Kyllä oli jotenkin ahdistavaa, kun koulussa 4. luokkalaiset tytöt näyttävät "aikuisilta"..

  • Viestiketjun aloittaja Kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti
"Niinap"
Siis lapsen kroppa on puettu aikuisten vaatteisiin. Vein lapset kouluun torstaina ja kävin samalla open juttusilla, huomasin siinä naulakoilla 4lk tyttöjä, jolla oli mustat korkkarisaappaat jalassa, leggingsit ja minimekot. Siis sellaset tosi seksikkäät, jotka ei minussa olis herättäneet mitään närää, jos nää tytöt olis olleet ees himppusen vanhempia.

Mut kyllä ite vanhempana olis pakko puuttua, jos omat LAPSET alkas noin pukeutumaan. Ehkä ymmärtäisin jos olis vaikka joku disko, mut koulupäivänä! Emmä tiiä, oonko mä jäänyt tästä kehityksestä jälkeen, mut hurjalta tuntui. Minusta ala-asteikäisen ei pitäs vielä edustaa seksikästä pukeutumista, eiköhän sitä kerkee myöhemminkin.

Vai olenko ainoa joka on tätä mieltä?
minusta tuo seksikkyys on katsojan silmissä. Ulkohousun alle mahtuu paremminm lyhyt hame tai mekko, ja ne ovat muotia, ja minusta tyttöjen kauneus ja seksikkyys on asia josta pitää olla ylpeä ja iloita, eikä hävetä kaikkea.

Tyttöys:= häpeä kaikesta.

Poikien sen sijaan pitäisi opetella käytäytymään.
 
"Jees"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27274879:
Mun mielestä väärille raiteille on menty siinä vaiheessa, kun legginssejä ja lyhyitä hameita on alettu pitää vain aikuisten vaatteina. Tiukat housut (leggarit tai sukkahousut) ja lyhyt hame oli aiemmin ihan normaaleja lasten vaatteita eikä niitä ollut tarpeen kenenkään paheksua. Topit, napapaidat yms on niinikään lasten vaatteita (napapaidat siksi, että aiemmin lapsille ei ostettu joka kuukausi uusia vaatteita ja paita muuttui napapaidaksi lapsen kasvaessa). Jos aikuiset naiset haluavat pukeutua kuten pikkutytöt, miksi pikkutyttöjen pitäisi alkaa pukeutua toisin?
Hyvä keittis!!!!!
 
"Jes"
napapaidat ja legginsit ovat helkkarin rumia aikuisella. ne eivät ole aikuisten vaatteita, mutta lapsena oli ihan normaalia pitää napapaitaa lapsena ja juurikin sen takia, että silloin aikuiset eivät "panostaneet" vaatteisiin, kaapista otettiin jotain ja se saattoi olla vanhaa ja serkun vanhaa ja ei äitiä kiinnostanut yhtään, minkä kokoinen se oli, jos se oli mun lempipaita ja 20 sentttiä liian lyhyt, niin ei se haittaa.
 
täh
[QUOTE="Aapee";27274887]AIVAN! Siis tässä on just se mikä tän mun ajatuksen takana on. Lapset saa nykyään olla lapsia vain hetken. Koulussa se karu todellisuus itkee. Minulla koulussa on vasta kaksi vanhinta poikaa, 3lk ja 1lk ja kyllä he leikkivät vielä ihan täysillä. Pojilla tuo aikuistuminen ei ehkä onneksi tapahdu niin rytinällä kuin tytöillä. Tai ehkä se on yksilöllistä. Mutta ikimaailmassa en antais lapseni meikata neljännellä luokalla kouluun, enkä laittaa tuollaisia vaatteita. Kyllä farkut riittää..[/QUOTE]

Mun toinen lapsi on teini, ei meikkaa. Toinen meikkasi jo 1-vuotiaana, ja oli silti vielä lapsi. Tykkäsi vaan kokeilla.En koe että pitäisi hävetä mitään, joku haluaa laittaa huulikiiltoa ja katsella itseään eri näköisenä, kuin että ei ole mtiään naamassa.

epäilen suuresti, että kaltaisellasi äidillä on koskaan ollut oikeita lapsia, viattomia ihmisiä. Ihminen joka näkee seksikkyyttä ja pahuutta lyhyessä hameessa tai meikissä, ei kasvata viattomia lapsia.
 
"tapio"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;27277650:
Mun toinen lapsi on teini, ei meikkaa. Toinen meikkasi jo 1-vuotiaana, ja oli silti vielä lapsi. Tykkäsi vaan kokeilla.En koe että pitäisi hävetä mitään, joku haluaa laittaa huulikiiltoa ja katsella itseään eri näköisenä, kuin että ei ole mtiään naamassa.

epäilen suuresti, että kaltaisellasi äidillä on koskaan ollut oikeita lapsia, viattomia ihmisiä. Ihminen joka näkee seksikkyyttä ja pahuutta lyhyessä hameessa tai meikissä, ei kasvata viattomia lapsia.
Sitä on itseään käytetty. Ja se on luullut. Siksi lapsistaankin tulee.
 
"äiti minäkin"
Oon samaa mieltä, että joidenkin lasten pukeutuminen ampuu sujuvasti yli. Ja kaikki pukeutuminen ei ole sopivaa koulussa. Emmehän me aikuisetkaan voi pukeutua miten halutaan töihin. On oltava fiksu ja sellanen "haluan sut heti sänkyyn" luukki ei ihan joka toiseenkaan työhön sovi.
 
"tapio"
[QUOTE="äiti minäkin";27278035]Oon samaa mieltä, että joidenkin lasten pukeutuminen ampuu sujuvasti yli. Ja kaikki pukeutuminen ei ole sopivaa koulussa. Emmehän me aikuisetkaan voi pukeutua miten halutaan töihin. On oltava fiksu ja sellanen "haluan sut heti sänkyyn" luukki ei ihan joka toiseenkaan työhön sovi.[/QUOTE]

Mikä se semmonen luukki on?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27274735:
Jos hame on "liian lyhyt" sieltä alta näkyy lapsi, eli en ymmärrä miten joku vaate on seksikäs?
Samat lapset on rannalla bikineissä, olematta seksikkäitä, mutta samanlaisissa bikineissä voi joku 20v upea nainen olla erittäin seksikäs.
Eli miten vaate on seksikäs?
Jaa, kyllä mä vaan ymmärrän miten joku vaate on seksikäs, oli se sitten apinan tai kykloopin päällä.
Seksikkäät vaatteet ei todellakaan kuulu 10-vuotiaiden päälle.
 
Lunatic
Puuttunut siihen miksi?

Jos siksi että ulkona on kylmä ja vaatetus oli liian vähäistä niin ymmärrän. Mutta en ymmärrä puuttumista muutoin. Tuskin tuossa paljasta ihoa näkyi sen enempää, kuin mitä jumppatunilla, jossa tytöillä on pienet shortsit käytössä. Joten ei liene opettajan ongelma.
Taidat olla vähän yksinkertainen, kommenteistasi päätellen. Onneksi oma tyttäreni ei joudu pukeutumaan sun tyttäries katuhuoravaatteisiin.
 
"huoh"
Ja kuka sitten määrittelee ja saa määritella mikä on seksikäs vaate. Jollekihan seksikästä voi olla vaikka mummokalsarit. Ymmärrän tietynlaiset rajat mutta en tällaista kauhistelua. Jotkut vaan pukeutuu rohkeammin, paljastavammin eikä se loppujen lopuksi pitäisi olla muiden ongelma. Toisten äidit on tyyliä "ostan sulle silikonit hani että pärjäät maailmassa". Milläs nuo estät?
 
Lunatic
Nyt johtuu loppuraskauden aihettamasta vitutuksesta, joten pyydän anteeksi etukäteen.

Mutta en kestä. Kyse oli kymmenen senti koroista ja niin edelleen, ei mistään fucking pikkutyttömäisestä minihameesta ja leggareista, tai glittertossuista!!!!!!!!!!!!!!

Aina tulee näitä pälä pälä päälä glitter pälä pälä pälä minihame 70-luvulla tyylisiä vääntöjä.
Asiaa!!
 
"huoh"
Esim. toi tyttö tossa kuvassa. Mä en näe siinä mitään seksikästä mutta jos kuvittelisin sen hemaisevan, kurvikkaan NAISEN päällä, se NAINEN näyttäisi seksikkäältä. Tuo vaatetus hengarissa roikkumassa ei olisi itsessään seksikäs. Seksikkyys on ihmisen ominaisuus, ei elottoman esineen. Esim. minulla ei ole seksikästä wc-pönttöä mutta istuessani sillä, voisin olla seksikäs sopivassa kuvassa.
 
"huoh"
Aha, ongelma olikin siis 10 sentin korot niinkö? No siinä tapauksessa olisin lähinnä vain huolissani nuoren tytön jalkaparoista. Olivatko ne naisten kengät vai mistä saa lapsille noin korkeita korkoja? Ettet nyt vain liioittelisi ap, koska olet loppuraskaana ja olosi on mammuttimaisen epäseksikäs ja jossain takaraivossasi alitajuisesti inhoat kaikkea seksikästä koska itse olet kaikkea muuta kuin seksikäs juuri nyt. Saanen arvata että ylipainoakin on tullut sellaiset 20 kiloa?
 
"maalaisäiti"
Meille on tulossa tyttö, kahden pojan pikkusisko. Asumme onneksi maalla joten on aika todennäköistä että tyttäremmekin saa pukeutua kouluun ihan asiallisiin vaatteisiin, sellaisiin joissa voi temmeltää vapaasti välitunneilla ilman mitään ns. muoti-ilmiö pukeutumista.

Katselin eilen kaupungilla käydessäni järkyttyneenä pikkutyttöjen pukeutumista...oli tuulinen päivä mutta siellä näitä pikkuneitejä vaan liikkui juurikin "punaisten lyhtyjen kadun"-tyylisessä vaatetuksessa. Ehkä olivat menossa jonkun synttäreille, niin toivon.
 
Mä pidän itseäni aika pitkälti sellasena "antaa kaikkien kukkien kukkia"-tyyppinä, mutta äitiyden myötä olen alkanut katsomaan asioita selvästikin eri vinkkelistä.. Huomasin nimittäin ajattelevani että "Mun tytär ei julkisesti tule tuon ikäisenä pukeutumaan noin" kun useampaan otteeseen kohtasin tossa vielä lämpimillä ilmoilla äidin n. 2-3 luokkalaisen tyttärensä kanssa jonka vaatetus näytti siis lähinnä siltä että lapsella olisi ollut pelkät alusvaatteet päällä, narutoppi ja ohuet kankaiset ilmeisesti mikroshortsit jotka olisivat menneet kyllä ihan perusboksereista...

mun puolesta tuo äiti saa toki antaa lapsensa hillua vaikka alasti, mutta kyllä mulle tuli sellainen olo että itse en tässä sairaassa maailmassa anna lapseni pukeutua noin julkisesti. Kivoja, kevyitä vaatteita löytyy myös sellaisina ettei lapsen tarvitse näyttää puoli-alastomalta..
 
"tapio"
[QUOTE="huoh";27279322]Esim. toi tyttö tossa kuvassa. Mä en näe siinä mitään seksikästä mutta jos kuvittelisin sen hemaisevan, kurvikkaan NAISEN päällä, se NAINEN näyttäisi seksikkäältä. Tuo vaatetus hengarissa roikkumassa ei olisi itsessään seksikäs. Seksikkyys on ihmisen ominaisuus, ei elottoman esineen. Esim. minulla ei ole seksikästä wc-pönttöä mutta istuessani sillä, voisin olla seksikäs sopivassa kuvassa.[/QUOTE]

Missä kuvassa?
 
"tapio"
Mä pidän itseäni aika pitkälti sellasena "antaa kaikkien kukkien kukkia"-tyyppinä, mutta äitiyden myötä olen alkanut katsomaan asioita selvästikin eri vinkkelistä.. Huomasin nimittäin ajattelevani että "Mun tytär ei julkisesti tule tuon ikäisenä pukeutumaan noin" kun useampaan otteeseen kohtasin tossa vielä lämpimillä ilmoilla äidin n. 2-3 luokkalaisen tyttärensä kanssa jonka vaatetus näytti siis lähinnä siltä että lapsella olisi ollut pelkät alusvaatteet päällä, narutoppi ja ohuet kankaiset ilmeisesti mikroshortsit jotka olisivat menneet kyllä ihan perusboksereista...

mun puolesta tuo äiti saa toki antaa lapsensa hillua vaikka alasti, mutta kyllä mulle tuli sellainen olo että itse en tässä sairaassa maailmassa anna lapseni pukeutua noin julkisesti. Kivoja, kevyitä vaatteita löytyy myös sellaisina ettei lapsen tarvitse näyttää puoli-alastomalta..
Minkälaisessa maailmassa sitten antaisit?
 

Yhteistyössä