Kylähulluko...?

...
Mä varmaan kysysin lisää tuosta harrastuksesta ja ainaki mieli tekis pyytää ajelua lapsille :)

Kuin painavia lasteja tuo koira voi vetää, siis voiko aikuinen olla kyydissä? Vetääkö jonkunlaista rekeä talvella? nöffikö tuo lutunen on?
 
RPM
En ainakaan mitään negatiivistä ajattelis, kun olin lapsi meidän koira veti meitä aina talvisin pulkalla ja sit kesällä oli sellanen "auto" siis jonkun sortin kärry missä meitä veti...joten toi näky olis mulle kait aika normali =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkö:
mä ajattelisin et onkohan noilta mennyt ponit ja koirat sekasin :D
Tätä mä vähän pelkäänkin! :LOL:

Tiiättekö, silloin kun mä olin lapsi (80- ja 90-luvuilla), oli tuollainen kyyti ihan normaalia. Mä olen istunu lapsuusaikanani varmaan satoja kilometrejä koiran kyydissä milloin pulkassa, milloin kärryissä ja aina oli hauskaa! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Ajattelisin että onneks toi rakki on kiinni :whistle:

:ashamed: Tsori :whistle:
Rakki!?! |O
Onkop hurtta parempi
:D .

En ole koiran vihaaja, mä vaan pelkään tollassia lehmän kokosia otuksia..
Hurtta kuulostaa paremmalta. :D

Nöffiä ystävällisempää rotua ei varmaan ole keksittykään. :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja se koira mikään hevonen ole!:
kävis kyl koiraa sääliks ku joutuu vetää painavaa kuormaa perässään:(
oikeesti.
Painavaa? Toi koira taitaa painaa enemmän kuin koko kuorma yhteensä. Kärryissä on isot pyörät, niitä on todella kevyt vetää. Tiedän kun olen pienen ikäni sisarusten kanssa leikkinyt "hevosta" vanhojen maitokärryjen kanssa jotka oli just tollaset. Hyvin kulki vaikka kyytiin ängettin välillä vanha nojatuoli penkiksi. Onneksi asuttiin maalla, oltas me taatusti saatu se "kylähullujen" maine. Ap, sinne vaan, kivalta näyttää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Ajattelisin että onneks toi rakki on kiinni :whistle:

:ashamed: Tsori :whistle:
Rakki!?! |O
Onkop hurtta parempi
:D .

En ole koiran vihaaja, mä vaan pelkään tollassia lehmän kokosia otuksia..
Hurtta kuulostaa paremmalta. :D

Nöffiä ystävällisempää rotua ei varmaan ole keksittykään. :heart:
Niih, mua se ei auta jos koira juoksee irtonaisena vastaan ja joku huutaa kilsan päästä että ei meidän dooris-anneli mitään tee.. Mä seison kuset housussa ja ootan koska se upottaa kulmahampaat mun perseeseeni

:ashamed:

Asian vierestä..On se söpö kun se on hihnassa.. (tai tarpeeks tuttu koiruus)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä varmaan kysysin lisää tuosta harrastuksesta ja ainaki mieli tekis pyytää ajelua lapsille :)

Kuin painavia lasteja tuo koira voi vetää, siis voiko aikuinen olla kyydissä? Vetääkö jonkunlaista rekeä talvella? nöffikö tuo lutunen on?
Nöffit on alunperin jalostettu nimenomaan raskaiden taakkojen vetämiseen (ja vesipelastukseen), joten tämä koira vetää ihan hirmuisia taakkoja. Googlettamalla löytyisi varmaan tietoa, kuinka paljon painoa voisi olla maksimissaan.

Nöffi jaksaa vetää useampaa aikuista ihmistä yhtä aikaa pitkiäkin matkoja, mutta vauhti ei päätä huimaa. Vauhdikkaampaan menoon on sitten omat rotunsa, esim. malamuutit.

Talvella meillä on käytössä ahkio (siis iso pulkka), mutta ensi talveksi haluaisin reen, jossa voisin itse seisoa perässä kyydissä. =)
 

Yhteistyössä