kuuluuko loppuraskauteen tai tähän helteeseen pääkipu?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
viikkoja on 39+3 ja nyt ollu enemmän tai vähemmän monta päivää pää kipeänä :/ juon paljon vettä, ettei sen vika ainakaan pitäisi olla...
voisko johtua helteistä? välillä kyllä silmissä vilisee sellaisia pieniä viivoja, niinkun jotain ötököitä lentelis, voisko johtua alhaisesta verenpaineesta tai alhaisesta hb:stä? vauva on ollut kanssa aika rauhallinen, mutta jos menen esimerkiksi selälleen makaamaan niin alkaa ihan hirveä myllerrys.
Huomenna neuvola, kannattaako mainita asiasta vai onko tosiaan ihan normaalia loppuraskautta ja hellettä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aino-Ilona:
itsellä kanssa pääkipeä mutta liitän sen näihin helteisiin. Sulla kuiteskin viikkoja jo plajon enempi joten ota puheeksi neuvolassa, voi liittyä käsittääkseni raskausmyrkytykseen jne.
onko siinä muita oireita kun pääkipu? mua kyllä turvottaa vähän, mutta kait sitä vähän kaikilla turvottaa näillä helteillä :D :/ pissa ollut puhdas aina, verenpaine myös hyvän rajoissa kun niin alhainen aina.
 
mii
voi olla raskausmyrkytyksen oire. Muita ovat valkuainen pissassa, korkea verenpaine, turvotus, silmissä vilisee palloja/sahalaitaa. Sinuna soittasin neuvolaan josko pääsisit näytille
 
oon miettiny AIVAN samaa. mulla viikkoja on 39+6 ja päätä jomottaa aamusta iltaan,niin että pari panadolia on pakko ottaa päivän aikana.. juon myös vettä paljon.. mutta kuulemma myös tää helle tekee tepposet ja antaa "turhia" raskausmyrkytysoireita vaikka oikeesti hätää ei olis.. :) mutta kannattaa käydä tarkastuttaan jos huolestuttaa?
 

Yhteistyössä