kuudes aisti

  • Viestiketjun aloittaja paapero
  • Ensimmäinen viesti
paapero
Mä oon joskus miettiny et tietääkö nainen ennen mitään oireita tai menkkojen pois jääntiä, että on raskaana? "Tietääkö" että menkkoja ei tule ja että nyt oon raskaana. Voiko sen aavistaa????

Ja toinen kymysys heti perään:

Liityen tuohon samaan, että kun voi olla menkka oireita (pissittää, tissit on kipeenä ym.) niin mistä sitä tietää, että voiko ne olla myös raskasu oireita, vai erottaako ne toisistaan???
 
Milja
Tosi mielenkiintoinen aihe paapero! En tosin osaa kommentoida asiaa, koska ensimmäistä lasta yritetään. Mutta itse uskon vahvasti tuohon kuudenteen aistiin, että sen jollakin alitajuisella tavalla tietäisi että on raskautunut. Mutta sanoohan moni haaveilija, että plussa tuli täysin yllätyksenä, että ei kai se "tuntosarvi" aina toimi. Uskon myös että raskaudet ovat niin erilaisia, että joillekin saattaa tulla alitajuinen tunne että nyt on kyllä saattanut tärpätä (ja sitten 'itseään suojellakseen' ei uskalla sitä sanoa ääneen ennen kuin plussa oikeasti tärähtää) jo ennen kuin menkat ovat myöhässä. Ja joillakin vastaavasti ei ole oireen oiretta.

Toivon totisesti että saisin tulla kertomaan, että miten omalla kohdallani kävi. Haaveilijana tuntuu kuitenkin, että kyllä sen jostakin vaan tietää jos tärppi on käynyt. :)
 
kahden äiti
Molemmilla kerroilla on tuntunut "siltä"...ja tottahan se on ollut. Näin jopa untakin ennen testiä että lapsi on tulossa. Rinnoistahan sen kyllä huomasi kanssa kun olivat niiiiiiiiin kipeät.
 
Ja samoin että tietää että kaikki ei ole niinkuin pitäis. Neljättä odotin vielä pari päivää sitten ja joku naputti takaraivossa että kaikki ei ole nyt kohdallaan. Muiden raskauksien aikana ei sellasta ole.

No, vuotohan se sitten alkoi ja tänään sain tietää että tuulimunahan se oli.
 
tyttö 77
Joo kyllä täällä ainakin 6 aisti pelasi eli joka kerta oli vahva tunne, että olin raskaana. Testin tein aina sinä päivänä kun kuukautisten olis pitänyt alkaa ja aina on plussa tullut.
 
Mä olen "tiennyt" molempien raskauksien aikana kumpi tulee. Synnytys salissa se on miehelle ollut yllätys, mutta minulle itsestään selvää. Vaikka mistään en ole kuullut enkä ultra kuvista saanut selvää.

Raskauden alkua en ole aavistanut.
 
vierailijavieras
Minulla on tässä yrityksessä sellainen olo, että tulen nopeasti raskaaksi :ashamed: Se on ihan ihme tunne, eilenkin miehelle puhuin, että mulla on ihan sellainen hassu tunne, että tämä vauva tärppää pian. Mies sanoi, että hänelläkin on sellainen aavistus, että ei varmasti kauaa "yritetä" :)

Toinen ihmeellinen tunne minulla on ollut jo viime v :LOL: uoden lopusta asti. Olen yrittänyt laittaa ajatusta sivuun, mutta "enteet" antavat ymmärtää toista.. Eli jotenkin tuntuu siltä, että meille tulee varmasti kaksoset :ashamed: :D

Saapa nähdä miten tässä sitten käy, alkumetreillä ollaan yritityksessä :) Olisihan se hauskaa, jos nämä tuntemukset ja aistimukset osuisivat oikeaan :whistle: ;) Realisti olen kuitenkin, eli avoimin mielin ollaan mukana :D :heart:
 
vierailijavieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 07:49 vierailijavieras kirjoitti:
Minulla on tässä yrityksessä sellainen olo, että tulen nopeasti raskaaksi :ashamed: Se on ihan ihme tunne, eilenkin miehelle puhuin, että mulla on ihan sellainen hassu tunne, että tämä vauva tärppää pian. Mies sanoi, että hänelläkin on sellainen aavistus, että ei varmasti kauaa "yritetä" :)

Toinen ihmeellinen tunne minulla on ollut jo viime v :LOL: uoden lopusta asti. Olen yrittänyt laittaa ajatusta sivuun, mutta "enteet" antavat ymmärtää toista.. Eli jotenkin tuntuu siltä, että meille tulee varmasti kaksoset :ashamed: :D

Saapa nähdä miten tässä sitten käy, alkumetreillä ollaan yritityksessä :) Olisihan se hauskaa, jos nämä tuntemukset ja aistimukset osuisivat oikeaan :whistle: ;) Realisti olen kuitenkin, eli avoimin mielin ollaan mukana :D :heart:
Oho :eek: Ei tuon naurunaaman pitänyt tulla tuonne väliin vaan ihan sanan "viime vuoden..." Eli taitaa olla aika naurettava tunne, kun tuli sinne ihan itsestään :D :ashamed: :ashamed: :whistle:
 
jopo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 22:40 Viiviliina kirjoitti:
Ja samoin että tietää että kaikki ei ole niinkuin pitäis. Neljättä odotin vielä pari päivää sitten ja joku naputti takaraivossa että kaikki ei ole nyt kohdallaan. Muiden raskauksien aikana ei sellasta ole.

No, vuotohan se sitten alkoi ja tänään sain tietää että tuulimunahan se oli.

Mulla myös takana 4 raskautta joista 2 mennyt kesken. Ennen plussausta olo on ollut sellainen että olen vaan tiennyt sen plussan tulevan.
Näissä 2 keskenmenneessä aavistin alusta asti ettei kaikki mene niinkuin pitää, eikä kummallakaan kerralla vuodon alkaminen ollut siis yllätys.
En osaa selittää miksi sen tiesin, tunsin vaan että kaikki ei ole ok, vaikka lääkärinkin mukaan kaiken piti olla ihan kunnossa.
Eli kai se oli vaan se kuudes aisti, äidin vaistoa!
 

Yhteistyössä