Kutistuva sf-mitta

Kauhea huoli masuasukin puolesta. Ensimmäisellä mittauksella rv 22 oli sf-mitta 22, sitten rv 25 niin ollen 23 ja nyt rv 29 lopussa 26. Siis laskussa kuin lehmän häntä. Uusinta neuvola on viikon päästä. Tosin kaikilla kolmella kerralla ollur eri mittaaja ja sitä minulle lohduteltiinkin. Mutta silti! :headwall:


Esikoinen kun liiteli reippaasti keskikäyrän yläpuolella. Tosin jos se on vaan pienempi kuin 4110 g niin minun puolestani! Huolestuttaa vaan tuo kutistuminen... Mihin se voi viitata?
 
Meidät passitettiin ylimääräiseen ulraan, koska SF-mitta ei kasvanut tarpeeksi. (rv 21+6 21, rv26 23 ja rv29+6 vain 25!) Ja kuten pelkäsinkin vauva oli hidastanut kasvua. Jouduin käymään usein ultrassa, ja lopulta sikiön kasvu oli kokonaan pysähtynyt rv36. Synnytys käynnistettiin, ja tyttö oli syntyessään vain 1968g. Eli kannattaa kyllä sinunkin pyytää ultraan pääsyä! Ihme ettei sinua ole sinne jo laitettu! Toivotaan kuitenkin, että sinun kohdalla on vain mittavirhe... Tsemppiä odotukseen :flower:
 
mainiomamma, siis sulla todettiin vai tuo, että mitan kasvu pysähtynyt, ei että olisi pieni viikkoihin nähden?
Tulipa vaan mieleeni, kun mulla ei kiinnitetty huomiota mittaan sinänsä ollenkaan vaikka oliki todella pieni kolmosesta, synnyttämään mennessä rv 41+1 vain 29cm!!! Esikoisesta 40+5 38cm...
 
Jahvetti Pääsin ylimääräiseen ultraan, koska SF-mitta ei ollut kasvanut käyrän mukaan. Ja ultrassa sitten todettiin, että sikiö on pieni viikkoihin nähden. Kävin kontrolli ultrissa, lopulta sikiö ei ollut viikkoon enää kasvanut. Näin onnellisesti kävi mulle, että SF-mitan perusteella terkkari laittoin ultraan, ja pääsin seurantaan! Muuten olisi voinut sikiölle käydä kalpaten...
Eli siis ei näköjään tuo SF-mitan pienuus vaikuta suoraan vauvan kokoon. Mutta olen todella onnellinen, että sitä seurataan!! Ja jos SF-mitta seuraavissa raskauksissa ei kasva oletusten mukaan, haluan ehdottomasti ultraan. Onneksi Jahvetti sinun lapset ovat olleet täysi kasvuisia.
 

Yhteistyössä