Kuukautiskivuista

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mistä ihmeestä mie löydän tähän helpotuksen? On taas niin tajuton kipu päällä eikä mikään auta :/ Lapsikin tuossa jo kysyi, että kuolenko minä...
Onko sulla endometrioosi?
On. Vaikea-asteinen sellainen.

Minä sairastin vaikeaa endoa 7v ja nyt toivottavasti ohi.Toukokuussa olin radikaali leikkauksessa, enkä ole katunut
Minäkin söin jo pahimmissa kivuissa oxynormia, eikä tahtonut sekään auttaa.Tiedän mitä nuo kivut voivat olla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minä sairastin vaikeaa endoa 7v ja nyt toivottavasti ohi.Toukokuussa olin radikaali leikkauksessa, enkä ole katunut
Minäkin söin jo pahimmissa kivuissa oxynormia, eikä tahtonut sekään auttaa.Tiedän mitä nuo kivut voivat olla
Voi kun miekin pääsisin jo lopulliseen leikkaukseen. Oon sairastunut tähän tautiin heti kun kuukautiset alkoivat ja vuosia siitä on nyt 13. Hormonitoimintakin on jo kerran keskeytetty puoleksi vuodeksi eli vaihdevuodet ovat jo kerran koetut mutta sekään ei auttanu (hoidon ajan oli kivuton ja elämäkin elämisen arvoista!). Lääkärit ovat lyöneet hanskat tiskiin eivätkä kykene enää auttamaan. Mutta eivät suostu iän takia leikkaamaankaan kaikkea pois (osa vielä toisesta munasarjasta tallella

Eli jotain luomukeinoa haluaisin kokeilla, mutta mitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minä sairastin vaikeaa endoa 7v ja nyt toivottavasti ohi.Toukokuussa olin radikaali leikkauksessa, enkä ole katunut
Minäkin söin jo pahimmissa kivuissa oxynormia, eikä tahtonut sekään auttaa.Tiedän mitä nuo kivut voivat olla
Voi kun miekin pääsisin jo lopulliseen leikkaukseen. Oon sairastunut tähän tautiin heti kun kuukautiset alkoivat ja vuosia siitä on nyt 13. Hormonitoimintakin on jo kerran keskeytetty puoleksi vuodeksi eli vaihdevuodet ovat jo kerran koetut mutta sekään ei auttanu (hoidon ajan oli kivuton ja elämäkin elämisen arvoista!). Lääkärit ovat lyöneet hanskat tiskiin eivätkä kykene enää auttamaan. Mutta eivät suostu iän takia leikkaamaankaan kaikkea pois (osa vielä toisesta munasarjasta tallella

Eli jotain luomukeinoa haluaisin kokeilla, mutta mitä?
Minä olen alta 40 ja sain radikaalileikkauksen.Minulla oli sekä hormoonikierukka että e-pillerit ja kipuja tuli silti.Laparosskopiakin tehty.Nyt estrogeenilääkityksellä, enkä ole huomannut mainittavia sivuvaikutuksia(ehkä ruokahalu lisääntynyt...No kesällä tulee muutenkin herkuteltua)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minä olen alta 40 ja sain radikaalileikkauksen.Minulla oli sekä hormoonikierukka että e-pillerit ja kipuja tuli silti.Laparosskopiakin tehty.Nyt estrogeenilääkityksellä, enkä ole huomannut mainittavia sivuvaikutuksia(ehkä ruokahalu lisääntynyt...No kesällä tulee muutenkin herkuteltua)
Aivan. Tuttuja juttuja. Skopioita mulle ei enää tehdä, kun on niin usein tehty ja sisukset täynnä kiinnikkeitä. Joten tässä sitä vielä elellään tän kanssa seuraavat 4 vuotta, kunnes tulee 30v. täyteen ja pääsen poistattaa loputki. Siihen asti vain pitäisi löytää jokin apu pärjätä. Kauratyyny ja kuumavesipullo auttavat hiukan, mutta mitäs muita apuja vois kokeilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minä olen alta 40 ja sain radikaalileikkauksen.Minulla oli sekä hormoonikierukka että e-pillerit ja kipuja tuli silti.Laparosskopiakin tehty.Nyt estrogeenilääkityksellä, enkä ole huomannut mainittavia sivuvaikutuksia(ehkä ruokahalu lisääntynyt...No kesällä tulee muutenkin herkuteltua)
Aivan. Tuttuja juttuja. Skopioita mulle ei enää tehdä, kun on niin usein tehty ja sisukset täynnä kiinnikkeitä. Joten tässä sitä vielä elellään tän kanssa seuraavat 4 vuotta, kunnes tulee 30v. täyteen ja pääsen poistattaa loputki. Siihen asti vain pitäisi löytää jokin apu pärjätä. Kauratyyny ja kuumavesipullo auttavat hiukan, mutta mitäs muita apuja vois kokeilla?

Mulla auttoi vaan lämmin.Kylmä oli vihoviimeistä.Pahimmissa kivuissa saatoin istua kuumassa suihkussa ja saunassa tuntikausia ja auttoi hetkeksi.Akupunktiokin toi pientä apua.Vyöhyketerapiasta taas en hyötyny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marskuli:
Mulla kanssa akupunktiosta oli hyötyä, tasoitti kiertoa ja kivut jonkin aikaa(puolisen vuotta?) poissa. Kävin muistaakseni 5 käyntiä 1krt/kk. Toivottavasti jollain saat kivut pois!
Tuliko paljon maksamaan kokonaisuudessaan? Vaikka ei tässä raha kyllä ratkaise, aion mennä makso mitä makso, mutta osaisin varautua jonkin sortin summaan...
 
No siis viisi kertaa ja 70 kerta, ööö mitäs se nyt sitten tekee :D Mulla ei varmaan kivut ole ihan samaa luokkaa kuin sulla, vaikka tuskallisia ovatkin. Endo vaan vaikuttaa mulla enemmän lapsensaantiin, niitä kun ei ole vieläkään tullut :( Siihen asiaan enemmänkin hain silloin apuja akusta.
 
Voi itku.Oli markka aikaa joten hintaa en muista, mutta suosittelen kokeilemaan.Kyllä minäkin pahimmissa kivuissa ajattelin, että maksakoon mitä maksaa, kunhan saan siihen helvetilliseen kipuun edes jotain helpotusta
 
Nipsukka: Todellakin tuo, että makso mitä makso, mutta apua on saatava! Juuri sanoin miehellekin, että tahtoisin mieluummin synnyttämään, kuin tässä olla.

Marskuli: Kertoisitko enemmän tuosta reikihoidosta?

Oletteko muuten kokeilleen mitään luontaistuotteita? Onko niistä ollut mitään apua?
 
En kokeillut mitään luontaistuotteita, en tunne niitä niin hyvin, että olisin niistä osannut apua hakea.Synnytyskivut olivat lastenleikkiä endo kipujen rinnalla...
Toivon todella, että saat jostain helpotusta.
 

Yhteistyössä