kutiseva päänahka mutta helposti rasvoittuvat hiukset

Eli siis mulla on kuiva päänahka, kutisee ja hilseilee. Leikkasin talvella siiliksi, jos olis vähän auttanut mutta tuntui kutina pahenevan siitä, menikö sitten aineet helpommin päänahkaan tms. Oon yrittäny ettiä ainetta joka sopii mun hiuksille ja päänahalle, mutta se tässä on vaikeeta, että vaikka muuten miedon shampoon päänahalle löysisin nii hiukset ei puhistu kunnolla. Menee niin nopeesti likaseksi.

Haluaisin jostain löytää suht halvan, mutta hyvän shampoon. Apuja?
 
"sipsi"
Sama vika täällä myös... Lisäksi kesäisin tulee helposti näppylöitä (ihan kuin pikkuruisia finnejä) päänahkaan :( Kampaamosta olen ssampoot ostanut, latvoihin laitan hiuksiin jätettävää hoitoainetta.
 
"vieras"
Apteekista sellanen kuin Selukos. Ei se mulla ole kylläkään rasvoittumisongelmaan auttanut, mutta sillä saa hiukset tosi puhtaiksi. Pesen sillä pari kolme kertaa viikossa, muut kerrat ihan kaupan shampoilla, eri merkkejä vaihdellen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26778648]Kyse hilseestä eikä kuivuudesta eli rasvoittuvan päänahan perusongelma. Hoitona usein tapahtuva pesu happamalla shampoolla ja tarvittaessa apteekista Nizoralia.[/QUOTE]
Tai siis rasvainenkin iho voi olla kuiva siinä mielessä, että siitä haihtuu liikaa kosteutta, mutta oikea ongelma on liiallinen rasva, joka tulehduttaa ihon. Kun tätä hoidetaan, niin iho närtyneisyyskin vähenee.
 
Minulla myös sama vika :) Nyt 2 vai 3kk käyttäny xz sitä hmm.. vaalea purkki ja omenaa tais olla? silikoniton. shamppoo ja hoitoaine samaa sarjaa.. Nyt pystyy helposti pitämään yhden päivän väliä hiusten pesussa ja silti eivät ole rasvasta lytyssä, kutina on myös hellittäny :) MONIA kampaamo tuotteita kokeiltu, herbinat, suomi sauna shmppoot, terva tuotteet ja nämä kaupan normi fructikset ja dovet.. Mutta tämä kyseinen omena shamppoo on itellä ainut mikä tepsiny :) fructikseen en koske ikinä enää, enkä myöskään näihin isoihin tresemme tuotteisiin ym... Dovella yksi hyvä hoitoaine jota käytän ehkä kerran viikossa jos tuntuu että latvat menee liian kuiviksi.. tuubi mallinen, vaalea purkki jossa jotain kultaraitaa mainostavat :) sen jälkeen tosi hyvän tuntuset hiukset ja vaikka ois pitkät hiukset kuinka takussa ennen suihkuun menoa niin se kyllä silottaa :)
 
[QUOTE="vieras";26778648]Kyse hilseestä eikä kuivuudesta eli rasvoittuvan päänahan perusongelma. Hoitona usein tapahtuva pesu happamalla shampoolla ja tarvittaessa apteekista Nizoralia.[/QUOTE]

No kyllä mä luulisin että on tässä kuivuudestakin kyse, en usko että hilse aiheuttaa tämmöistä kutinaa. Hilsettä mulla on nimittäin ollu pienestä pitäen eikä oo tämmöstä kutinaa ollu.
Jossain sivustoilla oli, että pitäis ph:n olla mahdollisimman lähellä ihon omaa ph:ta. Miksi siis happamaa?
 
"vieras"
No kyllä mä luulisin että on tässä kuivuudestakin kyse, en usko että hilse aiheuttaa tämmöistä kutinaa. Hilsettä mulla on nimittäin ollu pienestä pitäen eikä oo tämmöstä kutinaa ollu.
Jossain sivustoilla oli, että pitäis ph:n olla mahdollisimman lähellä ihon omaa ph:ta. Miksi siis happamaa?
Kutinaa tulee nimenomaan hilseestä. Jos hormonitoiminta ym. on muuttunut tai pesee eri shampoolla, niin se voi pahentaa hiivasienen kasvua ja luo sitä kautta kutinaa. Toki voi olla jollekin shampoollekin allerginen, mutta rasvoittuvan päänahan ainut oikea hoitokeino on riittävä pesu. Ihon ph on hapan. Muualla iholla 5.5, mutta päänahassa 4.7, joka on muutamalla kampaamoshampoolla. Neutraali tarkoittaa seiskaa. Ihoneutraali tarkoittaa hapanta, koska iho on hapan. Liika emäksisyys villiinnyttää hiivasienen.
 
"vieras"
Linna shampoo, silikoniton ja pesevä, hellävarainen ja sopii hyvin rasvaisille hiuksille.
Maksaa jotain 1,80e, eli kannattaa kokeilla,vaikka olisi huono niin ei menny montaa egeä hukkaan. Mun rasvaisille hiuksille oli pelastus, nykyään vuorottelen tätä ja elvitalia, ei yhtään rasvaiset enää.

 
Minulla myös sama vika :) Nyt 2 vai 3kk käyttäny xz sitä hmm.. vaalea purkki ja omenaa tais olla? silikoniton. shamppoo ja hoitoaine samaa sarjaa.. Nyt pystyy helposti pitämään yhden päivän väliä hiusten pesussa ja silti eivät ole rasvasta lytyssä, kutina on myös hellittäny :) MONIA kampaamo tuotteita kokeiltu, herbinat, suomi sauna shmppoot, terva tuotteet ja nämä kaupan normi fructikset ja dovet.. Mutta tämä kyseinen omena shamppoo on itellä ainut mikä tepsiny :) fructikseen en koske ikinä enää, enkä myöskään näihin isoihin tresemme tuotteisiin ym... Dovella yksi hyvä hoitoaine jota käytän ehkä kerran viikossa jos tuntuu että latvat menee liian kuiviksi.. tuubi mallinen, vaalea purkki jossa jotain kultaraitaa mainostavat :) sen jälkeen tosi hyvän tuntuset hiukset ja vaikka ois pitkät hiukset kuinka takussa ennen suihkuun menoa niin se kyllä silottaa :)
Mä olen nyt jonkun aikaa käyttänyt sitä xz:n shampoota normaaleille hiuksille, vaalea purkki ja joku tyyliin karpalo/puolukka/muu-punainen-marja ja vehnä/muu-tämmönen-kasvi. Se ei tykkää mun päänahasta, mutta tuota omenajuttua vois kattoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26778729]Kutinaa tulee nimenomaan hilseestä. Jos hormonitoiminta ym. on muuttunut tai pesee eri shampoolla, niin se voi pahentaa hiivasienen kasvua ja luo sitä kautta kutinaa. Toki voi olla jollekin shampoollekin allerginen, mutta rasvoittuvan päänahan ainut oikea hoitokeino on riittävä pesu. Ihon ph on hapan. Muualla iholla 5.5, mutta päänahassa 4.7, joka on muutamalla kampaamoshampoolla. Neutraali tarkoittaa seiskaa. Ihoneutraali tarkoittaa hapanta, koska iho on hapan. Liika emäksisyys villiinnyttää hiivasienen.[/QUOTE]
Esim. juuri tuolla etikalla (laimennettu) voi hoitaa päänahkaa, mutta ei saa olla liian vahvaa liuosta, koska hiuksen keratiini (proteiini) ei sitä kestä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26778730]Linna shampoo, silikoniton ja pesevä, hellävarainen ja sopii hyvin rasvaisille hiuksille.
Maksaa jotain 1,80e, eli kannattaa kokeilla,vaikka olisi huono niin ei menny montaa egeä hukkaan. Mun rasvaisille hiuksille oli pelastus, nykyään vuorottelen tätä ja elvitalia, ei yhtään rasvaiset enää.

[/QUOTE]
Tässä on korkea pH, ettei se ei kirvelisi lasten silmissä. Monelle aikuiselle aiheuttaa sen vuoksi hilseilyä ja kutinaa, jos on siihen taipuvainen. Minulla myös.
 
[QUOTE="vieras";26778729]Kutinaa tulee nimenomaan hilseestä. Jos hormonitoiminta ym. on muuttunut tai pesee eri shampoolla, niin se voi pahentaa hiivasienen kasvua ja luo sitä kautta kutinaa. Toki voi olla jollekin shampoollekin allerginen, mutta rasvoittuvan päänahan ainut oikea hoitokeino on riittävä pesu. Ihon ph on hapan. Muualla iholla 5.5, mutta päänahassa 4.7, joka on muutamalla kampaamoshampoolla. Neutraali tarkoittaa seiskaa. Ihoneutraali tarkoittaa hapanta, koska iho on hapan. Liika emäksisyys villiinnyttää hiivasienen.[/QUOTE]

Aa joo en ajatellut tosiaan että ihonkin ph on hapan :) Niinhän siellä oli, että shampoon ph:n olisi hyvä olla 4,5-5,5.
Kiitoksia valistuksesta. Muissakin jutuissa siis kuin tuossa happamuusasiassa :p
 
"vieras"
Aa joo en ajatellut tosiaan että ihonkin ph on hapan :) Niinhän siellä oli, että shampoon ph:n olisi hyvä olla 4,5-5,5.
Kiitoksia valistuksesta. Muissakin jutuissa siis kuin tuossa happamuusasiassa :p
:).

Olen myös samasta vaivasta kärsivä (teini-iästä asti). Itseä auttaa jokapäiväinen pesu riittävän hyvin pesevällä happamalla shampoolla, mutta välillä täytyy turvautua apteekin shampooseen.
 
entiset päävaivat
Pesen vaan pari kertaa viikossa shampoolla. Päänahka voi paljon paremmin ja on tottunut tähän. Joskus voin huuhdella pelkällä vedellä ja laittaa hoitoaineen.
 
sh
Kyse on seborreasta (googlaa, niin saat lisää tietoa). Hoitona on päivittäinen pesu kunnon puhdistavalla shampoolla. Moni menee lankaan ja ajattelee päänahan olevan kuiva, minkä vuoksi pesevät harvemmin ja miedolla shampoolla. Tästä päänahka vain ärtyy ja karstoittuu.
 
Mä olen kokeillut Nizoralit, System 4 -sarjan, muutaman muunkin kampaamosarjan ja niistä ei ollut apua. Synnytyksen jälkeen alkoi sama ongelma kuin ap:llä. Head and shoulders on toiminut mulla, ostin sen suurin piirtein viimeisenä toivona. Yllätyin kyllä tosi paljon, kun se auttoikin.
 
mimmilehmä
kampaamotuotteista suosittelen simin system 4 sarjasta shampoo 4 ja hoitoaineeksi öljyhoitoa.toimii kutinaan,poistaa hilseen ja pesee hiukset puhtaaksi.hoito ei tee rasvaiseksi,rauhoittaa päänahkaa ja poistaa hilsettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmilehmä;26778934:
kampaamotuotteista suosittelen simin system 4 sarjasta shampoo 4 ja hoitoaineeksi öljyhoitoa.toimii kutinaan,poistaa hilseen ja pesee hiukset puhtaaksi.hoito ei tee rasvaiseksi,rauhoittaa päänahkaa ja poistaa hilsettä.
Mulla oli juurikin tuo ja pahensi vain ongelmaa. Tiedä sitten miksi.
 

Yhteistyössä