KUTOJAT!!! Pika-apua vailla!

  • Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti
"pypylleröinen"
Täh?? Mä en ymmärrä... Saisko vähäv selvennystä? :)

Kavenna sitten kummassakin reunassa joka 2. krs: 3 x 1 s = 30 s. Neulo kunnes työn pituus on 16 cm. Seuraavalla krs:lla kaikki s:t neulotaan pareittain yhteen.
 
"vieras"
Siis joka toisella kierroksella kavennat kummassakin reunassa 3 kertaa yhden silmukan = 6 silmukkaa per kierros. Näitä kavennuskierroksia tulee siis yht 5 kertaa =30 s. Sitten jatkat kunnes 16 cm pituus. Sitten kaikki silmukat parettain yhteen.
 
"pypylleröinen"
Mutta siis... Mulla on nyt 36 silmukkaa. Jos mä joka toisella kerroksella otan 6 silmukkaa pois, ja 5 kerrosta noin, ni onhan mulla paljon vähemmän sitten silmukoita... Hmm... täh? :D
Alottelen vasta kutomista, oon aika vähän aikasemmin kutonut, ni ei ihan nää ohjeet uppoa aina :)
 
"vieras"
Ai sulla on noin vähän silmukoita. Sittehän toi ohje menee niin että sä kavennat vain 3 kertaa joka toinen kierros 1 silmukan per reuna. Elikä kierroksella 2 silmukkaa ja näitä kavennuskierroksia 3 =6 silmukkaa kavennettu. Elikä jää jäljelle 30 s. Sitten jatko.
 
Kavennat joka toisella kerroksella kummassakin reunassa silmukka. Kierroksella siis häviää 2. Sitten toistat nämä kavennukset vielä 2 kertaa aina joka toisen kerroksen alussa.

Eli yhteensä vähennät silmukoita kolme kertaa kummastakin reunasta, jolloin tulokseksi sinulle jää 30 silmukkaa puikoille.

Ai, vieras kerkesikin jo vastaamaan...
 
Viimeksi muokattu:
"pypylleröinen"
Kiitos <3 Mä en voi mennä nukkumaan, ennen kun oon tossun saanut kudottua, kun illalla ku aloin kutoa, päätin että teen tän tänään valmiiks, ja huomenna teen toisen tossun :D
 

Yhteistyössä