Kyllästyttää ku lapset ei osaa olla yhtä hetkee sovussa, joka helvetin asiasta pitää tapella..

ja jos ei muuta niin toinen menee kiusaa toista |O voi helvetti että mua kyllästyttää :headwall: Lapset 6v ja 4v.
Ja sit kun joutuu kokoajan sovittelemaan lasten riitoja ja menemään väliin niin sitä alkaa ressaantumaan itekki ja koko päivä menee pahalla päällä ollessa. Mieskin tekee yötöitä joten ei oo oikeen miehestäkään apua, vaikka nukkuu aamulla pidempään kun tekee monta yötä peräkkäin töitä.
En oo antanu lasten pelata koneellakaa pariin viikkoon ja tv:n katsomistakin oon vähentäny et jos se lasten pahantuulisuus ja energisyys johtuu siitä mut sama meno jatkuu :headwall:
Ja ulkonaki niin kylmä että sais lasten kans tapella pukemisesta ennen ku ne sais ulos.
Nyt on todella huono äitifiilis :( :ashamed:
 
Tiedän tunteen,meillä on samanlainen tappelupari.Olen kyllä parhaani mukaan yrittänyt ulkoistaa itseäni heidän tappelustaan ja yritän antaa heidän keskenään selvittää riitansa,mutta on se silti rasittavaa kuunnella.
 
ööö
Se on rankkaa, yritä väkisin kääntää positiivinen moodi päälle: laita joku kaunis musiikki, anna heille jotain omaa ja tärkeää, maalata vesiväreillä tms. He purkavat toisiinsa pahaa mieltä. Auta heitä arvostamaan omia itsejään eikä olemaan kateellisia, älä ikinä vertaa, kannusta sopimaan keskenään, niin että he molemmat hyötyvät, saavat palkkion, yhdessä sovussa elämiseen, auta heitä tuntemaan myötätuntoa toisiinsa, sovi että saavat vaikka leipoa jotain hyvää (ja muuten...täysjyvä lisää hermojen kestävyyttä, sokeri taas hermostuttaa lisää) tai tehdä jotain minkä kokevat tärkeäksi tekemiseksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Viekää ulos ne lapset niin saa purkaa energiaa!
Laittaisin kuule ilomielin jos ne haluais tuonne pihalle mennä, ja tän päivän hermoilla mä en ainakaa niitä ala pakottaa |O
Nyt ku tässä oli noita vähä lauhempia päiviä niin lapset kyllä viihty tuolla vaikka kuinka kauan.
Mut TÄNÄÄN en jaksa, pukeminen on sellasta että takki on ihan tyhmä, lakki ei kelpaa ja kengätki on ihan tyhmät :whistle:
Tappelen vaikka huomenna paremmilla hermoilla...
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Viekää ulos ne lapset niin saa purkaa energiaa!
Pihalla ollaan kaikki mahdolliset ajat, mutta veljesten keskinäinen nahina jatkuu sielläkin. Valitettavasti ulkoilu ei ole aina ratkaisu ihan kaikkeen, vaikka sitä täällä yleensä kaikenkattavaksi ratkaisuksi aina tyrkytetäänkin.
 
monen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja AleXAN:
ja jos ei muuta niin toinen menee kiusaa toista |O voi helvetti että mua kyllästyttää :headwall: Lapset 6v ja 4v.
Ja sit kun joutuu kokoajan sovittelemaan lasten riitoja ja menemään väliin niin sitä alkaa ressaantumaan itekki ja koko päivä menee pahalla päällä ollessa. Mieskin tekee yötöitä joten ei oo oikeen miehestäkään apua, vaikka nukkuu aamulla pidempään kun tekee monta yötä peräkkäin töitä.
En oo antanu lasten pelata koneellakaa pariin viikkoon ja tv:n katsomistakin oon vähentäny et jos se lasten pahantuulisuus ja energisyys johtuu siitä mut sama meno jatkuu :headwall:
Ja ulkonaki niin kylmä että sais lasten kans tapella pukemisesta ennen ku ne sais ulos.
Nyt on todella huono äitifiilis :( :ashamed:
Pyydä lapsille kavereita kylään ja vaihdelkaa lapsia. Menee aika sutjakammin ja lapset viihtyy jos ei ole aina kahdestaan.
 
Niin ja vielä lisään tuohon ulkoiluun, että monesti lapset tosiaan tappelee sielläki ja viimestään sitten ku sisälle tullaan niin lapset on väsyneempiä ja alkaa taas siitä väsymyksestä johtuvat riidat.
että ei niitä sisarusten välisiä tappeluja saa loppumaan vaikka ulkoilis koko päivän
 
palaneen käryä
jaa-a... pitäskö jättää toinen lapsi tekemättä. Aina kuulen tuttaviltaki että aina kaksin lapset tappelevat. ja sitten muka kauheesti sanovat seuraavassa lauseessa että kyllä kannattaa tehdä kaksi lasta lyhyellä ikäerolla peräkälkeen...
 
veljekset 6 ja 8
meillä nuo ei edes suostu olemaan ulkona! just yritin houkutella, oli ulkovaatteetkin jo päällä ja kaikkea (tultiin reissusta kotiin) niin ei. ei vaikka mitä yrittäis. ei. sisälle vaan huutamaan ja tappelemaan. :headwall: :headwall:
 
JJJ
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Viekää ulos ne lapset niin saa purkaa energiaa!
Pihalla ollaan kaikki mahdolliset ajat, mutta veljesten keskinäinen nahina jatkuu sielläkin. Valitettavasti ulkoilu ei ole aina ratkaisu ihan kaikkeen, vaikka sitä täällä yleensä kaikenkattavaksi ratkaisuksi aina tyrkytetäänkin.
Olen myös huomannut. Ihan sama mikä se ongelma onkin, ulkoilu on ratkaisu :)
Mut miksei toimi meillä?? Oliskin kyllä helppoa kun kaikki asiat olisi ratkaistavissa ulkoilulla!
 
JJJ
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Älkää tehkö poikalapsia - liikaa tuhoamisvimmaa:). Ja OT; palstalla voi sensuroimatta kirjottaa sanan helvetti. No johan helpotti.
Meillä on poika ja tyttö ja tappelu on jokapäiväistä herkkua, helvetti!
 
Meillä nuo lapset on kylläkin tyttöjä :whistle:
Enkä kyllä oo kertaakaan katunut että meillä on kaks lasta. Vieraassa paikassa kuten esim päiväkodissa ja kyläpaikassa siskoksista on turvaa toisilleen ja eivät koskaan halua lähtee johonki kylään jos toinen ei tuu mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JJJ:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Älkää tehkö poikalapsia - liikaa tuhoamisvimmaa:). Ja OT; palstalla voi sensuroimatta kirjottaa sanan helvetti. No johan helpotti.
Meillä on poika ja tyttö ja tappelu on jokapäiväistä herkkua, helvetti!
Meilläkin molemmat. Poika onneksi pääsee usein pakosalle omaan huoneeseensa, minne ei pikkusiskolla ole mitään asiaa.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja JJJ:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Älkää tehkö poikalapsia - liikaa tuhoamisvimmaa:). Ja OT; palstalla voi sensuroimatta kirjottaa sanan helvetti. No johan helpotti.
Meillä on poika ja tyttö ja tappelu on jokapäiväistä herkkua, helvetti!
Meilläkin molemmat. Poika onneksi pääsee usein pakosalle omaan huoneeseensa, minne ei pikkusiskolla ole mitään asiaa.
Okei, olin väärässä, olenhan lapseton, helvetti:). OT taas, missä on Tatuoitu Jätkä?
 
Täällä kans. Eikä lapsia voi kai joka hetki ulkona pitää.......
vaikka mieli kieltämättä tekis.

Ulkoilevat ja leikkivät, mutta joka hemmetin välissä toinen härnää toista tai toinen käy kimppuun.

Tyttö 6 v ja poijjanpässi 3v
 

Yhteistyössä