Kutomisia..

yks kutoja
On liian vähän. Ajattele lankojen hintoja. Esim.sukkien langat maksavat jo noin pari euroa.

Tein kaverin lapselle koko villapuvun lahjaksi. Langat maksoivat jo sen lähes 30e.

Oletko saanut langat ilmaiseksi? Kenelle meinaat myydä? Jos tutuille, niin se on mielestäni OK, ettet ota niin paljoa, kuin vieraille.
 
"vieras"
Okei. Langat ostan itse Prismasta.. Ajattelin vain että ajatteleeko ihmiset sit että "onpas kallista!" eivätkä osta niitä jos summaan langat sekä kutomiseen käytetyn ajan hintaan...
Js aiot saada oikeasti tienestiä niin onhan se selvä että käsityö maksaa. Teet ammattikäsityöläisille karhunpalveluksen jos myyt pilkkahinnalla, se on heiltä ansioista pois.

Jos taas teet harrastuspohjalta niin myy vaan kavereille ym. Itse olen silloin hinnoitellut 2x lankojen hinta, mutta usein saaja ostaa langat ja teen ihan tekemisen ilosta.

Joskus vertaulija voi tehdä mm taitomaa.fi sivuilla.
 
"vieras"
Mä oon tehnyt niin, että usein annan lahjaksi itse neulomia juttuja. Esim. ristiäislahjaksi vauvan sukat, villasukat joululahjaksi tai syntymäpäivälahjaksi. Mukaan olet usein laittanut jotain pientä syötävää, kuten suklaata. Olen näillä itsetehdyillä lahjoilla säästänyt paljon rahaa.Useimmiten lahjan saajakin on ollut tyytyväinen. :)
 
Ahaa okei =) Katsotaan minkälaisen inspiksen asiasta saan, että teenkö ihan harrastuspohjalla vai en.

En ole ajatellut asiaa aikasemmin ammattikäsityöläisten kannalta, vaikka olen varttia vaille sellainen itsekkin. Kivaa että otit senkin kannan esille, se oli hyvä =)
 

Yhteistyössä