Kympin hoidoista vauvautuneet

76 cm ja 10,8 kg :D Siinä 8 kk neuvola mitat :D On kuulemma pitkä poika :D ja paino menee 0 käyrää. Tota painokäyrää vähän ihmettelen, mut niin se lääkäri sanoi... Itse olen ollut Onnin kokoinen 1-vuotiaana :D Että kerrohan sit Sannis teitin mittoja kuun lopussa! :) Ja muut kans! Näitä on kiva verrata. :) Otti vaan vietävästi taas päähän kun Anoppi kysyi mieheltä että onko Onni nyt sitten lihava vai? =/ Muutenkin aina hokevat että hän on NIIIIIIIIIN iso. En halua että Onni saa mitään komplekseja itselleen sitten kun alkaa ymmärtää näitä juttuja. Ihan normaali kun kun on. Ei näytä lainkaan pullukalta :)

Ihmettelin neuvolassa kun eivät lainkaan käskeneet vähentää imetystä jota meillä siis harrastetaan 8 kertaa päivässä about. Kuulemma samalla lailla saan jatkaa, vaikka sitä kiinteääkään ei mee läheskään niin paljon kuin ikäisillään. Mut se mun maito on vissiin niin rasvaista sitten ;) Mutta kaipa tästä pikkuhiljaa pitäisi hieman kuitenkin lisätä kiinteää ja vähentää tissiä jotta ne kuukautisetkin sitten joskus tulisi... Pikkukakkosesta kun on turha haaveilla ennen...

Tänään shoppailin alessa oikein isolla kädellä, Onnille täytyy ostaa jo 86 cm vaatteita kun 80 cm:tkään ei enää kauaa mahdu ;) Ystäväni tulevalle tyttövauvalle ostin aivan ihanan vaaleanpunaisen 50 cm bodyn. Se oli kyllä niin söpö että olis se kiva jos itsellekkin sais moisia vielä ostella :)

Ja meilläkin on vauva-uinti tauolla, elokuussa jatkuu... Onni on saanut tyytyä polskimaan vauva-ammeessa sisällä ja helteellä ulkona :) Hän on oikee vesipeto :D

Ja mulla loppuu elokuun alussa kans äippäloma, ja sit alkaa kesäloma+talviloma 5 viikkoa. Ja siitä eteenpäin vuoden ajan hoitovapaa :) Aika on kyllä menny kamalan äkkiä!!
 
Moikkis!
Meidän herran 8kk mitat olivat 10,7kg ja 74,5cm. Pituus menee yläkäyrällä ja paino +10 käyrällä :) Meidän esikoinen oli vuoden vanhana vähän kevyempi ja piirun verran pidempi. Lääkäri vaan totesi, että pitkä poika tulossa ainakin tämän hetkisen kasvukäyrän mukaan.
Imetyksestä ei sanonut mitään eli jatkamme edelleen yhden yösyötön voimin, sillä se takaa meille vähän pidemmät unet aamusta :) Vähän jäi puolinainen fiilis koko käynnistä, kun lääkäri muistutti niin elävästi mun 17v. kummipoikaa pillifarkkuineen ja otsatukkansa kanssa, ei ollut oikein uskottava :LOL: Ei myöskään maininnut meille mitään hapanmaitotuotteiden aloituksesta, josta oli naapurille sanottu - heillä 1,5kk vanhempi poika. Pitäisi siis aloittaa 10kk iässä.

Annabell - meillä kanssa välillä ihmetellään Lukan isoa kokoa ja satunnaisesti se ärsyttää suunnattomasti. Isovelikin on jostain saanut päähänsä, että pikkuveikalla on iso pää... Noh, onhan poika iso, muttei tosiaankaan mikään pullapoika vaan tosi sopusuhtainen. Jopa reisimakkarat ovat pienentyneet, kun kaveri liikkuu niin valtavasti. Liikkumisesta lääkäri vain totesi, että huomaa ettei ole esikoinen kyseessä ja se oli siinä.

Meillä ollaan täällä kesäflunssan kourissa, esikoinen korvatulehduksella höystettynä. Vanhin (isi) ja nuorin (Luka) ovat kunnossa. Lukalla oli maanantaina yhden päivän kuume, jonka veikkaan johtuneen jälleen uusista puhkeavista hampaista. Kuume meni kolmella supolla ohi ja nyt ei edes huomaa, että kuumetta olisi ollutkaan. Minulla ja esikoisella sitten taas räkää riittää naapureillekin jaettavaksi ja pe ollaan lähdössä viikoksi etelään *huokaus*. Esikoinen sai onneksi tänään antibiootit. Itse yritän pärjätä otrvin suihkeilla ja strepsilseillä, kun ei ne lääkärit juuri muuta määrää imettävälle äidille. Kestää van vähän pidempään parantua.

Täälläkin kuukautiset loistavat poissaolollaan, hyvä niin. Pahoin pelkään, että perjantaina räjähtää matkan kunniaksi ja viikko kuumassa menee rättisulkeisissa. Ainakin esikoiselta ekat menkat oli ihan järkyt.

Nyt pakkailemaan ja parantelemaan! Aurinkoista alkavaa elokuuta!
Sannis ja Luka 8kk 7pvää
 
Moi pitkästä aikaa!

Pimu täyttää viikon päästä 10kk. Syö kuin pikkunen heppa, itkutuhraus alkaa kun aletaan rapsia kupin pohjaa. Kaikki menee, pääosin annan omatekemää, mutta viikon reissulla veti kaupankin pöperöt, välillä lämmittämättäkin, hyvällä ruokahalulla.
Liikkuu konttamalla, nousee tulea vasten ja onneks joku järkikin on tuohon hommaan jo tullut! Oli jonkin aikaa ihan vahdittava, kun ei osannut laskeutua seisoma-asennosta alas tai päästi vaan irti, pää kolisi jatkuvasti. Mutta nyt sujuu näppärästä. Kävelee myös tukea vasten ja esikoisen taaperokärryäkin työntää onnessaan.

Imetyksen mä olen lopettanut jo kokonaan. Itsekkäistä syistä:ashamed: Päiväimetys jäi 8kk ikäsenä ja vähän sen jälkeen päätin yrittää yötäkin ilman ja olni tosi yllättynyt kuin helposti se kävikin. Parina yönä vähän syliteltiin tai nostin tytön kainaaloon tuttia lutkuttamaan ja rauhoittui sitten siihen. Tissitkin tottu nopsaa, kiristeli vaan muutamana iltana, kuitenkin niin pikkuhiljaa loppui tuo imetys. Nyt on sitten pari viikkoa mennyt ilman iltamaitoakin.
Pullo meillä ei ole ollut käytössä ollenkaan, aloin tehdä puuron maitoon 8kk ikäsenä ja nokkamukista on annettu laktoositonta maitojuomaa n. kuukauden ajan. Helteillä oli hankalaa kun vesi ei kelvannut millään ja olen mehun opettamista vastaan, mutta eipä siinä muu auttanut, kun oli pakko jotakin juotavaa saada alas. Lantrattu mehukeitto maistu hyvin.

Menkat mulla on tullut kolmesti, kiero on vielä normaalia pitempi, mutta ovis tulee. Työt alotan marraskuussa (mies jää kotiin) ja just tänään soitinkin klinikalle passista. Haluaisin yrittää siirtoa ennen töihin menoa, mun kun on todella hankala saada pikavapaita töistä ja olis ainakin esimiehelle kerrottava vapaan todellinen syy.
Mä olin tosi yllättynyt kun klinikalla käskivät vaan heti alkaa tikuttaa ovista tästä kierrosta ja soittaa sitten sinne kun testi näyttää plussaa. Postittavat lugereseptin mulle kotiin. Että APUA nyt se taas alkaa! Meillä on 8 pakkasessa, (tämä oli siis 3.ivf), mutta koskaan aikaisemmin passiin ei olla päästy.
Onko täällä muita kavereita jatkamassa hoitoja?
Vähän kyllä hirvittää tämä, kun sitä on tässä puolitoista vuotta ollut vaan onnellinen siitä, että ne alkiot odottaa siellä pakkasessa ja puolivitsinä puhuttu niistä kahdeksasta pikkusiskosta, niin nyt tuleekin sitten samantien totiset paikat:|

Onko muilla miten eroahdistus vaivannut? Muistan esikon ajalta, että 10kk oli hankalin ikä, mm. itki öisin ja seiso sängyn laitaa vasten. Nytkin yöt on olleet levottomampi, tuttia pitää laittaa useammin suuhun, mutta rauhottuu onneks heti. Ja aikalailla jalassa roikkuu, varsinkin väsyneenä tai nälissään. Mutta muuten on mennyt tosipaljon helpommin kuin siskonsa kanssa aikoinaan, ei ole läheskään niin takiainen.
Hoitoon ei olla jätetty kauppareissua pitemmäksi ajaksi eikä kyllä ole ollut tarvettakaan.

Kertokaahan kuulumisia, vai vieläkö porukka on kesälomilla:wave:
 
Hei tytöt!

Hävettää aivan ku ei ole kirjoitellut MITÄÄN sitten tammikuun... Mut aikaa ei tunnu enää olevan yhtään ja sen vähäisen koneella olo ajan sit piipahdan Facebookin puolella.

Kaikkien vauvat alkaa olla jo taaperoita. Mihin ihmeeseen se aika oikein kului? Kamala vauvakuume pukkaa päälle mut vielä ei todellakaan ole meillä pikku kakkosen aika. Katsotaan sit muutaman vuoden kuluttua.

Meillä Luukas ryömii jo kovaa kyytiä. Viime päivinä on alkanut nousta hyllyjä päin muttei vielä kuitenkaan seisomaan. Onneksi poika on ollut kova nukkumaan alusta asti joten mä oon päässyt itsekin nukkumaan hyviä yöunia. :) Ja tietty nyt kun ajattelin, et olis aikaa kirjoittaa niin eiköhän herra herännyt. No yritän tulla vaikka huomenna uudelleen jatkamaan juttuja. Ja sydämestäni toivon, että pääsen/kerkeän useammin palstailemaan teidän kanssa.

AaVee ja Luukas (kohta jo 9kk!!!)
 
Moikkis poikkis!
Täällä vietellään sadepäivää pienen nuhanenän kanssa : / Aamulla käytiin lääkärin pakeilla ja molemmissa korvissa oli tulehdus, oikeassa korvassa pullistunut mätäkertymä. Keuhkoissa rahinaa... Sairastamiseen nähden herra on ollut yllättävän rauhallinen ja naureskelevainen. Yöt ovat menneet vähän huonommin, kun ollaan tähän samaan syssyyn lopetettu yösyötöt kokonaan.

Ruoka on ruennut maistumaan oikein hyvin, kun ollaan tietoisesti vähennetty maidottelun määrää. Maidotellaan edelleen kuitenkin vähintään neljä kertaa päivässä, joskus viisikin. Menee aika samaa tahtia ruokien kanssa, tosin nyt ensin ruoka ja sitten vasta maito. Useimmiten meillä vielä nukahdetaan illalla tissille. Vähitellen aletaan varmaan totuttelemaan muihinkin maitotuotteisiin, kun meillä on kavereiden häät lokakuun alussa ja ajateltiin mennä sinne ilman lapsia / jäädä Helsinkiin yöksi :) Vettä Luka juo onneksi mielellään ja se oli pelastus kesän etelän reissulla. Ei olisi pelkkä maito riittänyt +40 lämmössä. Nyt saattaa myös yöllä juoda vähän vettä ja nukahtaa sitten taas uudestaan. Veikkaan, että laimennetulla mehulla olisi meilläkin menty, jos vesi ei olisi mennyt.

Meillä alkaa myös eroahdistus vaivaamaan ja suljetut ovet on herralle aivan kauhistus. Lauantaina olimme miehen kanssa muutaman tunnin ajan ostoksilla ja syömässä, niin nuorempi oli selvästi etsinyt äitiä. Oli konttaillut makuuhuoneeseen ja noussut sänkyä vasten seisomaan tarkistaakseen ettei äiti vaan ole siellä. Sitten oli tullut itku. Voi sitä riemua ja halimisen määrää, kun kotiin tultiin. Sylistä ei sitten saanutkaan laskea pois koko iltana ja yölläkin piti omasta sängystä kömpiä äitin kainaloon (pinnis meidän sängyssä kiinni ja laita alhaalla).

Isi on viettänyt 8 vkon kesälomaa ja palaa ensi vkolla töihin. Oonkin varmaan ihmeissäni, kun jään taas poikien kanssa yksin kotiin. Tosin rytmi saadaan varmaan taas paremmin haltuun, kun ollaan keskenämme :LOL: Töihin olen ilmoittanut olevani kotosalla vuoden loppuun, mutta nyt näyttää vahvasti siltä, että jatkan hoitovapaalla aina ens kesään saakka.

Mulla ei ole menkat alkaneet vieläkään vaikka kolotuksia on ollut vaikka kuinka. Uutta ylläriä ei kuitenkaan ole tiedossa, joten eikähän tuo täti punainen jossain vaiheessa ala taas ovella kolkuttelemaan.
Kirmalle paljon tsemppiä tulevan PAS hoidon kanssa. Toivottavasti teillä tärppää heti ensimmäisestä :)

Meillä Luka täytti lauantaina 9kk ja liikkuu siis jo hirmuista vauhtia joka paikkaan. Nousee seisomaan aina kun mahdollista ja mieluiten tekee sen ilman tukea. Osaa jo hienosti käydä välillä kyykyssä ja nousee sitten taas pystyyn. Hirmuinen halu olisi liikkua jo enemmänkin pystyasennossa, mutta ihan vielä ei kuitenkaan uskalla. Tukia pitkin kävelee kyllä ja samoin siten, että pitää sormesta kiinni. Hurja vauhti nuorella miehellä :)

Ihanaa alkavaa syksyä kaikille ja kertokaahan kuulumisia. Kirman kuulumisia odottelen erityisesti, peukut pystyssä!

Sannis ja Luka 9kk 3pvää
 
heippa!pitkästä aikaa :)

Täällä poitsu on oikein vilkas yksilö!yrittää jo kävelläkin ja kaikki tavarat kiinnostaa..esim vessanpönttö alkaa olla aika kova sana ja sainkin jo hajuvesipullon pelastettua ennen kun se olis tippunut pönttöön :D kaikista kaapeista vedettäisiin kaikki vaan pois jos vaan saisi ja kun ei saa niin hirveetä huutoa :) hampaitten kanssa tuli takuttua koko kesä!huoh!ja kuukausi sitten ne sitten alas tuli mutta nyt taitaa puskea ylös kun unet on jäänyt taas tällä mammalla väliin :( no eiköhän se siitä :)

Me ollaan samassa tilanteessa kuin kirma hieman edelläkin eli pikkukakkosta "yritetään" . Tuossa viime viikolla oli PAS luonnolliseen kiertoon ja raskaustestikin jo näyttää plussaa :) joten saa nähdä kuinka käy!hirveen nopeeta kaikki meni ja nyt taas toivottavasti loppuun asti raskaana :) hirvittää hieman tuo pieni ikäero mikä tulisi mutta samaan soppaan ne menisi sitten :)
meillä on kyllä hirveän onnistuneet hoidot ekalla icsillä poika ja nyt pakastetuista huurunenistä ainakin on blastokysti kiinnittynyt :) vielä jäi pari pakkaseen varalle :)

RP&poju+kiinnittynyt vadelma
 
No niin! Taas täällä kuten luvattu.

RP Onnea plussasta! Voi kun itsekin saisi pian kokea tuon tunteen. Mutta meillä on sovittu, että pikku kakkosta aletaan haaveilemaan aikaisintaan 4-5 vuoden kuluttua. Äidinkin on joskus levättävä... :)

Tähän väliin kysäisisin, et miten se PAS menee? Tehdäänkö se aina luonnolliseen kiertoon ensin? Vai onko joitain syitä milloin se tehtäisiin lääkkellisenä?

No niin mutta kerrataanpas nopeasti viimeisen 9kk asiat jotta päästään taas normaaliin päivärytmiin.

Pikku L siis syntyi 29.11.2010 painoa oli 3230g ja pituutta 50cm. Synnytys meni omasta mielestä hyvin mitä nyt ponnistusvaihe pitkittyi ja vauvan sydänäänet alkoi heiketä joten apuun otettiin imukuppi. Loppu hyvin kaikki hyvin. :)

Pikku L osaa jo ryömiä kovaa joka paikkaan. Yleensä kohti "vaaroja ja kiellettyjä paikkoja"... Hampaitakin on jo kaksin kappalein. Ensimmäinen hammas 4kk iässä tarkoitti sitä, että sain heittää hyvästit imetykselle. Pikku L kun otti ja puraisi niin lujaa, että rinta tulehtui. Jatkoin kuitenkin pumppaamista ja L sai juoda rintamaitoa 6kk asti. 4kk iässä alettiin myös hiljoksilleen harjoittelemanaan kiinteitä. Ihan mini määriä jotta suu toittui. Nyt kiinteitä vedetään luonnollisesti jo hirmu määrä.

4kk iässä L kävi ensimmäisen kerran parturissa!!! Tukkaa oli siinä vaiheessa puoleen selkään asti. Kohta pitäisi tukka leikata taas... Mitäs muuta.. L on varsin hyväntuulinen ja iloinen pikku vesseli joka ei turhia itkeskele. L siirtyi omaan huoneeseen 5kk iässä ja siitä asti meillä on kaikki nukkunut kokonaisia öitä. :) Parhaimmillaan yöunet kestää jopa 12 tuntia! Tänään L nousi ensimmäistä kertaa istumaan jalkojensa päälle. Joten tiedossa on vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Meillä on harrastukset vauvan kanssa jääneet vähiin mutta kyllä me sentään pyöräillään ja käydään muskarissa. Molemmista tuntuu poika tykkäävän. Viimeisimmän neuvolareissun tuloksina paino oli 9080g ja pituutta 69,6cm. Joten jo se on aikakin noin ison pojan kanssa touhuta kaiken näköistä. :)

Vielä kertaalleen haluan nöyrimmin pyytää anteeksi erittäin pitkää palsta taukoa. Olen kyllä ajan antaessa myöden käynyt lukemassa teidän juttuja mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Nyt aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja yrittää edes kerran viikossa raapustaa jotain. Mielellään tietty useammin. :)

Sateisin terkuin,

AaVee ja L
 
Aavee luonnolliseen kiertoon meillä tehtiin sen vuoksi kun mussa nyt ei häikkää ole,mutta jos ovulaatio olisi osunut maanantaille kun sen verran tarkka kierto niin siirtopäivä olisi osunut viikonlopulle joten silloin olisin joutunut pelailemaan lääkkeillä että olisin päässyt siirtoon..meillä siirrettiin nyt blastokysti eli pitkälle viljelty 6päivän ikäinen :) mä taidan lepäillä sitten 5 vuoden päästä jos hyvin käy :D

RP
 
Meillä opittiin tänään nousemaan tukea vasten!

RP Sä lepäilet sit viiden vuoden kuluttua ku mä taas aloitan valvomisen. On se vaan kuitenki niin ihanaa kun tulee vauvoja. Kuume on jo niin kova...

AaVee
 
aavee meillä sulatettiin blasto samana aamuna kun oli siirto sitten päivällä ja mä lasken lasketunajan nyt mun oman kierron mukaan ennen kun sitten ultrassa vahvistuu..eli menis sinne vapun korville..lääkkeellisessä kierrossa taas varmaan ultra sit sen määrittää koska limakalvoo kasvatetaan lääkkeillä??niin mä sen ymmärsin..joku voi korjata jos oon väärässä...periaatteessa voisin muuten laskea hedelmöityksestä koska blasto oli kuuden päivän ikäinen..mut sit kuitenkin kolmen päivän ikäinen siirretään vasta viidentenä päivänä...ja en tiedä miksi??tais tulla nyt vähän sekava sepustus :D

RP
 
Onnea RP plussasta! Toivotaan, että vadelma pysyy mukana aina synnytykseen saakka :) Ihanaa!
Pidän peukkuja, että Kirmalla on pian yhtä hyviä uutisia!

AaVee onko teillä ihan tarkoituksella noin pitkä väli tulossa? Itse koin poikien vähän reilun kolmen vuoden ikäeron sopivaksi. Esikoinen osaa jo paljon, mutta tulevaisuudessa ikäero ei ole kuitenkaan leikkien kannalta liian suuri. Toki koulun aloitus jne. tuovat pakostakin eroavaisuuksia. Joka tapauksessa, oli ihana kuulla kuulumisia ja jatkossa lisää :)
*muoks* Oon muuten ihan super kade teidän hyvistä yöunista. Mä täällä haaveilen, että saisin edes kuuden tunnin yhtenäisen pätkän nukuttua eli Luka on siis edelleen todella huono nukkumaan |O Laitettaisiin pojat samaan huoneeseen nukkumaan, jos nuorimmainen vaan nukkuisi... ehkä jonain päivänä eräänä...

Sannis & pojat
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa!

No onpas teillä Annabell pojalla mittaa, oletteko itse pitkiä? Meidän typykkä ei noista teidän mitoista paljoa jää, mutta ei se minusta isolta näytä vaan sopusuhtaiselta :D! Kesäkuun vauva-lehdessä oli muuten juttua noista vauvojen kokoeroista ja siinä oli kanssa yhdellä perheellä iso poika. Vanhemmat olivat kuulleet muilta päivityksiä pojan isosta koosta. He toivoivat, että päivittelyt loppuisivat viimeistään silloin, kun poika itse alkaa tajuamaan mitä ne tarkoittavat. Sitten oli vastapainoksi sellaisen pikkuisen vauvan perhe ja he saavat sitten kuulla päivittelyjä, että saako se vauva tarpeeksi ruokaa eli koskaan ei ole hyvä, on se vauva minkä kokoinen tahansa.

Voi RP, sä olet sitten jo ihan tositoimissa :D! Oikein paljon onnea :heart:! Itellekin iski heti kauhea vauvakuume, mutta ollaan aateltu kanssa pikkukakkosen tulevan muutaman vuoden ikäerolla kuten Aaveekin!

Kirmalle kanssa tsemppiä piinailuun :heart:!

Sannis, ei meilläkään nukuta, joten et ole ainoa. Onkohan pisin pätkä ollut 5 tuntia. En ole varmaan vuoteen nukkunut kokonaisia yöunia ja nyt se alkaa pikkuhiljaa pääkopassa tuntumaan. Meidän tyttö on ihme ährääjä unissaan, en tiedä mistä johtuu ja välillä tulee jalkaa ja kättä naamalle :D!

Aavee, kiva kun kerkesit tänne kuulumisia kirjoittelemaan, parempi myöhään kun ei milloinkaan :wave:!

Meillä tyttö siis lopetti yötissittelyn 8 kk iässä, mutta muutama viikko siitä meille iski vauvarokko ja kuume oli niin korkea, että juotin tytölle nestettä yöllä sitten pullosta ja sehän jäi nyt sitten päälle. Eli pullosta juodaan nyt sitten öisin, pitäisi ruveta vierottamaan, mutta kun niitä yöunia ei tosiaan ole nukuttu kunnollisia niin en millään jaksaisi :kieh:! No isäntä aloittaa kesälomansa ensi viikolla, joten yritetään sitten. Vähän salaa toivoin, että tyttö tajuaisi itse lopettaa niin kuin lopetti tissinkin, mutta ei niin ei.
Muuten arki alkaa pikkuhiljaa tasoittua, ollaan pikkuhiljaa siirtymässä yksiin päikkäreihin, ruoka maistuu todella hyvin ja tyttö on muutenkin rauhallinen tapaus. Tosin temperamenttiä ja omaa tahtoa alkaa löytymään, voi äiti parka.
Hampaita ei edelleenkään ole kuin alhaalla kaksi, missä lie loput. Tukea vasten noustaan seisomaan ja otetaan muutamia haparoivia askelia.
Eilen aloitettiin tossa päiväkodilla avoin perhekerho ja tyttö ei ollut moksiskaan. Äiti sai olla ihan rauhassa ja tyttö meni menojaan. Toivottavasti tammikuussa päiväkodin aloitus sujuisi yhtä kitkattomasti. Se jo pikkuhiljaa alkaa jännittämään, mutta toisaalta mulla alkaa olla jo ikävä töihin (tiedän hullua, mutta niin se vaan on).

Mitäs muuta? Noh eikohän se riitä tällä kertaa!

Ensi viikolla olisi 10 kk neuvola ja niitä mittoja siis silloin!

Irene ja M kohta 10 kk (3.9)
 
Hei kaikille piiiiitkästä aikaa, huomasin etten ole käynyt täällä kertaakaan tänä vuonna, joskus pikaisesti vain lukemassa ja nyt sitten ajattelin kirjoittaa.....olin unohtanut salasanan ja hyvä etten käyttäjätunnustakin.
Meillä pojat mennä tohottavat eri suuntiin tai sitten tapellaan samasta lelusta tai mennään junana samaan suuntaan ja takanaoleva nappaa etumaisen jalasta ja iskee siihen hampaat :/ Iloisia veikkoja ovat kumpikin ja eivät turhia kiukuttele. Isosisko välillä hoitaa kovasti 2-vuotiaan tarmolla ja ajoittain sitten mustasukkaisuus iskee ja läpsäistään jompaakumpaa tai molempia. Jos joku muistaa niin meidän neidillä ja pojilla se 1,4 kk ikäeroa.
Hulinaa ja vilskettä ollut, mutta kun pojat alkoivat syödä kiinteitä ja viihtyä lattialla itsekseen elämä helpottui suuresti.
Kiva lukea että siellä moni uusinta kierroksella on. Itselläni on nyt hiukan hikiset paikat kun en tiedä mitä tekisin. Yli 10 v ilman ehkäisyä ja lapset kaikki IVF:llä ja eikä mikään helppotaival ollut yhteensä se 4 IVF kaikkine pas:eineen....niin nyt sitten luomuplussa????? en tiiä miten tässä käy, mutta kamalaa pohtia riittääkö rahkeet...4 alle 3 v toukokuussa ennen kuin typy täyttää se 3..
Jotenkin niin kohtalon ivaa. No katsellaan rauhassa miten käy, aika kovia menkkakipuja on, mutta kun siihen vuotoonkaan en pysty luottamaan. Pojista vuosin kuin seula, useat yösiteet käyttäneenä ihmettelen edelleenkin että he terveinä, vaikkakin etuajassa syntyivät.

No mutta tälläistä täällä nyt ja kokeilen palata taas aiemmin.
Pa-mi ja pallerot 10 kk
 
Sannis Tuo ikäero tuntuu tällä hetkellä hyvälle. Mulla ja mun veljellä on ikäeroa 5 vuotta ja hyvin ollaan tultu juttuun ja leikitty lapsena. Plus musta on sit ollu vähän apuakin ku oon osannu jopa tehdä jotain kotona. Mut kattoo sit mihin se ikäero jää. Eihän sitä tiedä saadaanko me enää lapsia. Mä en nimittäin halua uudelleen sitä hoito rumbaa. Jos PASista ei tärppää (4 huurunenää pakkasessa) niin sit meillä on vain tämä yksi kultaakin kalliimpi. :)

pa-mi Onnea luomu plussasta! Meidän neuvolantäti varoittelikin mua, et vaikka lapsen saisi IVF:llä niin aika moni on sit tullutkin luomuna raskaaksi. :) Mikä teillä muuten olikaan lapsettomuuden syy kun en enää muista.

Onko teidän muiden miehet muuten pitäneet isäkuukauden? Meillä mies on aloittanut isäkuukauden viime viikolla. Välillä tuntuu, et olis parempi ku se vaan olis töissä. Meillä on päivärytmit ihan sekaisin. :) Plus, et yhtenäkään aamuna se ei ole vielä heränny L:n kanssa. Nytkin se nukkuu... No kyllä tämä tavalla tai toisella "kostetaan". Tyttöjen illalla tai jotain.... :D

AaVee
 
Moikka!
Täällä alkaa arki vähitellen taas rullaamaan, kun mies lähti takaisin töihin 8 vkon lomailun jälkeen. Itsekin saan paljon enemmän aikaiseksi vaikka pojat pyörivätkin jaloissa ja vaativat huomiota. Meillä ei AaVee ollut montaa aamua näiden viikkojen aikana, että isi olisi pokien kanssa herännyt ja hoitanut aamutoimet ilman, että mun piti nousta. Täytyy sanoa, että välillä harmitti oikein isosti, kun joskus ois ollut kiva nukkua itsekin vähän pidempään : /

pa-mille onnittelut plussasta. Meillähän Luka on luomuylläri, kun esikoinen sai alkunsa IVF:llä ja juuri ennen Lukaa oli epäonninen PAS siirto (tuulimuna). Joskus se elämä yllättää :) Paljon voimia ja jaksuja sinne ison halin kera, helppoa ei varmasti tule olemaan noin monen pienen kanssa.

Tänään me vietetään nuoren herran kanssa päivää ihan kaksin, kun esikoinen meni mummilaan päiväksi. Meillä alkaa anopilla vissiin olemaan tylsää eläkkeellä, kun kysyi josko esikoinen voisi viettää aina päivän viikossa siellä :) Sopii mulle, saadaan laatuaikaa pikkuisen kanssa ja voin hyvällä omalla tunnolla ottaa päikyt.

Mukavaa sadeviikkoa!
Sannis ja Luka
 
Onpas täällä oltu ahkeria :D Hienoa!

Ihan ensiksi onnittelut RP:lle! Super upeaa! :)

Täällä myös pikkukakkos haaveet, mutta kuukautiset loistavat edelleen poissaolollaan, pitkälti sen vuoksi että imetän yhä, ja paljon imetänkin ;) Mutta ehtiihän sitä vielä. Pääasia että Onni saa rauhassa olla äiteen vaavi :) Tammikuussa kyllä haaveilen josko sitä pääsis PAS:siin,ja luonnolliseen kiertoon on oma toive... Tietääkö joku monetko kuukautiset pitää olla ennen kuin PAS voidaan tehdä?

Meidän Onni on nyt sitten 10 kk, kasvu on hidastunut, pituutta 78 cm painoa 11,1 kg. Nousee seisomaan, konttaa ja ryömii ja menee itse istumaan. Osaa myös ajaa autolla ja päristä ( niinkuin auton ääntä matkii). Vauhtia on ihan hirmuisesti, kaikki tavarat levitetään, joka paikkaan kiivetään ja hirveän huomionhakuisia ollaan. Äiti ei oikeesti tahdo edes muistaa ja ehtiä syömään ( niin siinä sitten kävi ;)) ja paino on pudonnut kiitettävästi.

Mutta nyt siellä herättiin päikkäreiltä, joten palaan paremmalla ajalla! Kiva kun ootte aktivoituneet! :)

Annabell ja Onni 10 kk
 
Huh heijaa! Meillä on sairastettu koko viikko. Vihdoin L on tervehtynyt ja nyt sit äiti ja isi on hieman flunssaisia... Ei siinä muuten mutta kun tuo poika on nyt nukkunut suurin piirtein koko viikon ja on sit tällä hetkellä niin virtaa täynnä että!

Viikonlopuksi lähdetään tuttava pariskunnan luo kyläilemään. Kiva saada vähän muutosta tähän arkeen. Johan tässä on taas kotona kyykättykkin. Saa vain nähdä miten käy kun on 4 aikuista, 3 lasta ja yksi koira kolmiossa. :) Voi käydä vähän ahtaaksi mutta sopu sijaa antanee.

Joten ei muutakuin oikein mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti.

AaVee ja L

p.s. olin aivan unohtaa, että L tuli 9kk maanantaina. <3
 
Meillä parin viikon päästi 2.pas, oliskin ollut hurjan hyvää tuuria onnistua heti ekasta. Toiveetkaan ei korkealla olleet.

Sain tänään varattua pimulle 1v. neuvolan, voi hurja mihin tää vuosi meni! Tulossa sitten taas 3 rokotusta, nyt on aikaistettu rokotusohjelaan MPR yksivuotiaille: / (Jos se nyt oli tuo etten ihan väärin informoi.)
 
Irene unettomuus siis sielläkin tuttua, ei kivaa ei! Täälläkin alkaa pääkopassa tuntumaan ja huomaan, että olen alkanut unohtelemaan asioita eli kaikki mahdollinen ja mahdoton on oltava kalenterissa muikkareineen. Ehkä meillä joskus vielä nukutaan :)

Kirma pahoittelut, mutta peukut pystyssä seuraavaan koitokseen. Tuokoon se teille sen plussan :) Ja samalla APUA, 1v neuvola - mihin tämä aika on tosiaan mennyt, vastahan me piinailtiin ja kasvateltiin varovaisen toiveikkaina massuja. Tuleva rokotesarja on kyllä aikamoinen...

Annabell kiva kuulla teistäkin :) Mulla kävi täti punainen kylässä ja vuoto oli onneksi siedettävä, ei ollenkaan samanlainen kuin esikoisesta. Maidon määrässä en ole huomannut eroa, samalla tavalla Luka viihtyy tissillä kuin ennenkin :LOL:

Toivottavasti teillä ollaan AaVee jo terveinä. Meillä Luka sai tänään jo kolmannen antibioottikuurin yhteen ja samaan korvatulehdukseen. Lääkäri totesi tänään, että jos tämä ei auta niin sitten on parempi laittaa putket, pöh! Toivottavasti lääke nyt sitten auttaa ja taudit pysyisivät poissa.

Sairastelun ohessa Luka sitten otti ja lähti kävelemään. Joka päivä kävelee enemmän ja enemmän ja ulkonakin otti jo ekat askeleet kengät jalassa vaikkei kengistä erityisesti pidäkään. Pikamatkat mennään edelleen nelivedolla :LOL:

Nauttikaahan kauniista syyssäistä! Ihanaa, kun saa poltella kynttilöitä vaikkakin vaan tosi korkeella pikkumiehen käsien ulottumattomissa :)
 
Heissan!

Täällä ollaan tervehdytty mitä nyt vielä vähän nenät vuotaa kaikilla ja se kuumekin kesti kaikillä 24 tuntia eli oli vaan pikainen pöpö. :)

Kirma Pahoittelut myös mun osalta. Toivottavasti kuitenkin pian tärppää ja pääset nauttimaan raskausajasta, synnytyksestä ja vauvan tuoksuisesta arjesta.

Meillä L on alkanut nousemaan kaikkea vasten ja ottamaan hapuilevia askeleita tukea vasten. Kainaloista kannatellessa poika melkein juoksee! =) On vain ajan kysymys milloin tuki jätetään pois ja sitten tämä mamma saa juosta.

Tuosta 1-vuotis neuvolasta sen verran, et eikös siellä taas piikitetä meidän murusia? Minä harvapää en muista mitä piikkejä sillon laitetaan. Onko luvassa iso coctail? Taas sellainen joka nostaa kuumeen tietty...

Käytiin äsken pyöräilemässä L:n kanssa. Poika nukahti (taas) kyytille. :) Mut kyllä oli niin ihana syyssää ettei paremmasta väliä. Joten ei muutaku aurinkoista sunnuntaita kaikille.

AaVee kiittää ja kumartaa tältä päivältä.
 
Heissan!
Pikaisesti täältä kuulumisia 10kk poitsun kanssa :) Hurjaa, miten aika vaan menee niin nopsaan ettei perässä tahdo pysyä.
Lukalla korvatukehduskierre jatkuu ja lopeteltiin juuri neljäs antibioottikuuri, josta ei tälläkään kertaa tuntunut olevan apua. Poika röhii ja yskii ja hieroo korviaan ihan samaan malliin kuin aiemminkin. Mennään siis jäälleen lääkäriin ja nyt sitten toivottavasti saadaan lähete putkitukseen. Ollaan koko ajan käyty yksityisellä, joten uskoisin ajan löytyvän suht nopsaan. Eihän se tarkoita etteikö noita tulehduksia voi jatkossakin tulla, mutta nyt alkaa koko perhe olemaan jo ihan poikki kahden kuukauden sairastamisen jälkeen : /
Viikonloppuna ollaan miehen kanssa menossa lapsettomiin häihin ja nassukat jäävät mummon hoitoon kotiin, kun meillä tuo koiruuskin pitää hoitaa. Onneksi mun sisko tulee tyttönsä kanssa mummon avuksi, että koiran lenkitys onnistuu myös. Meinataan uskaltaa jäädä yöksikin Helsinkiin vaikkei kotiin niin pitkä matka olekaan. Saas nähdä kuinka nuori herra pärjää ilman tissiä ja äiti ilman tyhjennystä. Taitanee olla viisainta ottaa pumppu mukaan...

Muutoin meille ei sitten kuulukaan mitään ihmeempiä. Minä olen hurahtanut lenkkeilyn lisäksi zumbailemaan ja kivaa on. Tekee todella hyvää päästä tunniksi tuulettumaan poikien hoitamisen ohessa. Kummasti sitä sitten taas jaksaa, kun on itsekin kunnossa. Vauvakiloja mulla kyllä valitettavasti edelleen on, mutta eiköhän nuo tuosta saada loputkin sulamaan zumban tahdeissa :D

Nautinnollista syyskuun loppua ja lokoisaa lokakuun alkua!
Sannis ja pojat 10kk6pvää ja 4v2kk

*MUOKS* Maanantaina 3.10. menemme pikku-ukon kanssa korvien putkitukseen, toivottavasti sitten helpottaa ja saataisiin unirytmit etc. kuntoon. Eniten odotan kuitenkin, että mussukka tulee kuntoon ja olisi edes hetken aikaa täysin terve.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa :wave:!

Kylläpäs edellisestä kerrasta onkin vierähtänyt aikaa :ashamed:!

Meidän vauva on nyt sitten vuoden ikäinen, kamalaa :D! Aika menee aivan liian nopeasti. 1 vee mitat oli komeat; 10.820 gr ja 77,2 cm. Alkaa jo käsissä nostelu tuntuakin.
Tällä kertaa neuvola käynti olikin ihan kamala, kun taas tuli niitä piikkejä. Kolmaskin piikki pitäisi hakea vielä kahden viikon päästä. Tyttö tiedostaa ihan erilailla jo asioita, piikkien jälkeen ei ole saanut mitata kuumetta eikä näyttää edes kynsisaksia kun heti alkaa jo hirveä itku :'(! Toivotaan, että piikit kohta unohtuvat, kun kuumeenkin mittaaminen on ennen sujunut niin vaivattomasti.

Täällä kovasti jo harjoitellaan kävelemistä, vielä ei kuitenkaan ilman tukea seisota, mutta en usko, että siihen enää kauaa menee. Sitten ei enää äiti pysykkään perässä :D!

Tyttö nukkuu edelleen meidän välissä (tila tuntuu loppuvan kaikilta muilta paitsi tytöltö) ja juo yöllä pullosta maitoa, nyt tosin enää ainoastaan kaksi kertaa, mutta kuitenkin.

Päiväkotikin alkaa jo häämöttää eli tammikuussa, sekin äitiä jo vähän jännittää, mutta äitiähän nyt jännittää kaikki uusi, joten se siitä.

Hyviä 1-vee päiviä muillekin :heart:!

Toivoopi Irene ja M
 
Paljon, paljon onnea kaikille 1 vuoden etapin saavuttaneille, huomenna tullaan perässä :) 1v nla meillä on ens ke, joten yritän silloin tulla ajan kanssa kirjoittelemaan. Nyt pullan paistoon, jotta saadaan huomisille vieraille nisua tarjolle kakun lisäksi.

p.s. 3 sarjan rokotteita kauhulla odottaen!

Sannis ja Luka - melkein 1v :D
 
Heippa hei!
Lukan 1v mitat olivat 79cm ja 11,2kg. Reipas poika :)
Kolme piikkiä tuntui aika hurjalta, mutta onneksi oireet jäivät tällä kertaa vähäisiksi. MPR tosin saattaa vielä ens vkolla antaa oireita, pitää vaan yrittää muistaa.

Vuosi on mennyt uskomattoman nopsaan, en muista että esikoisen kanssa olisi mennyt näin vauhdilla. Ilmoitin töihin jatkavani kotosalla ainakin vielä ensi kesään. En raaski laittaa poikia vielä hoitoon, pienempää varsinkaan vaikka veikkaan, ettei se olisi ongelma. Herra on niin luottavainen ja sosiaalinen, että menee jumpassakin ihan ventovieraiden viereen ja jopa syliin. Esikoinen piiloutuu yhä edelleen jalan taakse.

Paljon on meillä itkua ja kipuilua mahtunut ekaan vuoteen, mutta nyt on ollut hetki helpompaa. Poitsu nukkuu edelleen vanhempien kanssa samassa huoneessa, mutta nyt jo omassa sängyssään, joka on kiinni meidän sängyssä. Kuuden aikaan aamulla kömpii itse viereen ja annan maidot, sitten jatketaan vielä tunnista kahteen unia. Maitoa tulee vielä sen verran hyvin, että edelleen tisutellaan vähintään neljästi päivässä. Tavan maitoa en ole vielä antanut, rahkaa, jugua, viiliä jne kylläkin. Puuron keitän maitoon, joten siinä on saanut. Pitäisi varmaan jossain kohtaa kokeilla toimiiko, kiirusta ei ole.

Liikkumaan meidän jössikkä lähti jo varhain ja on siis kävellyt jo 9,5kk ikäisestä saakka. Nyt harjoittelee kovasti juoksemista ja hyppäämistä. Seuraa todella tarkkaan kaikki, mitä isoveli tekee ja yrittää tehdä perässä. Isoveljestä onkin tullut poitsulle todella tärkeä. Aamuisin käy aina herättämässä veikan ja jos ei, niin jopa esikoinen harmittelee, miksei pikkuveli tullut herättämään :) Ihanat poikaset, toisilleen niin kovin tärkeät.

Olisi kiva kuulla muidenkin vierähtäneestä vuodesta, joten jos aikaa on niin tulkaahan kertomaan.

Sannis ja Luka 1v 5pvää
 

Yhteistyössä