~~kuumia aaltoja~~ "so what"

Oi oi, nytpä meillä pikkuinen tyttönen, nimeltänsä - Sylvi.:heart:
..aivan nimensä näköinen.

Pieni on oikein reipas&pippurinen, Salli saanut jo höykkyytystähin.:D

Mies läksi lenkille kun pentu tuli päivällä taloon ja ei juurkaan häntä huomioinut kotiin tullessa..
..m u t t a..aivan salaa mie hänet yllätin pientä silittelemästä..niinpä;)

Laitan vaikka huomenissa tyttösestä kuvaa.

Pieni leikkii riehkata syö, pissii, kakkii ja nukkuu..sama rumba siten taas kohta uudestaan..ja uudestaan..=)
..todella hienosti osaa ulos tehdä tuotoksensa ja sisällä vain paperille(ainahin toistaiseksi)meillä onkin mattoista osa vielä lattialla.

Ulkona pitää käyttää tiheään, joten en lonkkaa pitkään saa vetää - aitaus takapihalle kesällä laiteltu, on kyllä nyt huippu!..tytteli kun kovin on nopsa käpälistään:D

Illan jatkoja:wave:...nyt karvakorvat nukkuu, joten mie puraisen evästä:popcorn:..ai niin - painoa tippunut nyt -10kg/1kk..ai että olen tyytyväinen:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi ja Uudi
Onnea uusista eläinlapsista mur-mur ja uudi!! Eläinvauvat on ihania ja samalla ihanan töiseviä. Vähän niinkuin pienet ihmisen taimetkin :)

Possuvauvan sisäsiistiksi opettamisesta ei ole henk.koht. kokemuksia, mutta muutaman minipossun tunnen kyllä aika hyvin. Ne asuvat eläinrakennuksessa ja ovat omassa karsinassaan äärettömän siistejä: pissat ja kakat tehdään vessanurkkaan, eikä minnekään muualle. Muistaakseni aika pienestä oppivat siihen, mutta olihan vahinkojen siivoaminen purupohjalta tietty helpompaa kuin asunnon herkältä lattialta. Possut osaavat päivärytminsä hyvin ja ovat liikuttavia yrittäessään aamulla pidättää pissoja niin pitkään että pääsevät ulos ja sinne sitten lorottavat pitkät lirut. Kotopesä pidetään puhtaana aina kuin mahdollista.

Possut ovat tosi sosiaalisia ja teidänkin pikkuinen olisi varmaan onnellinen lajikumppanista, jonka kanssa nukkua samassa kasassa :). Vaan eiköhän teillä pikkuinen opi kohtuupian nukkumaan jollain lailla issekseenkin. Ehkä sille voisi hankkia unilelun? Jonkin ison pehmolelun, joka toimisi sisarusten korvikkeena nukkuissa?
Pesäntekovietti tulee olemaan kova koko elämän, joten jos haluat ettei possu vie aikanaan kaikkia peittoja sängyistä ja mattoja lattioilta (sitäkin tekevät ;-)) niin possulla kantsii varmaan olla riittävästi omia pesäntekotarpeita: peittoja tms, joita myltätä luvan kanssa.

Täällä on ulkoiltu raikkaassa syystuulessa oman lutusen koissun kanssa. Illalla leivottiin lasten kanssa monta pellillistä pitsaa. Eipä tuu nälkä ihan heti :LOL:

Iloista viikonlopun jatketta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Mur-mur onnea pikku Sylvistä. :heart: Mieskin näimmä hyväksynyt itsekseen. Hyvä !

Suhmuransantra Kiitos ! Täytyy hommata sille pehmolelu ja koiranhäkistä puhuin entisen omistajan kanssa. Sinne olis hyvä tehdä pesä ja panna rauhaan nukkumaan.
Sillä vois sitten kuljettaakin.

Hyvät yöt kaikille !!
 
Sunnuntaita kaikille !
- painoa tippunut nyt -10kg/1kk..ai että olen tyytyväinen; Mur-mur mieletön vauhti sulla ! Hieno homma ! Mitä oot tehnyt, että noin suuri pudotus kuukaudessa ?
Ihana aurinko tänäänkin, nyt on kasattava pihakalusteet varastoon ja järjesteltävä loputkin talvikuntoon pihalle; ei oo kiva; olisi nyt voinut vaikka kesä jatkua eikä pimeys ja kosteus. Syksykin olisi yes, jos ei aina sataisi.
Uunissa karjalanpaisti ja saa hautua monta tuntia, ei mun suosikki, mutta nuoriso ja mies tykkää ja koira, jos jotain jää.
Mukava lukea possun tarinoita, mielenkiintoista :) Minulle kyllä riittä tuo yksi koira, joka alkaa olla jo 10,5 v. ja kohta siis joutuu valmistautumaan luopumiseen, vaikka vielä hyvässä kunnossa onkin. Uskoisin, että meille ei tule sitten mitään elukkaa; kyllä niissä on niin kiinni. Toisaalta, en tiedä uskallanko olla täällä maalla ilman koiraa, on se tuki ja turvakin...No, se on sen ajan murhe, turha miettiä etukäteen.
Mielessä pyörii kumasti taas vauva-asiat, kun siirto lähenee...Just laskin, että kolme viikkoa niin on jo h-hetki käsillä. Mietityttää, että entäs jos ei onnistu ??? Ei olla vielä edes puhuttu mitä sitten...Pitää kait jossain kohtaa osata lopettaakin. Ja onhan se myös raha kysymys, ei ne taivaalta ne tonnit tipu :(
Sorry, jos vuodatan näitä, mutta kun ne on mun mielessä nyt...
Hyvää sunnuntaita kaikille :)
Sylvi on ihana hauvan nimi. Onnea uudesta perheenjäsenestä !
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Paulanna toivotaan kovasti, että sen nyytin syliisi saisit. :hug:

Mur-mur hieno painon pudotus.:heart: tsemppiä !! piti jo eilen kommentoimani, mutta siinä hätäkässä unohtui.

Meillä koiranhäkki ostossa. Onko teidän mielestä kallis, jos noin keskikokoinen häkki pari kertaa käytettynä 60 euroa. ? yritän 50:een tinkiä. Vois hakia, kun ei tätä nukutus rumpaa jaksa itse Nukkumattikaan.

Isäntä koko pitkän päivän ollut hirvimetsällä. Täällä minä vain lapsosten (lue elikoiden) kanssa olen touhunnut ja nukkunut melkiin koko päivän.
 
Uudi: 60 euroa ei ole paha hinta häkistä, jos se on lähes käyttämätön. Metallihäkithän ei käytöstä kovinkaan äkkiä kulu. Kolhut tietty eri juttu, että tsekkaa salpojen hyvä toiminta jne, jos käytetyn ostat. Osta kuitenkin riittävän suuri! Possusta tulee isona sentään ....varmaan 30-40 kg painava, jos vielä silloin aiot esim. kuljettamisessa hyödyntää häkkiä.

Jos tarkoituksena on että possu on häkissä mahdollisesti koko yön, niin miten olet ajatellut yön aikana pissalla käynnin? Mahtuuhan häkkiin myös pissalaatikko, että possu voi yölläkin olla sikasiisti :)
 
Uudi - käytettynä ehkä tosiaan kannattaisi ensin noita häkkejä katsella, esim:
Osta ja myy helposti. Ilmoita ilmaiseksi Torissa.

..ai, siullahan olikin jo kiikarissa - on edullinen(ja tinkaa vain 50e;))

Huom! Toinen mahdollisuus n 90cm korkea pentuaitaus.
..senkin saa kätevästi kasaan kun ei tarvita.
Esim. Tässä kuvia pentuaitaus - Google-haku

Miulla oli juuri tämä malli:Pentuaitaus Gold Zinc, kulta - 76 x 61 cm x 8 kpl / 30" - Petenkoiratarvike.com
..on vain juuri tuo 91cm korkea loppu: /..ei paha hintakaan.

Miepä keksin tällaisen(oli jo aiemminhin käytössä esim. partsulla)..
Ostin Biltemasta tällaisen Kompostikehikko, 530 l - Biltema

Siinä mukana sellaiset, aika terävät teräskierteet,(spiraalimalliset)joilla palat(4)laitellaan kiinni - niitä en laitellut, vaan tilalle nippusiteitä..ja hyvin pelittää.=)

"Häkissä" sisällä pennulle on oma kankainen kevythäkki.
Pikkasen Sylvi alkuun osoittaa mieltään kun sinne laittelen nukkumaan, uikkaa sydäntäsärkevästi..mutta rauhoittuu kun silittelen hetken, tai annan hampahille tekemistä - esim. leivänpalan.

Tällainen "häkki" on kepoinen ja saa kivasti, esim. sängyn alle piiloon kun ei tarvitse..ja kun on kepoinen, ei kyllä voi pitää isolla eläimellä ellei pönkkää sitä johnkin..vaikka seinän ja pöydän/hyllyn/painavan tuolin väliin.
..meillä pentu vielä niin pieniäinen, että toimii - ei saa kaadettua ja Sallikaan ei hypi sitä vasten.

Kyllä meillä on flikat nyt vilikasta kuin vilikkilässä konsanaan - huh huh!:O..mutta ihanaa kattella koiruuksien leikkimistä:) Sylvi koettaa Sallin selkään nousta tai pikku naskalihampahilla korvassa roikkua.:D
..ja kyllä se Salli tykkää:heart:..pääsee sitten hyvin soffalle tai tuolilleen kun ei jaksa pentua enää - pentu kun ei vielä pääse sinne hyppäämään;)

Jätin osan matoista lattialle..ja onhan pariin otteeseen jo pikku liru tulluthin, mutta tosi hienosti kipittää neiti paperilleen pisulle kun hätä tulee - e l l e i ole juuri riehkanut Sallin kera ja paperit hieman kauempana..silloin pisu lisirisee siihen paikkan sitten.:whistle:

Tilailin nettikaupasta vielä sellaisia kertäkäyttöisiä "pisualustoja"..en jaksa kun noista lehdistä irtoaa sitä painomustetta muovimattoon ja ei meinaa millään saada sitten puhdisteltua.:kieh:
Tuo alusta on nesteen pitävä.

Maksoin 20e/50kpl..olishan ne lehden tulleet huokeammiksi kyllä..parisen kk kumminhin kun noihin panostaa, homma jo kummasti helpottuu ja pisuista tulee suurin osa ulos.=)

Kaikki kakit on kuitenhin tulleet ulos.
Koetan opettaa pennun pyytämään ulos(Salli oppi tämän ittekseen)
..uskon, että kun aina syönnin, heräämisen ja leikkimisen perästä mennään partsun kautta pihalle, Sylvi oppii pian itsekkin pyytään.

Kasvattaja oli pitänyt ruokaa koko ajan kupissa, itse siirryin kuitenhin heti 3xvrk tapaan.
..ei meillä voi koko aikaa pitää ruokakuppia näkösällä..meitin Salli herkkupeppu käy sen oitis tyhjentämässä.:p

Voin sanoa, että Salli&Sylvi, ovat kuin &päivä - aivan erilaisia: Salli ei haukkunut pinenäkään niin paljon, kuin tämä neiti yhden vrk aikana.
..voin sanoa, että tätä typyä täytyyhin tavoille jo pienestä pitäin opettaa, on meinaan sen oloinen - niin topakka että!:D

Salli on pehmyt, aivan ihunan luontoinen:rolleyes:..jännityksellä jäänhin seurailemaan, mitä elo tuo tullessaan tämän uuden perheenjäsenen tultua taloon.:)

Illan jatkoja ihunille!:heart:
..ja niitä kuvia en saanut otettua kuin aivan hämäriä - koira kun musta, vaatii kunnon valon - huomenissa uus yritys.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Huomenia ihanaiset:hug:
Maanantaita aloitellaan ja yrittäjän etuja: saa itse suunnitella päivänsä ja tehdä työt milloin parhaaksi näkee; no, ei aina, mutta tällä viikolla ei palavereja eikä muitakaan sovittuja pakollisia menoja. Eli aamukaffeeta vasta kotona nautin:)

Kyllä tuli eilenkin nautittua kauniista ja aurinkoisesta säästä; nyt siis taivaalta tulee reilusti vettä, plääh. Tänään mulla alkaa kirpparivuoro ja kamat on hinnoiteltuna valmiina, sinne siis iltasella suuntaan.

Mukava lukea koirien ja possulin alkutaipaleelta uusissa kodeissaan. En enää oikein muista tuota koiramme pentuaikaa; paitsi sen kun aamuyöstä värjöttelin pihalla yöpaidassa sitä pissittämässä. Aika pian muistaakseni sisäsiistiksi oppi (voi olla, että aika kultaa muistot). Toisin kun naapurillani oli samoihin aikoihin poikakoiran pentu...Se ruikki sisälle pitkään:(

Joku täällä uimisesta puhuikin taannoin: on kyllä hyvä kuntoilumuoto ja vesijuoksu myös. Olen sitä mieltä, että ei siellä kyllä katsota miltä uikkareissa näyttää, ihan joka sorttia siellä näkyy. Itse hurahdin tuohon vesijuoksuun n. 2 v. sitten ja on kivaa. Kesällä ei tule käytyä, mutta näin sateisina päivinä on oiva kuntoilumuoto. Muutoin minut näkee koiran kanssa lenkillä, siinä kyllä kertyy päivän aikaan ihan kiitettävät kilometrit, vaikka paljon koiramme on vapaana pihalla yksinkin. Muuta kuntoaktiviteettia en harrasta. Painon kanssa kuntoilulla tietty jotain merkitystä, mutta suurin syy ainenkin omaan lihomiseeni on syöminen. On oltava niin äärimmäisen tarkka...Se on tylsää, koska kaikki on niiin hyvää. Olisi kyllä kiva kuulla miten mur-mur pudotti niin nopeaan 10 kg, ihan mielettömän upea saavutus !

te kaikki, jotka olette näppäriä koneen käsittelijöitä...tekisikö joku tännekin sellaisen listan ketä täällä pyörii...Olen välillä ihan sekaisin kuka on kuka...Itse en osaa sellaista väsätä...Muilla palstoilla on joillakin: nimimerkki, ikä (jos on ilmoittanut), ehkä perhetaustaa jne...MITÄ MIELTÄ OLETTE ? Minusta tuollainen olisi kiva:heart:

Hyvää maanantaita kaikille: uusi viikko, uudet tuulet:wave:
 
Minä kannatan listaa! jospa joku sen meille tekisi. Minun taidoillani ei onnistu :D

Ja paulanna Toivon erittäin paljon onnea matkaan siirtoon :heart: tiedän kokemuksesta, mitä tunteita ja ajatuksia käyt läpi juuri nyt :hug:
Hurjan paljon siis onnen säteitä!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Huisin hauskaa huomenta-päivää:wave:

Sylvi-tyttönen kuulostaa topakalta tapaukselta;)! Mutta niinpä on Sylvin "äiteekin", *mur-mur*, kun oot noin upeasti saanut painoa putoamaan! Hienoa kerrassaan.

Meillä vain terveys-ongelmat jatkuvat; nyt pojalla on angiina:(, ja minä sitten saikulla hänen kanssaan, kun ei iskäkään voi yksityisyrittäjänä kovin helposti töistään pois olla.Mun työpanos on helpommin paikattavissa, kun meitä useamman hengen tiimi, ja kun mies taas tekee projektinsa itse, niin äkkiä kertautuu aikataulumuutokset ja kaikki niin sanotusti pissii..

paulanna, mä kanssa oon tuota vesijuoksua ihan itseoppineena pikkusen harrastanut, ja mukavampaa huo,mattavasti vedessä juoksu, kuin kuivalla maalla:D! Liian harvoin vain saan itseäni uimahalliin, kun mulla on nykyään siellä aina ihan hitsin kylmä! Aikamoista ravia saan mennä, ettei tartte palella..Usein otan lapsiakin mukaan, ja he sitten uivat tai hyppivät altaaseen sillä välin, kun mä juoksen. Nivelille ihanteellinen liikuntamuoto tuo uiminen missä muodossa hyvänsä..

Mä en myöskään saisi tällä liikunnalla kiloja karisteltua, mutta se syömisen jatkuva kyttääminen ja minimoiminen on ainut tapa mulla, että pysyn jotenkin "kondiksessa". Annan kyllä itselleni joskus luvan herkutellakin, esim.viime lauantaina tyttösemme halusi taas tehdä ruuan meille, ja voi mitä herkkua taikoikaan; friteerattuja jättikatkarapuja dippikastikkeineen ja salaatin kera, :p! Olisi loukkaus kokkia kohtaan jättää moiset herkut syömättä painoonsa vedoten..

Nyt täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että mulla ei ainakaan ole muistot kultaantuneet koiran pentuaikoja muistellessa! En missään nimessä enää ottaisi koiranpentua tähän huusholliin! Hui, jaksuja teille *mur-mur* ja uudi noiden vauvojenne kanssa, pianhan nekin ovat jo isoja ja helpompia..

Huomenna käyn tyhjäämässä kirppispöydän, ja jännityksellä odotan, saanko sieltä yhtään voittoa, vai onko pöydästä lähteneet tavarat vain siirretty toisiin pöytiin tai varastettu.. Se selviää keskiviikkona klo 14 jälk., kun voi käydä nostamassa tilinsä! Pitäkää peukkuja, että saan omani pois ja vähän enemmänkin=)!

Tää alkaa nyt kattelee netistä vanhojen tanssi-pukua tyttöselleen:heart:!

Värikästä syyspäivää, ja leppoisaa olemista kaikillen!

Lillis:wave:
 
Kiitos mur-mur ja suhmuransantra tiedoista. Ei ole tarkoitus kokoaikaa pitääkään kopissa, kun oppii, niin ovi saa olla auki, mutta näin aluksi, että se oppis edes vähän aikaa nukkumaan omassa pesässä. Eihän se jatkuva valvominen ole herkkua sillekkään.

Onni on jo oppinut pisit päästämään laatikkoon. En tiedä missä kakat on. Syökö koira, kun ei pakkaa näkymään. YÖK

Lilleriina kiitos jaksuista. Sinulla siellä oikein superkokki. Olis se mahtavaa päästä välillä tuollaiseen pöytään. Mullakin tyttö on hyvä kokki, mutta asuu omillaan, niin ei meille enää niin tule laittelemaan. Pojalle pikaista paranemista.:hug:
Toivotaan, että saat oikein hyvän tuloksen kirppikseltä.

Tuo häkki homma olikin siitä hankala, kun sen korkeus metrin. Eipä taida mennä takaluukusta sisälle, vaikka farmari onkin PLÄÄH.

Mur-murille vielä. On siellä teilläkin nyt mukavat säpinät. Kiva on eläimiä ja niiden kujeita seurata. Meikäläinenkin ehtii vähän vähemmän oman navan ympärillä pyöriä. Minulla ei ole kuin yksi iso matto eteisessä. Muita en hirveä vielä laittaa, kun ovat puhtaita.
Vähempi ois sitten lattian pesua, mutta kalliimmaksi tulee mattojen pesu.
'
Illanjatkoja tv Uudi, Onni ja koirapojut :)
 
Juuh, vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisaa meillä nyt.:D

Tässä luupamiani kuvasia muutama, on vaan nii-iin vaikia saada tummasta koirasta, surkealla kameralla kuvasia.:O




Päräytin kunnon kokoiset kuvat..;)

Sylvi: Cockeri/Dalmis/Villakoira-mix.
Salli: Bretagnen basset/kk Mäykky-mix.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Painostani..taitaa olla se suurin osa pudotuksesta vielä sitä nestettä..

Olen ollut aika "mässyttäjä", varsinhin öisin..nyt vain olen koettanut ittiäni hillitä hieman;)
..viime yönä sorruin ja söin pienen valmis pizzan,:ashamed:..mutta sen lisäksi söinkin sille päivää vain ISON annoksen salaattia, polarjuusto(10%)leipäsiä ja kaffetta Paussi keksillä(2)

Aika vähäiseksi jäi eväät siis eiliselle päivää, yleensä syön enämpi.
..ja nyt kyllä tekisi niiiin mieleni jotahin hipleetä - Kääääks!:p
 
Viimeksi muokattu:
te kaikki, jotka olette näppäriä koneen käsittelijöitä...tekisikö joku tännekin sellaisen listan ketä täällä pyörii...Olen välillä ihan sekaisin kuka on kuka...Itse en osaa sellaista väsätä...Muilla palstoilla on joillakin: nimimerkki, ikä (jos on ilmoittanut), ehkä perhetaustaa jne...MITÄ MIELTÄ OLETTE ? Minusta tuollainen olisi kiva
Minä mur-murille lupasin tuollaisen listan väsätä, huomennissa todennäköisesti ehdin. Mitäs tietoja te siihen haluatte?

Tekaisinkin jo alustavasti vähän malliksi... kurkatkaa ekasta viestistä ja kommentoikaa. Koitan huomenissa katella lisää. ja pitäs koittaa vähän enempi ehtiä kirjoitellakin mutta kun ei muka oo aikaa. Ihan kun mulla olis elämää netin ulkopuolella.... :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaunis Morticia - tuo lista on juuri passeli!:kiss:

*mur-mur*:in tiedot: ikä 47v lapsia 2, avoliitossa, asuinpaikka Kuopio:wave:

..muuten, näkyykö teillä muilla nuo laitamani 3 kuvaa koirasista?..miulla ei enää näy, höh: /..

Hyv Yöt:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur kuvat näkyy kyllä nyt. Eilen illalla olivat poissa. Ihania !

Morticia kiitos sinulle ! Uudi, ikä 49v, avioliitossa, lapsia 2, Länsi-Suomi

En viitsi ihan kaupunkia laittaa, täällä niin vähän esim. minipossuja, etten halua, että kaikki tunnistaa kuka olen.
 
Moikka:wave:

Ihania kuvia *murren* Sylvistä! Ei silti tuu hauvakuume:D!

Mulla on k**pä otsalla, ihan ilman syytä! Joten taitanee tulla taas tässä kohtaa se täti aiemmin kylille, eli vain 3 vkon kierto, taasen..Saletisti natsaa, että joka toinen kerta 5 vkoa ja sit taas 3 vkoa.. Mutta toisaalta taas, ihan hyväkin, jos tulis nyt eikä ens vkolla, sillä lähdemme syyslomalla mökille, ja siellä ei oo kiva näin syssyllä olla vaippapeppuna, kun ei kunnon pesumahdollisuuksia, eikä järvessäkään viitsi kesän malliin hyppiä;)!

Mä oon tällä ketutus-mielellä saanut vähän jotain aikaseksikin; lakanoita vaihdeltua, pyykkiä pestyä, imuria tanssitettua yms. Eipä mee ihan harakoille tämmösetkään päivät.

Morticia ; mulle voi laittaa listaan: ikä 46, aviossa, lapsia on, pk-seutu . En ihan tarkkoja jutskia halua miekään sanoa, kun oon kuiteskin niinku incognito täällä :xmas:!

Kovasti tyttösellä stressiä pukkaa, kun on vanhojen tanssut tulossa, eikä hällä oo vielä paria:(! Toisinaan on ihan itku silmässä ja epätoivoinen, ettei löydä ketään partneriksi.. Paria poikaa on uskaltautunut pyytämäänkin pariksi, mutta toinen on jo "varattu" ja toinen ei aio tullakaan koko hommaan. Tylsä juttu, että noin mukavasta jutusta pitää ensin ottaa kauhia stressi, vaikka ihan varmasti parin saapi, viimeistään kun tanssiharjoitukset alkaa.Huomenna lähdemme vähän kaupunkiin ihastelemaan unelmien pukuja:).

Mukavaa päivää jokaiselle:kiss:

Lilleriina
 
Heippa !
Kiva lista :hug:
Mulle voi laittaa: ikä 47v., 3 lasta, pk-seutu, avoliitto
Mä käytän internet exploreria usein, hyvin näkyy lista...

Taas vaihteeksi sadetta. Joten sisähommia, työt tehty tältä päivää ja nyt kutomista ja lenkki ohjelmassa, ehkä pitäis käydä kaupassakin.

Ihania hauvoja mur-mur.
Päivän jatkoja kaikille =)
 
Peukut pystyyn Lilleriinan tytölle tanssiparin löytämiseen! Jospa huomiset tanssiaispuvun katselukierrokset vie ajatukset tapahtuman ihanimpiin puoliin ja stressi unohtuisi ainakin vähäksi aikaa. Omista ammoisista tanssiajoista muistan että kovalla kiiruulla juostiin poikia pareiksi kysymään, ennenkuin muut ehtii viemään parhaat päältä :)

Mur-mur, tosi suloiset kuvat olet laittanut Sallista ja Sylvistä! Salli näyttää niin isolta ja aikuiselta, vaikka on itsekin vasta nuori koira. Siinä on Sylvin hyvä kasvaa, kun on isosisko näyttämässä kotielon mallia. Varmaan jossain vaiheessa Sylvistä tulee bossi, kun tulee vanhempien perusteella luultavasti kasvamaan isommaksi (eikö siellä ollut dalmistakin takana?) ja jos luonnetta on enemmän kuin Sallilla?

Kiitos nimilistasta punaiselle-Morticia-paholaiselle :). Minulle voi laittaa tiedoiksi ikää 45, lapsia 3 ja siviilisääty yyyhoo ("eronnut" kuulostaa jotenkin niin kauhean ankealta, vaikka sitähän olenkin. Eronnut siis. Toivottavasti en sentään aina kauhean ankea :D
 
Heippa kaikille !!!

Eräs nainen täältä päin on kiinnostunut minipossusta ja kasvattaja lähetti osoitteen minulle, jos voisin auttaa, kun asun lähempänä. Ei kannata pelkästään katsomaan lähteä Mikkeliin asti.
No oltiin yhteyksissä ja lähetettiin hänelle kuviakin.
Tänään hän soitti ja ehdotti tulisinko possun kanssa vanhainkotiin keikalle.
Oli näyttänyt kuvia työkavereillekin ja keksivät pyytää.

Vanhusten päivätoimintapuolella on töissä ja vanhoille pidetään siellä huomenna missikisat, sitten me tultais kiojen päälle yllätysvieraina. Niin me sitten Onnin kanssa mennään. :LOL:
 
Hienoa Onni ja Uudi! Vierailunne tulee takuulla olemaan päivän, viikon ja ehkä pitemmänkin ajan kohokohta monelle vanhukselle. Pidä Onnin puolia, huolta niin, ettei vieraat tule liikaa "iholle", jos sitä yhtään ujostuttaa. Hiljaa hyvä tulee, eli vierailutoimintaan kannattaa totutella maltilla. Teille tulee vastaavia kutsuja varmasti tulevaisuudessa lisää.

Touhussa voi oikein "järjestäytyäkin", jos kiinnostaa. Ainakin yksi Mikko-niminen possu tekee kaverieläintoimintaa, jossa koirat ja kissat on niitä tavallisimpia lajeja:
suomen.karvakaverit
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Suhmuransantra - ei taida tulla meitin Sylvistä suurikokoista.=)

Emä on 12kg ja Isä pikkasen painavampi, säkäkorkeutta tulee pikkasen enämpi, kuin Sallille n. 40cm - Salli muistaakseni 35cm

Salli painaa 15.5kg.

Pomoudestakaan en sata varma..Sylvi kyllä näyttänyt jo luonteensa - tempparementtinen on..mutta Salli on ainahin ruoastaan ja esim. luista aika ärhäkkä jos pieni koettaa suusta viedä - ei kuitenkaan ole agressiivinen ollenkaan, varoittaa ärinällä/murinalla ja Sylvi uskoo kyllä, perääntyy.;)

..tiedä sitten kun kasvaa, miten menee..aika näyttää.

Salli on niin lempeän pitkäpinnainen, antaa pienenhin purra naskalihampahilla joka puolelta aikas pitkään, ennen kuin ottaa hatkat!:D

Nytpä on taas mökkeröisessä h e t k e n rauhallista, äsken leikittiin ja riehkattiin..
..Sylvi makaa uudesssa pedissään ja kuorsaa välistä, pää vain roikkuu reunan yli - hassu pien:heart:

Pihalla, aidatulla alueella uskallan enää Sylviä pitää vapaana ilman hihnaa, on niin kerkeäväinen ja utelias, että tänään jo meinasi jäädä pyörän alle:O..hihnakoulutus alkakoon nyt sitten.

Uudi - aivan ihuna juttu tuo Onni possusen kera meno sinne Vanhainkotiin!!!:):heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Reissu tehty. Menestys oli taattu, sekä vanhusten, että henkilökunnan parissa. Valokuvia otettiin varmaan kymmeniä.

Paikallislehteen oli vinkattu ja kodin johtaja faksaa kuvan sinneki. Apua olemme kuuluisia.

Ostin uuden häkin maksoi 49,90 ei paha. En ihan suurinta viitsinyt ottaa, kun meillä aika pieni talo kuitenkin. Mahtuu hyvin ja menee autossakin varmaan possun isommaksi kasvaessakin.

Tällaista tänään Iloista päivänjatkoa Uudi
 

Yhteistyössä