Kuntotesteistä

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mulla ei oo koskan ollut muuta kun se työhöntulotarkastus..millä alalla oot kun on kuntotesti?
Mulla ei ole itellä ollut ikinä mutta miehelläni on ollu kuljetus alalla ja nyt on päässy isoon tehtaasen töihin ja siellä on lääkärin tarkastus ja kuntotesti, näyttää siltä että alkaa olla jokapaikassa tuo kuntotestikin lääkärin tarkastuksen ohella.
 
vieras
Mä oon isossa tehtaassa, mut ei meillä ole kuntotestiä- paitsi työnantaja tarjoaa vuosittain mahdollisuuden päästä kuntotestiin, sehän on aika arvokas! On, meidän kipsassa ei ole kovin raskasta työtä ollenkaan.
 
vieras
UKK-instituutin testissä homma menee suurinpiirtein niin, että mitä isompi painoindeksi sinulla on, sitä huonokuntoisempi olet. Monissa muissakin testeissä menee näin. Miehen veli, joka käy 3-4krt viikossa salilla, tekee siis myös aerobisia harjoituksia ja on pelkkää lihasta, sai just jostain kuntotestista tuloksen ''huono kunto''. Joo, painoindeksi sillä on joku 28, mutta lihas painaa enemmän kuin läski ja kookas kaverihan tuo on, ihan vaan siksi kun on niin lihaksikas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon isossa tehtaassa, mut ei meillä ole kuntotestiä- paitsi työnantaja tarjoaa vuosittain mahdollisuuden päästä kuntotestiin, sehän on aika arvokas! On, meidän kipsassa ei ole kovin raskasta työtä ollenkaan.
Mä oon kans,elintarvike alalla.
Hyvähän se on että tommosia järkkäävät.
Luulisin että ne mittaa kestävyyttä ja lihaskuntoa tms siinä testissä.
 
aa
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius harmaana:
Voiko tuleva työnantaja evätä lupaamansa työpaikan jos työntekijä ei läpäse kuntotarkastusta?
Kyllä kaikki sen varmaankin jotenkin "läpäisevät". Itse olin raskaana testiä tehdessä, joten kieltäydyin rempomasta joitakin osa-alueita.
 

Yhteistyössä