Kyllä on lehtimyynti mennyt kieroksi! :-(

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Laillista varmaankin on, eivätköhän sen ole tarkistaneet.

Mutta tänään soitti mieshlö ihan omalla nimellään, ei sanonut olevansa esim. a-lehdistä. ( josta kuitenkin oli )

Kysyi onko aikaa pieneen, lehtiin liittyvään kyselyyn, ajattelin että joku kuluttajatutkimus tms. Painottikin moneen otteeseen, että tällä kyselyllä osaavat parantaa lehtiä jne.

Kun oli kysynyt kysymykset, ilmoitti että no niin, saatte lahjaksi kyselyyn vastaamisesta valitsemastanne lehdestä 8 nroa. Olin ihan että voi kun kiva, kunnes tajusin kysyä maksaako tuo lahja. No ei kuulemma maksa mitään, niin sanoi. Ainoastaan pelkät käsittelykulut, 29 euroa. :-O

Mutta eikös tuo ole nimenomaan ihan normaali lehtitilauksen tarjoushinta?? Tuo "lahjatilaus" muuttuu vielä kestotilaukseksi, jos ei sitä nimenomaan katkaise.

Menin niin lukkoon että tilasin tällaisen "lahjan", mutta meinaan perua sen ensitilassa, ja kertoa mitä mieltä olen heidän uudesta kampanjastaan.

Kyllä on kieroa tuo lehtimyynti nykyään, ennen vanhaan lehtimyyjät sentään osasivat sanoa ihan suoraan heti millä asialla ovat!
 
-Jonttu-
Huh! Onpa kieroa.. Minulle on tarjottu milloin mitäkin "lahjalehtiä", mutta yleensä ne ovat olleet vain postituskulujen hinnalla.

29 ?:lla saa vuodeksi lehtiä.. Itse juuri tilasin Koti & Keittiö-lehden 24,90 ?.
 
a-lehdillä on sääntö ettei saa tolleen huijata, ainaki meille se aikoinaan opetettiin että rehellisiä ollaan. Kustantajalla ei oo varaa menettää mainettaan. Joten joko toi on ollu yksittäinen lehtimyyjä jolla ei oo moraalia tai sitten soittanut pienestä toimistosta, jossa myydään mm. a-lehtien lehtiä ja on vain sanonut olevansa a-lehdiltä jos niitä lehtiä sillä hetkellä myy.
 
juu
voisko olla, että olet itse käsittänyt jotain väärin? Miksi vika on aina muissa, eikä itsessä? Voiko olla, että esim. olet kuullu, että hinta 29 ? vaikka se oiskin ollut 2,90?. Tai että sen lehden arvo on 29 ?, mutta saat sen ilmaiseksi...

En oikeen usko, että a-lehdiltä "juksataan" tuolleen, on niin kattava ja suosittu, että ei ole vara menettää mainettaan.
 
juu
voisko olla, että olet itse käsittänyt jotain väärin? Miksi vika on aina muissa, eikä itsessä? Voiko olla, että esim. olet kuullu, että hinta 29 ? vaikka se oiskin ollut 2,90?. Tai että sen lehden arvo on 29 ?, mutta saat sen ilmaiseksi...

En oikeen usko, että a-lehdiltä "juksataan" tuolleen, on niin kattava ja suosittu, että ei ole vara menettää mainettaan.
 
no
mulle on useasti soitettu ja:
-onneksi olkoon,olette voittanut 30 euron arvoisen lahjakortin!
-Lahjakortin voitte käyttää johonkin näistä lehdistä(täti luetteli)
-lehteä ei kuitenkaan voinut tilata esim.muutamaksi kuukaudeksi niin,että olisi käyttänyt vain tuon 30e, eikä olisi joutunut maksamaan mitään.

Ei se mitään että mua yrittävät huijata,kun lankaan en mene!
 
dhx
mulle tehty samoin.. mutta sanottiin, että ainoastaan VÄHÄN tarvii tulla vastaan ja maksaa 40 jotain :O joopa, on siinä lahja.. turhaan menee heillä vain aikaa tuohon, normaalisti sanon EI KIITOS suoraan kun kertovat mistä soittavat.

Kaikkein ärsyttävin oli mies, joka kauppasi palvelua, ettei lehtimyyjät voi soittaa, siitä oli hankalempi päästä eroon mitä yhdestäkään lehtimyyjästä :D aika koomista
 
johan on!
Toihan on jo suoranaista valehtelua. En olisi ollenkaan varma laillisuudesta, mikäli kyse on kuitenkin lehtitilauksesta, mutta se esitetään lahjana. Missään välissä ei asiakkaalle kerrota, että hän tulee tehneeksi tilauksen, joka pitäisi siis perua, jottei se jatkuisi.
Mä kysyisin tosta kyllä kuluttaja-asiamieheltä. www.kuluttajavirasto.fi sieltä löydät numerot.
 
Kyllä tuota on harrastettu jo 90 luvullakin, kun itse teininä lehtimyynnin aloitin.
Ei varmasti tosin ole soittanut suoraan kustantajalta, koska a-lehdetkin nauhoittaa puhelunsa eikä siten varmasti siellä tommoisia myyjät puhu. Ollut siis jonkin yksittäisen, a-lehtienkin lehtiä myyvän lafkan työntekijä. Mutta tuollain siis jossain koulutetaan myymään, ei ole mitään myyjän omaa keksintöä.
 
sess
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
voisko olla, että olet itse käsittänyt jotain väärin? Miksi vika on aina muissa, eikä itsessä? Voiko olla, että esim. olet kuullu, että hinta 29 ? vaikka se oiskin ollut 2,90?. Tai että sen lehden arvo on 29 ?, mutta saat sen ilmaiseksi...

En oikeen usko, että a-lehdiltä "juksataan" tuolleen, on niin kattava ja suosittu, että ei ole vara menettää mainettaan.
Ei kai meidän kaikkien kuulossa vikaa ole?! :eek: Mulle tosin tyrkytti kiitokseksi kyselystä uusittua Apu-lehteä, VAIN 1,87e viikko... Mua kyllä saa yrittää huijata, en varmasti tilaa APUA! :D En tosin muista oliko tuo A-lehdet vai mikä.
 
kyllä
tuollaista tehdään. Eikö teille ole soiteltu lahjasta, jossa ensin kerrotaan kuinka saa 7 kuukautta ilmaiseksi ja sitten pitää maksaa viisi kuukautta ja loppuhinta on 5 kertaa irtonumerojen hinta kertaa niin monta numeroa kuin kuukaudessa ilmestyy.
 
vieras
Mullekin tullut noita, ne kyselee ensin jotain kiinnostusta eri lehtiin ja tyyliin mistä näistä lehdistä tykkäät eniten plaa plaa ja tekevät siellä muistiinpanoja, sit sen perusteella mitä on vastannut niin osaavat tehdä siitä" mielenkiintoistesta" lehdestä sen tarjouksen...
 
Mulle soitti eilen varmaan ihan sama! Oli nainen ja esitteli itsensä ja sanoi tekevänsä tutkimusta a-lehdistä just. Kysyi että onko pieni hetki. Kyseli mitä lehtiä tunnen ja sit sanoin. Sitten se kyseli että mille ikäryhmille mielestäsi kysyinen lehti on suunnattu ja jotain muuta sellasta. Ei ollut montaa kysymystä.

Lopuksi kiitti ja sanoi, että kiitoksena voit valita jonkin lehden vain postikulujen hinnalla. En muista oliko se 6 vai 8 numeroa. Tämä nainen sanoi, että mikä kiinnostaa niin kertoo paljonko postikuluja noista numeroista maksettavaksi. Sanoin, ettei kiinnosta.

Mutta on tuo lehtienmyynti mennyt nykyään kieroksi jutuksi. Monesti on jotain just saat ilmaiseksi ja sitten muistavat että ai niin, ne postikulut vain maksat ...
 
puhelinmyyjä
Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Mulle soitti eilen varmaan ihan sama! Oli nainen ja esitteli itsensä ja sanoi tekevänsä tutkimusta a-lehdistä just. Kysyi että onko pieni hetki. Kyseli mitä lehtiä tunnen ja sit sanoin. Sitten se kyseli että mille ikäryhmille mielestäsi kysyinen lehti on suunnattu ja jotain muuta sellasta. Ei ollut montaa kysymystä.

Lopuksi kiitti ja sanoi, että kiitoksena voit valita jonkin lehden vain postikulujen hinnalla. En muista oliko se 6 vai 8 numeroa. Tämä nainen sanoi, että mikä kiinnostaa niin kertoo paljonko postikuluja noista numeroista maksettavaksi. Sanoin, ettei kiinnosta.

Mutta on tuo lehtienmyynti mennyt nykyään kieroksi jutuksi. Monesti on jotain just saat ilmaiseksi ja sitten muistavat että ai niin, ne postikulut vain maksat ...
Tuo on laitonta. Meillä ainakin on niin, että täytyy sanoa hinta ensin ja vasta sitten kertoa, mitä sillä saa
 
juu
Minullekkin soittelee usein lehtimyyjät ja puolen vuoden sisällä on nyt ollut niin että puhelu alkaa aina että ONNEKSI OLKOON OLET VOITTANUT, tai "haluamme kiittää sinua kun olet ollut hyvä asiakas ja nyt saat valita jonkun seuraavista lehdistä.."
sit selviääkin että kaupitteleekin kierrellen vain TILAAMAAN lehteä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
voisko olla, että olet itse käsittänyt jotain väärin? Miksi vika on aina muissa, eikä itsessä? Voiko olla, että esim. olet kuullu, että hinta 29 ? vaikka se oiskin ollut 2,90?. Tai että sen lehden arvo on 29 ?, mutta saat sen ilmaiseksi...

En oikeen usko, että a-lehdiltä "juksataan" tuolleen, on niin kattava ja suosittu, että ei ole vara menettää mainettaan.
En käsittänyt mitään väärin, 29 e tosiaan oli. Sanoi että valitsemani lehden normaali tilaushinta on 62 e/ 8 nroa, (Avotakka) mutta että nyt kiitokseksi kyselyyn vastaamisesta saan lehden ilmaiseksi, maksan ainoastaan käsittelykulut, jotka ovat 29 e.

Kyllä minä tarkkaan kaikki kyselin.
 
Tytteli
Kyllä mulle on useaan otteeseen soiteltu, ja selitelty, että meillä olisi tämmöinen lahja asiakkaille että saa ilmaiseksi jotain lehteä tietyn määrän. Ekalla kerralla menin halpaan ja kuuntelin kiinnostuneena ja lopuksi sitten myyjä läväytti lahjan hinnaksi just jotain 29 euron tapaista, jolloin peruin koko homman samantien ja nykyään en jaksa kuunnella kun myyjät soittelee ja selittelee jotain ilmaisista lehdistä.

Uskon sua ap, että oot kuullut ihan oikein!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Mulle soitti eilen varmaan ihan sama! Oli nainen ja esitteli itsensä ja sanoi tekevänsä tutkimusta a-lehdistä just. Kysyi että onko pieni hetki. Kyseli mitä lehtiä tunnen ja sit sanoin. Sitten se kyseli että mille ikäryhmille mielestäsi kysyinen lehti on suunnattu ja jotain muuta sellasta. Ei ollut montaa kysymystä.

Lopuksi kiitti ja sanoi, että kiitoksena voit valita jonkin lehden vain postikulujen hinnalla. En muista oliko se 6 vai 8 numeroa. Tämä nainen sanoi, että mikä kiinnostaa niin kertoo paljonko postikuluja noista numeroista maksettavaksi. Sanoin, ettei kiinnosta.

Mutta on tuo lehtienmyynti mennyt nykyään kieroksi jutuksi. Monesti on jotain just saat ilmaiseksi ja sitten muistavat että ai niin, ne postikulut vain maksat ...
Joo mulle soittaneella oli ihan samanlainen myyntipuhe, paitsi että sanoi että saan lehden lahjaksi, ja vasta hetken tiukattuani puhui juurikin noista käsittelykuluista, joita tulisi siis se 29 e.
 
ap
Lisään vielä, että soitin heti puhelun jälkeen asiakaspalveluun ja kerroin jutun. Sanoin että haluan perua tämän "lahjan", kuulemma vielä tilaustani ei näkynyt, mutta kun siitä tulee vahvistus, voin sitten soittaa ja perua.

Kerroin myös että myyntitapa oli mielestäni epäeettinen. Vahvistuksessa näkyy kuulemma myyjän nimi. No, ei se sen myyjän vika ole, vaan hänen työnantajansa, joka todennäköisesti ei liity A-lehtiin mitenkään, on vaan joku puhelinmyyntifirma, jonka pomo on keksinyt tällaisen "hienon" kampanjan.

Heh, oma vikani on että suostuin tilaukseen, mutta olin niin puulla päähän lyöty siinä tilanteessa, kun myyjä oli vielä tosi suulas eikä antanut suunvuoroa, ja koko tilanne meni ohi melkein nopeammin kuin tajusinkaan. Mutta tiesin että voin perua lehden heti kun olen ekan numeron saanut, ja silloin vielä yleensä saa sen nron ilmaisiksi. :))
 

Yhteistyössä