Kyllä suomalainen nainen on kaunis (BB)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja höps;24691218:
No juu, ihan totta tuon liikunnan osalta kyllä. Voi olla raskausmyrkytystä tms. tai ihan vaan kamala väsymys. Mutta ei se minusta ruokavalioon vaikuta. Se, että joku valittaa, kun ei pystynyt syömään kuin mässyä ja mättöä, kun muu ällötti niin pahasti ja siksi lihoi ja repsahti, on lähinnä äärimmäisen naurettava tekosyy, joka ei pidä paikkaansa. Kyllä varmasti löytyy terveellistäkin sopivaa ruokaa.

Laitoinkin ruokapuolen sulkeisiin. Toisaalta kait joku toinen samassa tilanteessa kuin itse, pystyy paremmin siitäkin huolehtimaan. Mutta jokatapauksessa, kaikki jotka oksentelevat raskauden ajan, tietävät, että pahoinvointiin auttaa jatkuva syöminen ja kun ynnää jatkuvan syömisen ja liikkumattomuuden, niin vaikea on olla lihoamatta. Ja omalta osalta voin sanoa, että kun on oksentanut ihan kaikkea, niin ei mikään enään maistu, silloin on ihan sama miten paljon mikäkin lihottaa, jos vain jotain kykenee suuhun laittamaan.
 
missi40v
[QUOTE="hmm";24690663]Kertoisko joku mulle, ihan tosissaan, että miks joillakin äideillä sit on tuollainen löysä maha?
Itse olen äiti myös, mutta kun maha on entisellään. Ja hyvin iso vauva sieltä syntyi, ja minä pienikokoinen, ja vatsanahka paukkui ja venyi äärimmilleen. Mutta vatsa palautui silti normikuosiin.eikä myöskään tullu arpia.[/QUOTE]

Juu, kolmenkin lapsen jälkeen vatsani on aivan timmi ja kaikki muutkin paikat. Kyllä saa olla ylpeä geeneistään ja omasta urheiluharrastuksesta ja siiderittömyydestään, kun oma vartalo on nelikymppisenäkin kuin missillä.
 
"vieras"
Ruokavaliolla ja muutenkin terveellisillä elintavoilla voi hieman vaikuttaa, mutta perimälleen ei voi mitään. Mä sain reisiini raskausarpia tosi pienillä viikoilla, kun painokin oli laskussa pahoinvoinnin takia. Ihan kuin tyhjästä ilmestyivät, ei paljon ihon rasvailu ja kalan ja siementen syöminen auttanut :D. Muuten olen aina ollut "hyväihoinen" ja elänyt terveellisesti. Rintoihinkin tuli muutoksia jo alkuraskaudessa. Kokonaisuudessaan vartalo säilyi kuitenkin ihan kauniina, mutta en mä sitä omana ansionani pidä.
 
"hih"
Laitoinkin ruokapuolen sulkeisiin. Toisaalta kait joku toinen samassa tilanteessa kuin itse, pystyy paremmin siitäkin huolehtimaan. Mutta jokatapauksessa, kaikki jotka oksentelevat raskauden ajan, tietävät, että pahoinvointiin auttaa jatkuva syöminen ja kun ynnää jatkuvan syömisen ja liikkumattomuuden, niin vaikea on olla lihoamatta. Ja omalta osalta voin sanoa, että kun on oksentanut ihan kaikkea, niin ei mikään enään maistu, silloin on ihan sama miten paljon mikäkin lihottaa, jos vain jotain kykenee suuhun laittamaan.
Jotenkin kuvittelisi, että noin rajut raskaudet on tilastollisesti harvinaisempia, että pääsee repasahtamaan, kun ei voi syödä terveellisesti ja liikkua. Sitten taas kun katukuvaa katsoo, niin voisi kuvitella, että harvinaisempia ovta normaalit raskaudet;)
 
[QUOTE="hih";24691552]Jotenkin kuvittelisi, että noin rajut raskaudet on tilastollisesti harvinaisempia, että pääsee repasahtamaan, kun ei voi syödä terveellisesti ja liikkua. Sitten taas kun katukuvaa katsoo, niin voisi kuvitella, että harvinaisempia ovta normaalit raskaudet;)[/QUOTE]


Ei munkaan vaikea raskaus katukuvassa ole näkynyt. Raskausaikana en juurikaan jaksanut sielä olla ja vaatteet onneksi peittää ihan mukavasti.
 
Juu, kolmenkin lapsen jälkeen vatsani on aivan timmi ja kaikki muutkin paikat. Kyllä saa olla ylpeä geeneistään ja omasta urheiluharrastuksesta ja siiderittömyydestään, kun oma vartalo on nelikymppisenäkin kuin missillä.
No sehän on hienoa. Kyllä saan olla ylpeä itsestäni, kun em. asia on minulle täysin toissijainen muun elämäni kannalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Tämmöset alotukset kertovat vain alottajan omasta typeryydestä.
Onneks on vielä olemassa ihmisiä jotka ei ole näin pinnallisia, vaikka välillä se meinaa unohtua tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa.
Kaikkien ruumiit menee kuitenkin suht. lyhyen ajan jälkeen mullan alle.
Ja jos elämässä on ollut tärkeintä se miltä on näyttänyt niin siinäpä ihmisille muisteltavaa.
 
[QUOTE="hih";24691552]Jotenkin kuvittelisi, että noin rajut raskaudet on tilastollisesti harvinaisempia, että pääsee repasahtamaan, kun ei voi syödä terveellisesti ja liikkua. Sitten taas kun katukuvaa katsoo, niin voisi kuvitella, että harvinaisempia ovta normaalit raskaudet;)[/QUOTE]

No ei ne kyllä ihan niin harvinaisia ole kuin nyt annat ymmärtää. Lopunviimein aika moni joutuu vuodelepoihin, saa raskausmyrkytyksen/hepatoosin tjms tai kärsii vahvoista supistuksista tjms.

Lopunviimein on aivan sama tuliko painoa nyt raskaudesta 10 vai se 30kg. Lopunviimein kaikki riippuu siitä miten lähtee raskauden jälkeen liikkumaan vai jääkö sohvan päälle makaamaan..

Ihon elastisuuteen tuo taas ei vaikuta ollenkaan ja uskallanpa väittää, ettei myöskään ns. "vatsan kokoon" tuleeko sitä painoa kamalasti vai ei.
 
"hih"
No ei ne kyllä ihan niin harvinaisia ole kuin nyt annat ymmärtää. Lopunviimein aika moni joutuu vuodelepoihin, saa raskausmyrkytyksen/hepatoosin tjms tai kärsii vahvoista supistuksista tjms.

Lopunviimein on aivan sama tuliko painoa nyt raskaudesta 10 vai se 30kg. Lopunviimein kaikki riippuu siitä miten lähtee raskauden jälkeen liikkumaan vai jääkö sohvan päälle makaamaan..

Ihon elastisuuteen tuo taas ei vaikuta ollenkaan ja uskallanpa väittää, ettei myöskään ns. "vatsan kokoon" tuleeko sitä painoa kamalasti vai ei.
Ja siksi ne kaikki on ylipainoisia? Ihan hirveän paljon näkee kamalassa kunnossa olevia nuoria äitejä ja veikkaan, että aika harvalla se rapakunto ja ylikilot johtuvat jostain oikeasta syystä, kuten hepatoosista.
 
"tiimarinvihko"
Mun vartalo on melkein samanlainen. Tuntuu kurjalta lukea tällaisia aloituksia, kun muutenkin on vaikeaa hyväksyä että kroppa on raskauksien myötä rupsahtanut.
 
kiint
Mä en vaan voi millään uskoa etteikö tuollainenkin vartalo vois muuttua kuntoilulla ja ruokavaliolla... Jo pelkästään 10 kilon painonpudotus tekisi ihmeitä. Tietenkin nahkaa voi jäädä jne mut kiinteytyä aina voi!
 
No voi luoja, toisten iho on elastisempi kuin toisten ja palautuu paremmin. Voihan sitä jumpata ja rasvata yms mutta jos ihotyyppi on mitä on niin vatsanahka jää roikkumaan. Jollain yhden lapsen äidillä voi vatsa roikkua ja joku voi synnyttää vaikka 13 ja olla silti timmi.
Minulla tuli hurjat raskausarvet jo ensimmäisen raskauden aikana.Painoa tuli vain kahdeksan kiloa lisää.Vatsa oli todella pieni ja moni asiakas hämmästyi kun sanoin jääväni äityslomalle.Äidilläni ja siskollani on myös niitä.Vatsa palasi nopeasti entiselleen.Arpia sitten tullut vaan lisää seuraavien lasten myötä.
 
"tiimarinvihko"
Mä en vaan voi millään uskoa etteikö tuollainenkin vartalo vois muuttua kuntoilulla ja ruokavaliolla... Jo pelkästään 10 kilon painonpudotus tekisi ihmeitä. Tietenkin nahkaa voi jäädä jne mut kiinteytyä aina voi!
Mä en katsonut niin tarkkaan ekaa kuvaa, että oliko siinä läskiä, mutta roikkuvaa nahkaa näin. Itse olen tosi hoikka, ehkä jopa alle 50kg ja 165cm pitkä.. no kiinteämpi voisin olla, mutta mulla on ainakin tisseissä ja vatsassa ihan puhtaasti roikkuvaa nahkaa. Mä en usko, että siihen auttaa muu kuin kirurgin veitsi. Niin aloitus ei tietenkään ollut hyökkäys minua kohtaan, mutta koin kuitenkin että tässä arvostellaan suomalaisia naisia, joiden kroppa on kokenut muutoksen raskauden myötä, joten se koskee itseänikin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24691061]Mul tuli raskaudessa n. 40 raskausarpea ja nykään vatsani on kuin kuivahtanut mummun perse eli yhtä ryppyinen... :D Ja entisistä b-kupeista on tullu palttoonapit jotka osoittaa etelään.. oh well.[/QUOTE]

Niin ja olen tosiaan normaalivartaloinen ja olin ennen raskauttakin. Harrastin judoa ja tennistä. Nykyään vain tennistä. Raskausaikana painoa tuli alle 10kg, istukka oli edessä. Olen lyhyt ja viimeisilläni vatsani oli kuin jumppapallo.

Oikeesti siis ihan kyljistä asti kulkee vieri vieressä pitkää ja leveää raitaa. Ja kun iho kiinteytyi, sen mitä sitä tervettä ihoa on arpien välissä. Niin ne arven menee ihan ryttyyn. Vatsa on ryttyä rytyn perään. Keho on muuten okei mut löysää nahkaa riittää ja rinnoista on lähtenyt ihrat veks.

En ole koskaan polttanut, käytän todella harvoin alkoholia ja muutenkin elintavat ovat olleet ok. Äidilläni on tullut kolmesta raskaudesta vain kolme pientä arpea navan kohdalle. En oikein usko, että olisin voinut estää raskausarpien tuloa, tai sitä et tisseistä lähtee täytteet.
 
Hmm, jos suomalaisia naisia väitetään yleistävästi sellaiseksi kuin kuvassa, on oikeus puolustautua rehellisesti. Elämää piristää kovasti se, kun on tyytyväinen itseensä kaikin puolin.
Yleistäminen tietenkin on typerää ja tämä aloituskin varmasti tehty ihan provokatiivisessa mielessä ja ymmärrän ehkä myös senkin, että närkästyit siitä juurikin tuon asian takia. Monikin on varmasti tyytyväinen elämäänsä jopa siinä määrin, ettei siitä tarvitse tehdä erikseen numeroa.
 
[QUOTE="vieras";24692301]Täällä kaikki ovat aina niin timmejä ja kovakuntoisia, mutta sitten uimahalleissa/rannoilla/ihan vaan katukuvassa näkee ihan tavallisia suomalaisia naisia. Missä te kaikki kaunottaret oikein piileskelette??[/QUOTE]

Eikö sitä lasketa, jos omassa haavemaailmassaan on timmi ja kovakuntoinen? :xmas:
 
"vieras"
Mä en vaan voi millään uskoa etteikö tuollainenkin vartalo vois muuttua kuntoilulla ja ruokavaliolla... Jo pelkästään 10 kilon painonpudotus tekisi ihmeitä. Tietenkin nahkaa voi jäädä jne mut kiinteytyä aina voi!
No entä jos kyseisen vartalon omaavaa ei voisi vähempää painonpudotus ja kiinteytyminen kiinnostaa? Mitä se kenenkään elämään vaikuttaa, jos joku toinen on huonompikuntoinen ja "rupsahtanut"? Miksi kenenkään pitäisi muuttua muiden mieliksi?
 

Yhteistyössä