Kylkikivut synnytyksen jälkeen

Onko muilla ollut kylkikipuja synnytyksen jälkeen? Jouduin sektioon, en tiedä onko sillä jotain tekemistä asian kanssa tai sillä, että vauva oli tosi ylhäällä melkein synnytykseen asti ja näin ollen puski pyllyään ja jalkojaan kylkiluiden alle (niin jos ne nyt yrittää palautua takaisin ?) Mutta tosiaan mun kyljet ja kylkiluut on ihan mahdottoman kipeät ja nyt on 11 päivää synnytyksestä. Varsinkin yöllä kun herään kyljeltään en pysty liikkumaan kun sattuu niin paljon ja pitää pyytää puolisoa kääntämään mua johonki toiseen asentoon :D
 
HippuTAR
Käy lääkäris. Mä just torstaina kotiuduin sairaalasta, sektion jälkeisen tulehduksen takia sielä olin. Epämääräiset kivut alko jo n. viikko sektion jälkeen mutta mä keksin niille aina hyvän selityksen kunnes lopulta (n. 5 viikkoa sektion jälkeen) menin lääkäriin. 4 vuorokautta olin suonensisäises antibiootis.
 
Hui, voisitko Hipputar kertoa millaisia kipuja sulla oli? Joo ajattelin tässä nyt vielä pari päivää seurailla tilannetta ja jos vain pahenee niin sitten lääkäriin. Muuten on kyllä onneksi alkanut vähän helpottaa kivut jo niin siksi en osaisi epäillä tulehdusta.
 
HippuTAR
No mulla on täs ollu kaikenlaisia kipuja, pääosin joita kuvittelin hermosäryksi. Välillä oli tos oikealla kyljellä sellasta kipua ettei pystyny sillä kyljellä maata. Nivustaivekipua. Muutenkin oli jotenkin kummallista kun saatto mennä muutama päivä lähes ilman kipuja ja sit taas tuli kipua joka haittas liikkumista.

Mulle on tehty kolme sektiota ja aiemmilla kerroilla ei oo ollu tollasta.

Siis eihän sulla välttämättä mitään oo mutta suosittelen kuitenkin käymään näytillä mieluummin "turhaan" kuin odottelemaan liian kauan niinku mä tein...
 
Kiitos vastauksesta! Itselläkin kaikenlaista särkyä ja osan just hermosäryksi oon määritellyt. Ja tosiaan syön edelleen aika paljon kipulääkkeitä ja ne tulee tosiaanko tarpeeseen (3xpäivässä panadol1g+600mg burana plus kun kipu yltyy niin kovaksi, etten voi oikein liikkua otan litalginia). Odotan alkuviikkoon ja sen jälkeen menen sitten vaikka turhaan lääkäriin. :)
 

Yhteistyössä