Kutsuvatko sisaruksiksi?

äiskis
juup,kutsuu ja esittellöö uusille tutuille siskoina ja veljenä.Mieheni lapset sannoo myös äitiäni mummiksi,isääni ukiksi ja veljeäni enoksi.Mutta ei koskaa oma äitisä kuullen,koska hää sais raivarin.
 
eijei
Eivät kutsu.
Minun lapset edell.liitosta, täysi-ikäiset, kyllä kutsuvat tätä meidän yhteistä sisaruksekseen. ´
Miehen etälapset, vaikka käyvät täällä tapaamisella säännöllisesti, eivät taida oikein sisaruksenaan pitää, vaan puolikkaana tai meidän lapsena tai en tiedä oikein.. taustalla kun häärää heidän oma äitinsä, miehen exä siis, joka on valistanut etälapsia suhtautumisessa tähän pienimpään, kertonut siis lapsilleen ettei kyseessä ole "oikea" täyssisarus..

Luo siinä sitten suhdetta, kun äiti tahollaan vetää mattoa alta muistuttamalla ettei tästä pienimmästä tarvitse niin kovasti välittää eikä tykätä kuin teidän toisistanne keskenään...

Mustasukkaisuutta potee siis miehen exä?? \|O :whistle: :p
 
Eivät tietääkseni kutsu ex miehen uuden vaimon lapsia, mutta kutsuvat kyllä kaikkia sisarpuoliaan sisarikseen (lause hirviö :LOL: ) En todellakaan "opeta", että minun ja uuden miehen yhteinen lapsi olisi jotenkin tärkeämpi sisar, kuin exän ja uuden kumppanin yhteinen lapsi. Sisaria ovat kaikki puolittelematta piste :D Ennemmin harmittaa se, että näkevät sitä toista sisartaan niin turkasen vähän...
 
Blondi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 16:09 Äiti316 kirjoitti:
Kutsuuko teillä sisaruksiksi toisiaan uusioperheenne ne lapset jotka siis eivät ole millään tavalla "verisukua" keskenään?
Eivät kutsu. Meillä on 2 + 2 lasta ja kutsuvat toisiaan etunimillä. Ovat hyviä kavereita keskenään, mutta tarkkoja siitä, kuka kenenkin äiti ja isä on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 11:51 eijei kirjoitti:
Eivät kutsu.
Minun lapset edell.liitosta, täysi-ikäiset, kyllä kutsuvat tätä meidän yhteistä sisaruksekseen. ´
Miehen etälapset, vaikka käyvät täällä tapaamisella säännöllisesti, eivät taida oikein sisaruksenaan pitää, vaan puolikkaana tai meidän lapsena tai en tiedä oikein.. taustalla kun häärää heidän oma äitinsä, miehen exä siis, joka on valistanut etälapsia suhtautumisessa tähän pienimpään, kertonut siis lapsilleen ettei kyseessä ole "oikea" täyssisarus..

Luo siinä sitten suhdetta, kun äiti tahollaan vetää mattoa alta muistuttamalla ettei tästä pienimmästä tarvitse niin kovasti välittää eikä tykätä kuin teidän toisistanne keskenään...

Mustasukkaisuutta potee siis miehen exä?? \|O :whistle: :p
Mut tottahan se on et ei teidän yhteinen oo sun miehen lapsille "oikea" sisarus, eihän siitä tarvi ex:ää syyttää jos hän on lapsille sen kertonut :eek:
 
Etunimillä toisiaan kutsuvat, paitsi pienimmäistä minun lapset sanovat veikaksi miehen lapset etunimellä häntäkin. Olisi minusta teennäistä kutsua sisarukseksi lapsia jotka käyvät meillä muutaman päviän vuodessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 12:27 vieras kirjoitti:
Etunimillä toisiaan kutsuvat, Olisi minusta teennäistä kutsua sisarukseksi lapsia jotka käyvät meillä muutaman päviän vuodessa.
Samaa mieltä! Meillä kans puhutellaan etunimillä vaikka sama isä onkin lapsilla. Tai siis meidän lapset on niin pieniä vielä mut me aikuiset puhutaan etunimillä et ei käytetä sisko tai veli sanaa muuta kuin näistä ihan oikeista sisaruksista...
 
kummallista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 11:03 vieras kirjoitti:
Mut tottahan se on et ei teidän yhteinen oo sun miehen lapsille "oikea" sisarus, eihän siitä tarvi ex:ää syyttää jos hän on lapsille sen kertonut :eek:
:LOL:
idiootteja taas liikenteessä...
Totthan toi on :eek: Taidat itse olla idiootti kun selvä asia ei mee perille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:48 kummallista kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 11:03 vieras kirjoitti:
Mut tottahan se on et ei teidän yhteinen oo sun miehen lapsille "oikea" sisarus, eihän siitä tarvi ex:ää syyttää jos hän on lapsille sen kertonut :eek:
:LOL:
idiootteja taas liikenteessä...
Totthan toi on :eek: Taidat itse olla idiootti kun selvä asia ei mee perille!
Jos toinen vanhemmista on yhteinen, kyllä sisarus on ihan oikea sisarus, lapset eivät puolittele, ja on todella idioottimaista, jos joku aikuinen niin käskisi kutsua "puolisisarukseksi".
 
NAURU
Sisarukset on sisaruksia. Jos on sama isä tai äiti kaikilla niin ei epäselvyyttä. Eri asia mikä on luonnollisinta käyttää, nimi vai sana sisarus tai..?? Mutta jos miehellä on omat lapset ja sulla omat edellisestä, ne ei tietysti oo verisukulaisia. Mutta mutta... sitten kun saatte yhteisiä niin niiden kanssa on koska jälleen sama isä tai äiti. Ei kannata pakolla mitää linjaa otttaa, kyl lapset löytää sopivimman itse...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 13:16 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:48 kummallista kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 18:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 11:03 vieras kirjoitti:
Mut tottahan se on et ei teidän yhteinen oo sun miehen lapsille "oikea" sisarus, eihän siitä tarvi ex:ää syyttää jos hän on lapsille sen kertonut :eek:
:LOL:
idiootteja taas liikenteessä...
Totthan toi on :eek: Taidat itse olla idiootti kun selvä asia ei mee perille!
Jos toinen vanhemmista on yhteinen, kyllä sisarus on ihan oikea sisarus, lapset eivät puolittele, ja on todella idioottimaista, jos joku aikuinen niin käskisi kutsua "puolisisarukseksi".
Mut joku voi olla sitä mieltä et sisko on sisko vain jos kummatki vanhemmat on samat.. Eiköhän se oo jokaisen perheen oma asia miten kutsutaan ja ketä, eikä siihen tarvi kenenkään vieraiden tulla arvostelemaan toisten tapaa! Itse oon just sitä mieltä et lapset on sisaruksia vain jos on kummatki vanhemmat samat mut en silti arvostele tai ala haukkumaan niitä jotka on toista mieltä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 16:34 Jossu kirjoitti:
Mut joku voi olla sitä mieltä et sisko on sisko vain jos kummatki vanhemmat on samat.. Eiköhän se oo jokaisen perheen oma asia miten kutsutaan ja ketä, eikä siihen tarvi kenenkään vieraiden tulla arvostelemaan toisten tapaa!
Eiköhän se oo ihan lasten oma asia miten kutsuvat sisaruksiaan/puolisisaruksiaan. Siihen ei liene tarpeellista yhdenkään eksän tai nykyisen aikuisen puuttua sen perusteella mitä itse on kenenkin nimityksistä mieltä.
 
toteemi
mun mielestä miehen entisen liiton kakarat ei ainaskaa oo meiän yhteisten kaa sisaruksii. mut tietty mun lapsi on meidän yhteisen sisarus ku me kummiski saman katon alla asutaan. noi ketkä täällä vaan käy on exän lapsii.
 

Yhteistyössä