kuntouttava työtoiminta; onko mun pakko mennä?

  • Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti
"milla"
Onko mun pakko mennä kuntouttavaan työtoimintaan vaikka en ole työvoimatoimiston asiakas?
Tässä olis tammikuussa aika ja pitäs tehdä suunnitelma...voiko ne pakottaa?
En siis saa työmarkkinatukeakaan.
 
Mikä taho suosittelee/vaatii sitä kuntouttavaa työtoimintaa?
Se kieltäytyminen ilman hyviä perusteluita voi viedä rahoituksen. Jos ei edes yritä. Tai voi osoittaa ettei onnistu. Kun muistaakseni kuntouttavassa työtoiminnassa ei tartte joka pv mennä paikalle, sovitut päivät vain. Tosin riippuu tahosta kuka sen toiminnan järjestää ja mistä syystä siellä käydään. Kuntouttavalla työtoiminnalla saatetaan jopa testata mikä vointi on ja vieläkö on työkyvytön. Jostainhan niiden lääkäreidenkin pitää saada tietoa voinnista jos lausuntoja pitää kirjoitella esim. kelalle kuntoutustukien/-rahojen tsm. jatkamiseksi.
 
"vvv"
[QUOTE="milla";22625511]Kuule, kun mä herään joka aamu ennen kahdeksaa!![/QUOTE]

Ooh! Minun kelloni soi neljältä. Saisinpa nukkua noin pitkään kuin sinä, mut ei, työt kutsuvat.
 
"milla"
Mikä taho suosittelee/vaatii sitä kuntouttavaa työtoimintaa?
Se kieltäytyminen ilman hyviä perusteluita voi viedä rahoituksen. Jos ei edes yritä. Tai voi osoittaa ettei onnistu. Kun muistaakseni kuntouttavassa työtoiminnassa ei tartte joka pv mennä paikalle, sovitut päivät vain. Tosin riippuu tahosta kuka sen toiminnan järjestää ja mistä syystä siellä käydään. Kuntouttavalla työtoiminnalla saatetaan jopa testata mikä vointi on ja vieläkö on työkyvytön. Jostainhan niiden lääkäreidenkin pitää saada tietoa voinnista jos lausuntoja pitää kirjoitella esim. kelalle kuntoutustukien/-rahojen tsm. jatkamiseksi.
Ei kyse ole lääkärin seurannasta. Työvoiman palvelukeskuksessa oon käynyt. Ja käsittääkseni
on olemassa laki kuntouttavasta, mutta onkohan pakko mennä. Niiden on varmaan tarjottava tätä. Se yksi paikka olis kai sellainen mihin mennään joka arkipvä.
 
"daa"
[QUOTE="milla";22625700]Ei kyse ole lääkärin seurannasta. Työvoiman palvelukeskuksessa oon käynyt. Ja käsittääkseni
on olemassa laki kuntouttavasta, mutta onkohan pakko mennä. Niiden on varmaan tarjottava tätä. Se yksi paikka olis kai sellainen mihin mennään joka arkipvä.[/QUOTE]

No hei työvoiman palvelukeskus on myös työkkäri niiq :D Se on vaan ns. vaativammille asiakkaille
 
"Mansikka"
Mulla sama juttu, kuntouttava työtoiminta kutsuu pian. Työvoiman palvelukeskuksesta sain kanssa lähetteen sinne. Olisi kyllä mukava tietää toiminnasta etukäteen vähän enemmän...
 
moppi liisa
Minä karkasin mopin varteen ;) mielummin luutuan kerrostalon rappusia kuin teen ilmaista työtä ja maksan lapsen täyden tarhamaksun, nyt on paska duuni mutta himpun verran parempi palkka kuin kelan päiväraha jolla olisi pitänyt maksaa muksun tarhamaksut.
 

Yhteistyössä