Joten ei kiva kulkea missään lasteni kansa kun tuo mamma osoittaa sormella ja haukkuu minua milloin milläkin nimikkeellä :(
Tämä tilanne jo jatkunut kohta 2vuotta joten alan olla aika loppu kun samassa talossa pitää asua.
 
"vieras"
Oletko yrittänyt ottaa omaisiin yhteyttä, jos sillä on joku sairaus tai jotakin? Ja kannattaako siitä välittää, jos taloyhtiön jokainen asukas tietää, että kyseisellä ihmisellä viiraa päästä. Samoin jo jotakin huutelee kadulla, niin olet niin kuin mielenterveyspotilaaseen törmännyt.
 
loukattu
Anteeksi että kerron tipoittain teille tietoa, on sen verran arka aihe ja tulen arka juttu päällä että en haluasi minua tunnistettavan kun kerran aika suoria on nuo syytöksetkin :(
 
loukattu
[QUOTE="vieras";24743228]Oletko yrittänyt ottaa omaisiin yhteyttä, jos sillä on joku sairaus tai jotakin? Ja kannattaako siitä välittää, jos taloyhtiön jokainen asukas tietää, että kyseisellä ihmisellä viiraa päästä. Samoin jo jotakin huutelee kadulla, niin olet niin kuin mielenterveyspotilaaseen törmännyt.[/QUOTE]

Osa jotka tätä hoitaa niin on lopettnut jop minun tervehtemisen, enne sanottiin päivää tms.
Eli jotenkin tulee tunne että tuota uskotaan..
Talomme asukkaat tietää että mummo puhuu omiaan mutta kun kukaa ei luonnollisesti halua loukata vahaa rouvaa, ja en minäkään mutta kun nyt tilanne se että hän huutelee pitkin kyliä minua sormella osottaen niin alkaa tuntumaan pahalta lasten takia, noiden lasten äiti syyttää minua jne.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24743279]Siis hoitaa mitä? Jos olet jotenkin luimistelevan ja syyllisen oloinen tilanteen vuoksi, niin sillä voi olla vaikutusta.[/QUOTE]
Yritä elää vaan täysin omaa elämää. Tuskin siihen ihmiseen niin usein tarvitsee missään pihalla tai kaupungilla törmätä kuitenkaan.
 
loukattu
[QUOTE="vieras";24743265]Oletko puhunut kenellekään taloyhtiössä asiasta? Jotenkin kuulostat vähän aralta ja pelokkaalta ihmiseltä, johon vaikuttaa enemmän tuollainen.[/QUOTE]

Vähemmästäkin kuulostaa aralta ;) jos sinua sormella osoitetaan bussissa ja haukutaan kuinka sinä olet haukkunut muka jonkun "varkaaksi" ja vielä omien lasten kuullen :(
Minä sanoin tuelle ihmiselle asiasta (taloyhtiön sääntöjen noudattamisesta)
hän tuli hmm "keskustelemaan" kun olimme talkoissa eli hallituksen puh.joht. oli paikalla + muita ihmisiä,
samasta asiasta oli eräs toinen ihminen sanonut myös mammalle joka kuului taloyhtiömme hallitukseen vaan nyt tuo väittää siis tämä syyttävä ihminen että minä olen ainut kuka koskaan hälle mitään sanonut ettei hälle siitä ennen muka kukaan ole sanonut
 
"vieras"
nyt tuo väittää siis tämä syyttävä ihminen että minä olen ainut kuka koskaan hälle mitään sanonut ettei hälle siitä ennen muka kukaan ole sanonut
Tähän pätee se, että hulluille ei kannata argumentoida mitään ja yrittää muuttaa heidän totuuttaan joksikin, koska ihan sama mitä teet, niin tulos on silti huono. Lakkaa puhumasta ihmiselle mitään ja annat huudella yksinään. Jos oikein pahaksi menee, niin nauhoita juttuja nauhalle ja tee rikosilmoitus.
 
loukattu
[QUOTE="vieras";24743324]No tähän olisit vaan voinut naureskella päälle, että jaahas vai sellaista. Se hiljentää tehokkaimmin tuollaiset.[/QUOTE]

Näin olen muutaman kerran sanonutkin kun on tuossa pihalla puhunut muille ja yrittänyt keskustella tilanteen halkin vaan mummo huutaa kminulle älä ala haukkumaan sinun kanssasi voi edes jutelle.
Tilanne niin tulehtunut että jos hissi pysähtyy minä mukana hänen kerrokseen hän huutaa ettei tule hissiin jos minä en kävele sieltä pois?!
Tilanne on oikeasti aika tulehtunut ja kaikki mitä minä mieheni tai muut asukaat yritämme tehdä on taas mummolla uusi selitys plakkarissa :(
Pahemmalta tämä tuntuu vaan siksi kun lpseni joutuu kuntelemaan äidistään "syytöksiä"
 
loukattu
[QUOTE="vieras";24743341]Tähän pätee se, että hulluille ei kannata argumentoida mitään ja yrittää muuttaa heidän totuuttaan joksikin, koska ihan sama mitä teet, niin tulos on silti huono. Lakkaa puhumasta ihmiselle mitään ja annat huudella yksinään. Jos oikein pahaksi menee, niin nauhoita juttuja nauhalle ja tee rikosilmoitus.[/QUOTE]

Salaa nauhottaminen tietääkseni myös rikos, joten kiitos vaan mutta en tee sitä vaikka tilanne on aika paha.
 
loukattu
[QUOTE="vieras";24743368]Kai olet lapselle kertonut, esim. että mummo on höpö ja puhuu siksi tyhmiä.

Minusta tuohon ei tehoa kuin välinpitämättömyys. Ei kannata selitellä eikä kuunnella syytöksiä.[/QUOTE]
Ollaan puhuttu ja muutkin asukkaat on puhuneet lapsillemme että täti puhuu hassuja :)
Mutta tosiaan hän jaksaa jankuttaa talomme asukkaille aina pihallamme kun minu näkee samoin jos näkee minua kaupungilla hän puhuu (siis nimenomaan niin että minä kuulen mitä puhuu, se kai tarkoituskin)
Ja nyt bussissa jossa puhuin eräälle talomme asukkaalle erittäin kovaan ääneen erittäin tunnistettavasti ...
 
"vieras"
Ollaan puhuttu ja muutkin asukkaat on puhuneet lapsillemme että täti puhuu hassuja :)
Mutta tosiaan hän jaksaa jankuttaa talomme asukkaille aina pihallamme kun minu näkee samoin jos näkee minua kaupungilla hän puhuu (siis nimenomaan niin että minä kuulen mitä puhuu, se kai tarkoituskin)
Ja nyt bussissa jossa puhuin eräälle talomme asukkaalle erittäin kovaan ääneen erittäin tunnistettavasti ...
Ehkä tässä on kyse enemmän häiritsevästä tekijästä kuin kunnianloukkauksesta/ häirinnästä. Minusta voisit alkaa suhtautumaan kyseiseen henkilöön nyt vaan paikallisena kylähulluna, jollei eimitään voi.
 
loukattu
Niin..
Kyseinen vanhus jopa miehelleni pitänyt saarnaa kuinka hänen tulee jättää minut ja kuinka hänen miniä on psykiatrinen lääkäri ja hoitoa saa ja minule kannattaakin hakea.
Tosin tässä on koetettu olla jo 2vuotta mutta mutta...
Nyt olen viimeisen vuoden aikana jättänyt tervehtimättä, avaamatta ovea jne.
En yksinkertaisesti uskalla kun mamma huutaa pää punaisena apua apua
ihan kuin jotain muka tekisi :(
Tilanneta ei helpota sekään että olen ammatiltani lähihoitaja ja vaikka nyt työtön en ehkä kohta joten maineesta on pikkukylässä pidettävä kiinne.
 

Yhteistyössä