Kylmiä, säilyviä, helppoja reissulounaita lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
:)
Nyt kun alkaa olla loma-aika ni tulee tehtyä pieniä reissuja useammin ni kaipaisin helppoja lounasvinkkejä lapselle (1,5v) kun aina ei ole mahdollisuutta lämmittää/säilyttää kylmässä.

Ihan esimerkkinä vaikka että kun aamulla lähdetään ulkoilemaan kauemmas kotoa ni lapsella tulee uni kotimatkalla vaunuissa ni tarttis syöttää ennen kotimatkaa.

Oma pääkoppa tuntuu lyövän tyhjää..
 
No,
kyllä purkkiruuan voi lämmittää vähän lämpösemmäksi ihan kuumavesihanan vedellä.
Tai kylmälaukkuun esim. lihapullia,makarooneja ja kurkkutikkuja tai sämpylää,jugurttia,hedelmää yms.
 
Laita vesipullo pakkaseen jäätymään edellisenä päivänä ja retkelle lähdettäessä nakkaa se eväiden kanssa samaan reppuun :) Pitää kivasti viileenä eväät ja perillä saatte kylmää juotavaa.

Eväiksi ottaisin hedelmiä/voileipiä/hedelmäsosepurkkeja/keksejä..
 
Mulla on samanikäinen ja oon vastaavissa tilanteissa tehnyt yksinkertaisesti niin, että oon ottanut mukaan hedelmiä ja vihanneksia (banaanit kuorineen, omenat, päärynät yms kuorittuina, viinirypäleitä, luumuja, kirsikkatomaatteja, kurkkua pestyinä), pähkinöitä (hiukan pehmeämpiä lajeja, cashew, saksan- ja pecanpähkinä tms), rusinoita ja muita kuivahedelmiä. Tyttö on niitä puputtanut mielellään retkellä lounaaksi ja sitten syönyt päivällisaikaan kotona isomman ruuan. Meidän neiti ei tosin koskaan ole syönyt mielellään isoa lounasta, eli en tiedä miten toimii, jos lapsi on tottunut ruokaruokaan aina lounasaikaan.
 
..
no jos on vaan ulkoilusta kysymys ja siitä että nukahtaa kotimatkalle, niin oon esim antanu banaanin tai smoothien ja pillimaidon ja sit on syöny lounasta 2-3 aikaan kun on heränny. sit tietty iltaruoka tulee aika aikasin vastaan, mutta mitäs siitä. kyllähän lapset kannattaa opettaa siihenkin että joskus on poikkeavia päiviä eikä aina se lounas oo pöydässä tasan klo 11:14.
alta vuosikkaana tein niin että lämmitin sen ruoan kieuhvan kuumaksi mikrossa (välillä sekoitelleen ettei lennä kattoon) ja käärin folioon niin oli lounasaikaan just sopivan lämmintä.
 

Yhteistyössä