Kuukuppi...?

  • Viestiketjun aloittaja kuivasti
  • Ensimmäinen viesti
kuivasti
Siteet ja tamponit alkanut ärsyttämään sekä henkisesti että fyysisesti. Siteet ärsyttää ulkoisia limakalvoja. Tamponit taas tuntuu ärsyttävän ihan kirjaimellisesti pillu sisältä. Ikään kuin emättimen suu ja sisäpuoli tulos täyteen hiertymiä. Kuivuudesta muutenkin kärsin...

Onko tuo kuukuppi yhtään hellävaraisempi???
vai voiko sekin "hangata" tuolta sisältä??


Ja vinkkejä kuivuuteenkin kaipaisin.. Vaivannut jo pari vuotta ainakin...
 
Oikeastaan mitään huonoa sanottavaa mulla ei kuukupista ole. On se sen verran upea kapistus. Ehkä jos joku epämukava puoli täytyy keksiä, niin viimeisinä niukkoina vuotopäivinä saattaa olla vaikeaa saada kuppia sisälle, kun on vähän jo kuivaa. Silloin kannattaa vaikka käyttää liukkaria tms.
 
Jos kupin koko on oikea ja lantionpohjalihakset ovat hyvät, ei pitäisi tulla yli. Sitä asennusta täytyy myös harjoitella, että löytää sopivan paikan emättimestä ja että kohdunnapukka on oikeassa kohdassa kuppiin nähden.

Mulla ainakin pysyy tosi hyvin ja on varma kapistus.
 
"viima"
Kannattaa leikata se antenni pois. Varsinkin synnyttäneet. tai itselläni se ei haitannut ennen lasta mut nykyään kupi on alempana niin leikkasin antennin pois koska osui emättimen suulle ja tuntui ikävältä. eikä tartte käyttää sidettä. on varma kapistus.
 
Kellie
Kupin antenni voi hangata, mutta se kannattaa heti poistaa, itse en ainakaan sitä mihinkään tarvinnut. Kuivuusongelmia minulla ei ole, mutta liukkaria ovat suositelleet kyseiseen vaivaan. Ylivuotoa on tapahtunut ainoastaan silloin kun olen asettanut kupin kiireessä eikä kohdunnapukka ole silloin sen sisään osunut. Eli asettaminen kannattaa tehdä ajatuksella ja huolella. Olen käyttänyt kuppia ainoana suojanani jo kuutisen vuotta enkä pois vaihtaisi. Askarruttavissa aiheissa kannattaa käydä Kuukuppikunnan sivuilla, missä kaikki mahdollinen kuppeihin liittyvä on käyty läpi.
 
Ppppp
Kupin antenni voi hangata, mutta se kannattaa heti poistaa, itse en ainakaan sitä mihinkään tarvinnut. Kuivuusongelmia minulla ei ole, mutta liukkaria ovat suositelleet kyseiseen vaivaan. Ylivuotoa on tapahtunut ainoastaan silloin kun olen asettanut kupin kiireessä eikä kohdunnapukka ole silloin sen sisään osunut. Eli asettaminen kannattaa tehdä ajatuksella ja huolella. Olen käyttänyt kuppia ainoana suojanani jo kuutisen vuotta enkä pois vaihtaisi. Askarruttavissa aiheissa kannattaa käydä Kuukuppikunnan sivuilla, missä kaikki mahdollinen kuppeihin liittyvä on käyty läpi.

Tästä tekstistä saattaa saada sen käsityksen, että kuukuppi pitäisi saada kohdunnapukan ympärille/ päälle. Ei todellakaan tarvitse.

Kuukuppia ei ole tarkoitus työntää kovin syvälle ja varmaan useimmilla kohdunnapukka sijaitsee paljon? korkeammalla. Ehkäpä tekstin kirjoittajalla on jäänyt aukeamatta kunnolla?
 
lainattu kirjoittaja
Tästä tekstistä saattaa saada sen käsityksen, että kuukuppi pitäisi saada kohdunnapukan ympärille/ päälle. Ei todellakaan tarvitse.

Kuukuppia ei ole tarkoitus työntää kovin syvälle ja varmaan useimmilla kohdunnapukka sijaitsee paljon? korkeammalla. Ehkäpä tekstin kirjoittajalla on jäänyt aukeamatta kunnolla?
Minun anatomialleni kupin paras paikka on kohdunnapukan ympärillä, kai nyt omat paikkani paremmin tunnen kuin sinä? Alempana se tuntuu epämukavasti.
 
Kuukuppia olen käyttänyt viitisen vuotta. Toisinaan olen joutunut tampooneja ostamaan, kun olen ollut reissussa eikä kuukuppi ole sattunut mukaan. Suosittelen ostamaan siis kaksi kuppia, vaikka isomman ja pienemmän vuotojen määrän mukaan. Näin aion itsekin tehdä. Antenni on itselleni sopinut pienen lyhentämisen jälkeen. MeLuna-kuukupeissa on myös eri antennivaihtoehtoja; rengas ja pallo. Moni on kehunut palloa käteväksi, renkaasta kun voi olla hankala saada kiinni ihan sormien koosta riippuen.

Itse en ole ikinä tähdännyt kohdunnipukkaan, vaan mennyt aina sen mukaan, missä kohtaa kuppi ei tunnu. Eli vähän päivästäkin riippuen. En ole huomannut sillä olevan vaikutusta ohivuotoihin. Niitä tulee välillä, mutta ne on yleensä olleet minimaalista. Aina johtuen hopusta laittamisen kanssa, tai tyhjennysvälin pitkittymisestä. Ohivuotoja voi aiheuttaa myös kupin yläreunan tuntumassa olevien ilmareikien tukkeutuminen. Kannattaa suosia kuppia, missä on mahd monta isoa reikää. Kupin laittaminen ja poisottaminen on helpompaa ja ohivuotojen mahdollisuus pienenee. Reikiä voi toki tehdä itsekkin kuppiin. Kuitenkaan ikinä en laita kovin korkealle/aivan ylös, koska siellä olen sen huomannut tuntuvan liikkuessani.
 

Yhteistyössä