Kuumat ja Kylmät aallot synnytyksen jälkee?

Joo eli synnytyksestä ( sektiosta ) on nyt reilu viikko ja minuu on jo kolme päivää vaivannu kuumat ja kylmät aallot varsinki öisin. Oon enne nukkumaan menoo ihan horkassa, nukun kahen täkin kaa ja sit ku herään ni oon ihan litimärkä..tukka iha hiestä märkä ja jokapaikka ihan hikinen..sit ku vilvottelen niin taas tulee törkeen kylmä. Kuumetta ei oo eikä tulehusta.

Kysyin neuvola tädiltä asiaa ja sano et kyseessä olis ns.raskauden jälkeiset vahdevuodet :D kun estrogeeni pitoisuus on laskenu kokonaan synnytyksen myötä niin tulee noita kylmii ja kuumii aaltoja.

Onko muilla ollu tommosta? Jos on ni kuinka pitkään ne kesti? On nimittäin ällöttävää herätä ihan litimärkänä ja käydä tyttöö syöttää ku on ihan hikisikalimanen |O !
 
Mulla oli sektion jälkeen aivan samanlaisia aaltoja öisin, lämpöä oli maltillisesti kok ajan 37-38 välillä.. Ihmettelin kovasti koska en muista aikaisemmin kokeneeni moista. (Edellisestä vauva-ajasta oli 7v. ) Soittelin muutaman kerran synnärille ja lohduttivat sen johtuvan hormonien heittelystä, ja maidon noususta rintoihin. Kunnes reilu viikko sektiosta haava alkoi aueta itsestään. Sairaalaan lähdin oitis, ja siellä todettiin vakavahko tulehdus, jossa haava oli tulehtunut melkein vatsanpohjiaan myöden.
 
Mun sektiosta on nyt kuukausi tasan. Olisko ehkä viikon ollu helpompaa noiden "aaltojen" kanssa.

Vieläkin hikoiluttaa kovasti ja tuntuu, että hiki haiseekin ihan kamalalle. Mutta nyt alkaa helpottaa.

Voihan mulla olla sekin, kun söin kaksi viikkoa vahvoja antibiootteja ja kipulääkettä joudun ottamaan vieläkin välillä öisin. Siis ihan buranaa nykyään enää. Ja ne lääkkeet puskivat ihosta läpi ainakin aluksi. Ja hormooneilla on varmasti osuutensa asiaan.

Mutta luulen, että kohta sullakin helpottaa. En tiedä imetätkö, mutta mulla maidon tasaantuminen helpotti myös tätä hikoilu ja palelu-vaivaa.
 
Mureena joo kyllä täällä imetellään..ja päivisin maitoo tuleeki vähemmin ja ei hikoiluta niin pahasti..mutta öisin tissit turpoo iha sikanaa ja hikoilenki saman verran :D todella raivostuttavaa..tuntuu et pitäs vaihtaa petivaatteita jatkuvasti mutta kun ei kehtais ku tietää et sama hikoilu jatkuu taas seuraavana yönä :/
 
Tasku Venus
Mulla oli ihan samaa! Mulla oli tosin alatiesynnytys, mutta muistan että ihmettelin tota. Mulla se tais kestää varmaan jotain 2 kk. Tai ei ehkä ihan niin kauan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyty86:
Mureena joo kyllä täällä imetellään..ja päivisin maitoo tuleeki vähemmin ja ei hikoiluta niin pahasti..mutta öisin tissit turpoo iha sikanaa ja hikoilenki saman verran :D todella raivostuttavaa..tuntuu et pitäs vaihtaa petivaatteita jatkuvasti mutta kun ei kehtais ku tietää et sama hikoilu jatkuu taas seuraavana yönä :/

Maitohan nousee öisin parhaiten (kun ihminen on levossa) ja päivisin ne sitten yleensä parhaiten tyhjenee (tulee imetettyä useammin) ja päivällä ja illalla tehdään maitotilausta seuraavia öitä varten... jne. Eli ihan normaalia tuo sun aaltoilusi on. Pari viikkoa ja alkaa helpottaa.
:hug:
 

Yhteistyössä