Kuravaatteet vai tec-haalari?

Moi!

Kyselisin sellaista, että mitä teidän lapsilla on sadepäivänä päällä? Tyttö 1v 3kk menossa nyt perhepäivähoitajalle, ja mietin että tarviiko minun hommata kuravaatteet vielä Reimatec haalareiden lisäksi. Onko kokemuksia tai mielipiteitä?
 
vieras
Kysy siltä tädiltä? Jotkut haluaa kaikille kuravaatteet, koska ne on helppo riisua jo ulkona. Ei tule kuraa hoitajan eteiseen. Meidän lapset ei ole perhepäivähoidossa ikinä olleet, mut puistossa olen nähnyt, et kaikilla näyttää olevan kurahousut, vaikka olisi mikä tec-haalari.
 
Työäiti
Ihan up-to-juu. Minä en halua hiekkalaatikossa kieriskellyttä mukulaa autoon, vaan kuorin kurikset pois tec-vaatteen päältä. Enkä todellakaan pese niitä pph:lla tai vaihda vaatteita siellä. Kotona en käytä kuriksia, vaan hyödynnän enemmän tec-ominaisuuksia.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa1231:
Perhepäivähoitaja sanoi, että se on minun oma asiani.. Leikkipaikassa ei ole kuralätäkköjä ja hän sanoi, että kaatosateella ei pihalle mennä.
Millainen sellainen paikka on, johon ei kuralätäköitä tule? Lapset eivät taida pihalle/metsään päästä, ei ainakaan hiekkalaatikkoon. Toki jotkut pph:t karttaa huonoa keliä ja jää sisälle. Päiväkodissa on menty myös kostealla säällä ulos (tai sateen jälkeen), jos sadetta on jatkunut pitkään.
 
meillä hoitaja ykkäs tuosta lassien kumipuvusta, lapsi pysy kuivana, eikä hiostanu, ja sai pestä pihalla letkulla jos näytti kovin rapaselta.
ja ennen autoon menoa sen sai harjattua tai heitettyä puvun pois jos niikseen. eli ei, miellä ei ole neiti käyttänyt kohta 5 vuoteen kuriksia ja pienempi ei ole käyttänyt ikinä.
 
vieras
Minä tilasin kurahaalarin(!) ellokselta,siinä on kiintee fleese vuori joten ei voi vielä pitää,mut syksyllä ja talven loskakeleillä varmaan aika mainio.Ellei sit oo liian hiostava..35 euroa ettei ees pahan hintainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tilasin kurahaalarin(!) ellokselta,siinä on kiintee fleese vuori joten ei voi vielä pitää,mut syksyllä ja talven loskakeleillä varmaan aika mainio.Ellei sit oo liian hiostava..35 euroa ettei ees pahan hintainen.
H&M:lla on samantyyppistä kaksiosaista pukua, jossa fleece vuori. Lähes koko viime talven poika käytti sitä kun ei täälä etelässä pahemmin pakkasia ollut.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen:
Miksi pitää ostaa kallis vedenpitävä haalari jos ne hiostavat ja hankalat kuravaatteet pitää pukea vielä siihen päälle?
Ihan kauheimmilla säsadesäillä ei vettäpitävähaalari pidä kaikkea vettä kuitenkaan. On tosi hyvä sellaisessa pikkuvesisäässä, mutta ei ihan "lammikossa" voi olla. Siksi kai monet ostavat myös kurikset.
 
sisi
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa1231:
Moi!

Kyselisin sellaista, että mitä teidän lapsilla on sadepäivänä päällä? Tyttö 1v 3kk menossa nyt perhepäivähoitajalle, ja mietin että tarviiko minun hommata kuravaatteet vielä Reimatec haalareiden lisäksi. Onko kokemuksia tai mielipiteitä?
Päiväkodissa ainakin vaativat, että kaikilla lapsilla on oltava kuravaatteet, on sitten mitkä puvut alla hyvänsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tilasin kurahaalarin(!) ellokselta,siinä on kiintee fleese vuori joten ei voi vielä pitää,mut syksyllä ja talven loskakeleillä varmaan aika mainio.Ellei sit oo liian hiostava..35 euroa ettei ees pahan hintainen.
H&M:lla on samantyyppistä kaksiosaista pukua, jossa fleece vuori. Lähes koko viime talven poika käytti sitä kun ei täälä etelässä pahemmin pakkasia ollut.
Näin minäkin ajattelin helpottaa ulosmenoa kurakeleillä.Ja vedenpitävyys luulis olevan täydellinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa1231:
Moi!

Kyselisin sellaista, että mitä teidän lapsilla on sadepäivänä päällä? Tyttö 1v 3kk menossa nyt perhepäivähoitajalle, ja mietin että tarviiko minun hommata kuravaatteet vielä Reimatec haalareiden lisäksi. Onko kokemuksia tai mielipiteitä?
Päiväkodissa ainakin vaativat, että kaikilla lapsilla on oltava kuravaatteet, on sitten mitkä puvut alla hyvänsä.

Meillä on näin myös
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kauheimmilla säsadesäillä ei vettäpitävähaalari pidä kaikkea vettä kuitenkaan. On tosi hyvä sellaisessa pikkuvesisäässä, mutta ei ihan "lammikossa" voi olla. Siksi kai monet ostavat myös kurikset.
Esitän eriävän mielipiteeni :D
Kyllä kosteussuoja-asut ovat pitäneet sekä minut että lapset rutikuivina myös järkyttävässä kaatosateessa. Lammikoissa mä en istu, lapset kyllä, eivätkä ole kastuneet.
Mulla siis ei edes ole mitään sadevaatteita, ainoastaan vettäpitävä ulkoilupuku (sellainen tuulipukumainen), ja lapsillakaan ei kovin usein sadevaatteita käytetä vaikka niillä sellaiset onkin.
 

Yhteistyössä