Kutsu

  • Viestiketjun aloittaja Puttepossu
  • Ensimmäinen viesti
Puttepossu
Kuka alkaisi minun kanssa nälkäkuurille? Kaivelin esille painonvartioiden pistejutut ja niillä kait sitä pitäs yrittää nyt aluksi päästä kaksinumeroisten sarjaan. Alkaa olla tosi kysymyksessä.

Kuka kutsuun vastaa?
 
alama
Nälkäkuuri?!

Mä oon nyt kaks viikkoa ollu painonvartioissa, ja näiden viikkojen tulos on -3,4kg. Nälkäkuurilla en todellakaan ole, syön enemmän kuin ennen, mutta erilaista ruokaa. Höystän ruokailuni hedelmillä, marjoilla ja salaateilla, kun ennen oli soosia ja etikkapunajuurta... Sipsien ja keksien sijaan rahkat ja hedelmät ovat piristäviä! ja ruisleipä pitää tiellä!

Lähden ilolla mukaan, mutta nälkäkuuria tästä ei tule! :wave:

 
puttepossu
Monta kiireistä päivää on vierähtänyt mutta oli mukava, että vastasit mun kutsuun.

Olen yrittänyt palautella painonvartioiden ohjelmaa mieleeni ja jo merkkaillut niitä pisteitäkin. Näin aluksi ainakin huomaa sen, että kauhee nälkä on sillä ruokamäärällä.

Mulla on sellanen paha ominaisuus, että olen ihan toivottoman laiska tekemään mitään salaatteja yms. Onneksi tuo ruisleipä sentään on mulle mieluista. Samoin pidän kovasti perunoista. Syömme ihan normaalia kotiruokaa, olen siis kotona lasten kanssa. Tuossa salaattiasiassa olen kyllä aikonut ryhdistäytyä sillätavalla, että alan rouskuttelemaan porklkanoita, koska niistä tykkään.

Kaiken kaikkiaan olen ajatellut tän laihdutusasian sillälailla että sen pitäisi tapahtua suunnilleen näiden meidän ruokailutottumusten puitteissa. Syömme siis tavallista kotiruokaa, melko rasvatonta ja paljon keittoja. Emme kulje hamppareilla ja pizzoilla. Leivonnaisia toisinaan ostan, mutta ilman niitä kyllä pärjään hyvin. Karkki on mun heikkous, tosin olen aina ollut nk. tuurisyöppö, voin siis olla viikkoja syömättä karkkejakin.

Miten sinulla on siellä painonvartijoissa mennyt? Onko sinulla millainen tavoite laihdutuksessa? Mä olen juuri pyörähtänyt kolmelle numerolle \|O \|O ja tällaiseen en aio olla suostumassa. Lasten teko on lihottanut mua n. 30kg ja siitä pitäisi päästä eroon.

Tämä on nyt epäloogista ja sekavaa tekstiä, mutta koeta nyt saada tolkkua. Olen todella iloinen, että aloit mulle kaveriksi :hug: .
 
Tilitantti
No täällä ilmouttautuu melkein nälkäkuurilainen. 1.2 alkoi laihdutus, joka ei ole ehkä kovin terveellinen, sen myönnän, mutta lääkäri sanoi että pakko laihduttaa vaikka nälkäkuurilla, so....

Olen vuosi sitten yrittänyt laihduttaa painareiden rompun kanssa, ja muistan suunnillen pistesysteemit, mutta nyt en lähtenyt pisteitä laskemaan.

Tässä mun ruokavalio jota olen viikon noudattanut, ja pari kk olis vielä tarkoitus:

-painareiden 0 pisteen kasvissosekeittoa x2/vrk (vaihtelen kasviksia)
-riisikakkuja 15% tuorejuustolla tai 3% sulatejuustolla + tomaattia tai kurkkua x 4/vrk
-tuoresalaattia + Pirkan rasvaton salaattikastike
-hedelmiä
-vettä ja kahvia juomaksi
-satunnaisesti joku pieni kahvikeksi

Sokerin jätin pois kahvista ja teestä vuosi sitten, samoin suola vaihtui silloin mineraalisuolaan.

Viikossa on lähtenyt 2,5 kg, lähtöpaino 95 kg.

 
puttepossu
Tervetuloa Tilitantti! On kyllä kunnioitusta herättävän niukka tuo sun ruokajärjestys! Tuollaisella on pakko laihtua. Kyllä muakin on lääkäri kovistellut, mulla on nimittäin verenpaine- ja kolesterolilääkitys. Kuulemma sokeritauti on vain ajan kysymys, jos ei ala elämisen malli muuttua! Kovat on ukaasit :ashamed: .

Mulla ei ole digitaalista vaakaa enkä aio hankkiakaan. Tässä asiassa olen ajatellut olla suurten linjojen nainen. Ja suurta linjaa se viitoitti tuo tavallinen vaaka aamulla: 103kg \|O \|O \|O Siis tämä on niin järkyttävää \|O \|O Mä en ikinä uskonut, että mä voin lihoo noin kauheasti. No, häntä pystyyn ja suunta alas päin.

Kirjoitellaan!
 
Tilitantti
Lääkärikin maalaili mulle "worst case scenariota"= sokeritautia, kolesterolia..... no tottahan ne kyllä on, kun painoindeksi on 35 :eek: (Pituus 162 cm ja 95 kg)

Mulla on motivaationa että tulisin raskaaksi, kun sen pitää mielessä niin ei häiritse vaikka maha muriseekin :)

Kunhan saisin itteni vaan tuonne lenkille useammin, talviaikana se jää oikeestaan kokonaan pois. No, kunhan kevät koittaa....
 
ootteko miettineet, rakkaat "nälkäkuurilaiset" vähähiilihydraattista ruokavaliota? Sillä ei tarvitse todellakaan nähdä nälkää, ja paino tippuu.

Itse aloitin lähes 100 kiloisena tämän ruokavalion, nyt vaaka näyttää jo 85kg. Nälkä ei ole kuin pari kolme kertaa päivässä ja silloinkin saa syödä vatsan täyteen hyvää ruokaa! Esimerkiksi kukkakaaligratiinia (juu, sisältää ihan oikeeta kermaa ja juustoa ;) ) , pihviä ja vihersalaattia majoneesikastikkeella ;) Annosmääriä ei tarvitse laskea, ainoa mitä seurataan on hiilihydraatit. Makean nälkä katoaa kokonaan, repsahdukseet vähenee, nälän tunne katoaa, mieliala kohenee ja virkistyy, iho, kynnet hiukset kaunistuu.. jne jne. Tää on helppoa ja toimii. Suosittelen todella, jos tuntuu että paikkarit ei tehoa ja painoa on saatava alas.

Lainatkaa kirjastosta vaikka "laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla" taikka Antti Heikkilän "Hyvän olon keittokirja1"
 
Moi täällä ois kans yks "innokas" laihdutuskuurilainen. tukea tarvittais kun ei meinaa pysyy aina ohejitten mukaisesti.
miten muilla lähtötilanne? Mulla aika kova 165cm ja painoa 88kg eli 30 kg pitäs saada veks

milloin ois punnituspäivä?
 
Just samoilla painolukemilla ollaan puttepossun kanssa......niin minulla pituutta 168.
Viimeiset neljä kiloa saavutettu kuukaudessa hormonikierukan laittamisen jälkeen :ashamed:
Minua kiinnostaisi suunnattomasti tuo hiilihydraatiton laihis mutta leipä,peruna,makaroni ja viljatuotteet pitäs jättää pois......
eli taidan yrittää ihan tavallisilla konsteilla ruokamääriä vähentämällä.
Mutta nyt alkuun pitäs saada oikeen kunnon spurtti aikaiseksi
 
puttepossu
Kyllä se sopii hyvin tää maanatai punnituspäiväksi.

Tuosta hiilihydraatittomasta dieetistä, se ei mulla tulisi onnistumaan, koska en halua luopua perunoista ja ruisleivästä. Ajattelen niin, että sellainen dieetin pitää olla, että sellasta ruokavalioo voi noudattaa laihtumisen jälkeenkin. Meillä tehdään niin paljon perunaruokia, että ei ole helppo juttu suunnitella sen korvaamista jollakin muulla ruoka-aineella. Mä olen niin laiska, että en halua alkaa muuttamaan koko ruokahommelia.

Tästä päivästä sellainen kannustava asia kerrottavana, että muistin vasta nyt illalla, että mulla on jemmassa Fazerin Sininen kaapissa. Enkä syönyt sitä nyt illallakaan. Ja olen syönyt tänään porkkanoita. Kuorin niitä heti aamulla kipollisen eikä ne mitään pahoja ole.

Sanotaanko, että sellainen toiveikkuuden ilmapiiri leijuu puttelassa! :D
 
olen mennyt painonvartijoiden ohjeiden mukaisesti. imetän vielä tytär nyt 6,5kk. imetyksen vuoksi olen lisännyt 5pistettä en ole uskaltanut vielä jättää lisäpisteitä pois ettei maito tyrehtyis. mutta lisäpisteiden vuoksi minusta tuntuu ettei paino putoa.
miten muut harrastavat liikuntaa? minulla nykyisin on vaunujen kans ulkoilu, joksus olen käynyt sauvakävelemässä kun on ollut aikaa

mutta palaillaan
 
monaka
Heippa!!
Mahtuuko vielä mukaan "kutsuille"???Kivempi porukassa kuin yksin tallustaa kohti kesää ja kevyempää oloa!70 kg olisi nyt tavoitteena, loppiasen jälkeen aloittanut ja nyt -4kg.Eli matkaa on vielä.Paino nyt 80,2... :wave:
 
Tilitantti
Olen tässä puol päivää leiponut pullaa ja piirakkaa eräisiin juhliin, kyllä itsehillintä on kovilla! :$ Mutta yhtään pullanmuruakaan ei ole mennyt suuhun, eikä muuten mene. :)

Puttepossu mainitsi porkkanat, itse en tykää raakaa porkkanaa syödä, mä sit dippaan sen mielummin kevytkermaviiliin jossa on 1 tl perunamaustetta (on muuten hyvää). Ehkä vähän kevyempää mitä kaupan valmiit dipit.

Ja kun mulla on tuo sipsiaddiktio (mä oikeesti luulen että niihin voi jäädä koukkuun, on ollu tosi vaikeeta luopua niistä), niin toi kasvisten dippaaminen mulla korvaa sitä sipsien dippailua.

Jaahas, olis taas kasvispöperön aika.
 
äiti pyöreä
Minä laihdutan painonvartijoiden ohjeilla. Syön PALJON ruisleipää ja perunoita. Nehän ovat normaalia perusruokaa.Kiloja on lähtenyt vuodenvaihteesta -7,6kg.Olen tuohon erittäin tyytyväinen. En oikein ymmärrä tuota hiilihydraatitonta laihduttamisvouhotusta. Syönkö siis nyt jotenkin epäterveellisesti vai mitä? Sehän on sitten eri asia, et mitä esim. leivän päälle laittaa ja mitä perunoiden kanssa syö.
 
haluis mukaan laihtumaan.Painoa ois 97 ja pituutta 165.Eli jotain ois tehtävä.Oikeistaan kaipaisin kaveria kenen kans kävellä,uida tai jotain.(Mennä pizzalle tai hampurilaiselle)heh heh.Onko kukaan täälätä Joensuusta mukana tosissaan tässä hommassa.
 
puttepossu
Ompa mukava, kun meitä on jo näin monta. Eiköhän ala tuloksia näkyä, kun kaikki ihan sikana kyttää toisten syömisiä! :D Ei vainkaan mutta on mukava kun on jonkunlainen "kontrolli" kuitenkin.

Tänään olen syönyt ekstrana yhden laskiaispullan kermoineen, mutta en ole moksiskaan. Jos olisi normaali (dieetitön) tilanne, olisin syönyt niitä vähintään kolme. Joten olen ihan tyytyväinen: olen pysynyt kohtuudessa! Jotakin tällaista elämäntapamuutosta minä juuri tarvitsisin. Jos sen nyt sitten oppisi.

Liikuntahomma on sellainen, että kävelemään pitäisi lähteä ihan todellakin. Pidän kävelemisestä, mutta mikä siinä on, että se on niin työläs irrottautua näistä kotihommista tuonne ulos. Ennen lapsia ja vielä esikoisenkin kanssa kävelin useita, joskus jopa kymmenkunta kilometriä päivässä. Nyt ravaan vaan taloa päästä päähän. Tämä on sellanen asian, jossa mulle pitää löytyä ryhti. Miten teidän muiden liikuntaharrastukset? Se on asia niin, että vaikka ei laihtuakaan pitäisi, niin kyllä kotiäitille tekisi hyvää jättää meteli ja pauke jälkeensä ja lähtee kuuntelemaan ulos omia ajatuksiaan. Huomenna siis lenkille.


 
Mullakin tuo lenkillä käynti on todella myrkkyä....siis en vaan saa lähdettyä :ashamed:
Tykkäisin kävellä mutta se on niiiiiiin tympeetä yksin.
Nykyinen liikunta tahtoo olla kotona kotihommissa edes taas pyörimistä ja töissä tulee tietysti pakollista kävelyä......mutta kas kummaa sielläkin huomaan käyttäväni hissiä tavallista useammin.
No kohta lähden viemään tuon tytön muutamaksi tuntia hoitoon kun niillä siellä joku ulkoilutapahtuma ja sitten itse silläaikaa lenkille. B)
 
Tilitantti
Mä olen todella laiska talvisin käymään lenkillä, kesäaikana käyn 1-2 kertaa viikossa. Nyt oon vaan olla möllöttäny kotona, välillä stepperillä yritän jotain tehdä, mutta suurimmaksi osaksi on nurkassa pölyttymässä.

Kerroin aikasemmin että olen tolla kasvispöperölinjalla, tänään ostin kyllä rasvatonta jugurttia itselleni välipalaksi. Teen miehelle omat sapuskat ja hänelle on kaapissa makkaraa, jauhelihakeittoa jne, mitä nyt haluaapi ruoaksi.

Noh, äsken söin "miehen ruoista" ruisleipäpalan ja siihen siivu graavilohta! Varmaan miljoona kaloria siinäkin. *huoh* No jospa se ei hirveesti näkyis missään. Ottaa kyllä päähän.

Ehkä tekee hyvää vatsallekin vaihdella syömisiään, oon huomannu että maha on ollu kipeä ja sekaisin tän dietin takia. Huomiseksi teen makaronilaatikkoa 7% jauhelihasta ja rasvattomasta maidosta. Vähän hirvittää mitä vatsa siihen sanoo.
 
alama
Eilen tuli kolme viikoa täyteen täysin noudatettua pv- pisteohjelmaa, ja tulos -5kg =)
Itse en ymmärrä myöskään tuon hiilihydraatittoman ruokavalion ideaa, juuri eilen ryhmässä saimme tehtäväksemme "esittää" hiilihydraattien merkityksestä elimistölle... Siis lihaksistohan siinä touhussa surkastuu, ellei hh:a saa tarpeeksi!
:eek:

Enivei, käyn punnituksella tiistaisin, joten palataan asiaan ystävät!
 
Mä kyllä muistaisin että paikkareissa sanottiin että hiilihydraattia=sokeria tulee välttää, koska se on täysin hyödytön elimistölle. Lihakset tarvii proteiinia jotta ei surkastu... Hiilihydraatit on ns. "tyhjiä kaloreita"... Mut kaikki kevyemmät vatsaa täyttävät perus elintarvikkeet kuten pasta ja peruna sisältävät älyttömästi hiilihydraattia.

Ite en kyllä hiilareita välttele, syön mitä eteen kannetaan :D
 
puttepossu
Taas on muutama päivä vierähtänyt enkä ole ehtinyt täällä koneella luurailemaan. Mutta eipä se mitään, ehtii niitä kuulumisia varmaan nytkin kyselemään. Niin että laihislaiset: kuinka hurisee?

Mulla on hieman vaihtelevaa tämä huriseminen. Vaatii totuttelua muistaa merkitä syömisensä ylös. Myöskin vaatii totuttelua heittää pois sellainen tapa, että kun nostaa juuston ruokapöytään, niin siinä höylää juustolle asetellessaan, kuin huomaamattaan, höylää pari viipaletta juustoa suuhunsa. Sama homma leikkeleiden ja oikeastaan lähes kaiken syötävän kanssa. Nyt sen huomaan, miten noin vain ohimennen heittelee naamaansa yhtä sun toista! :eek: Terveellisiä havaintoja - tulee salat ITSELLEENKIN julki. :ashamed:

Se on ollut mukava havaita, että motivaatio laihduttamiseen on korkealla. Johtuneeko sitten siitä, että tämä touhu ei tunnu lainkaan pakonomaiselta tai turhauttavalta. Olen oikein tyytyväinen tämän hetkiseen tunnelmaan. Lenkkeilyasiassa tosin tuli luonnonvoimat esteeksi, ainakin täälläpäin maailmaa on ollut ihan kaameet myräkät ja tuulet viime päivinä.

Onko teillä kaikilla muilla digitaaliset vaa'at? Minä kun olen käynyt tuolla omalla vanhalla vaa'alla, niin olen havainnut että sillä punnitseminen on ehkä +/- 2kg tarkkuudella. Lienee kuitenkin riittävä tarkkuus näinkin kunnioitettavalla lähtöpainolla \|O \|O

Sellainen asia vielä, että taidan alkaa kirjoittelemaan tuonne ylläpitoon sellaisen asian kanssa, että pitäisi saada uusi hymiö. Sellainen kuin tämä \|O , mutta vihreä. Käyttäisin sitä esim. nyt, kun onnittelisin Alamaa hienosta kilojen hävikistä. Se vihree hymiö sitten kertoisi, että olen kateudesta vihreänä.... :D :D

Kirjoitelkaa ystävä! Minä ainakin koen, että tällainen virtuaalituki on mulle varsin merkittävä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2005 klo 01:12 puttepossu kirjoitti:
Taas on muutama päivä vierähtänyt enkä ole ehtinyt täällä koneella luurailemaan. Mutta eipä se mitään, ehtii niitä kuulumisia varmaan nytkin kyselemään. Niin että laihislaiset: kuinka hurisee?

Mulla on hieman vaihtelevaa tämä huriseminen. Vaatii totuttelua muistaa merkitä syömisensä ylös. Myöskin vaatii totuttelua heittää pois sellainen tapa, että kun nostaa juuston ruokapöytään, niin siinä höylää juustolle asetellessaan, kuin huomaamattaan, höylää pari viipaletta juustoa suuhunsa. Sama homma leikkeleiden ja oikeastaan lähes kaiken syötävän kanssa. Nyt sen huomaan, miten noin vain ohimennen heittelee naamaansa yhtä sun toista! :eek: Terveellisiä havaintoja - tulee salat ITSELLEENKIN julki. :ashamed:

Se on ollut mukava havaita, että motivaatio laihduttamiseen on korkealla. Johtuneeko sitten siitä, että tämä touhu ei tunnu lainkaan pakonomaiselta tai turhauttavalta. Olen oikein tyytyväinen tämän hetkiseen tunnelmaan. Lenkkeilyasiassa tosin tuli luonnonvoimat esteeksi, ainakin täälläpäin maailmaa on ollut ihan kaameet myräkät ja tuulet viime päivinä.

Onko teillä kaikilla muilla digitaaliset vaa'at? Minä kun olen käynyt tuolla omalla vanhalla vaa'alla, niin olen havainnut että sillä punnitseminen on ehkä +/- 2kg tarkkuudella. Lienee kuitenkin riittävä tarkkuus näinkin kunnioitettavalla lähtöpainolla \|O \|O

Sellainen asia vielä, että taidan alkaa kirjoittelemaan tuonne ylläpitoon sellaisen asian kanssa, että pitäisi saada uusi hymiö. Sellainen kuin tämä \|O , mutta vihreä. Käyttäisin sitä esim. nyt, kun onnittelisin Alamaa hienosta kilojen hävikistä. Se vihree hymiö sitten kertoisi, että olen kateudesta vihreänä.... :D :D

Kirjoitelkaa ystävä! Minä ainakin koen, että tällainen virtuaalituki on mulle varsin merkittävä.

MOI

täällä nää ilmottutuneet laihduttajat todella hiljaisia :'(
Kuten sinullekkin minulle tuo virtuaali tuki tärkeä juttu.
Sitten muutama päivä sitten huomasin että tänne tullut taas jälleen noita haukkumisviestejä.....
pirkule mie en ainakaan kaipaa mitään moraalisointia enää,kilot on ikävä kyllä...piste.
Sellaista oikeanlaista toistensa tukemista sitä kaipaa ei noita joillekkin osoitettuja haukkumisia :kieh:

No minun viikko mennyt suht mukavasti ...liikkunutkin olen lähes joka päivä.Mutta eilis iltana tapahtui sitten repsahdus töiden jälkeen.......pari suklaapatukkaa meni suuhun huomaamatta :ashamed:

Muuten löysin viikolla sellaisen aika mukavan tuntuisen verkkosivun jossa laihduttajat aika aktiivista porukkaa kirjoittelemaankin.
Olen kirjaantunut sinne tunnuksilla canon
-käy vilkaisemassa. :D
http://www.verkkoklinikka.fi/discussion/browse_messages_CUST.xsp?SID=9B611B665B2A54FD027D&groupID=1
 

Yhteistyössä