Kuukautisten alkamisoireet? Mistä te tiedätte, että menkat ovat alkamassa? Oireet pinoon.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kysyn tätä siksi, että itselläni on sellainen oire, jollasta en ole kuullut muiden valittavan eli minulla alkaa särkemään pohkeita, välillä kipu on kovaakin. Alkaa muutama päivä ennen menkkojen alkamista ja yleensä lakkaa siihen, kun alkavat.

Maha ei ole koskaan kipeä, vaan nuo pohkeet.
 
"vieras"
Mulla alkaa menkkakipu jotain vartin aikaisemmin kuin vuoto tulisi vaatteille.. siitä tiedän mennä heti vessaan ja laittaa siteen. Usein menkat alkaa aamulla klo 4-7 välillä.
Muuten ei kai mitään erityisiä tarkkoja oireita ole. Niitä tavallisia juttuja mutta joskus ne tulee, joskus ei. Mä vaan tiedän jostain samalla hetkellä kun ne alkaa.
 
ei muuta
hirveä riita miehen kanssa päivää ennen. yleensä niin että minä naisena aktiivisena tekijänä tai suuttuneena. yleensä myös itken.

muita oireita jomotus selässä ja turvotus mahassa.
 
.....
Mulla on muutama päivä ennen menkkojen alkamista sellainen oudon turvonnut olo. Ja vähän ennen kuin vuoto alkaa, mahaan koskee tietyllä tavalla. Tiesittekö muuten, että menkat alkavat yleensä aamulla, koska verenpaine on korkeimmillaan silloin kun ihminen on juuri herännyt :)
 
"tikru"
Viikkoa ennen menkkoja alkaa pikkuhiljaa tulla turvotusta ja ennen menkkojen alkamista maha on todella turvonnut. Pari päivää ennen mahaa nipistelee. Joskus tuntuu kipua myös selässä. Vituttaa koko ajan. Eityisesti oma mies ärsyttää ihan helvetisti ja tekis mieli vittuilla ja haastaa riitaa.
 
"sepi"
Fyysisiä oireita ei ole mullakaan! Samoin kun ap, mulla ei ole kuin hieman jalat ja reisilihakset "arkoina" tai en edes tiedä miksi sanoa sitä.. Henkiset oireet onkin helvetilliset sit, mielialat vaihtelee ja huudan ihan mitättömistä asioista perheelle.
 
Mieh
Mulla alkaa tiputtelemaan 2-4 päivää ennen varsinaista vuotoa. Sit on pinna kireällä ja 1vrk ennen päänsärkyä. Vatsaa turvottaa. Kipu tulee hetki ennen vuodon alkua ja alkaa kovana alaselässä josta siirtyy alamahalle ja säteilee reisiin.

Tää kierto oli oireiltaan erilainen mut olikin kemiallinen keskenmeno...
 
HippuTAR
Siitä ku vuoto alkaa. Ei siis mitään oireita etukäteen, tähän kun yhdistää epäsäännölliset (26-49pv) menkat ja runsaan vuodon niin onkin tosi kivaa. Heti kun menkat alkaa niin tulee maha ja selkä kipeäksi, maha menee sekasin ja on kauhee nälkä, iskee myös siivousvimma.
 
Nolo 14vuotias..
Mua pelottaa ku ollaan poikaystävänkaa harrastettu seksiä ilman kondomia mutta sperma ainan tullut rinnoille ei koskaan sisään voinko olla raskaana vaiko onko menkkojen oireita (menkat yleensä 14-15päivä) voisin syödä kokoajan,itkettää,vituttaa... Menkat ei alkanunkerran koska luulin olevani raskaana ja pelkäsin mutta luin netista ja en enään pelännyt menkat tuli heti samana päivänä. Voisiko joku liltti vastata... Tartten todella tietoo...
 
Oireita pinoon
Viikkoa ennen:
- tissit turpoavat, joskus jopa ihan täydellisiksi turbotisseiksi
- tissit ovat sivuilta kosketusarat, liikkuminen sattuu jos ei ole rintaliivejä (esim. pikkujoulujen jälkeen itsenäisyyspäivänä pienessä krapulassa kotona)
- yleinen turvotus loppua kohden

3-5 päivää ennen vuotoa:
- jäätävä nälkä, voisin syödä vaikka hevosen. Kolme kertaa päivässä.

Joskus on "ihan hyvät" fiilikset, joskus vituttaa ja ärsyttää ja mikään ei kelpaa ja kaikki on huonosti ja itkupotkuparkuraivareita tulee vedettyä.

Päivää ennen alavatsaa jomottaa, tai on sellainen painontunne alavatsalla.

Nää kaikki oireet loppuu heti kun vuoto alkaa.
 
kipuja
Ennen kuukautisia on vatsakipeä 2tuntia ennen sit ne alkavat kuukautiset kahden tunnin päästä siten on hirveä vatsakipeä se helpottaa särkylääkkettä Burana koko viikon ajan vuodon ajan koskee vatsaa koko ajan se helpottaa särkylääkellä Burana 3 ×päivässä 7 päivän ajan kestää muita oireita ei ole ollut mitään ongelmia eikä ole koskaan ollut
 

Yhteistyössä