Kuomat ekaluokkalaiselle ? oNko " lapselliset " ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kinuski
Mä olin tosi yllättynyt, kun meidän 3-luokkalainen halus kuomat, on kuulemma nope laittaa jalkaan. Viimeksi ollut kuomat 5-vuotiaana :). Ja huomasin että muutamalla muullakin luokkakaverillaan on myös.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hips:
Eihän ne lapselliset ole kun myydäänhän niitä aikuisillekin, mutta itse en kuomia ostais, koska ne eivät tue kasvavaa jalkaa riittävän napakasti.
miksi terve kasvava jalka tarvitsee tukea ?
Terve ei tarvitsekaan tukea vaan nimenomaan tekee hyvää että jalan lihakset joutuvat tekemään töitä. Eri asia on jos jalassa on jo luonnostaan jotain rakenteellista vikaa.
 
just aamulla käytiin kuoma-keskustelu 6-luokkalaiseni kanssa. alkutalvella ostettiin hienot nahkasaappaat,koska neiti ei halunnut kuomia, vaikka ehdotin niitä juuri niiden lämpimyyden vuoksi.Tyttö kulkee kävellen koulumatkat ja tiedän kuinka kurjaa on kävellä varpaat jäässä.Nyt on talvi itketty,kun kengät on ihan sairaan kylmät.Aamusella tyttö kiskoi hienoja muotikenkiään jalkoihin ja totesi,että ensi talvena ostetaan sitte ihan satavarmasti kuomat.Viimeinen talvi ku minä jäädytän varpaani!Näin se luonto opettaa uhmaiselle teini-ikäisellekin kunnioitusta.Lisää pakkasta talviihin!!!!! :)
 
Mun tokaluokkalaisella on kuomat ja haalari :D
Justiinsa siitä syystä, että on nopea pukea. Taitaa olla ainoa luokassaan, jolla on haalari, mutta eipä tuo halunnut lähteä takki/housut ostoksille, vaikka sitä oon pariinkin otteeseen ehdottanut.
 
vieras
Tokaluokkalainen tytär halusi kuomat. Niissä ei kuulemma palele varpaita. Tähän asti on pitänyt jotain gore tex -kenkiä, ei kuulemma ole lämpimät vaikka on ihan karvavuori. Hain itsellenikin kuomia monesta kaupasta mutta oli myyty loppuun.
 
Soiku
No mielummin nimenomaan Kuomat tai muut vastaavat, jotka on helppo vetää jalkaan. Just yhden opettajan kanssa puhuin, että kun toisilla lapsilla menee puoli välituntia siihen, kun ne kiskoo jalkaansa ensin toppahousut, sitten takin, vetää hankalat kengät jalkaan..

Haalari ja Kuomat ja ehtii välitunnillakin leikkiä :)
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
No mielummin nimenomaan Kuomat tai muut vastaavat, jotka on helppo vetää jalkaan. Just yhden opettajan kanssa puhuin, että kun toisilla lapsilla menee puoli välituntia siihen, kun ne kiskoo jalkaansa ensin toppahousut, sitten takin, vetää hankalat kengät jalkaan..

Haalari ja Kuomat ja ehtii välitunnillakin leikkiä :)
Minä en kyllä keksi, miksi housujen ja takin pukemiseen menisi paljon kauemmin aikaa kuin haalarin. Siis merkittävästi enemmän...
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja Mallanne:
just aamulla käytiin kuoma-keskustelu 6-luokkalaiseni kanssa. alkutalvella ostettiin hienot nahkasaappaat,koska neiti ei halunnut kuomia, vaikka ehdotin niitä juuri niiden lämpimyyden vuoksi.Tyttö kulkee kävellen koulumatkat ja tiedän kuinka kurjaa on kävellä varpaat jäässä.Nyt on talvi itketty,kun kengät on ihan sairaan kylmät.Aamusella tyttö kiskoi hienoja muotikenkiään jalkoihin ja totesi,että ensi talvena ostetaan sitte ihan satavarmasti kuomat.Viimeinen talvi ku minä jäädytän varpaani!Näin se luonto opettaa uhmaiselle teini-ikäisellekin kunnioitusta.Lisää pakkasta talviihin!!!!! :)
Siis 7-luokkalainen KUOMISSA? :D Ei ole totta.
 
vieras
Kyllä täällä pohjoisessa on putkikuomat ihan jopa 6 luokkalaisille. Kuomia saa myös sellaisina nauhanilkkureina ja itsellänikin on sellaiset. Olikohan Pyry -nimiset. Ovat tosi lämpimät ja yläasteikäinenkin varmaan sellaisia suostuu pakkasella käyttään.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
No mielummin nimenomaan Kuomat tai muut vastaavat, jotka on helppo vetää jalkaan. Just yhden opettajan kanssa puhuin, että kun toisilla lapsilla menee puoli välituntia siihen, kun ne kiskoo jalkaansa ensin toppahousut, sitten takin, vetää hankalat kengät jalkaan..

Haalari ja Kuomat ja ehtii välitunnillakin leikkiä :)
Toppahaalari ja Kuomia minäkin suosittelen, nopein keino päästä välitunnille :)
Mut lyöppä ekaluokkalaiselle haalari päälle, niin jo ilkkujia riittää - harmi :(
Mut Kuomat on käytössä parhaat, meillä kun täällä pohjoisessa ei ees loskat pahemmin haittaa.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Lapsen koulussa on ainakin 3-luokkalaisilla vielä useita kuomia. Varsinkin kukalliset näyttävät olevan nyt in.
No meidän cittarista ei edes punaisia kuomia saa, vain noita kukallisia ja niitä on koko päiväkodin eteinen täynnä! Mä haluun punaiset kuomat, nih.
 
tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja Mallanne:
just aamulla käytiin kuoma-keskustelu 6-luokkalaiseni kanssa. alkutalvella ostettiin hienot nahkasaappaat,koska neiti ei halunnut kuomia, vaikka ehdotin niitä juuri niiden lämpimyyden vuoksi.Tyttö kulkee kävellen koulumatkat ja tiedän kuinka kurjaa on kävellä varpaat jäässä.Nyt on talvi itketty,kun kengät on ihan sairaan kylmät.Aamusella tyttö kiskoi hienoja muotikenkiään jalkoihin ja totesi,että ensi talvena ostetaan sitte ihan satavarmasti kuomat.Viimeinen talvi ku minä jäädytän varpaani!Näin se luonto opettaa uhmaiselle teini-ikäisellekin kunnioitusta.Lisää pakkasta talviihin!!!!! :)
Siis 7-luokkalainen KUOMISSA? :D Ei ole totta.
tällä asenteella saadaan just näitä muotiprinsessoja, jotka pukeutuu minariin, vaik on 25 astetta pakkasta, ja viel pitää sitä siistinä. Kiesus!
 

Yhteistyössä