Kuulutko kirkkoon ja jos et niin mikset

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Voi vittu mähän olen näköjään vähemmistöä. Ilmankos mua niin syrjitäänkin :)
Mää kuulun kanssa. :ashamed:

En oo koskaan saanu aikaseksi jättää eroanomusta.
Vituttaa että mun pitäs nähdä vaivaa erotakseni jostain, mihin EN OLE KOSKAAN EDES LIITTYNYT. Kilin kellit.
Mulla on kyllä ihan sama. Mulla ei ole mtn syytä miks kuuluisin. Mut ei toisaalta mtn syytä miks eroisinkaan :|
 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Voi vittu mähän olen näköjään vähemmistöä. Ilmankos mua niin syrjitäänkin :)
oman tiensä itsenäinen kulkija
:D Välillä oikein kirjaimellisesti.

Voisko joku nyt kertoa mulle, et paljonko sinne kirkolle sit vuodessa esim. mä maksan?
Mietin vaan, et voisko toi raha olla esim. sellanen asia, jonka takia mä voisin erota kirkosta.
ei maksa vaivaa (vai?) - eli paree, että sulle laitetaan tuplana vaan
No ei. Mä vaan luulen, et se summa on aika pieni, koska mä en ole sitä ikinä missään huomannut, joten sikäli vois olla ihan sama vaikka mä tuplaisin mun kirkollisveron.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Voi vittu mähän olen näköjään vähemmistöä. Ilmankos mua niin syrjitäänkin :)
oman tiensä itsenäinen kulkija
:D Välillä oikein kirjaimellisesti.

Voisko joku nyt kertoa mulle, et paljonko sinne kirkolle sit vuodessa esim. mä maksan?
Mietin vaan, et voisko toi raha olla esim. sellanen asia, jonka takia mä voisin erota kirkosta.

näillä tuloilla maksan n.227,95 ? vuodessa. veron takia kirkosta eroominen on tosi huono syy. eri asia on et ei usko oppeihin tms.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
näillä tuloilla maksan n.227,95 ? vuodessa. veron takia kirkosta eroominen on tosi huono syy. eri asia on et ei usko oppeihin tms.

:eek:
Toivottavasti olet tosi hyvätulonen.
Mietin vaan mitä lie ite joudun maksamaan, olen köyhä.
Jos on tota luokkaa, eroan jo maanantaina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
näillä tuloilla maksan n.227,95 ? vuodessa. veron takia kirkosta eroominen on tosi huono syy. eri asia on et ei usko oppeihin tms.

:eek:
Toivottavasti olet tosi hyvätulonen.
Mietin vaan mitä lie ite joudun maksamaan, olen köyhä.
Jos on tota luokkaa, eroan jo maanantaina.
No yläkanttiin laitoin vuositulot. No eipä oo tulot myyjällä häävit. ja kun keskimääräisestä bruttotuloista katsotaan.
 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
... joten sikäli vois olla ihan sama vaikka mä tuplaisin mun kirkollisveron.
Kyllä, lienemme kummatkin vähän samaa; maksamme velkaa.
ööö, no mä en kyllä ole velkaa kun Nordealle... Ja vähän vaimolle ja sit jotain muistamattomia ryyppyvelkoja on varmaan rästissä.
 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mietin vaan mitä lie ite joudun maksamaan, olen köyhä.
Jos on tota luokkaa, eroan jo maanantaina.
http://www.eroakirkosta.fi/kirkollisvero laske tuolla.

Ja erota voi saman sivuston kautta.

:xmas:
269/vuosi, tai ainakin sinne päin. Satanen lisää ja pääsis Turkkiin joka vuosi =)
Mut toisaalta se ei kuitenkaan ole kun noin 20?/kk, ja sen verran melkein läikkyy rinnuksillekin kuukaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
269/vuosi, tai ainakin sinne päin. Satanen lisää ja pääsis Turkkiin joka vuosi =)
Mut toisaalta se ei kuitenkaan ole kun noin 20?/kk, ja sen verran melkein läikkyy rinnuksillekin kuukaudessa.
Mitä muuten saat sillä 20 kuussa kirkolta?
 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
269/vuosi, tai ainakin sinne päin. Satanen lisää ja pääsis Turkkiin joka vuosi =)
Mut toisaalta se ei kuitenkaan ole kun noin 20?/kk, ja sen verran melkein läikkyy rinnuksillekin kuukaudessa.
Mitä muuten saat sillä 20 kuussa kirkolta?
Nyt täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että ingentig!
 
En kuulu. En halua maksaa kirkollisveroa. Uskoni suhteen en ole päässyt vielä lopulliseen päätökseen, mutta mä olen ajatellut niin, että se että kuulun kirkkoon ei tee minusta uskovaa eikä se, että en kuulu kirkkoon, mitenkään estä minua uskomasta jos sille tuntuu.
 
vieras
Kuulun, mut on ollu tarkotus erota jo pidemmän aikaa. Nyt kun meidät on pappi vihkiny ja lapsikin kastettu niin voiskin erota :D
Uskon jumalaan mutta en kirkkoon, mielestäni kaksi täysin eri asiaa.
 
JONSERED Karhunkantaja
En kuulu. Ko. instituutio ei sponsorointiani kaipaa mm. menneisyytensä ja tiettyjen ahdistavien asenteidensa vuoksi.

Ja sitä paitsi, olen pakana tai satanistinen shamaani-wanna-be. :)
 
vieras
kirkko edustaa mielestyäni kaikkea tekopyhyytta. Maanantaina on taas kaksi jäsentä vähemmän kun molemmat teini-ikäisenikin päättivät nyt etteivät halua kuulua kirkkoon.
 
vieras
hyvä Lunatic! Tehkää kaikki muutkin vielä epäröivät hyvä päätös ja erotkaa heti, sekin tuo kummallista rauhaa mieleen kun tekee itselleen selväksi ettei se ole mun laitos enkä halua olla niiden kanssa missään tekemisissä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä Lunatic! Tehkää kaikki muutkin vielä epäröivät hyvä päätös ja erotkaa heti, sekin tuo kummallista rauhaa mieleen kun tekee itselleen selväksi ettei se ole mun laitos enkä halua olla niiden kanssa missään tekemisissä.
Hmm.... mun mielenrauhani ei tarvitse tuota. Voin aivan hyvin käydä kristillisissä ristiäisissä, rippijuhlissa, häissä ja hautajaisissa, vaikken kirkkoon kuulukaan ja uskontoni on toinen.

 

Yhteistyössä