Kyllä on paha mieli,omaishoidontuesta...

  • Viestiketjun aloittaja Epäreilua
  • Ensimmäinen viesti
Epäreilua
meillä siis käynyt jo sosiaalihoitaja ja neuvolantäti ja sanoivat että varmasti hakemuksemme menee läpi ja hyväksytään mutta kun määrärahoja ei ole...Voi jesus sentään että nyt tämä mamma vetäsee herneet nenään,minä hoidan täysin erityislapseni rakkaan kotona ja olen hänen kanssaan 24tuntia vuorokaudessa ja autan ja hoivaan,pienenpientä tyttöämme 2v.En valita,en malttaisi töihinkään lähteä mutta jukra sentään kun koko ajan vain myönnyttelivät että tuki kuuluisi täysin meille mutta saa nyt nähdä mikä on lopullinen vastaus,varmasti joudutaan odottamaan kauan,jonossa 23 hakemusta :kieh: Nythän se suurin rahallinen tuki on tarpeen,kotihoidontuella kun sitkuttelen.Ja jos lähtisin töihin niin rahat pitäisi löytyä kuitenkin henk.koht.avustajalle joka tytön kanssa päiväkodissa :kieh: :kieh:
Sori mutta mua ärsyttää nää omaishoidontukiasiat,joissain kunnissa tulee naps vaan ja joissain saat odotella vaikka tosiaan tiedät sen kuuluvan teille :kieh:
 
mam
Ei vammaisen hoidosta tarvitse maksaa mitään. Ainakaan täällä. Pyydä kotiin hoitaja tai laita päiväkotiin osaaikaisesti niin saat vähän vaihtelua arkeen itsellesikin ja jaksat paremmin.
 
Epäreilua
Juu en mä hoitomaksuista valitakaan vaan siitä että kun Haluan hoitaa tyttöä vielä kotona niin tarkoitin sitä että meneehän kunnalta rahaa siihen tytön henk.koht.avustajaankin.En vielä voi lähteä töihin,tilanne sellainen mutta ehkä joskus.
 
eve
Täällä ei saa omaishoidon tukea jos lapsesta saa kodinhoidontukea :( Kunnat voi aika mielivaltasesti päättää tuosta omaishoidontuesta. Meidän erityislapsella jos olisi pienempi sisarus josta saisin kodinhoidontukea/äitiyspäivä rahaa niin sitten saisin omaishoidon tuen. Outo systeemi :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 19:41 Eve kirjoitti:
Täällä ei saa omaishoidon tukea jos lapsesta saa kodinhoidontukea :( Kunnat voi aika mielivaltasesti päättää tuosta omaishoidontuesta. Meidän erityislapsella jos olisi pienempi sisarus josta saisin kodinhoidontukea/äitiyspäivä rahaa niin sitten saisin omaishoidon tuen. Outo systeemi :/
jep,meillä sama.. ei om.hoidontukea ja kotihoidontukea samaan aikaan..
kovin on kirjavat käytännöt suomen maassa \|O
 
tulosta
Ompas outoa käytöstä Suomen kunnilta, silloinhan sitä lapsen hoitamista ja huomioon ottamista on erityisen paljon kun on pikkusisarus! Kanssa ihmiset TEHKÄÄ VALITUKSIA; ne näkyy!
 
Epäreilua
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2006 klo 23:04 yiiu kirjoitti:
mitäs jos ryhtyist lapsesi henkilökohtaiseksi avustajaksi...koulutusta et tarvitse ja saat palkkaa saman verran kun kodinhoitaja!
Mitenkäs se olisi käytännössä mahdollista,jos viitsisit vähän infoa antaa kun en tiedä asiasta mitään?
 
minä saan omaishoidontukea ja kotihoidontukea,poikamme 11kk on tuleva elinsiirtolapsi.
sanoin kunnassa että jos ei sitä irtoo ni joudun laittamaan poikamme sairaalaan ja palaamaan töihin,no kunnallehan siitä olisi kiva lasku tullut, että sain kuin sainkin sitten omaishoidontukea.
 
Epäreilua
Onneksi teillä on asiat hoitunut!Saanko kysäistä vähän että saatko sä täyden kotihoidontuen ja sitten sitä omaishoidontukea?Pitää itse ottaa asioista selvää että tulee saatua mitä tarvitsee :kieh:
 
yiiu
Omaishoidontuki on vaan pienempi kuin henkilökohtaisen avustajan palkka...tiedän tapauksen,jossa kela tuputti omaishoidon tukea sellaiselle äidille jolla olisi ollut oikeus saada henkilökohtaisen avustajan palkkaa!
Aikamoinen byrokratia viidakko_Onneksi eräs tuttavani tekee gradua kelan kiemuroista.. siltä saa tietää miten toimia...
 
mie
mie saan elinsiirtolapsestamme kelalta korotettua hoitotukea ja kunnalta omaishoidontukea.samaan aikaan sain (se kyl loppu just)viel kotihoidon tukea.Sillon kun siirtoa odotettiin ja vuosi siirron jälkeen sain erityishoitorahaa, mut kun siirrosta kulunut vuosi tippuu korotettuun.Ihan on hyvin tuet tullu, kun vaan jaksaa ite kysellä ja hakee ja olla tiukka.Mitään eivät tule kotiin esittämään et mitä avustusta voisit saada.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 19:43 yiiu kirjoitti:
Omaishoidontuki on vaan pienempi kuin henkilökohtaisen avustajan palkka...tiedän tapauksen,jossa kela tuputti omaishoidon tukea sellaiselle äidille jolla olisi ollut oikeus saada henkilökohtaisen avustajan palkkaa!
Aikamoinen byrokratia viidakko_Onneksi eräs tuttavani tekee gradua kelan kiemuroista.. siltä saa tietää miten toimia...
Omaishoidontuki ei tule kelalta vaan kunnalta.
 

Yhteistyössä