Kuukautiset myöhässä, ei raskautta? Mistä voisi johtua?

Huomenta,

Nyt on pakko päästä jollekin tästä kertomaan ja toivon mukaan saamaan vielä kommenttejakin asian osalta.
Minun normaali kierto on aina ollut 24-26 ja hyvinkin säännöllisenä tullut myös ilman hormonaalista ehkäisyäkin. Olen synnyttänyt nyt maaliskuussa ja kierto alkoi toukokuussa ja tullut täysin normaalina lokakuulle asti. Kierto keskimäärin 26 päivää tässä välissä. Ongelma onkin nyt tämä lokakuusta alkanut kierto. Tällä hetkellä on menossa kp 37/26 ja kuukautiset eivät vaan ole tullakseen. Viime viikolla tein jo kaksi raskaustestiä, jotka täysin puhtaat negatiiviset. En käytä hormonaalista ehkäisyä ja imetän vielä tätä tuoreinta tulokasta, mutta mistä ihmeestä voi johtua tällainen totaali katkos kiertoon?

Stressiä ei kyllä ole, kipeänäkään en ole, mitä nyt nenä vuotaa harva se päivä muutenkin. Ikinä ennen ei ole muutenkaan mikään erityinen asia vaikuttanut kiertoon.

Onko joillakin kokemuksia saman tyylisestä asiasta? Ikääkään ei ole kuin 35, että ihan vielä en uskoisi vaihdevuosi oireilujenkaan alkavan. Varsinaisesti raskaustoivetta ei ole, eli emme yritä ja käytämme ehkäisyä (myös keskeytettyä kondomin lisäksi).

Mahaa nippaillut jo kyllä useammankin kerran ja aina odotellut, että no nyt ne kuukautiset sieltä alkaa vaan eipä kuitenkaan.

Tänään soitin jo äitiysneuvolaan ja oottelen nyt puhelua sieltä sitten.

Lähinnä mikä nyt siis mietityttää on se, ettei tällainen johtuisi jostain vakavammasta... Siksi siis jo alkaa hieman huolestuttaa, kun tosiaan normaali kierto ollut koko ikäni. Ja ne kerrat kun kuukautiset loppuneet, on juurikin kerrat kun olen ollut raskaana.

Mielipiteitä?
 
vierailija
Hmm, minulle tuli vain mieleen että imetätkö öisin?
Minulla ei ole kuukautiset vieläkään alkaneet, ja synnytyksestä on kulunut jo vuosi. En käytä hormonaalista ehkäisyä, enkä raskaanakaan ole...
Mutta tosiaan, en osaa sanoa, koska mainitsit kuitenkin että sinulla oli kuukautiset normaalisti.

Neuvolasta sanoivat minulle, että yöimetys pitää kuukautiset aika hyvin pois, jos se on säännöllistä.

Toivottavasti menee vielä synnytyksen jälkeiseen hormoonien tasapainottumiseen eikä ole kyse mistään vakavasta. Ihan hyvä että soitit äitiysneuvolaan. :)
 

Yhteistyössä