KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Hyvää Hääpäivää irene :flower: sulla kyllä on romanttinen mies :) mä sain mieheltä 1-vuotis hääpäivälahjaksi ässäarvan :LOL: mutta eikös se eka hääpäivä ole paperihääpäivä?? :D olis nyt vaan antanut sellaisen arvan mikä voittaakin :LOL: tosin samana päivänä kyllä raskaustesti näytti haaleaa plussaa :heart: mikä parhain lahja!!

RP&eikka 19+6 huomenna poksuu!!
 
Huomenta!!
Tulin poksumaan!!!=) 18+0!! Sorry en ole pahemmin ehtinyt lueskelemaan teitin juttujanne, kun on tota pihapuuhaa. Ehkä lomalla ehtii sitten!!
Maha on yhtäkkiä pompsahtanut esiin aika isona, ihan ahdistaa tuolla pihalla kyykkiessä!! Potkutkin ovat alkaneet (kai??) tuntua, parhaiten tuntuu istuessa pieniä kalan näykkäsyjä. Toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Nyt parina päivänä vähän ja heti huolestuttaa!!=)
Oikein aurinkoista viikkoa kaikille!!!
Lomaa odoyellen Meriharakka
 
Kiitokset kaikille lohduttavista sanoista :heart:

Soittelin eilen (kun en saanut mielenrauhaa) neuvolaan, että mitäs nyt tehdään kun kävi näin... Sanoivat neuvolassa, että on aika harvinaista, että vauvalle tulisi jotain, istukka ja lapsivesi suojaavat. Kuitenkin antoi ajan varmuuden vuoksi ultraan, joka on vasta torstaina.. aikaisempia aikoja ei ollut.. Ja jos kipuja tulee lisää/ vuoto alkaa niin sitten päivystykseen.

Olo ihan ok, välillä vihloo (voi olla ihan normaaliakin) masua ja kohdunsuuta (?). Häntäluun tienoilla on kans särkyä. Eiköhän tämä tästä.. Torstaina ollaan viisaampia.

Nipsu + muru 15+4
 
Heippa!

Tein tuossa eilen koiran kanssa normaalia pidemmän reippaan kävelylenkin,joka tais olla ehkä liikaa??loppulenkistä alkoi tulla paineentunnetta vatsaan ja vatsa kovettui..olikohan kenties harjoitussuppari??kipua en tuntenut vain sen paineen tunteen...

Mitäs kirmalle kuuluu??ei ole hetkeen näykynyt?

RP&eikka 20+0!
 
Hei vaan kaikki, pitkästä aikaa! Olen kyllä säännöllisesti seurannut kuulumisianne, niin ihana on ollut lukea iloisia uutisia, mutta kotikone on ollut lakossa useamman viikon, joten en ole päässyt kirjoittelemaan. Työkoneelta nyt pikaisesti päivittelen kuulumisia, täytyy yrittää, josko saisi kesälomalla raijattua oman koneen huoltoon...

Nipsu, todennäköisimmin kaikki on kunnossa - tosiaan tässä vaiheessa kroppa suojaa vauvelia niin hyvin. Hieno juttu, että antoivat ultra-ajan, niin saat mielenrauhan. Tsemppiä torstain odotteluun!

Hääpäiväonnittelut Irenelle täältäkin, voi kun meidänkin isäntä joskus keksisi jotain tuollaista...:) RouvaPapunen, mikä ihana hääpäivälahja!

Kas niin omaa napaa, käytiin tänä aamuna virallisessa r-ultrassa ja kaikki näytti normaalilta. Kovasti oli pikkumies taas kasvanut, painoarvio taisi olla 417 g. Somasti hieroskeli poskeaan ja imeskeli peukkua :heart: .

Liitoskivuista: Täälläkin on ollut juuri niitä pistäviä kipuja nivusten korkeudella molemmin puolin - varsinkin tuossa rv 20-21 ja erityisesti kävelylenkkien yhteydessä. Ja juuri tuota samaa vatsan kovettumista kuin RP:llakin.

Kiloista: Niitä on siunaantunut tähän mennessä noin 4, joista 1,5 kolmen viimeisen viikon aikana (BMI lähteissä jotain päälle 21).

Meillä on myös käynnissä kuumeinen vauvavakuutuksien vertailu. Omalla kohdalla ikä asettaa aika paljon rajoituksia vakuutusyhtiöiden suhteen - tarjoukset ajateltiin pyytää If:stä, Pohjantähdestä ja Nordeasta.

Täytyy varmaan kohta lähteä minunkin koeajelemaan vaunuja, pääsisi jonkinlaiseen käsitykseen eroista...

Jokos olette tehneet paljonkin äippävaatehankintoja? Itse olen sinnitellyt vielä ilman, mutta kyllä nyt alkaa olla käsillä viimeiset hetket kun normivaatteet mahtuvat päälle eli ostoksille on lähdettävä pikapuoleen.

Masusta: Ei jätä enää sijaa arvailuille, varsinkin nyt viimeisen parin viikon aikana massu on pullahtanut aivan uusiin ulottuvuuksiin :D . Töissä on moni käynyt onnittelamassa ja oikeastaan tosi mukavalta tuntuu, kun ei tarvitse enää piilotella.

Pitäisi jaksaa vielä tämä viikko ja sitten se alkaa, loma...Oikein mukavaa viikonjatkoa kaikille, toivotaan, että kelitkin kääntyisivät pian kesäisemmiksi!

jipsis 21+2
 
ON: Tänään oli väliaikaneuvola ja päästiin ultraamaankin. Siellä se pikkuinen potki ja huiskutteli :D Nyt vaan kun kasvaisi niin että saisi monotettua mua näiden läskimakkaroiden läpi niin tuntuisi ihan äidille asti. Taas päätän että nyt relaan ;) loppuu tämä naurettava pelkovatvominen.
 
Täällähän minä, kiireistä elämää!

bittersweet, minähän ostin dopplerin melko myöhäisillä viikoilla, olikohan joskus rv17. Ei tuo pää kestänyt. Mutta kyllähän sinä nyt pärjäät, kun ultraankin pääsit. Onnittelut!

rouvaPapunen, kuulostaa harjotussupistelulle. Ne just tuntuu tuollalailla, ei välttämättä ole kipeitä ja mulla, jos tulee liikkuessa, niin laittaa hengästyttämään. Ja maatessa huomaa kun kohtu työntyy ulos ja esille.
Niin ja kiitos sinulle vaivannäöstä, uusi lista on huippuhieno!

nipsu, minä taas kerran ajattelin, kun raskaaksi tulin (näin esikostakin), että miten sitä onnistuu olemaan kaatumatta seuraavat 9kk. Mutta onneksi tosiaan pikkunen on siellä hyvin suojattuna, harvemminhan sille näissä tämmöisissä mitenkään käy. Istukan tilanne on kyllä hyvä tarkistaa, mutta jos vuotoa ei tule niin eiköhän sekin ole kunnossa. Hyvä kuitenkin, että sait ajan!

irene, voi vitsi :heart: Saisimpa mäkin joskus kukkia :ashamed: Kyllähän tuo mies sillon alkuajoilla merkkipäivänä saattoi kimpun tuoda, mutta siitä on ainakin 6vuotta... Meillä on 2-v hääpäivä kuun alussa, muistutankohan sitä siitä vai annanko olla..täytyy vielä tuumailla. Itse meinasin kyllä jotenkin tämän huomioida ;)

mullu, ompas teillä kätevää kun saatte tuommoisen määrän tavaraa! Ihanaa saada kaikki kerralla, on enemmän hypisteltävää. Ja tietty sitten vaatii heti enempi tilaa.

jipsis, minulla on ollut mammafarkut käytössä jo rv10 lähtien. Ja siitä asti sitten pikkuhiljaa muutkin kamppeet. Vasta viikonloppuna ostin uudet housut, nyt alkaa nuo alkuaikoina käytössä olleet housut ahdistaa. On tosi hankala löytää semmosia housuja mitkä ei paina tuosta ihan alhaalta, häpyluun yläpuolelta. Siitä saumakohdasta missä se resori alkaa. Kaikki housut tuntuu seisoessa hyvälle, mutta sitten istuminen ei onnistukkaan.
Meillä ei vakuutusta ollut esikosta ja ei oteta tällekään. Eikä olla kaduttu. Mutta nämähän on niitä asioita mitä ei koskaan edeltäkäsin voi ennustella.

ON: Neuvolassa kävin eilen. Painoa hurjat 500g/vko :eek: Siis apua, mun on nyt otettava itteeni niskasta ja alan lenkkeillä, ihan oikeasti. En halua olla syksyllä muodoton tankki :ashamed: Nyt kun lomailutkin mulla jo alkoi niin ei tarvii pelätä kipeeksi tulemista, kotona voi sitten pötkötellä.
Mutta toisaalta, maha oli kasvanut edellisestä huimat 5cm, sf nyt 20cm, että jospas se painonnousu on sitten siitä. Arvasinkin, että senttejä on tullut, tuo mahan muoto kun muuttui niin yhtäkkiä. Ja lähtöBMI oli 20.
Murun sydän takoi 146, siinä se on samoissa lukemissa pyörinyt, ja niin oli esikkokin molemmin puolin 150. Mä en siihen syke-ennustukseen sukupuolesta usko, eka kerralla se ei ainakaan pitänyt paikaansa. Pääasia, että th sanoo joka kerta samallalailla, hyvät äänet :)
Mahaa kun paineli niin löysi murun sieltä, oli kuulemma vasen puoli tyhjänä ja oikea puoli täynnä vauvaa:heart:

Mulla on välillä kans noita jomotteluja, aamusta saattaa alkaa heti kipu jossakin kohtaa mahaa. Tähän asti se on ollut navan yläpuolella, tänään on vihlonut oikealta kyljen puolelta. Kait ne liitokset sitten siellä vaan venyy. Uskon siihen, että kaikki jomottelut kuuluu asiaan.

Tämä mahamuru on erittäin villi. Se tuntuu pyörivän ihan väkkärää, eka jyskyttää niin että tuntuu ja näkyy tuohon navan päälle, sitten hetkessä tömisee tuonne ihan alas. Tai sitten ryskytys tuntuu jossakin tuolla syvällä alhaalla lantionpohjassa, olisko sillon selän puolella, en tiiä. Mutta tosi aktiivinen tuntuu olevan. Hirvittää vähän, että jaksaako se tämmöstä menoa vielä 18vkoa. Mieskin on jo saanut kynnon potkutukset kädelle :heart: , ekat tunsi rv18. Seuraava etappi on sitten se hikka!

Oliskohan täällä innokkaita mahanpaljastajia :wave: ois taas kiva nähdä kavereita!

Ai niin..olikos se annabell joka mainitsi siitä, että icsi:llä saadaan poikia? Tiedätkö asiasta tarkemmin ja muuta, onkohan sama myös ivf:llä?

kirma&muru 22+3
 
Hei! Nopeasti tulin pyörähtämään. Oon ollu koko päivän enemmän tai vähemmän huono vointinen ku en oo muistanu syödä tasaisesti... Joten Poksun vain! :)

Tuohon "icsillä saadaan poikia" -juttuun vaan sen verran, et mä oon törmänny aika 50-50 molempiin. :)

AaVee 16+0 :heart:
 
Hei,

Palailen pinoon kiitollisena. Keskenmeno oli väärä hälytys, vaikka säikäytti melkoisesti. Nyt toivottavasti paremmalla onnella täällä ja pitkääään.

Kaksoset on edelleen siis kyydissä ja tänään käytiin niskapoimu-ultrassa ja kaksosilla oli kaikki hyvin. A-vauva vastasi kokoa 11+4 ja B-vauva 12+0 ja tänään on tosiaan tuo 12+0. Niskaturvotus oli pientä molemmilla, 0,7-0,9. Rakenteet oli normaalit siltä osin kuin näillä viikoilla niitä voi nähdä.

Pikkuisen huolestuttaa tuo a-vauvan pieni koko, mutta kätilö lohdutteli, että ei se ole kuin kolme päivää jäljessä, joten on ihan normaalia. Ja hän on joka ultrassa ollut kaveriaan pienempi, joten kasvaa omaa tahtiaan vähän pienempänä. Täytyy vaan luottaa, että kaikki on hänellä kunnossa ja ammattilainen on katsonut kaiken olevan ok. Mutta kaikesta sen huolen ottaa, jos niin on tehdäkseen. Onko muilla kaksoset odottajilla kokemusta noista kokoeroista?

Lueskelen pinoa tässä hiljalleen taaksepäin niin pääsen teidän vaiheisiinne uudelleen kiinni.

Tytti
 
Tervetuloa tytti takaisin!! :wave: onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja eiköhän se ole aika normaalia että toinen on pienempi kuin toinen ja mitäs jos se pikkuisempi onkin tyttö :)

jipsis on täällä ostettu yhdet äippähousut mutta kyllä vielä aika pitkälti on pärjänny omilla vaatteilla :) nyt oon huomannut tässä viikon sisällä että yhdet ulkoiluhousut on alkanut ahdistamaan vatsan kohdalta :) mut se on vaan hyvä :)

kirma mä oon lukenut jonkun helistimen artikkelin jossa tutkimus mikä on tehty viime vuoden lopussa niin siellä luki että icsillä kuulemma tulee "jostain syystä" vähän enemmän tyttöjä kuin poikia,kun taas normaalisti jos luomuna raskaudutaan niin poikia tulee taas enemmän.

RP&eikka 20+0 enään kaksi piiitkkäää yötä rakenneultraan!
 
Nipsu niin kuin sulle onkin jo sanottu niin hyvässä suojassa pikkuinen siellä sun sisällä on. Mutta tottakai sitä haluaa tarkistaa tilanteen, niin tekisin itsekin. Tsemppiä torstaita odotellessa!

Annabell saitko saikkua? Mulla on kyllä kipuilut ollu tosi vähissä (puun koputusta...)

Rouva Papunen no hyvä etten oo ainut jolla massu edelleen jättää arvailuille varaa! Tänään puhuin yhden työkaverin kanssa vähän strategiaa yhden tavarantoimittajan suhteen ja mainitsin että ehkä ehdin aloittaa uuden tuotteen kokeilut ennen livahtamistani - hän oli että jaa mitä livahtamista - no mammalomalle. Hän pisti kiroillen! Siis ihan positiivisessa mielessä kuitenkin, vähänkö mua nauratti. Hän sano että eihän sitä ikinä tiedä jos mahan paisumiselle on vaan syynä hyvä työpaikkaruokalamme :D Sulla oli muuten ihana hääpäivälahja! Mä plussasin ystävänpäivänä, en vaan meinannu uskoo todeksi kun testi oli tammikuussa vanhaksi mennyt.

Irene myöhästyneet hääpäiväonnittelut! Ihana yllätys mieheltäsi! Minun siippani on yllättänyt samaan tapaan monesti hääpäivänämme ja synttäripäivänäni, mutta sitten kun aloin jo "tottumaan" niihin yllätyksiin hän lopetti kukkien lähettämisen :( ei ollu kuulema yllätysmomenttia enää. Onnittelut puolivälin poksuista myös! :flower:

meriharakka onnittelut poksuista ja potkuista! Jälkimmäiset vaihtelee tiheydeltään ja voimakkuudeltaan, mutta samassa veneessä oon: heti alkaa huolestuttamaan jos on ollut hiljaista pidemmän aikaa.

jipsis onnittelut r-ultranäkymistä! Mä hankin mammavaatteita jo melko aikaisin, mutta netistä tilaamani oli pitkään liian isot (2 housut). 3 tunikaa oon ostanu jotka sit menee muutenkin, HenkkaMaukalta yhdet housut kun vaatepaniikki iski, ja Ellokselta mammalegginsit. Ne on kyl aika huonosti istuvat. Yhdestä mammavaateliikkeestä ostin Mammaliciouksen hameen, se on kiva. Muuten menee löysät kuminauhavyötäröllä olevat housut ja hameet vielä, ja mieheltä jo lainasin sortsit. Tuskin teen enempiä hankintoja. Ai niin uikkarit ostin kanssa, mut ne toivottavasti menee sit muutenkin. Ja rintsikoita - ne on pahin päänvaiva!

bittersweet onnittelut neuvolanäkymistä! Nautihan nyt, yhtäkkiä viikot vierii vauhdilla eteenpäin!

kirma sun mahamuru on tosiaan rajoja hakeva =) En oo kuullu yhtään ICSI-vauvojen sukupuolijakaumasta, ainut mitä mulle lääkäri sanoi on että ovat suurempikokoisia. On muuten tosiaan ihana saada hyvää käytettyä, lisää tavaraa tulee myös yhdeltä toiselta ystäväpariskunnalta. Nyt vaan pitäis saada raivattua tilaa kaikelle, ostinkin pari säilytyslaatikkoa niin saan omia tavaroita veke kun en kuitenkaan raaski rankalla kädellä heittää pois.

tytti tervetuloa takaisin!!! :flower: :heart: :heart: Onpa ihanaa että molemmat ovat vielä kyydissä ja np-ultrassa oli kaikki hyvin. Kokoeroa voi tosiaan kaksosilla olla, mutta tuo ei kuulosta mitenkään huolestuttavalta.

(.) Tänään oli rv 21 sydänultra ja viimeinen sitä lajia. Kaikki hyvin, ja sain pari ihanaa 4D-kuvaa mukaan. Notkea kaveri, kun jalat on kuvassa suoraan ylöspäin, varpaat kasvojen lähellä. Sanoinkin ultraavalle kätilölle että tuo ei minulta onnistuis... Pääsin onneksi ennen sovittua aikaa, kun joku oli jättänyt tulematta, eikä ultraukseen mennyt kaiken kaikkiaan kuin vartti. He eivät saa enää ottaa maksua ultrakuvista, hyvä juttu! Seuraava ultra onkin sitten painoarvio joskus rv 30.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mullu 21+5
 
Tytille pikaista kommenttia ja ihanaa että kaikki on kunnossa. Meillä oli toinen ekaksi 5-6 päivää pienempi ja sitten 3 päivää ja nt-ultrassa A oli päivän laskettua edellä ja B just tasan vastaten laskettua aikaa. Eli kasvavat molemmat ihan omissa tahdeissaan. =)
Mutta nyt ulkoilemaan tuon kiukuttelijan kanssa, mikäli pitkälle pystyn kävelemään....pirun lonkat ja nivuset taas ilmoittelee itsestään.
Pa-mi ja pallerot 15+1
 
Huomenta kaikille :wave:
ihan kauhee jännitys päällä!!nukuin yön tosi huonosti ja tunnin välein vahdannut kelloa ettei vaan myöhästy vaikka herätyskin on ollut päällä :LOL: oli virhe juoda kupillinen kahvia siskon luona ja unikaan ei meinannut tulla silmään,kun sydän hakkas jännityksestä :D en muistakaan koska mua on jännittänyt näin paljon!!!
Tuun sitten kertomaan kaiken :)poikaolo on tosi vahva...

RP&eikka 20+2
 
RouvaPapuselle tsempitykset tämän päivän ultraan :heart: ! Juu eka hääpäivä on paperi ja tää toka vissiin pumpuli. Jos sä saatkin sit pumpulipuikon :LOL:! Ei vaan vitsi, vitsi.. mun ukkeli ei muistaakseni ekaa muistanut mitenkään.

Tervetuloa takaisin tytti :heart:!

Kiitoksia hääpäiväonnitteluista! Uskon kyllä tuon ukkelin yllätyksen olleen kertaluonteinen, mutta en valita :D! Juu ja niin kuin mullu totesit, että jos joka vuosi saisi kukkia työpaikalle niin siitä katoaa kaikki jännitys! Tätä en todellakaan odottanut ja olin ihan :eek:!

Bitterille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: ! Kyllä se aina kummasti helpottaa!

Kirma, mä olen kanssa kuullut taas niin päin, että icsillä tulisi tyttöjä. Johtukohan siitä, että poikasiittiöt ovat nopeampia, joten luonnollisesti tai IVF:ssä kerkeävät paikalle yleensä ensimmäisenä :LOL:! Mä odotan kauhulla myös seuraavaa neuvolaa ja punnitusta, meillä ei kotona ole onneksi puntaria niin en stressaa. Tämän hetkinen harrastukseni on sohvalla löhöily. Onneksi tulee kuitenkin syötyä terveellisesti, kun ei tuo rasvainen ruoka oikein houkuta.



Tuntuu muuten ihan oudolta nähdä pikkuinen taas ensi viikolla, kun viimeksi masuun on kurkattu np-ultrassa! Alkaa pikkuhiljaa jännittämään, toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Me lähdetäänkin viikonlopuksi Helsinkiin, joten palailen asiaan ensi viikolla ja se onkin sitten lomaviikko. Taidetaan mennä mökille. Tilasin muuten H&M:n äitiysuikkarin ja se oli tosi kaunis ja korosti oikeita paikkoja, maksoikin vaan 19,90 euroa. Helsingistä pitäs sitten kattella niitä juhlavaatteita. Elokuun häiden lisäksi heinäkuussa olisi kummipojan rippijuhlat. Ajattelin jotain siistimpää puseroa ja valkoisia pellavahousuja (saa luvan kelvata).

Irene ja Töpseli rv 20+3
 
Pikainen moi kaikille :)

Kirma semmoisen tutkimuksen luin, että poikasiittiöt on nopeampia, ja ICSIssä nimenomaan pyritään valitsemaan ne nopeimmat yksilöt jotka päästetään munasolulle! :) Mut mene ja tiedä...

Mullu Sain työterveydestä saikkua 2 pv, neuvolaan en päässyt kun oma kätilö oli saikulla... :| No, kivut hellitti ja eilen olinkin jo töissä :) Kuulemma jotain kohdun tukiside kipua tää oli :) Katottiin samalla pissanäyte, ja sokerit ja kaik ok, vaikka meidän pikkuinen onkin kasvanut vauhdilla :)

RouvaPapuselle Tsemppiä rakenneultraan :) Varmasti ihana nähdä pikkuinen! :heart:

Eilen kun palasin töihin, viikon loman ja 2 saikkupäivän jälkeen oli vuorossa kauhea show mun mahasta. Miten se on kasvanut... :headwall: jotenkin ärsyttää kun kaikkien huomio pyörii vain siinä! ja nimenomaan päivittelyssä! Eikös se ole vaan hyvä että meidän pikkuinen siellä voi hyvin ja kasvaa!! :)

Annabell ja skorppari 21+3
 
Heippa!

Hyviä ultrakuulumisia :) eikka vastas viikkoja 20+3 ja painoa oli huimat 332g!Sukupuolta ei saatu selville, koska eikka piti visusti jalat ristissä ja näytti äipälle kieltä :LOL: täytyypä varata 4d ultra sitten,kun ei tätä jännitystä kestä :) ja muutenkin mua kiinnostaa se 4d tosi paljon :) hauskaa kun siitä saa oman videonkin mukaan :)

RP&eikka 20+2
 
Hei vaan!

Ylimääräisessä ultrassa kaikki hyvin :heart: Lääkärin mukaan kaveri on napakkaliikkeinen ja pikkuinen heiluikin kovasti (potki ja nyrkkeili), mutta en tuntenut mitään liikkeitä kuitenkaan. Istukka on takana vähän sivulla, mutta en uskokaan vielä liikkeitä tuntevani.. parin viikon päästä ehkä sitten :)

Bitterille ja RouvaPapuselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Irenelle tsemppiä tulevaan ultraan.

AaVeelle tsemppiä pahanolon jaksamiseen.. :hug: Tosiaan pitää muistaa yrittää syödä säännöllisesti, niin olokin pysyy parempana.. itsellä ainakin tulee tosi heikko olo, jos edellisestä syönnistä on liian kauan. Töissäkin on mukana jugurttia tms pientä syötävää, jos nälkä pääsee yllättämään.

Nipsu + muru 15+6

p.s. Ai niin, lääkäri arveli että masuasukki olisi poika... mutta aivan 100 %:n varmuutta ei uskaltanut antaa. Itsellä on kuitenkin vahva poikaolo :)
 
Onnittelut muillekkin mukavista ultrakuulumisista. Minullakin varsinaiset rakenteet nyt ultrattu ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Painoarvio vauvoilla oli A 316 g ja B 326 g, joten melkeimpä samankokoisia ovat. Sukupuolia ei selvästi voinut sanoa, mutta toisesta ainakin EPÄILI tytön olevan tulossa, jopa molemmista :) Esikoinenhan meillä on poika. Arvailujen varaan kuitenkin vielä jäi. Kolmen viikon päästä taas ultrataan seuraavan kerran. Sairasloma jatkuu äitiyslomaan saakka. Mitään ei lääkäri halunnut riskeerata, eikä minun mielipidettä kysynytkään. Tyydyn tuomioon :) Asiat tärkeysjärjestykseen!

Tuosta sukupuolesta hoitojen kautta saaduista lapsista. Me saimme silloin 10 v sitten esitteen mukaamme lapsettomuuspolilta, jossa juuri kerrottiin, että n. 60-70 % tilastoiduista lapsista, jotka ovat syntyneet IVF ja ICSI hoidoista, on olleet poikia. Liekkö vuosien varrella tilastot muuttuneet. Tässä kerrottiin myös, että poikasiittiöt ovat vahvempia selviämään yms....taitaa kuitenkin olla ihan sattumankauppaa, kuten normaalistikkin.


Tytti : Meidän piiperoiset on kasvaneet kokoajan samassa tahdissa. Päivän heittoja on tainnut olla. Onko teidän lapsosilla omat pussukat, istukat jne? Meillä juuri näin. Sen takia kuulemma ravinnnon saanti lapsilla on yhtenevä. Eivät ota ravintoa samasta istukasta, jolloin toinen voisi alkaa "varastamaan" toiselta. Heikompi jäisi toiseksi. Ei liene tuo 3 päivän heitto vielä mitenkään hätkähdyttävä, luulisin. Erot ovat viikoillasi vielä niin pieniä. Seuraavat varmasti myöhemmin todella tarkasti, kun minullakin seurataan vaikka molemmilla on kaikki omaa.

Mukavia kesäpäiviä

nonnii ja piiperoiset 20 + 2
 
nonnii meillä on myös omissa pusseissaan ja omat istukat jne. Soittelin vielä sille meidän kätilölle, kun jäi asia huolestuttamaan. Hän sanoi, että ei tarvitse olla yhtään huolissaan, kaikki oli kuulemma ok. Totesi vaan, että kaksoset usein kasvavat vähän eri tahtia ja ovathan he syntyessäänkin eri kokoisia. Hän olisi kuulemma laittanut meidät lisätutkimuksiin mikäli olisi nähnyt siihen jotain syytä. Kolmen päivän heitto on kuulemma ihan ok ja mitat vielä tässä vaiheessa muutenkin epätarkkoja.

Huh, kun tuli helpottunut olo. Kätilö käski rauhallisin mielin odottelemaan rakenneultraa.

Kaikille mukavat viikonloput!
 
Täältä taas ilmoitusluontoista asiaa :(
Eilen aamulla ilman mitään ennakoilmoitusta aloin vuotamaan taas kirkasta verta, äippäpolille ultraan, palleroilla kaikki hyvin, molemmat elossa, vuoto tulee kohdun suulta, mutta mitään syytä siihen ei löytynyt. Nyt sitten ehdotonta lepoa, esikko hieman näreissään kun äiti makaa ja ei nosta syliin. Onneksi on mieluinen mummi hoitoapua antamassa....
Doppleri ollut ahkerassa käytössä ja heti aamulla ensimmäiseksi sen teurastamon keskellä kuuntelemaan ja siellä molempien äänet onneksi heti löytyi....
Tälläistä täällä.....yritän pysyä kasassa kaikin puolin....
pa-mi ja pallerot 15+3
 
Helou!

Täällä vietetty kesälomaa ja ollaan reissailtu vähän sielä sun täällä.

Rva Papuselle kiitos ihanasta listasta! Mulle vois korjata synnytyssairaalan kohdalle OAS/OYS

Nyt pikasesti omaa napaa, täytyy kommentoida myöhemmin, me ollaan taas lähdössä vknlopuksi kavereita kattomaan :D

toisaapäivänä oli neuvola ja nyt siis tullu painoa yhteensä 5.8kg ja viimesestä neuvolakäynnistä 600gr/vk, mutta kuulemma ihan hyvä tahti, koska mulla lähtöpaino alhanen.
Ja kuulkaas tämän odottajan sokerit oli 4:llä plussalla pissassa!!! No verestä otetussa mittauksessa verensokeri oli ok, terkka meinas, että munuaiset päästää vaan sokeria läpi helposti ja olin juonu sokerista mehua noin tuntia aikasemmin. Sokerirasitus on viikolla 26, siellähän se sitten selviää. Voi toivottavasti sitä ei olis, koska pelkään että saan sitten jonku 4 kilosen sokerivauvan :(
Verenpaine oli ok ja vauvan syke huiteli taas 155:ssä :D Terkkaki sano, että tässä sen näkee, että on niillä pojillakin korkeat sykkeet heh!
Ja täähän oliki paras, terkka kysy että onko ollu supisteluja, minä olin ihan että millasia ne on, no sitten ku se kerto niin tajusin, että mullahan on niitä joka ilta ja yö! Mä oon luullu, että se vauva vaan sykertyy yöksi niin myttyyn, että siksi se maha o ihan pinkeä ja vauva tuntuu selvästi. Siis apua, tuleekohan musta äitiä ollenkaan ku ei oo minkäänlaista vaistoa vielä :/ No sellaset supparithan ei oo vaarallisia, mutta sitten tuli puhe kivuista ja mullahan on niitä menkkajuilintoja välillä, mitä oon luullu kasvukivuiksi vaan eipähän kuulemma oo niitä! Nyt ku meen juhannuksen jälkeen töihin, niin täytyy seurata että tuleeko töissä niitä suppareita ja kipuileeko. Neuvolalääkäri on viikolla 26, mutta jos on noita kipuja niin aiemmin lääkäriin.
Miten mä en oo tajunnu, että ne on supistelukipuja! Alko pelottaan, että jos vauva onki aiemmin tulossa ulos, mutta eipä sitä kannata vielä pelätä.

Jahas, tulipas kunnon romaani kirjotettua :D Nyt pakkaamaan ja sitten lähetään. Hyvää vknloppua kaikille!!
 
Rouva Papunen Meillä on rakenneultra vasta rv 22 eli 28.5 :( Arvaa odotetaanko täällä jo sitä ihan tulisilla hiilillä :LOL: Näin siksi, että lääkäri oli sitä mieltä, että näkyy silloin paremmin kun minulla on tuota vatsaa omasta takaa aika paljon. Saadaan sitten tarkempia tuloksia. 4D varattuna sitten miehen nimipäivälle 6.7 Hämeenlinnaan Brunolle.

pa-mi :hug: Nyt vain lepoa, lepoa, lepoa! Kaikki varpaat ja sormet täällä ristissä, että kaikki menisi hyvin! Tiedän kyllä hyvin, miten tuollainen verenvuoto säikyttää :(

Niin ja tietty onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille :flower:

(.)
Minä olen täällä itkua tihrustanut aina väliin tänään. Onnenitkua :xmas: Meille on tulossa tänään hoitoon 1 kk vanha tuleva kummipoikamme ja myös ylivilkas pikkuveljeni 3 v. (aina kaikille iskee menot yhtä aikaa) Nyt siis kun on tulossa 2 hoitolasta yhtäaikaa oli pakko koota tuo Onni/Minnille ostettu pinnasänkykin, kun ei ole kuin yksi matkasänky meillä. Sitä sänkyä sitten pedatessa ei vain voinut tunteille mitään ja sieltähän se itku tuli. Tuli vain niin uskomaton onnen tunne ja jotenkin konkreettisesti iski mieleen, että nyt on meillekkin sitten tulossa IHAN IKIOMA PIKKU VAUVA marraskuussa (koputtaa puuta ja tekee muutaman vuuduu liikkeet estääksen pahan karman :LOL: ).
Uskomatonta, tuntuu niin epätodelliselle ja taas toisaalta niin todelliselle yhtäaikaa... Nyt sitten täytyy käydä vähän väliä silittelemässä pinnasänkyä ja tirauttaa muutama kyynel :LOL: Onneksi hoitolapset on tulossa ihan juuri, silloin ei kerkeä enää keskittyyn mihinkään muuhun =)

Täällä yhä edelleen oksennetaan välillä. Loppuukohan tämä edes ennen synnytystä? Olen myös kärsinyt aika paljon unettomuudesta ja väsymyksestä. Mites te muut, onko unettomuutta ja miten sitä "hoidatte"? Minä olen vain levännyt sitten myös päivisin, mutta pikkuhiljaa alkaa tuntumaan että se ei riitä hoidoksi. Lääkkeet ei houkuta, olisikohan mistää ns. vaihtoehtohoidosta hyötyä?
Muuten olo on aika rauhallinen ja onnellinen.

Maricce ja Onni/Minni rv 20+3
 

Yhteistyössä