kuukautisten laskeminen

  • Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti
"qwerty"
TYhmä kysymys mutta... mulla oli pahoja vatsaoireita. KÄvin lääkärisä ja jo sunnuntaina oli virtsan seassa verta. Tuolloin kiertopäivä oli 29/29. Selkeä vuoto alkoi vasta tiistaina. Eli 31/28.
Maanantaina tarttui paperiin ihan haalean vaaleanpunaista sotkua, ja siteeseen TOSI haaleeta verta.
TIistaina alkoi rytinällä. Laskenko tuon ekaksi kiertopäiväksi su, ma vai tuo ti ?!?
JA kysyn siksi, että tarkoituksena on laskea mahdollinen ovis.
Aikaisemmin raskauduin pillerien kanssa, ja nyt oikeasti yritetään :)
Ja ihan LA:n takiakinhaluan sen selvittää :) meinaan varata mahdollisen varhaisultran. MInulla on ollut yksi rypäleraskaus jo joten haluan selvittää ajoissa, että vauva on kunnossa :)

Kiitos teille ihanat :)
 
"qwerty"
Muutenkin kuumehuuruissa... kaikki vinkit vastaan ;)
NYt ollaan jokapvä harrasteltu !
Jos lasketaan tiistai ekaksi pväksi, niin tänään on kp 9/29. Eli ovis ois korvilla.
 
"Qwerty"
Eipä se niin päivän päälle ole, ei ne vauvat synny kalenterin kanssa.
Joo ei synny! Mulla nyt vaan on sellanen tilanne, että 37 viikolla on käynnistys jokatapauksessa.
Niinkuin kahdessa ekassakin. Ja siihen on tietty syy.
Mutta tuskin se niin päivän päälle on :)

En kyllä jaksa tikuttaa... Mä kyllä osaan sen verran lukea kropasta, että milloin on ovis.
Jännä, että joka laskurilla tulee eri ovispvä.
Mut joo, näillä näkymin 10.2-15.2 olis ne parhaat pvät.
 
vierass
Ovulaatiota ei oikeastaan voi laskea kuukautisista, sillä naisella ovulaatio voi tapahtua kp 9-25 välillä ;-) . Vain oireet kertovat kun ovuloit, ja ovulaatiotestit :-D
Enpä noihin oireisiinkiin luottaisi. Kolmonen sai varmuudella alkunsa ihan loppukierrosta, ultratkin sen varmistivat, mutta ovulaatio-oireet oli yli viikkoa ennen tuota. Myös esikoisen laskettua aikaa siirrettiin reilusti ultran perusteella eteenpäin eli kierron mukaan laskeminenkaan ei paikkansa pitänyt.
 
"zxc"
Vaikka naisen kierron pituus vaihtelesi, niin yleensä aika ovulaatiosta menkkoihin on sama. Ovulaation ajankohta vain vaihtelee. Eli etukäteen ei ole päivälleen helppoa laskea ovulaatiota, jälkikäteen kyllä :-D Niin kuin jo aiemmin neuvottiin, ota ovistestit käyttöön.
 
Enpä noihin oireisiinkiin luottaisi. Kolmonen sai varmuudella alkunsa ihan loppukierrosta, ultratkin sen varmistivat, mutta ovulaatio-oireet oli yli viikkoa ennen tuota. Myös esikoisen laskettua aikaa siirrettiin reilusti ultran perusteella eteenpäin eli kierron mukaan laskeminenkaan ei paikkansa pitänyt.
Niin ja toisilla on ovulaatio kaksi kertaa (minullakin) kuussa, mutta vain yhdellä kertaa oireet on vahvempia. Silloin on vielä hankalampaa laskea :-D
 

Yhteistyössä