Kyllä v****taisi kuulla omasta äidistä tuollaista, kadonneen jäljillä

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
No ohhoh!!Mä voin kyllä sanoa,että meidä katon alta löytyy mies joka hoitaa kyllä ihan yhtä paljon meidän lapsia,kuin minäkin!
Sinulla on sitten varsin harvinaislaatuinen mies. Onnittelut hyvästä tuuristasi.
Höpö höpö, ei kyse ole mistään tuurista vaan omista valinnoista.
Itselläni on myös mies joka hoitaa lapsia ja tuttavapiirissäni näitä miehiä on useita.
Valitettavan usein naiset hankkivat niitä lapsia ihan vääränlaisten miesten kanssa ja sitten katkerana tilittävät että vika on aina miehissä, eikä naisten omissa valinnoissa.
Maailma on täys hyviä miehiä, miksi sitten täytyisi valita sovinistisen konservatiivinen vaihtoehto? Tai se päihdeongelmainen joka ei edes omia asioitaan osaa hoitaa?
Ja sori että meni avauksen vierestä.
:flower: Niin hyvin kirjoitettu ettei sanotuksi saa.... Tuskin ne viat miehissä tulee yllätyksenä... Viitteet ovat aina olemassa jos rehellisesti katsoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Sinulla on sitten varsin harvinaislaatuinen mies. Onnittelut hyvästä tuuristasi.
Höpö höpö, ei kyse ole mistään tuurista vaan omista valinnoista.
Itselläni on myös mies joka hoitaa lapsia ja tuttavapiirissäni näitä miehiä on useita.
Valitettavan usein naiset hankkivat niitä lapsia ihan vääränlaisten miesten kanssa ja sitten katkerana tilittävät että vika on aina miehissä, eikä naisten omissa valinnoissa.
Maailma on täys hyviä miehiä, miksi sitten täytyisi valita sovinistisen konservatiivinen vaihtoehto? Tai se päihdeongelmainen joka ei edes omia asioitaan osaa hoitaa?
Ja sori että meni avauksen vierestä.
Kyllä se vain on tuurista usein kiinni. Harva tietää itsekään etukäteen, millainen äiti tai isä tulee olemaan. Vielä vaikeampi on sanoa sitä toisesta henkilöstä.

Minä tapasin mieheni jo teini-iässä. Hän ei ole päihdeongelmainen, sovinistinen, konservatiivinen tai muutenkaan mitenkään negatiivisesti poikkeava yksilö, vaan todella kultainen perusmies. Elimme pitkään yhdessä ennen lasten hankintaa ja elämämme sujui ongelmitta. Enpä siis todellakaan osannut arvata, ettei miehestä kuoriutunutkaan vastuullista ja lapsistaan huolehtivaa perheenisää. Tai on hän toki sitäkin, mutta kyllä se päävastuu lapsista on selkeästi minulla. Näin myös muissa tuntemissani perheissä, vaikka sielläkin ihan tavallisia perusmiehiä on isinä.
Ehkä avainsanana onkin tämä perusmies? Perusmieshän ei paljoa osallistu kotihommiin tai lastenhoitoon.
Tosin jos perusmiehesi on teidän yhteiselonne aikana (ennen lapsia ) osallistunut siivouksiin, ruuanlaittoon ym arjen pyöritykseen mikä usein luokitellaan naiseten hommiksi, niin silloin toki voi yllättää että miestä ei sitten tasavertaisesti kiinnostakkaan omien lasten hoito.
Mä olen huomannut sen että miehistä jo ennen isäksi tulemista huomaa sen miten he suhtautuvat vaipan vaihtoon tai miehiin jotka touhuavat lastensa kanssa. Myös se millainen suhde heillä on omaan isäänsä ja miten he reagoivat oman isänsä osallistumiseen heidän lapsuudessaan on aika suuntaa antavaa.
Ja sitten on tietenkin aina ne poikkeukset jotka vahvistavat säännöt.
Itse olen kyllä elämäni aikana pystynyt arvioimaan miehistä jo ennen heidän isyyttään kuinka osallistuvia isiä he tulevat olemaan.
 
Joo, se tosiaan varmaan kannattaa naisten katsoa ennen sitä lasten tekoa, että osaako se mies pestä pyykkiä, pysyykö imurin varsin kätösessä ja syntyykö keittiössä muutakin kuin roiskeläppäpitsaa mikrossa. Varmasti ei vastuuta olla jakamassa lasten syntymän jälkeenkään, jos kotitöitä ei tehdä sitä ennenkään.
Ja yhdyn Horuksen silmään tässäkin asiassa, että aika nappiin olen osannut arvioida tuntemieni miesten isyystaidot etukäteen, paremmin vissiin kuin puolisotkin ainakin joissakin tapauksissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Joo, se tosiaan varmaan kannattaa naisten katsoa ennen sitä lasten tekoa, että osaako se mies pestä pyykkiä, pysyykö imurin varsin kätösessä ja syntyykö keittiössä muutakin kuin roiskeläppäpitsaa mikrossa....
Mun mies ei kyllä tee näistä mitään..siis pese pyykkiä, imuroi.
Ruoanlaitosta on innostunut ihan itsekseen vasta nyt.
Mulle noi asiat eivät niin merkinneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
No ohhoh!!Mä voin kyllä sanoa,että meidä katon alta löytyy mies joka hoitaa kyllä ihan yhtä paljon meidän lapsia,kuin minäkin!
samoin löytyy meiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
Valitettavasti tuo on kovin totta :(

 
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja Janni-JameliaJessicaMöttönen:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
Valitettavasti tuo on kovin totta :(
Kyllä meillä isä hoitaa ja viettää paljon aikaa lasten kanssa vaikka päävastuu onkin varmaan mulla. Jos nainen jää yksin vastuuseen kodin hoidosta ja lapsista niin ihan saa peiliin katsoa. Kyllä miehestä näkee että onko siitä hyväksi isäksi ja vaimon pitää myös osata vaatia mieheltään vastuun ottamista ja kannustaa alusta asti kiinnostumaan lapsistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
No ohhoh!!Mä voin kyllä sanoa,että meidä katon alta löytyy mies joka hoitaa kyllä ihan yhtä paljon meidän lapsia,kuin minäkin!
samoin löytyy meiltä.
Ja meiltä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Janni-JameliaJessicaMöttönen:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
Valitettavasti tuo on kovin totta :(
Kyllä meillä isä hoitaa ja viettää paljon aikaa lasten kanssa vaikka päävastuu onkin varmaan mulla. Jos nainen jää yksin vastuuseen kodin hoidosta ja lapsista niin ihan saa peiliin katsoa. Kyllä miehestä näkee että onko siitä hyväksi isäksi ja vaimon pitää myös osata vaatia mieheltään vastuun ottamista ja kannustaa alusta asti kiinnostumaan lapsistaan.
Peesaan Minttua :)
 
J
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Sinulla on sitten varsin harvinaislaatuinen mies. Onnittelut hyvästä tuuristasi.
Höpö höpö, ei kyse ole mistään tuurista vaan omista valinnoista.
Itselläni on myös mies joka hoitaa lapsia ja tuttavapiirissäni näitä miehiä on useita.
Valitettavan usein naiset hankkivat niitä lapsia ihan vääränlaisten miesten kanssa ja sitten katkerana tilittävät että vika on aina miehissä, eikä naisten omissa valinnoissa.
Maailma on täys hyviä miehiä, miksi sitten täytyisi valita sovinistisen konservatiivinen vaihtoehto? Tai se päihdeongelmainen joka ei edes omia asioitaan osaa hoitaa?
Ja sori että meni avauksen vierestä.
Kyllä se vain on tuurista usein kiinni. Harva tietää itsekään etukäteen, millainen äiti tai isä tulee olemaan. Vielä vaikeampi on sanoa sitä toisesta henkilöstä.

Minä tapasin mieheni jo teini-iässä. Hän ei ole päihdeongelmainen, sovinistinen, konservatiivinen tai muutenkaan mitenkään negatiivisesti poikkeava yksilö, vaan todella kultainen perusmies. Elimme pitkään yhdessä ennen lasten hankintaa ja elämämme sujui ongelmitta. Enpä siis todellakaan osannut arvata, ettei miehestä kuoriutunutkaan vastuullista ja lapsistaan huolehtivaa perheenisää. Tai on hän toki sitäkin, mutta kyllä se päävastuu lapsista on selkeästi minulla. Näin myös muissa tuntemissani perheissä, vaikka sielläkin ihan tavallisia perusmiehiä on isinä.
Teillä on sattunut tuttavapiiriin poikkeuksellisen paljon ei-osallistuvia isiä. Meillä on kyllä toisinpäin eli poikkeuksia ovat nämä isät, jotka eivät osallistu. Niitäkin löytyy kyllä, mutta suurin osa on hyvin osallistuvia ja todellakin läsnä lastensa elämässä.

Ehkä tosiaan sinun tapauksessa, kun seurustelu on alkanut jo nuorena, on kyse tuurista, mutta aikuisiällä alkaneissa suhteissa -ja jos osataan asioista keskustella etukäteen- on kyllä enempi kyse valinnasta. Minun mies ei ole yllättänyt millään tavalla isänä: ei negatiivisesti, eikä positiivisesti. Hän on ollut juuri sellainen isä, kuin olin etukäteen kuvitellutkin. Osallistuva, rakastava, välittävä. Lapsi menee hänellä ihan kaiken edelle. Aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muistetaan nyt kuitenkin että naisilla on jonkinlainen tapa sysätä syy miehen niskoille.

Ei ole ensimmäinen kerta kuin mies mustamaalataan, ja varmasti käy myös päinvastoinkin.
Mutta harvemmin.
Höpöhöpö. En tiedä yhtään perhettä, joissa isä hoitaisi edes neljäsosaa lastensa hoidosta ja kasvatuksesta.

Vasta kun ero tulee, alkaa isillä yhtäkkinen kiinnostus omia lapsia kohtaan ja halu pitää nämä itsellään (vaimon kiusaksi), vaikkei koskaan ennen ole lapsiaan edes kunnolla hoitanut, eikä viettänyt aikaa heidän kanssaan.
No oho. Sit sä et varmaan sitten tunne yhtäkään NORMAALIA perhettä? Mimmosissa piireissä liikut? Mä tunnen todella monta perhettä, jossa isä osallistuu arjen juttuihin ja lastenhoitoon tosi paljon, oman palkkatyönsä lisäksi. Päävastuu on monissa tuntemissani perheissä äidillä, koska monet ovat hoitovapaalla ja mies siis töissä, mutta siltikin isä osallistuu kyllä tosi paljon perheen juttuihin ja on todellakin ihan oikea ja hyvä isä lapsilleen.

Ja jos vanhempien sukset menevät ristiin ja ero tulee, niin kyllä ainakin mun tuntemissa perheissä on päästy vaikeassakin erossa sopuun lasten huoltajuusasioista ja tapaamisista ym, lasten parasta aatellen.
 
Kyllä suomessakin osataan
Ihan suomalaistenkin välillä tätä tapahtuu. Mua ihmetyttää, kun jotkut (mm. miehen ex) kuvittelee, että mies exän KIUSAKSI haluaa tavata omaa lastaan. Mä tiedän satavarmasti, että jos mun mies vois unohtaa koko eukon lopun elämäksi, niin se sen tekis. Lapsen takia on pakko olla yhteyksissä. Monet ex vaimot ajattelee narsistisesti, että kaikki miehen liikkeet liittyvät heihin, vaikka kyse on lapsista.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Tuskinpa se isä niitä huonoja puoliaan ensimmäisenä alkaa muistelemaan. Aika moni ei edes näe käytöksessään mitään vikaa, vaikka kohtelee muista kuin saastaa. Ulkomaalaisilla miehillä varsinkin on tapana kurittaa vaimoaan ja lapsiaan, eikä sitä pidetä edes pahana asiana heidän kulttuurissaan.
"ulkomaalaisilla" ?

Suomessa kuolee lähes joka viikkoa nainen oman puolisonsa pahoinpitelyn seurauksena ja lähes puolet aikuisista tutkimusten mukaan kuuluvat siihen joukkoon joka edelleen hyväksyy lasten ruumiillisen kurituksen :|

suomessa virallisesti naisten ja lasten pahoinpitely ei ole hyväksyttävää, silti noin joka kolmannessa kodissa se kuuluu arkeen eikä siihen puutu kukaan kuin korkeintaan jeesustelemassa asialla kavereille tyylillä "kyllä se ritvan mies on kamala"...
Laitatko dataa tosta, että Suomessa kuolee joka viikko nainen oman puolison pahoinpitelyn seurauksena? Ja dataa jostain muualta, kuin me-feminisistit-palstoilta, joissa ei ole missään oikeaa dataa mistään tutkimuksesta.

Itse tiedän nimenomaan naisia, jotka hakkaavat miehiään. Ja lapsiaan.

Lapsellehan vihollinen on nimenomaan se ÄITI, jos ei ole kaikki äidillä kotona. Äiti on se, joka hakkaa ja pahoinpitelee. Kun on koko ajan lähelläkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Joo, se tosiaan varmaan kannattaa naisten katsoa ennen sitä lasten tekoa, että osaako se mies pestä pyykkiä, pysyykö imurin varsin kätösessä ja syntyykö keittiössä muutakin kuin roiskeläppäpitsaa mikrossa....
Mun mies ei kyllä tee näistä mitään..siis pese pyykkiä, imuroi.
Ruoanlaitosta on innostunut ihan itsekseen vasta nyt.
Mulle noi asiat eivät niin merkinneet.
Silloin kun myös nainen käy työssä, asialla on paljonkin merkitystä. Ei ole oikein jos työssäkäyvä nainen hoitaa kaiken keittilössä ja kodin siisteydessä.
 

Yhteistyössä