Kuukautiset myöhässä --> ei raskaana

Mitä syitä voi olla kuukautisten myöhästymiseen (tarkoitan reilua myöhästymistä, parista viikosta eteenpäin tai että jää kokonaan välistä vaikka yhdet)?
Minulla nyt kaksi viikkoa myöhässä, testit negaa. Lääkärissä käyty tänään, tulehduksia tms. ei ole, veritestiin vielä maanantaina.
Minulla on aina ollut säännölliset menkat, tulleet viimeistään parin päivän viiveellä, hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut moneen vuoteen, stressiä tms. ei mielestäni ole. Missä mättää? Huolettaa...
 
Itselläni oli viime syksynä tällainen tilanne: kuukautiset olivat myöhässä ja silti testeistä tuli negaa, myös veritestistä. Sitten kun oli enemmän ollut myöhässä niin tuntui sellainen kipu alavatsalla, oik. puolella muistaakseni (siedettävä mut kesti tuntikausia). Kyselin asiasta yhdestä keskusteluketjusta ja sieltä tuli vastaus (muistaakseni sairaanhoitaja ammatiltaan) että kyseessä saattoi olla keltarauhaskysta joka sitten puhkesi. Ovat yleensä vaarattomia. Mulla siis eka kierto oli superpitkä pillereiden lopetuksen jälkeen, jotain 70 ja risat. Mut onneks menkat kuitenkin tulivat, ja nyt lähes vuotta myöhemmin plussasin. Tällainen kokemus mulla, mut kaikenlaista pelkäsin ku lueskelin netistä et mistä vois olla kyse...
 
No syitä voi kai olla ainakin liiallinen painonheittely, ylikunto, liiallinen urheilu, anovulatorinen kierto, stressi, kysta, jokin hormonitaspainon muutos... kai niitä on muitakin. Mutta useimmat niistä ei taida olla mitään huolestuttavia tai vaarallisia, tietysti tosi inhottavia kyllä.
 
Minulla oli kuukautiset myöhässä viime keväänä (varmaan ensimmäistä kertaa elämässä) reilusti, melkein kaksi viikkoa. Ja mulla oli sama homma, keltarauhaskysta, jonka sanotiin olevan suhteellisen yleinenkin vaiva meillä naisilla. Ne saattaa ja yleensä siis vaikuttavat kuukautiskiertoon..
 

Yhteistyössä