Kuoma-kengät?

Olen kuullut kehuja Kuoma-kengistä, pitävät kuulemma lapsen jalat hyvin lämpöisinä. Saimme tuttavalta käytetyt, mutta edelleen hyväkuntoiset Kuomat. Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka hyvin ominaisuudet säilyvät käytössä? Ajattelin pestä kengät käsin ennen omaan käyttöön ottamista...
 
eihän niitä kuoma-sappaaita voi kukaan käyttää, nehän on ihan karmeita halpiksia ja goret pitää olla puolvuotiaasta lähtie hamaan hautaan saakka. :kieh:

ei vaan, tosi hyvät on. me saatiin 12v vanhat kuomat, ne oli yhellä lapsella silloin olleet ja säilytetty, oli ihan kuin uudet! ja myin ne justiin kirppiksellä eteen päin :)
 
...lähteä niistä se viimeinenkin vettähylkivyys :(
Itse en ole kauhean ihastunut siihen, on sellaset saappaat...Tykkään suosia nahkaisia talvikenkiä joissa lämminvuori. Niitäkin saa nykyään jonkun goretex-tyyppisen käsittelyn kera, vaikka ei sekään ole tarpeen. Konnon nohkakengät käy kosteillekin keleille, ja jos joskus vielä vetää hoitoainetta pintaan niin avot! On hengittävät ja joustavat ja kauniit ja lämpimät. Esim. Bisgaardilla aivan ihania, niitäkin saa nykyään Suomesta, esim.pikkujalat.fi verkkokaupasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
eihän niitä kuoma-sappaaita voi kukaan käyttää, nehän on ihan karmeita halpiksia ja goret pitää olla puolvuotiaasta lähtie hamaan hautaan saakka. :kieh:

Mitäs sulla on goretexiä vastaan? Me ollaan ostettu edullisesti lasten goretex talvikenkiä kirpparilta 2-3 euroa pari. Hyviä ja siistejä kenkiä. Kuomat löytyy myös ja niitäkin käytetään aktiivisesti.

Itse tykkään pitää goretex -kenkiä niin pysyy jalat kuivana ja viihtyy ulkona pidempään. Koiraihmisen pitää käydä ulkona kelillä kuin kelillä ja silloin ovat myös asialliset kengät tarpeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja verbi:
...lähteä niistä se viimeinenkin vettähylkivyys :(
Itse en ole kauhean ihastunut siihen, on sellaset saappaat...Tykkään suosia nahkaisia talvikenkiä joissa lämminvuori. Niitäkin saa nykyään jonkun goretex-tyyppisen käsittelyn kera, vaikka ei sekään ole tarpeen. Konnon nohkakengät käy kosteillekin keleille, ja jos joskus vielä vetää hoitoainetta pintaan niin avot! On hengittävät ja joustavat ja kauniit ja lämpimät. Esim. Bisgaardilla aivan ihania, niitäkin saa nykyään Suomesta, esim.pikkujalat.fi verkkokaupasta!
Juu, nahkaiset on kyllä todella hyvät. Meillä yhdet sellaiset on, tosin ei olla vielä otettu käyttöön mutta vaikuttavat oikein hyviltä ja lämpöisiltä. Ehkä ne Kuomat menevat vaikkapa hyvinä kakkoskenkinä... Saa nähdä sitten kuinka hyvin pitävät vettä ja lämpöä, kun ehditään kunnolla testaamaan talviolosuhteissa. Sittenhän selviää...

Kiitos muillekin kommenteista ja mukavaa talvea!
 

Yhteistyössä