kuntosali vs. kotiharjoittelu

Tykkään tehdä enemmän kotona.
Kevään oon käyny kolme kertaa viikos jumpas. Nekin kyllä valitettavasti loppuu kahden viikon päästä.
Mutta olen lisänny liikunnan määrää ja jumppailen kotona. Kuntosalille en menis. täälläpäin on maksu kallis ja kuntosali ei houkuttele!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 17:00 Red Dragon kirjoitti:
Tykkään tehdä enemmän kotona.
Kevään oon käyny kolme kertaa viikos jumpas. Nekin kyllä valitettavasti loppuu kahden viikon päästä.
Mutta olen lisänny liikunnan määrää ja jumppailen kotona. Kuntosalille en menis. täälläpäin on maksu kallis ja kuntosali ei houkuttele!
mitä jumppia teet kotona? onko siulla jotain laitteita/painoja vai ihan vaa "ilman mitää"?
 
Apuna ei ole minkäänlaisia laitteita tai painoja. Minä laitan vain musiikin soimaan ja teen samanlaisia liikkeitä kuin jumpassakin. Joskus painona käytän kuopusta =)

Teen vatsa-, pakara-, ja reisilihasliikkeitä.<br><br>
 
Kuntosali, jos minulta kysytään. Mutta minä olenkin sellainen, jonka pitää lähteä johonkin liikkumaan, lenkille/jumpalle/salille. Ei minusta ole kotona mitään tekemään.. ei ole ikinä ollut. Ihailen kyllä heitä, jotka saavat kotonakin jotain aikaiseksi :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:39 Selenicereus kirjoitti:
Kuntosali, jos minulta kysytään. Mutta minä olenkin sellainen, jonka pitää lähteä johonkin liikkumaan, lenkille/jumpalle/salille. Ei minusta ole kotona mitään tekemään.. ei ole ikinä ollut. Ihailen kyllä heitä, jotka saavat kotonakin jotain aikaiseksi :wave:
No, mieluiten minäkin käyn lenkillä ja jumpassa. Nyt sitten kun jumpat menee kesätauolle, ni jatkan lenkkeilyä ja pitää kotona tehdä niitä liikkeitä joita on jumpassa tullut tehtyä. ja jos kirjastosta löytyisi jokin dvd vaikka?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:50 Red Dragon kirjoitti:
Nyt sitten kun jumpat menee kesätauolle, ni jatkan lenkkeilyä ja pitää kotona tehdä niitä liikkeitä joita on jumpassa tullut tehtyä.
Kääk, minusta ei ikinä olisi moiseen!! Vaikka osaisin kuinka balancen liikkeet ulkoa, niin kotona en tee mittään.. joskus tulee väännettyä aurinkotervehydstä tms. mutta siinä se.. Ihana kun täälläkin näkyy jo sula maa, huomenna lähden lenkille, ensimmäiselle tänä vuonna. Olen sitä harkinnut jo pari viikkoa, henkinen valmistautuminen on tärkeää ;)

Toivottavasti mun salilla ei mene jumpat ihan täysin kesätauolle.. eihän siitä tulisi mitään. No, onneksi pääsee pian pyöräilemään.
 
täälläkin laihduttaj
kotona tykkään tehdä..tosin meillä on iso kotikuntosali,käsipainot ja tanko ja painoja runsaaasti..mitäs vielä,kuntopyörä,stepperi.keppiä, mattoa..ja aerobic dvd:tä..siinä taisi ne kaikki olla..ja mies on joskus hommannu ostostv:tä kaiken näköstä härveliä :LOL: jotka kuulema toimii, mutta meiän kaapissa ne pölyttyy,, :LOL:
 
mä täysin kotona liikkuja..ei oo aikaa eikä rahaa lähtee mihinkään..meillä muutamalaite ja tietty dvd levy ja monta ihanaa vhs kasettia aerobiccii...vesijumpassa käyny mut menee kesätauolle..huokaus...
 
008
Kirjaston jumppa videot on kyllä aika ajatuksia herättäviä näin laimeasti ilmaistuna. Ekat kerrat menee vain katsoessa ja nauraessa kun dorkan näköinen muija jumppaa pumppaa ja 80-luvun musiikki pauhaa :LOL: :ashamed: . Mut jospas niilläkin jotain tuloksia sais.
Itse olen yllättäen innostunut kotonakin jumpasta ja tänään raijasinkin muutaman kuntolaitteen sisälle ja televisiota katsellessa sit jumppailen.

-Juu kyllä jumppaan!!!!- "tässä vakuuttelen itselleni" :whistle:
 
taizi
Kuntosali todellakin.
Mutta olen viikot töissä muualla, joten pääsen vain viikonloppusin. Mutta yritän vatsalihaksia tehä(viikolla kerran) :)
Mutta nyt hain painot ja kohta menen "kuntoilemaan"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 20:26 008 kirjoitti:
Kirjaston jumppa videot on kyllä aika ajatuksia herättäviä näin laimeasti ilmaistuna. Ekat kerrat menee vain katsoessa ja nauraessa kun dorkan näköinen muija jumppaa pumppaa ja 80-luvun musiikki pauhaa :LOL: :ashamed: . Mut jospas niilläkin jotain tuloksia sais.
Itse olen yllättäen innostunut kotonakin jumpasta ja tänään raijasinkin muutaman kuntolaitteen sisälle ja televisiota katsellessa sit jumppailen.

-Juu kyllä jumppaan!!!!- "tässä vakuuttelen itselleni" :whistle:
jeps se on kyllä totta että noita jumppavideoita löytyy monen eritasosia ja on välillä tullu hommattua just tommosia alaarvosia..käääk :kieh: sit ei oo pitäny muuta kuin ottaa huumorin kannalta jos on ollut hyvä ja tehokas ohjelma oon säästäny myöhenpääkäyttöä varten(koskakohan semmonen tulee) ja toisinaan oon vieny saman tien kirpparille.. :snotty: 6 lapsen äiteenä ei tosissaan oo aikaa lähteä kuntosalille...pitkä matka ja kallista..joten kotijumppaa suosin.. vesijumpassa oon käyny nyt kerran viikossa ja sinnekin se 50km , mutta pakko saada hetken hengähdys kodista.. ;)
 
VIERAS 505
Kuntosali tai ohjattu jumppa ehdottomasti..Ohjatussa jumpassa ei voi laiskotella niinkuin kotona!
Salille voi myös mennä ajasta riippumatta...ainakin meillä!
Lisäksi kyllä jumppaan lihaskuntoa ja kyykkäyksiä kotonakin...ja tietty vatsalihaksia telkkua katsellessa!
 
tähänkin ketjuun pitää ängetä :D
olosuhteiden pakosta jumppaan kotona kolmisenkrt viikossa...mutta ehottomasti kävisin mielummin salilla. Se on paljon rentouttavampaa ja pääsee kotoa pois hetkeksi, ois ihan omaa aikaa...
Nyt kyl oon suunnitellu et alkaisin salilla käymäänkin...ihan aattelin tulevalla viikolla mennä...
 
Suosin enemmän kotijumppaa ja sen avulla sain tavoitepainoni. En halua salille, koska siellä laitteilla saa aikaseksi vain lihaksia ja minusta, että mieheni mielestä naisella ei saisi olla liian lihaksikasta kroppaa. Hartiat vain näyttävät levämmiltä ja vyötärö kapenisi lihaksilla. No en kyllä ole mikään ammattilainen vaan se vaikutti enemmänkin joogan ja voimistelun yhdistelmältä, mutta tuotti tuloksia. Hölkkä oli myös tehokasta varsinkin aamulla ennen aamupalaa. Piti vain kärvistellä aikainen herääminen.
 
Minusta kuntosaliharjoittelu on ehdottamasti tehokkaampaa, varsinkin jos palkkaa personal trainerin. Kunnon painoilla saa kunnon tuloksia aikaan. Tokihan joillekkin tulee lihakset helpommin kuin toisille, mutta itse sain treenata 5/krt viikko pää punaisena monta vuotta, ennen kuin edes alkoi näkyä lihaksia, joten ei pelkoa että ne lihakset yhtäkkiä vain kasvaisivat, vaatii myös oikeanlaisen ruokavalion. Toisaalta salille voi olla välillä aika ylivoimaista lähteä, joten silloin suosin kotiharjoittelua. Kotona vaan helposti tulee treenattua vähän puoliteholla. Onneksi jos omistaa pleikkarin tai Wiin niin niille on saatavilla erilaisia urheilupelejä, nitten avulla omalla kohdallani on harjoittelu ollu kotona tehokasta.
 
Hankin itselleni synnytyksen jälkeen Bestshape työkirjan ja Dvd jumppa videon (Jutta Gustafsberg kirjottanut). Työkirjassa on 12 viikon ruokapäiväkirja, henkinenvalmennus ja jumpan teen yhdessä vauvan kanssa. Laihduin -8 kg.
 
Mä tykkään treenata mieluummin kotona. En ole koskaan tykännyt noista ryhmä.jutuista ja salilla käydessä tuntuu että kaikki kyylää ihrakasaa joka epätoivoisesti yrittää tulla joksikis muuksi mitä on... Voi olla myös oman pään sisäistä kuvitelmaa ;)...

Mut kotoa löytyy crosstrainer, kuntopyörä, paljon erikokoisia käsipainoja, nilkkapainot, kuntokeskus jossa saa tehtyä jalkoja, rintaa, käsiä ja selkää. ja vatsalauta on sit erikseen. Lisäksi on miehen painon-nostopenkki. Pakkoliikuntana jokapäiväinen työmatkayöräily ja kolme aktiivista koiraa :).
 
FitClub Finlandilta saa myös monipuolisen Kotitreeni-ohjelman :)
Suosittelen jos ei halua käydä salilla!
http://www.fitclubfinland.fi/product/kotitreeni






Kotitreeni on treeniohjelma, joka videoiden avulla neuvoo sinulle yli 20 eri kotijumppaliikettä. Treenivideot on jaoiteltu kolmeen eri kategoriaan: Ensimmäinen videoryhmä näyttää jaloille tehtäviä harjoitteita, toinen käsittelee vatsaa ja selkää. Kolmas videoryhmä kattaa rinnan, hartiat ja käsien harjoitteet.
Hinta vain 39,90 :)
 

Yhteistyössä