Kuume ja ihottuma (aikuisella)

Tuo ukko on ollu nyt 3päivää kuumeessa, korkeimmillaan himpun yli 39. Tänään sille nousi ihottumaa, sellaisia punaisia pieniä täpliä ihan ympäri kroppaa. Ei kutise tms. Onko kellään ollu tuommosta? Mietittiin että oisko joku rokko, mutta ei oikein oireet täsmää mihinkään mitä tuli mieleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
enteroa epäilisin mäki, sitä on nyt täällä liikkeellä ihan kamalasti ja ei välttämättä tee rakkuloitamuualle ku suuhun, ainaki näin oli meillä et muualla näppylöitä pojulla, vaan suussa rakkulat.
Jaa pitääpä käydä kurkkimassa kituset. :D
 
Meillä pikkupoika 1v 9 kk sairastui kuumeeseen tiistaina, korkea oli 39,5. Sen jälkeen ei kuumetta oo ollu, mut ruoka ei maistu ja tänään kädet syheröistä ihottumaa täynnä, samoin vaippa-alue. Vanhempi tyttö aloitti sairastamisen to aamuyöllä. Mulla eilen jo pää ihan sairaan kipeä, kurkku samoin, ei auta edes särkylääkkeet. Niska myös aivan tönkkö.
 
vieras
Voi olla hivin ensioireita! Osa HIV-tartunnan saaneista oireilee noin 1-8 viikon kuluttua riskitilanteesta. Onko miehellä kurkkukipua? Turvonneita imusolmukkeita? Onko mahdollista, että olisi ollut riskitilanne lähiaikoina?
 
Alkuperäinen kirjoittaja LuppiksenMuija:
Meillä pikkupoika 1v 9 kk sairastui kuumeeseen tiistaina, korkea oli 39,5. Sen jälkeen ei kuumetta oo ollu, mut ruoka ei maistu ja tänään kädet syheröistä ihottumaa täynnä, samoin vaippa-alue. Vanhempi tyttö aloitti sairastamisen to aamuyöllä. Mulla eilen jo pää ihan sairaan kipeä, kurkku samoin, ei auta edes särkylääkkeet. Niska myös aivan tönkkö.
Oiskoon pienellä vauvarokko?
Taitaa olla nyt niin tautiset ajat tuntuu että vaikka mitä pöpöjä liikenteessä. Yhestä kun selvii niin toinen vaanii jo nurkan takana. :/

Pikaista paranemista sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Alkuperäinen kirjoittaja LuppiksenMuija:
Meillä pikkupoika 1v 9 kk sairastui kuumeeseen tiistaina, korkea oli 39,5. Sen jälkeen ei kuumetta oo ollu, mut ruoka ei maistu ja tänään kädet syheröistä ihottumaa täynnä, samoin vaippa-alue. Vanhempi tyttö aloitti sairastamisen to aamuyöllä. Mulla eilen jo pää ihan sairaan kipeä, kurkku samoin, ei auta edes särkylääkkeet. Niska myös aivan tönkkö.
Oiskoon pienellä vauvarokko?
Taitaa olla nyt niin tautiset ajat tuntuu että vaikka mitä pöpöjä liikenteessä. Yhestä kun selvii niin toinen vaanii jo nurkan takana. :/

Pikaista paranemista sinne.
Vauvarokko oli jo 6kk iässä. Täälläpäin on ollu tosi paljon tota enteroa liikkeellä. Kiitos :)
 
vieras
Ei me vieraat koskaan tiedetä tuntemattomien elämästä. Ei olisi ensimmäinen mies, joka käy vieraissa. Oireet kuitenkin sopivat hiviin, joten sen vuoksi sitä on ehdotettu.
 
vieras
Todellakin voi olla mononukleoosissa ihottumaa. Sairastan sitä itse ja koko tauti alkoi ihottumalla ja vasta noin viikon päästä alkoi kuume. Nyt ihottuma tuntuu vain pahenevan, eilen alkoi hirveä kutina. Toivottavasti johtuu vain mononukleoosista.
 

Yhteistyössä