Kyllä pojat on sosiaalieampia kuin tytöt

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Meisän poika 14v meni kouluun 5 pojan porukalla, jo.aine huolehtii että kaveri on herännyt ja käydään vielä hakemassa. kaikki lähtivät pyörillä noin 3 kilsna päähän yläasteelle.
Eikä pojat ole suutttuneet toislleenjos voikin olal tosien kaverin kassa eikä just munkans, niinkuin tytöt yleensä. Tää poikakööri kulkee monesti yhdessä, muta ei ole harvinasta että kulkee van kaksiki poikaa. kaikki ovat kavereita keskenään, eikä ketään jätetä.
Ja pienenmoänä väitetiin että tälä pojalla on soiaalisia ongelmia , päinvastoin
Taisivat kaikki vielä päästä samaan luokkaankin.
 
veksi
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Vaikeeta lukea sun tekstiä, kiireellä kai kirjoitettu...
Mutta tuo on musta ihan luonne/persoonakysymys.Osaavat tytötkin olla porukassa.
Metsolalla on käsittääkseni lukihäiriö, mutta hyvinhän tuosta selvän saa!

Ei silti ap:n kannattaisi yleistää noin suuresti yhden poikalapsensa ja tämän kavereiden perusteella.
Mulla on päinvastaisia kokemuksia, enkä silti yleistä, että tytöt ovat sosiaalisempia kuin pojat. Lapsikohtaisia juttuja, molemmista sukupuolista löytyy sosiaalisia ja epäsosiaalisia ja paljon riippuu kavereistakin. Joskus joku tosi sosiaalinen on aina yksin, jos koulutoverit ovat epäsosiaalisia tai muuten perseestä
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Vaikeeta lukea sun tekstiä, kiireellä kai kirjoitettu...
Mutta tuo on musta ihan luonne/persoonakysymys.Osaavat tytötkin olla porukassa.
NO en ole huomannut yleensä se on sit paskanpuhumista selän takana, mitä pojat vähemän harrastaa. Pojat ei OMI kavereita samalla tavalla. ja tki pojtlkin riitelvät, mutta ne riitelevät aikansa, sit asia uhohdetaan ja siihen ei enää palata.Tytöttaas saatavat muistaa jonkuin vuosiaki vanhanjutuan joho palataan aj siitä vittuilan
AIvan kuten täällä pastalla
 
Rollolainen
Mulla on kolme poikaa ja KAIKKI ovat sosiaalisempia kuin tuo tyttä. Se AINA jonkunkansa riidoissa tai olettaa etä se kaveria on VAIN hänen kanssaan ja aettä silä ei saiai olla muita kavereita kainkaan
 
Olen minä huomannut kyllä poikaporukassa ihan samanlaisia ongelmia kuin tyttöjenkin keskuudessa! On se aika persoonakohtaista. Vanhempieni luona ollessani sivusta seurasin kun koikani leikki kadun muiden suht samanikäisten poikien kanssa. Joka kerta yksi ja sama poika veti kaikesta herneen nenään ja syytti poikaani joka asiasta. Tuo poika lopulta jäi aina ulos porukasta kun ei kestänyt yhtään häviämistä, kritiikkiä ym. Vaikutti aika hemmotellulta lapselta kaikenkaikkiaan. Itki tosi usein jos joku ei miellyttänyt.

Oma poikani taas on ollut aina porukassa enemmänkin sovittelija. Tosi tempperamenttinen tapaus osaa olla kyllä noin muuten ja olen pelännyt alkaako pomottelemaan muita mutta ihmeekseni tosi hyvin ottanut kaikki huomioon. Eilen sanoi saaneensa jo monta uutta kaveria koulussa ekana päivänä.

Pojat on kai enemmän laumaeläimiä. Tytöt taas valikoituu pienempiin kuppikuntiin. Erilaista sosiaalisuutta siis.

 
vieras
Kyllä mullakin on sellainen arkikäsitys, että pojat toimivat ryhmässä luonnikkaammin kuin tytöt. Pojat myös ristiriitatilanteissa näyttävät negatiivisetkin utnteet avoimemmin (voi tulla nyrkkitappelu, tytöillä voi esim. mennä kamalaksi simputtamiseksi). Sitten taas voisi miettiä, miten me aikuiset sosiaalistamme lapsemme titynlaisiin sukupuolittuneisiin käyttäytymismalleihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kouluun sinäkin:
etkö sä katso ollenkaan mitä textiä kirjoitat? kamalia näppäilyvirheitä!!!!
Lukihäiriö ap:lla.
kai lukihäiriöinenkin kirjaimet ymmärtää? ja voisi sitten vähän skarpata ja tarkistaa vaikkka kahteen kertaan kirjoittamansa.
Tutustupa lukihäiriöön ilmiönä ennen kuin tulet tänne riehumaan. Kaksi hyötyä: saat jotakin järkevää tekemistä ja opit uutta.

http://www.saunalahti.fi/et-lukio/ainekohtaiset_sivut/Ainekoht_ruotsi/ainekoht_ruotsi_lukihairio.htm
 
Minäkään en kyllä tätä väitettä lähtisi faktana väittämään.

Eiköhän tuo sosiaalisuus ole luonnekysymys: toiset ovat sosiaalisempia kuin toiset olivat sitten poikia, tyttöjä, miehiä, naisia yms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kouluun sinäkin:
etkö sä katso ollenkaan mitä textiä kirjoitat? kamalia näppäilyvirheitä!!!!
Lukihäiriö ap:lla.
onko metsola itse sanonut itsellään olevan lukihäiriön vai ihanko omia diagnooseja heittelet hänestä?
aika törkeää jos niin teet
 
Mä näkisin että sosiaalisuus ei ole sukupuolisidonnainen ominaisuus. Tuo tyttöjen kulkeminen useammin pareittain ja poikien "laumahenkisyys" on enemmänkin selitettävissä vallitsevilla tyttö- ja poikakulttuureilla.
Mä olen kasvanut kouluikäiseksi asti kotona ja leikkinyt päivät pitkät kylän eri-ikäisten, enimmäkseen kotona hoidettujen lasten kanssa ja lähes aina isommassa porukassa, jossa oli sekä poikia että tyttöjä. Vasta kerhon aloitettuani mulle selvisi, että tytöt leikkivät yleensä pareittain ja pojat taas sakissa. Mitenkään synnynnäinen tämä "järjestys" ei ole...
 

Yhteistyössä