Kyllä silmät aukeaa näinä aamuina

Mitä tässä kohta enää osaa? Mullahan on mies se paljon parjattu rekkakuski..

Mies soitti töistä, asia oli seuraava:
-Mitä luulet, uskallanko ottaa potkut?
Kun pakottaavat ajamaan rikkinäisillä renkailla 50km pajalle, vaikka kumit voi irrota vanteen ympäriltä hetkenä minä hyvänsä, ja silloin on tappavia jalankulkijoille...
En uskaltaisi lähteä, mutta uhkaavat potkuilla jos en lähde...

Miks se minulta kysyy????
IKINÄ en ole vastustanu työhön liittyviä päätöksiä, ja sanonutkin olen etten pakota/vaadi mitään, vaan itse saa sen päätöksen asioista tehdä, koska hän sen työn joutuu tekemään- Ja tuen olen luvannut, oli asia mikä tahansa...

Ja tässähän tulee aika monta Entäs jos- Kysymystä mieleen. Entäs jos joku loukkaantuu siitä irtoavasta renkaan palasta???

Paksa tilanne taas :(
 
Koppis
Juu, samaa mieltä olen kuin Keppis. Jos ihmisten turvallisuus on kyseessä, niin ei kai siinä tartte vaihtoehtoja miettiä. Hyvähän se on pomon potkuilla uhkailla, mutta kyllä pomo siinä kusessa on, jos ap:n mies juttelee asiasta vähän poliisisedän kanssa... Joten pomo itse on nyt heikoilla. :D
 
Varmaan siksi kysyy, kun itse on epävarma, ehkä hirvittää se, saako uutta työtä jne. Mutta tuossa alkaa olla jo vastuu asiat kyseessä; jos jotain sattuu ja kuskikin on tietoinen että rikkinäiset renkaat on, niin eikös hällekin jo tule seuraamuksia?

Minä varmaan neuvoisin ottamaan loparit, jos firma on tuota luokkaa, ettei turvallisuuskysymyksistä välitetä. Lähipiirissä on pari rekkakuskia, ja he ainakin ovat löytäneet samantien uuden työpaikan kun ovat lähteneet edellisestä, juuri noiden samantapaisten syiden takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos potkut tuosta saa niin sitten voi varmaan viedä asian eteenpäin?[/quote

joo,ja kannataaakin., pomo ei ole aina oikeassa, kaikkea mitä pomo sanmoo ei ole pakko tehdä, varsinkin jos kyseessä on onnettomuusriski tai jonkun terveydellä leikkiminne/ kuolema.
 
Minä sanoin et soita poliisit siihen ja sano mikä on. Mut tää kun on liian kiltti mieheksi taas väärässä paikassa. "Kun on sitten hankala saada muualta töitä jos alkaa kiukkuamaan tuollai pomolle"

Herra on hyvä ja ottaa sit ne potkut, jos ei ole miestä niin paljon et lopettais tuon älyttömyyden..
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Minä sanoin et soita poliisit siihen ja sano mikä on. Mut tää kun on liian kiltti mieheksi taas väärässä paikassa. "Kun on sitten hankala saada muualta töitä jos alkaa kiukkuamaan tuollai pomolle"

Herra on hyvä ja ottaa sit ne potkut, jos ei ole miestä niin paljon et lopettais tuon älyttömyyden..
jos tiedät missäpäin iehesi liikuu, niin soita itse poliisille ja kerro tilanne.
 
Sivupersoona
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Minä sanoin et soita poliisit siihen ja sano mikä on. Mut tää kun on liian kiltti mieheksi taas väärässä paikassa. "Kun on sitten hankala saada muualta töitä jos alkaa kiukkuamaan tuollai pomolle"

Herra on hyvä ja ottaa sit ne potkut, jos ei ole miestä niin paljon et lopettais tuon älyttömyyden..
Tossu mikä tossu. Voiko tuota edes mieheksi sanoa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Minä sanoin et soita poliisit siihen ja sano mikä on. Mut tää kun on liian kiltti mieheksi taas väärässä paikassa. "Kun on sitten hankala saada muualta töitä jos alkaa kiukkuamaan tuollai pomolle"

Herra on hyvä ja ottaa sit ne potkut, jos ei ole miestä niin paljon et lopettais tuon älyttömyyden..
Kyllä pitäis ymmärtää jos on järkevä työnantaja, että tuollaisista asioista on pakko "kiukuta" vaikka olis kuinka pomo. Siis jos hakee uutta työtä, se pitäisi uuden työnantajankin tajuta. Mutta tottahan se on, että kaikki ei siitä välitä... Ja monet uskoo sitä entistä pomoa kärkkäämmin kuin työntekijää. Joillekin työntekijän pitäisi olla orja, joka ei omilla aivoillaan ajattele ja sitten kestää seuraukset pomon töppäilyistä.

:/
 
Eihän rattijuopon omaisetkaan kärätä msitä juoppoa, vaikka tarttis :whistle:
jos tietäisin misä mieesi on soittaisin VÄliTTÖMÄSTI POLIISILLE. turvallisuus enenkaikkea, hän voi tappaa siinä monta ihmistä itsnsä lisäksi, ja tuslkin pomolle tulee syytettä, jos ssitä kukaan ei kerro
 
Niin ja herjaajille tiedoksi. Mies pelkää ettei pysty elättämään tätä perhettä ja että joudutaan "sossun eläteiksi" jos ei ole työpaikkaa...

Ei sillä että itse näkisin siinä mitään pahaa. Tuntisi lapsetkin isänsä ihan kunnolla, kun olisi kotona, mutta...

Ootteko ilkkujat ikinä olleet itse tuollaisessa tilanteessa, että lasten ruoka ja koti on kiinni siitä työstä, mitä teet?
 
Seliseli
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Niin ja herjaajille tiedoksi. Mies pelkää ettei pysty elättämään tätä perhettä ja että joudutaan "sossun eläteiksi" jos ei ole työpaikkaa...

Ei sillä että itse näkisin siinä mitään pahaa. Tuntisi lapsetkin isänsä ihan kunnolla, kun olisi kotona, mutta...

Ootteko ilkkujat ikinä olleet itse tuollaisessa tilanteessa, että lasten ruoka ja koti on kiinni siitä työstä, mitä teet?
Selittele mitä selittelet. Miten sinä itse asian näkisit, jos tietäsit jonkun toisen rekkakuskin ajavan tuollaisella autolla? Siinä tapauksessa olis ihan eri asia, vai mitä???

 
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Niin ja herjaajille tiedoksi. Mies pelkää ettei pysty elättämään tätä perhettä ja että joudutaan "sossun eläteiksi" jos ei ole työpaikkaa...

Ei sillä että itse näkisin siinä mitään pahaa. Tuntisi lapsetkin isänsä ihan kunnolla, kun olisi kotona, mutta...

Ootteko ilkkujat ikinä olleet itse tuollaisessa tilanteessa, että lasten ruoka ja koti on kiinni siitä työstä, mitä teet?


minä teen omantunnon mukaan.
varmasti rekkkuski saa töitä, vikahan ei ole kuskissa vaan siinä pomossa.

ja muuten jos miehesi saa liiton päivärahaa, se on kuitenkina ika paljon verrattuna kenlan päviärahoihoin ja kun ei ole töitä ei ole nin paljon menojakaan, joten sitä o tavallaan "rikkaampi".ei tarvitse erillisiä ruoka aj kahvirahoja, vaan koko perhe voi syödä samaa, s'äsätöä paljon, ei vtarvitse nii usein vaaatteita jne.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Niin ja herjaajille tiedoksi. Mies pelkää ettei pysty elättämään tätä perhettä ja että joudutaan "sossun eläteiksi" jos ei ole työpaikkaa...

Ei sillä että itse näkisin siinä mitään pahaa. Tuntisi lapsetkin isänsä ihan kunnolla, kun olisi kotona, mutta...

Ootteko ilkkujat ikinä olleet itse tuollaisessa tilanteessa, että lasten ruoka ja koti on kiinni siitä työstä, mitä teet?

Olisin silti vastannu miehelle... ET AJA!
Jos mies nyt niin pönttöjä multa ees kysyis... mut ihan millä riskillä vaan kieltäisin ilman miettimistä edes ton ajamisen. Ja se pomo ei voi kyllä sen perusteella antaa potkuja...
Ei se raha oo tärkeempää ku henki... sentään :|
 
Kiitos vain taas, kun saatiin asiallista keskustelua aikaiseksi.
On tosiaan ihan niin se asia että nainen on naiselle susi :(

Kun ei ymmärretä sitä asiaa ei niin millään. Ihkuraksupoksu, taisit olla ainoa koko sakista joka tajusi, mitä ajan takaa...
Että edes yksi ihminen tässäkin sakissa, kiitos siitä, :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Kiitos vain taas, kun saatiin asiallista keskustelua aikaiseksi.
On tosiaan ihan niin se asia että nainen on naiselle susi :(

Kun ei ymmärretä sitä asiaa ei niin millään. Ihkuraksupoksu, taisit olla ainoa koko sakista joka tajusi, mitä ajan takaa...
Että edes yksi ihminen tässäkin sakissa, kiitos siitä, :)

En minä vastauksellani ainakaan mitään pahaa tarkottanut... Ihan vaan koitin saada sut ajattelemaan,että siinä voi oikeesti olla sun miehenkin henki kyseessä jos lähtee sillä ajamaan... :/ Niin kauheelta kun mä kuulostankin... :ashamed:
 
Seliseli
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Kiitos vain taas, kun saatiin asiallista keskustelua aikaiseksi.
On tosiaan ihan niin se asia että nainen on naiselle susi :(

Kun ei ymmärretä sitä asiaa ei niin millään. Ihkuraksupoksu, taisit olla ainoa koko sakista joka tajusi, mitä ajan takaa...
Että edes yksi ihminen tässäkin sakissa, kiitos siitä, :)
Et siis kestä TOTUUTTA? No sulle raha on tärkeempää kuin ihmishenki. Miehesi saattaa tappaa ajamisellaan sivullisia, mutta myös itsensä. Silloinko raha lämmittää mieltäsi?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Kiitos vain taas, kun saatiin asiallista keskustelua aikaiseksi.
On tosiaan ihan niin se asia että nainen on naiselle susi :(

Kun ei ymmärretä sitä asiaa ei niin millään. Ihkuraksupoksu, taisit olla ainoa koko sakista joka tajusi, mitä ajan takaa...
Että edes yksi ihminen tässäkin sakissa, kiitos siitä, :)

En minä vastauksellani ainakaan mitään pahaa tarkottanut... Ihan vaan koitin saada sut ajattelemaan,että siinä voi oikeesti olla sun miehenkin henki kyseessä jos lähtee sillä ajamaan... :/ Niin kauheelta kun mä kuulostankin... :ashamed:
Tottakai minä sen tajuan että siinä voi mennä sekä sivullisilta henki että myös multa mies!!
Anteeks nyt minunki puolesta vielä. Nää on vain näitä ikuisuus kysymyksiä, ja asian ydin ei vaan kaikille aukea.

Niin ja siellä on nyt sitte tappelu menossa sen työnantajan kanssa, kun kukaan ei suostu sitä autoa ajamaan pajalle.... Saas nähdä antaako potkut koko päivävuoron kuskeille....
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Kiitos vain taas, kun saatiin asiallista keskustelua aikaiseksi.
On tosiaan ihan niin se asia että nainen on naiselle susi :(

Kun ei ymmärretä sitä asiaa ei niin millään. Ihkuraksupoksu, taisit olla ainoa koko sakista joka tajusi, mitä ajan takaa...
Että edes yksi ihminen tässäkin sakissa, kiitos siitä, :)
just sen takia mä ehdotinkin et soittaa poliisille, et saa itselleen sitten puolustuksen siihen laittomaan irtisanomiseen jos niin käy.

Oma ukko ajaa kans rekkaa, mut niillä kyllä toimii niin, et se firma jolle se kontteja ajaa lähettää heti korjaajan paikalle jos jotain häikkää on.

Tollaiset firmat pitää saada pois liikenteestä, jos ei kerran tuon vertaa muiden turvallisuudesta välitetä.
 

Yhteistyössä