kutiava päänahka enkä oikein ota selvää onko päänahka rasvanen vai kuiva

  • Viestiketjun aloittaja juu vai ei
  • Ensimmäinen viesti
juu vai ei
joka talvi tää sama pirun vaiva päänahan kanssa. kutiaa ja on ärtynyt. silmin nähden ei näy mitään vikaa. paitsi tietysti jos raavin voi päänahkaan tulla jotain pientä jälkeä.
ei oo ainakaan kosteuttavista ollu apua. ei kyllä varsinaisesti mitään hilsettäkään ole. paitsi tietty sen jälkeen kun on päätänsä raapinu niin tietty sieltä jotaki pientä hilsettä irtoo niinku nyt kaikilla varmaan jos päätänsä tarpeeks rapaa. jotain hyvää shampoota/hoitavaa mikä vois auttaa??
 
"Myy"
Käytätkö hajustettuja shamppoita? Minulla oli sama tilanne, tuntui että sama millä pesi niin kutitti. Selvisi lopulta että minulla on hajusteallergia ja hiustenhoitoaineiden hajusteet aiheuttivat kutinan.
 
"Myy"
Entäs käytätkö muita hiustenhoitotuotteita, ovatko nekin hajustamattomia? Hiuslakat ja muut menevät myös helposti päänahkaan ja kutittavat.

Jos tuo hajusteeton ei auta, niin kannattaisi käydä iholääkärillä. Voi olla kyseessä joku muu allergia. Lääkäri voi myös kattoa josko on joku muu syy.
 
Itse pääsin tuosta eroon linna shampoolla, mitkään muut ei auttanu kokeilin apteekista ja kampaamoista saatavat herkän päänahan tuotteet. Pahimpaan helpotukseen käytin kortisoni liuosta päänahkaan niin ei tarvinnu hiuksia päästä repiä :D

En muutenole ainut joka on linnashampoosta saanut avun.
 
"Hömelö"
Mä ostin apteekista semmosta öljyä mikä on nimeen omaan tarkotettu kuivalle hiuspohjalle. Ainakaan mulla se ei oo jättäny hiuksia yhtään rasvasiks, ja auttaa hyvin kuivuudesta aiheutuvaan mietoon kutinaan (hilsettä ei ole).
 
Mä pääsin eroon tosta vaivasta, kun rupesin käyttämään XZ- suklaa, vanilja shampoota ja hoitosuihke, joka on myös tuo XZ- hoitosuihke suklaa, vanilja. Rauhottaa päänähkaa ja mulla johtu päänahan kuvuudesta ja välillä kipeyty sen verran paljon, että hyvä kun pysty etes harjaamaan hiuksiaan. Hiuksetkaan ei enää ole kuivat, eli mulla on kiilto ja tuuheus palannu hiuksiin :).
 

Yhteistyössä