Kuulutko johonkin ammattiliittoon?

Kuuluin vuosikausia PAU:hun, olin ennen nuorimmaista postittajana. Jäin sitten kuukautta ennen äippälomaa työttömäksi ja oletin, että saisin kassasta tältä ajalta rahaa.... väärin luulin! Pari viikkoa vähensivät automaattisesti ajasta, en nyt muista perusteita..... mutta kieltäytyivät maksamasta vielä loppu paria viikkoa -vetosivat siihen, että olen muka päätoiminen opiskelija!! Olin toimittanut koulusta tiedon, etten ole edes kyseisessä koulussa enää kirjoilla! Eipä auttanut.... no en sitten siinä viime metreillä enää jaksanut tapella asiasta.....
Kyllähän niille vuosikaudet jäsenmaksut kelpasivat, mutta muutaman viikon korvausta ei sitten herunut.... no en enää ajatellut maksaa kyseiseen liittoon yhtään mitään.
Onneksi ei tarvitse palata normitöihin enää :)
 
Non compos mentis
Erääseen akavalaiseen liittoon kuulun. Omassa työssäni näen päivittäin millaisia vaikeuksia voi olla työntekijöillä työnantajiensa kanssa, joten haluan maksaa myös oikeusturvasta työttömyyskassan lisäksi.
 
"juu"
Nuorempana kuuluin, mutta vaihdoin ytk:hon saatuani vakituisen työpaikan, kun työttömyyskassamaksut olivat minusta turhan isot. Tämän vuoden alussa vaihdoin ytk:n takaisin ammattiliittoon, koska työelämä on mennyt niin ihmeelliseksi. Ehdottomasti kannattaa liittyä ainakin työttömyyskassaan.
 
"juu"
[QUOTE="juu";24080276]Nuorempana kuuluin, mutta vaihdoin ytk:hon saatuani vakituisen työpaikan, kun työttömyyskassamaksut olivat minusta turhan isot. Tämän vuoden alussa vaihdoin ytk:n takaisin ammattiliittoon, koska työelämä on mennyt niin ihmeelliseksi. Ehdottomasti kannattaa liittyä ainakin työttömyyskassaan.[/QUOTE]
... korjaus: siis ammattiliiton maksut olivat niin isot, siksi vaihdoin ammattiliiton työttömyyskassaan
 
Non compos mentis
[QUOTE="juu";24080292]... korjaus: siis ammattiliiton maksut olivat niin isot, siksi vaihdoin ammattiliiton työttömyyskassaan[/QUOTE]

Liittoja on erilaisia. Mun liitossa on tasamaksu, joissain on prosenttiosuus tuloista, vissiin?
 

Yhteistyössä