Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

On taas hereillä keskellä yötä |O Ei vaan voi mitään kun tulee nälkä niin ei kertakaikkiaan pysty nukkumaan ja sitten kun herää syömään niin virkistyy muutenkin. Sitten mä uppoudun netin ihanaan maailmaan noin tunniksi. Ehkä se uni sitten taas tulee...
 
Maricce lohdullista että muutkin käy öisin jääkaapilla ;) . Mut eihän se uni tuu kun maha kurnii. Ei se mitään jos ei tarvis joka yö klo 3-4 käydä pissillä niin ei ehkä tyhjää mahaakaan tuntis.
Kirma onpa ollu aika pelottava kokemus. Kannattaa tosiaan tarkistaa että kaikki on hyvin. Nää on niin kallisarvoisia nää meidän "pitkällä kaavalla" työstetyt raskaudet että ei varmasti voi olla liian varovainen!
Stigu mä olen myös hieman huolissaan kun alkaa siitepölyt valuttaa nenää ja silmiä kun ilmeisesti nyt ei voi käyttää normaaleja estolääkkeitä. Jonkun ennusteen mukaan olis vielä tulossa erittäin paha koivun siitepölyvuosi :eek: . Tsemppiä varhaisultran odotteluun!!

Ja onnittelut kaikille jotka on jo päässeet "maagisen" 12vko yli :flower:

ON: Eilen oli sitten vihdoin varhaisultra. Maha oli ihan sekasin jännityksestä ja vähän harmitti kun oli hieman kokematon apulaislääkäri ultraamassa. Löytyi kuitenkin pieni papunen kohdusta ja en kyllä koskaan tuu unohtamaan tuota kokemusta kun näki pienen sydämen lepattavan!!! :heart: . Se oli ihan uskomatonta! Miehelläkin silmät kostui. Pituutta pienellä oli 11mm, joten pari päivää hypättiin eteenpäin, nyt 7+4. Parasta on, että nyt saa vihdoin alkaa lopettaa luget (meidän hoitopaikassa käytetään ekaan ultraan saakka...). Lääkäri oli hieman epävarman oloinen jatkojen suhteen, sanoi että eiköhän se seuraava ultra ole sitten viikolla 12, onko näin?????? Ainakin tänään soitan sitten neuvolaan ja varaan ensimäistä aikaa :hug: . Tuntu ihan ihmeelliseltä kun lätkästiin käteen vielä äitiyskortti, mitä minäkö raskaana??? Täytyy vähitellen alkaa uskoa. Tosin vielä ihan kamala km-pelko ja koko ajan tarkkailee oireita. Eilen oli tosi etova olo, mut tänä aamuna ihan ok, eli onko kaikki hyvin... :ashamed: .
Tsemppiä kaikille odotukseen!
Ovis ja papu 7+4
 
Ovis Joo, mä olen kanssa kuullut ennusteen pahasta koivupölykeväästä, vitsit... :(
Maricce Toi nälkäisenä unen odottaminen on tosiaan toivotonta. Minäkin heräilen isompien lasten tai miehen kuorsauksen :/ takia usein öisin ja jos ei heti uudestaan nukahda, niin sitten on pakko käydä vessassa ja sit vieläkään ei tuu uni ja kohta on mennyt kaksi tuntia ja on ihan sairas nälkä.. Toi on niin tuttua, onneksi ei sentään jokaöistä. Saas nähdä minkälaista rallia yöt tuleekaan olemaan, kun(/jos: vielä se epävarmuus) maha alkaa kasvamaan ja tulee tuo raskaudesta johtuva pissahätä jokaöiseksi. :eek:

ON: Enää viikko siihen varhaisultraan! Eilen oli sentään jo raskausoireenpoikasta havaittavissa: suklaa äklötti, suolainen himoitti ja iltaa kohti oli selvästi etova olo! Jee, vihdoinkin jotain. Ei uskoisi, että pahasta olosta voisi olla iloinen :LOL:
Kysymys: Onko kukaan videoinut ultrakuvaa?? Onnistuuko? Enpä ole ennen moista edes miettinyt, mutta nyt kun niin hartaasti odottaa sitä varhaisultraa, jos saisi kuvattua sen sykkeen? :heart:
 
Moi! Jospa minä nyt uskaltaisin siirtyä tuolta lapsettouuspuolen kymppi-pinosta tänne. Eli meillä nyt kyseessä 4.ivf ja tuore siirto kyseessä, testailun aikana kymmenisen päivää enemmän ja vähemmän kirkasta verta vuotelin ja kirveet ja kamat olin heivaamassa kaivoon. Tänään rv 7+1 ja ultrassa molemmat pallerot sykkeineen nähty. Oireeton olen ja esikon raskaus oli myöskin oireeton närästystä lukuunotamatta. Jos oireita hakemalla hakee, niin finniä tyrkkää hiusrajaan.... :LOL: Niin ja vuotelut loppuneet.
Pa-mi ja pallerot
 
Onnea Ovis sykkeestä ja pa-mi kaksosista. Ompas mukava saada muitakin kaksosten odottajia mukaan pinoon!

Ovis kysyit tuosta ultrasta, niin kylläpä se taitaa olla, että se vko 12 npultra on seuraava. Meillä kyllä neuvolassa ultraavat samantien, jos tulee hirveä hätä, mutta tämä ei kaikkialla taida näin olla.

Eilen oli minulla np ultra ja siellähän ne köllöttelivät päällekkäin kuin kahden kerroksen väkeä konsanaan. Kovin olivat virkeällä tuulella. Kaikki oli, kuten pitääkin. Olivat kasvaneet huimasti ja aivan samaa tahtia. Vastasivat viikkoja 12 + 6 ja nythän mulla on 12 + 0. Seuraava ultra on jo rv 17 (varhaisrakenteet otetaan kaksosraskaudessa) ja sitten rv 20 oikea rakenne ultra. Neuvolakäynnit on kaksosten takia kolmenviikon välein. Ihan hyvä, että seurataan. Hulluksi tässä itse tulisi pähkäillessä.

Minä olen päässyt vähällä oireiden suhteen. Hieman etovaa oloa iltapäivisin, hajut öklöttävät ja tulevan voimakkaina sekä päänsärkyä. Päänsärky alkoi vasta rv 9 ja on nyt kestänyt tämän kolmisen viikkoa. Muutoin olo normaali. Esikoisesta ei ollut mitään oireita; ehkä hieman rintojen arkuutta.

 
Zax
Huonoja uutisia saimme tänään aamulla varhaisultrasta. :'( :'( Pelkäsinkin tuota tulosta, kun mitään raskausoireisiin viittaavaakaan ei ole ainakaan viikkoon ollut. Nyt sitten surraan hetki ja sen jälkeen katse eteenpäin. Varmaan heti kesän jälkeen elokuussa aloitamme toisen ivf-hoitoyrityksen.

Kaikkea hyvää teille muille odotukseen!

Zax

 
Voi ei zax :'( kauheeta kun toisia vaivaa epäonni...se tuntuu pahalta....

Täällä siis tänään käyty ultraamassa eikka ja sieltä löytyi todella vilkas yksilö :D mä arvasin...kätilö ei meinannut saada niskaturvotusta mitattua ollenkaan kun eikalla oli jumppa tuokio menossa ja veti kuperkeikkaa:LOL: tais helistää nyrkkiäkin että kuka siellä häiritsee ja oli jalat ristissä :D eli siis isäänsä tulossa :D muuten oli siis kaikki tosi hyvin :heart:

Irene80 no eihän perjantaihin oo enää pitkä aika ja perjantainahan julkistetaan kelan sivuilla uusi äitiyspakkaus JEE!!

Rouva Papunen+eikka 12+1
 
Voi Zax, olen todella pahoillani :hug: :'( !

Voi, kun ihania ultrakuulumisia RP! :heart: Eihän sinne niin pitkä aika olekkaan, eilen vaan ketutti niin pirusti :D ! Mistä luit, että julkistetaan? Oliko kelan sivuilla? Mielenkiinnolla täällä jo odotan =)!

Onnea myös Ovikselle ja nonniille hyvistä ulrakuulumisista :heart: !

Tervetuloa mukaan pa-mi :wave: ja oikein tuplaonnittelut sinulle :heart: :heart: !

Maricce, yökyöpeli, kuinkas pitkään sulla se saikku nyt sitten oli?

Irene 12+2
 
Zax :'( :hug: Olen todella pahoillani teidän puolesta. Voimia jatkoon :hug:

RP Onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower:

pa-mi Tervetuloa mukaan ja onnittelut tuplaonnesta :heart:

Irene Mulla on se lepomääräys voimassa tämän viikon sunnuntaihin ja heti tulee uudestaan voimaan jos vuotoa esiintyy. Töissä en ole ollut 7 vuoteen vaan olen eläkkeellä, joten onneksi siitä ei tarvitse huolehtia ja saa ottaa just niin rauhassa kun vain on tarvis.

Mutta kysymys kaikille dopplerin omistajille: Mistä ihmeestä olette ne äänet saaneet kuuluviin??? Haravoin tunnin :LOL: koko alavatsaa, karvoista napaan asti ja ainoa mitä ehkä sain kuulumaan oli istukan virtaukset. Ei ollut oma syke, sillä jos se olisi ollut mun syke niin tuo olisi näyttänyt lyönnit per minuutti. Oli sellainen tasainen viuh viuh ääni. Sen ympäristöstä yritin hirveästi etsiä mutta EI :| Rasvaa oli runsaasti, sellaista tavallista vartalorasvaa. Minulla myös paljon ylipainoa ja se kai voi vaikuttaa kuuluvuuteen??? Onko muita kikkoja saada sydäntä kuulumaan?

Maricce ja Onni/Minni rv 12+1
 
Zax Olen kovin pahoillani ikävistä uutisistasi! Voimia ja jaksamista teille molemmille! Elämä lyö aina väliin kovaa.
pa-mi Tervetuloa joukkoon mukaan!! Ihanaa että plussia satelee kokoajan lisää!!
(.) Eka neuvola reissu tuli tehtyä tänään. Iso kasa sieltä lähtikin lukemista mukaan. Np-ultra onkin sitten luultavasti ensiviikolla, kunhan tulee kutsu. Vointi jatkuu samanlaisena, vaikka eilen jo luulinkin että pahoinvointi alkaa helpottaa, niin eikö mitä tänään tulikin töissä oksennettua suurin osa päivää, ja lähdinkin sitten kotiin ajoissa. Toivottavasti tätä ei enään kovin montaa viikkoa kestäisi!
Mistä ootte tilanneet doplerinne, ja mitä sellainen kustantaa??? Koska äänet pitäisi kuulua vatsanpäältä?? itsellä ilmeisesti hieman taakse kallistuva kohtu, varmaan haittaa hieman kuuluvuutta vai oonko väärässä??
 
irene80kelan sivuilla luki että se julkistetaan lapsimessuilla perjantaiaamuna ja samaan aikaan myös kuvat tulee kelan sivuille :D JEE!!kyllä oonkin odottanut jo kovaa millainen pakkaus sieltä tulee :)toivottavasti parempi kun 2009...oli aika väritön....
 
Maricce Mulla ainakin kuuluu dopplerilla niitä viuh ääniä molemmin puolin. Lienevätkö istukasta? 'Mutta sykkeen olen aina saanut ihan karvojen ( jos niitä on :D) yläpuolelta, keskeltä. Tosi matalalta siis. Tuntuu hassulta kuunnella ääniä niin matalalta kun vatsa on pullahtanut paljon ylempää :p

Täällä tuli tänään positiivinen kirje sairaalasta :) "ei lisääntynyttä down-syndrooma riskiä" :) Jeee, yksi stressinaihe vähemmän :)
 
Zax, voi miten surullisia uutisia, olen niin kovin pahoillani puolestasi :hug: .

kirma, olipa sinullakin viikonloppujännitystä kerrakseen! Tosi hieno juttu, että pikkuisella oli kaikki hyvin, mene vaan ihmeessä yksityiselle arvioituttamaan tilanne. Ei kyllä oikein kuulosta siltä, että nyt kannattaisi töissä hypellä...Ja olipa tylsä kommentti neuvolan tädiltä, onneksi taisit saada siitä sopivasti kiukkuenergiaa :) . Täälläkin on vaivannut kummallinen jaksamattomuus, kotona ei jaksaisi tehdä oikein mitään, esim. siivoukseen täytyy varta vasten ryhtyä - oliskohan kyse siitä ensimmäisen r-kolmanneksen väsymyksestä...Mahtaa olla ihanaa tuntea ekat liikkeet... :heart:

Sannis, tsemppiä torstain odotteluun! Niin ainakin väitetään, että seuraavat raskaudet näkyvät aiemmin, mutta taitaa olla aika paljon yksilöllisiäkin eroja, mm. pituudesta ja kohdun asennosta riippuen. Itsellä tuo pömppö on pullistunut viimeisen viikon aikana ällistyttävän paljon, vaikka kyseessä 1. näille viikoille edennyt raskaus.

Irene, veikkaan, että tuo vatsan kutistuminen on juurikin sitä turvotuksen helpottumista - itsellä kävi juuri noin ja sitten yks kaks massu taas pullahti :) . Pitikin sattua, että ultrasi siirtyi näin viime tingassa, ihan varmasti harmittaa. Onneksi ei kuitenkaan lykkääntynyt tuon pidemmälle, tsemppiä odotteluun!

stigulle myös, oikein paljon tsemppiä tuskailuun - ekan ultran odottelu on tosiaan piinavaa ja aika tuntuu kuluvan niin uskomattoman hitaasti. Tuokin on niin tuttua, että oireiden vähyys pistää epäilemään :) . Youtubessa olen nähnyt käsikamerallakin videoituja ultria, kuvan laatu tietysti vaihtelee. Olisikohan ultralaitteella mahdollista tallentaa videokuvaa? Sitä kannattaisi varmaan ainakin kysyä, ainakin uusimmissa laitteissa on tuo mahdollisuus.

nonnii, tuplaonnittelut np-ultrasta! Ja todella hienosti on parivaljakko kasvanut. Voi kyllä kuvitella, ettei varsinkaan sinun mitoillasi piilotella tuplamasua kovin pitkään :) .

Nipsu, mehujää tuntuu olevan suosiossa :D, itselleni teki kauppansa myös vesi- ja cantaloupemeloni.

Maricce, säilyisipä täälläkin suklaapatukat yöpöydällä =). Et muuten ole ainoa yökukkuja - itse en tosin niinkään herää nälkäisenä, mutta unettomuus vaivaa muuten vaan. Dopplerista: Kannattaa painaa suht napakasti (ei siis kuitenkaan selkärankaan asti) ja laitetta ei välttämättä tarvitse pitää kohtisuoraan vatsaa vasten vaan sitä voi kokeilla vähän pyöritellä viistossa kulmassa. Itsellä pikkuisen syke löytyi alkuun (11+) keskeltä aivan häpyluun vierestä, laitteen sai painaa luuhun kiinni. Rv 12+3 se löytyi häpyluun ja navan puolivälistä ja sen jälkeen olen pari kertaa paikallistanut sen samalle korkeudelle vasemmalle puolelle. Kuuluvuus voi olla ihan parista sentistä kiinni - en tiedä onko merkitystä, mutta itse olen kuunnellut selälläni, jalat suorana.

Mullu, onnea ihanista ultrakuulumisista, vaikka toimenpiteen varsinainen tarkoitus ei ihan täyttynytkään - tuntui varmasti hyvältä nähdä taas, että vaavilla on kaikki hyvin. Noita "törmailyjä" tuttuihin tietyissä paikoissa olen muuten vähän pelännyt, vielä ei ole sattunut. Olen yrittänyt houkutella miestä viikonlopuksi lapsimessuille - tosin, jos siellä tulee nähdyksi, ei taida jäädä selittelyille sijaa :D. Minäkin käyn säännöllisesti seuraamassa lapsettomuuspuolen kuulumisia vaikka se on välillä tosi raskasta ja tuntuu niin pahalta, kun tietää sen tuskan ja jos vaan pystyisi jotain tekemään tai edes sanomaan... - upeita naisia. Miten esimiehesi suhtautui uutiseen?

Ovis, ihania ultranäkymiä, onnea! Hupaisaa, itsellä oli sama hölmistynyt fiilis äitiyskortin kanssa...:D Nuo km-pelot taitaa olla yhteistä meille kaikille, yritä sinnitellä ja jos mahdollista, keksiä kivaa tekemistä tms., joka veisi ajatuksia pois masusta.

pa-mi, tervetuloa joukkoon ja onnittelut palleroista, ihanaa, lisää tuplia pinoon!

RP, onnea np-ultran kuulumisista!

Meriharakka, yritä kestää sitä öklöilyä - itse olen säästynyt enemmiltä pahoinvoinneilta, mutta voin kuvitella, ettei ole kivaa - onneksi syy huonovointisuuteen on kuitenkin niin ihana! Tilasin oman dopplerini Raskauskeiju.com:sta (JPD-100A, hinta 99,90). Otin tuon mallin, koska sillä pystyy mittaamaan sykkeen, mutta oikeastaan on ollut ainakin omassa käytössä ihan turha toiminto eli varmaan ihan perusmallikin ajaa saman asian. Kokeilin laitetta ekan kerran rv 11+4 ja hyvin toimi. Voisi kuvitella, että kohdun asento voisi vaikuttaa - itsellä kaiketi eteenpäin kallellaan, kun on masu niin huikeasti yllättäen pullistunut.

Päädyin eilen kertomaan raskaudesta esimiehelleni - tuntui reilulta paljastaa tilanne, kun joutuu kumminkin pian suunnittelemaan tulevia töitä. Reaktio oli oikein positiivinen, en kyllä muuta epäillytkään. Työkavereille en ole vielä paljastanut, saa nähdä, pystyykö tämän pullistuvan olemuksen kanssa sinnittelemään rv 18+ rakenneultraan asti...

jipsis 13+1
 
Annabell, onnitteluhalit seulan tuloksista, varmasti helpotti kuulla hyvät uutiset! Täällä tuntuu, että mieli on jossain määrin yleisestikin keventynyt tuon np-ultran ja veriseulan tulosten jälkeen, vaikka ei tässä tosiaankaan vielä takki auki edetä.. ;)

jipsis

 
maricce mun pitää ainakin laittaa dopleri ihan kiinni häpyluuhun eli aika siihen keskikohtaan ja sit joudun ihan vähän painamaan sitä vinossa että kuuluu..tosin kaveri on niin vilkas että katoo sit aina hetken päästä tai sit erehdyn liikuttamaan dopleria millin ja äänet katoo heti.

RP+eikka
 
Zax :hug: :'( Olen niin pahoillani puolestanne! Voimia surun työstämiseen!

pa-mi tervetuloa mukaan ja onnittelut pikkupalleroiden ultranäkymistä! Onneksi vuodot ovat loppuneet!

Ovis onnittelut hienoista ultranäkymistä, se pikkuinen syke on tosiaan ihanaa katseltavaa! :heart:

nonnii onnea np-ultrasta, hienosti ovat pikkuiset kasvaneet! Näinköhän teidän jo pitää alkaa harkitsemaan kerrossänkyä heille, jos kovin tottuvat kahdessa kerroksessa olemaan ;)

RP tosiaankin eloisa eikka siellä :D

meriharakka mulla oli yksi päivä töissä yökötyksen ja laatan lennon kanssa kestettävää, se oli kyllä ihan karmeeta. Toivottavasti sulla pian paha olo helpottaa!

jipsis kiitos, kyllä se on aina ihanaa nähdä pikkuinen ultralla ja että kaikki on hyvin. Selkäranka näkyi oikein selkeästi, ja aivot ovat kuulema kehittyneet hyvin, ja samoin sydän - sen minkä sitä nyt näki. Sydänultraan saattaa mennä tuntikin, joten pikkuista pääsee tosiaan näkemään - ja kuvia pitää tietysti ostaa mukaan. Esimieheni on hyvin asiallinen tyyppi ja otti uutisen vastaan onnitellen, ja laskeskeli sitten että vielähän tässä on lokakuuhun hyvin aikaa. Sanoi ettei kerro kellekään, saan kertoa itse siinä tahdissa kuin haluan. Kerron varmaan pian ihan lähimmille työkamuille joiden kanssa jaan saman toimistohuoneen, muut talossa huomatkoon sitä mukaa kun hoksaavat pötsini pömpöttävän.

Annabell onnittelut hyvistä np-tuloksista! Se tosiaan on iso huojennus.

(.) Oli itse asiassa aikamoinen helpotus kertoa esimiehelle missä mennään, niin ei enää tarvitse niin miettiä pömpön piilottamista, se kun alkaa pikkuhiljaa olla aika vaikeaa. Varovasti alan nauttimaan tästä olotilasta ja itse asiassa hinku "esitellä mahaa" alkaa nostaa päätään :whistle: Pelottaa vaan etten nuolaisisi ennen kuin tipahtaa, kun ei ikinä tiedä mitä tapahtuu, mutta toisaalta ei sitä jaksaisi ainaisessa pelossakaan elää. Onneksi pian on taas ultra, vaavin näkemisestä ei saa tarpeekseen! :heart:

Mullu 13+6 - huomenna poksuu! :D
 
zax, olen kovasti pahoillani. On varmasti tosi vaikeaa, jaksamista sinulle ja voimia syksyyn:hug:

maricce, mulla oli noita yösyömisiä sillon alussa, joskus rv6-7, mutta sitten jäivät. Nykyään enää nälän kanssa ei "ongelmia" ole, heikotus ei helposti iske ja kaikki ruoka maistuu!
Mutta muistan kyllä esikon odotuksesta, että taas loppuajasta, kun mahassa meni yöjumpat ja sitä valvottiin, niin samalla sitten iski hurjat nälät ja aamuöistä ravasin jääkaapilla. Sitä odotellessa :D

ovis, voi ihanaa! Mieti nyt, oot raskaana :heart: Ja eiköhän se np-ultra ole sitten se seuraava etappi rv11-12, riippuu kunnasta. Sitten onkin jättiodotus rakenneultraan..
Mulla alko pahimmat öllötykset helpottaa noihin aikoihin, pystyin jo syömään melkein normaalisti ja lopullisesti olo helpottui rv10. Nauti nyt!

stigu123, mä muistan jostakin pinosta lukeneeni, että oli filmannut kännykkäkameralla ultrakuvaa. Mutta täällä ei kyllä taida olla kukaan tunnustanut ;)
Hyvällä kameralla voisi kyllä saada varmasti ihanan muiston, mulla ei ole tuo tullut edes mieleen! Jaksamista odotukseen!

pa-mi, ihanaa onnea pienistä!! Sinulla on pitkät hoidot takana, jospas nyt kaikki olisi mallillaan ja varsinkin se vuoto pysyisi poissa.
Minkä ikäinen muru sinulla on siellä kotona? Mulla täyttää jo 4v.

rouva Papunen, kuulostaa hyvälle!! Onnea kovasti :heart:
Mä olen kans kuola valuen odottanut sitä mammalootan julkistamista :p Päätän sitten sen perusteella, että mille se näyttää, että otetaanko ollenkaan. Noita vaatteita kun on jo aika paljon, sukulaisilta tulossa vielä lisääkin.

irene80, huh, raivostuttavaa tuo aikojen siirtely! Mutta onneks perjantai on huomenna :) Kuin teit shoppailujen kanssa, tohitko ostelemaan?
Mä olen metästänyt sitä hotellia, ja en sitten tiedä, että mitä kaikkia tapahtumia sillon just on, kun hotellimaailman kautta kun koitan varata (mä saan sieltä huoneen alehintaan töitten kautta) niin kaikki huoneet on varattu akselissa Jyväskylä-Tampere-Hämeenlinna. Meillä oli budjettina alle 200? kahdelta yöltä, taitaa olla pakko tinkiä siitä ettei pippalot jää välistä.
Onnea huomiselle!

annabell-77, olispas pelottavaa odotella tuommosta kirjettä :/ , meillä kertovat riskiluvut ultran yhteydessä. Mutta hienoa, että kaikki pitäis olla hyvin.
Mä luin yhestä vanhasta vauva-lehdestä, että Suomeen syntyy vuosittain n.130 down-vauvaa, että oikeestaan tuo luku on tosi pieni, oletin sen olevan isompi, kun kuitenkin on aika yleistä, että seulat hälyttävät. Miten paljon tehdäänkään sitten turhia keskeytyksiä pelkästään seulan perusteella?!

jipsis, minulla esimies tiesi hoidoistakin, oli pakko kertoa kun oli saatava vapaata töistä. Mutta raskauden paljastin vasta viime viikolla. Eipä tuo juuri mitään mkommentoinut. Mä näin miten sen pää alkoi raksuttaa, se oli olettanut, että mä olen työremmissä mukana koko kiireisen kesän, mutta toisinpa taitaa käydä. Huonossa lykyssä olen pätkittäin sairaslomalla supistelujen tai selän takia eikä mun töissäoloon oikeen voi sitten luottaa, tai hyvässä lykyssä mä jään töistä kokonaan pois pitämättömien lomien takia jo heinäkuussa-siitä sitten suoraan mammavapaalle. niin tai näin, se joutuu palkata mun tilalle kesätyöläisen. Mutta eihän tuo minun ongelma ole..silti se vaivaa :/

mullu, ultrissa ei voi ravata tarpeeksi :D Aika kova homma tuntuu olevan tuo sydämen tarkkailu, jos tunninkin vie. Siinähän väsyy selkä!
Joo mä bongasin myös Ellokselta ne legginsit, tietäis vaan minkälaista laatua ovat. Osa elloksen trikoista on ekan pesun jälkeen pilalla, ärsyttää semmoset. Esprit shopista löysin kans, mutta ne maksaa aivan liikaa!

meriharakka, neuvolan esiteläjä on todellakin valtava! Ja minua vähän ahisti ne terveellisen elämän oppaat. En pysty elämään niin, paitsi jos kotiin jäisin töistä. Mutta kuuluu varmaan neuvolasuunnitelmaan jakaa se läjä ja on samalla sitten tarkistusta itselle, että minkäslaista elämää oikeen elät. Olisko vara parantaa.

nonnii, siis niinkö voi käydä, että np:ssa viikot muuttuu ihan kokonaan? Mä vasta tänä aamuna äkkäsin, että kun menin np-ultraan mulla oli 11+1 ja kun lähdin sieltä olikin jo 12+0 Missä välissä mä elin rv12:sta :eek: En edes neuvolassa tuosta kysynyt, kun tosiaan tänään tajusin.
Mutta tosi hienoa, että pienet ok! Onko se tuplastressi kun kohdussa kasvaa kaksi? Kun toisen sai ultrattua niin pitikö siinä huolehtia vielä koko ajan, että mikähän toisen tilanne on?

Laittakaahan kaverit kuvia massuista :wave: Olis kiva nähä toisiakin paljastelijoita! Mä taas filmasin itteni pari pv:ää sitten, maha näyttää valtavalle. Jos se tätä vauhtia kasvaa niin mikä musta tulee!? Ylpeä odottaja tietysti :D

(.) Eilen siis gynellä. Ja hiukkasen mua sitten lähtiessä hävetti, se täti ei löytänyt niin yhtään mitään sanottavaa mistään :ashamed: Tulehduksen sai suljettua pois laskuista siis miettikää hei: se raapas mun valkovuotoa jollakin puikolla tuolta alapäästä ja nuuski sitä :x :x :snotty: :x :ashamed: "Ihan raikkaalle tuoksuu!" Voi yäk! Mulle ei koskaan oo tehty tuommosta!! Mietin sitten miehen kans illalla, että on se tulehdus ehken halvempaa hairelemalla tutkia, kun tehdä veri- ja pissikokeet.
Mutta mitään syytä se ei supistelullekaan löytänyt. Käski olla nostelematta painavia eikä yhdyntää. Ja töihin vaan. Huomenna sitten työvuoro, koko viikonloppu iltavuoroja, saa nähä kuin menee.
Supistelu on helpottanut, mutta mulla on koko ajan jomotteleva kipu toisen munasarjan paikkeilla. Tuntuu niin kun siellä kasvais joku. Mä en tiedä voiko se myooma tuntua tuossa kohtaa, se kun piti olla kohdun yläosassa. Täytyy vissiin soitella tuosta polille, ne kun sano siellä, että jos tulee kipuja niin sinne yhteys.

Viikot mulla tosiaan sitten on hukassa. Punktion mukaan 14+1, mutta np-ultran mukaan 15+0
 
Hei muuten, bongasin tuolta lapsettomuuspuolelta ihanan runon, tää sopii tänne hyvin:
Toisenlaiset rakennusaineet

Moni tuntee runon, joka kertoo siitä, mistä pienet tytöt ja pojat tehty on.
Toiset vanhemmat läpikäyvät erilaisen kohtalon.
Mistä rakennusaineksista heidän pienensä tehty on?
Ultra-ajan varaamisista, lääkärillä käynneistä.
Pistoksista, peloista, pettymyksistä.
Äidin ja isän kyynelistä.
Sitkeydestä, periksiantamattomuudesta.
Periksiantamattomuudesta silloinkin, kun usko on jo mennyt.
Mutta toivon pieni kipinä vielä valaisee.
Näistä aineksista nämä pienet tehty on.
Näistä - ja siitä suuresta rakkaudesta, joka kuitenkin antoi voimia jaksaa,
kun kaikki voimat olivat oikeastaan jo loppuneet.
 
Voi zax, pahoitteluni :'(

Kirma kyselit niistä viikoista. Ei ne minulla mihinkään muuttuneet, eikä siten laskettupäiväkään. Lääkäri vain mittasi, että sikiöt vastaavat viikkoja 12 + 6, mutta edelleen mennään samoilla viikoilla laskettuna punktion jälkeisestä päivästä. En tiedä jatkossa muuttaavatko, jos kasvu pysyy kokoajan edellä tai voihan se olla mittavirhekkin tässä vaiheessa, kun päivien erot on milleistä kiinni.

Huoli on todella kaksinkertainen, vaikka minulla tällähetkellä on näkynyt heti ultrassa kummankin liike ja syke, kun ovat aivan toistensa päällä ja mahtuvat vielä samaan kuvaan. Neuvolassa kun ultrasivat, säikähdin todella, kun toinen ei liikkunut ollenkaan. Sitä piti vähän "tökkiä", jotta liike näkyi, vaikka syke saatiinkin ennen sitä. Toinen pyöri yläpuolella kuin hyrrä :)

Minä olen löytänyt netistä tällaisen version tuosta samaisesta runosta, mikä käy monikkolasten perheisiin tai jos hoidoilla on tullut useampi lapsi:


Mistä on meidän pienokaiset tehty?
Ultra-ajan varaamisista, poliklinikkakäynneistä, hoitohenkilökunnan
ammattitaidosta, pistoksista, peloista, pettymyksistä,
äidin ja isän kyynelistä, sitkeydestä,
periksi antamattomuudesta, toivon pienistä kipinöistä
sekä suuren suuresta rakkaudesta, joka antoi voimia
jaksaa, vaikka kaikki voimat tuntuivat matkalla huvenneen.
Niistä on meidän pienokaiset tehty!

 
Täällä on eka neuvola takana :) Iso kasa lippusia ja lappusia saatiin matkaan ja tietysti se äitiyskortti, ihanaa!
Varasin tänään np-ultrankin, se on ensi viikon torstaina. Onneksi ei tarvitse enää kauaa odottaa! Edellisestä on nyt jo kaksi viikkoa aikaa, tuntuu kyllä ikuisuudelta. Kuinka kauan teillä jo np-ultrassa käyneillä meni siinä aikaa?

Viimeiset kolme päivää on ollut helpompi olo tuon etomisen suhteen, viime viikonloppuna oli melko voimakasta pahaa oloa, nyt ei ole enää ollut oikeastaan mitään. Johan tässä alkaa 11. raskausviikko, niin eikös se tässä kohtaa jo voikin helpottaa?

Ai niin, sitä piti vielä kysymäni, että onko teillä kaikilla ollut kohdun kasvukipuja? Kun näitä palstoja olen lukenut, niin tuntuu että jokapäiväinen vihlominen ja nipistely on hyvin yleistä ja minulla ei tunnu mitään. Voiko se nyt tarkoittaa ettei kohtu kasva? Joskus jos esim. aivastan, niin tuntuu kyllä sellainen "repäisevä" kipu hetken alavatsalla, mutta en ole kyllä huomannut muuten mitään kiristyksiä tai nipistelyjä. Onko ketään muuta jolla ei tunnu mitään?

Isoja haleja kaikille niitä tarvitseville, uusille tervetuloa joukkoon ja onnittelut kaikille jotka on ultrasta saaneet ihania uutisia! :heart:

T. Hugsy ja Pompula rv 9+6
 
Pikaisesti vaan ON:
Sairastin mahataudin ja nyt pelottaa onko pikkuisella kaikki hyvin.. Ne vähäisetkin raskausoireet mitä oli, on hävinneet... Pelottaa... Tekisi mieli pyytää päästä ultraan, mutta luulen, että en pääse.. sanovat kuitenkin vaan, että odotellaan... ja yksityisiä meidän paikkakunnalla ei ole... :headwall:

 
nipsu74eiköhän siellä kaikki ole hyvin :)toivotaan ainakin niin :)

Mä en kestä sais jo laittaa ne kuvat sinne kelan sivuille...ei kai ne laita kun vasta puolenpäivän aikoina kun luin stt:n sivuilta että kuulemma klo 10 se julkistetaan tiedotusvälineille...eli saa varmaan koko päivän odottaa vaikka tuossa lukee että aamusta tulee kuvat kelan sivuille..mä en kestä!tää on niin jännää ja uutta kaikki kun esikoinen on tulossa :) taidan olla aika kärsimätön :)

Onkos muilla öisin kuuma!!??mä nukun tosi levottomasti kun jalanpohjat ihan tulessa :Dpakko pitää ikkunaa auki ja nyt se sitten on kostautunut kun kurkku alkaa olemaan aika karhea :snotty:

Irene tuu pian kertomaan ultrasta hyviä uutisia :)

RP+villi-eikka 12+3
 
täytyy sanoa että mun silmiä miellytti toi uusi äitiyspakkaus :) ihan kiva ja huomattavasti parempi kuin viime vuotinen se on pääasia :) ainut vaan että oli hieman poikamainen mutta hyvinhän tuohon harmahtavaan vaaleanpunaista yhdistää :) mä olen kyllä tosi tyytyväinen :)

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

RP+villi-eikka
 

Yhteistyössä